یاحی یا قیوم
دوست خوبم سلام
یک روز به هیات سحر می آیدباسوز دل ودیده ی تر می آید
یک روز به انتقام هفتاد و دوشمسبا سیصد وسیزده قمر می آید
یا ابا صالح المهدی"عج"ادرکنی
گمگشته ای دارم که پیدا کردنش سخت است
عالیجناب است و تمنا کردنش سخت است
گمگشته ی، من سبک سهل وممتنع دارد
در لفظ آسان است ومعنا کردنش سخت است
گمگشته ی من از همان روزی که غایب شد
دیگر بساط عدل، برپا کردنش سخت است
درهفت اقلیم زمین ، ماوا نمی گیرد
درهفت ملک آسمان،جا کردنش سخت است
گیرم که عمری خویشتن داری کنم، اما
این عشق عالمگیر حاشا کردنش سخت است
وقتی بیاید چشم ها راخیره خواهد کرد
آن قدر که حتی ، تماشا کردنش سخت است
با نسخه های سبز از ره می رسد، هرچند
قلب سیاه ما ، مداوا کردنش سخت است!
"سارا جلو داریان"
اللهم صل علی محمد وآل محجمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم
دوست خوبم سلام
ای یوسف گمگشته ی زهرا باز آ
آرام دل شکسته ی ما باز آ
یا از کرم خویش عطا کن صبری
بر منتظران امتت ، یا باز آ
یا ابا صالح"عج"
چشم دوخته ایم
به پیشواز سپیده ای
که خورشید از مغرب می دمد
آن گاهی که آبی آسمان
به سرخی می گراید
وبانگی در سر تا سر زمین
به گوش می رسد
که نوید می دهد
ظهور موعودی را که
قرن ها و قرن ها
با چشمان نمناک واستخوانهای شکسته
انتظارش را می کشیدیم
***
قامت برافراشته چون کوه
نستوه واستوار
تکیه بر دیوار کعبه
ایستاده ومی گوید:
"بقیه الله خیرلکم..."
قائم این گونه قیام می کند به قسط
وآتش می افکند
برخرمن ستم
درساعتی که زمان می ایستد
وسیاهکاران از هراس
از یاد می برند خندیدن را
آن روز ، روز کتاب ومیزان
آن روز ، روز دادخواهی مظلومان است
آن روز ، از نو گشوده می شود
صحیفه ی عدالت
واوست آن که می آید
تا حق را به وارثان زمین بسپارد
در فجری که پایان تیرگی هاست
آن گاه که چنگ زند
بر دلهای دجالان اضطراب
***
چشم دوخته ایم به پیشواز لحظه ی موعود
آه ، ای طلوع مقدس
ای صبح صادق رهایی
ای حجت هماره ی عشق ظهور کن...
"کامران شرف شاهی"
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا قاضی الحاجات
دوست خوبم سلام
خلایق ، شب به شب،حیران ز خال رویت ،ای خورشید!
ملایک ،صف به صف ، رقصان به گرد روی ماه تو
یا ابا صالح"عج"
عمریه دلم گرفته
گله دارم از جدایی
غایب همیشه حاضر تو کجایی،
تو کجایی
تو کجایی،
تو کجایی ؟!
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم
دوست خوبم سلام
نه همین چشم به راه تو مسلمانانند
عالمی را نگران کرده ای از غیبت خویش
یا ابا صالح "عج"
ای کاش برگردی که بعد از این همه دوری
یک بار حس بودنت زیباست ، می دانم
آقا اگر تو برنمی گردی دلیل آن
در چشمهای پر گناه ماست ، می دانم
کی باز میگردی ، برایم بودن با تو
زیباترین آرامش دنیاست ، می دانم
تو باز می گردی اگر امروز نه ، فردا
از آتشی که در دلم پیداست ، می دانم
" ? "
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا رب العالمین
دوست خوبم سلام
سلام بر تو ،که بی دست های سرسبزت
نیاز باغچه ها ، بی جواب می ماند
یا ابا صالح المهدی"عج"ادرکنی
پس کی طلوع می کنی؟آغاز ناتمامکی؟از کدام دشت؟کدام آسمان؟...کدام؟
کی با ردای سبزت ،از راه می رسی
اصلا کجای متن جهانی !وجود تام؟
آیا کدام جمعه تو را جای می دهد؟
مولای غیر اسمک ما جاء فی کلام
عمری است در نهایت شب ایستاده ایم
تا آفتاب بر کشی از مشرق نیام
آقا به عشق قسم ، تو را خواب دیده ام
با بیرق سپیده و با تیغ انتقام
وقتی طلوع می کنی از مشرق جهان
قم ، جمکران ، مدینه تو را می دهد سلام
در پای انتظار قریب تو سوختیم
با بیرق سپید محمد"ص"بیا امام
"مهدی فرجی"
اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا من هو فی عهده وفی
دوست خوبم سلام
خواندیم ، گفته اند ، شنیدیم جمعه ای
می آید از سپیده امام زمان "عج"ما
یا مولا یا صاحب الزمان"عج"
در اضطراب چه شب ها که صبحشان گم شد
چه روز ها که گرفتار روز هفتم شد
چقدر هفته پر از شنبه شد ، به جمعه رسید
و جمعه روز تفرج برای مردم شد !
چقدر شنبه و یک شنبه و دوشنبه رسید
ولی همیشه و هر هفته جمعه ها گم شد
چه هفته ها که رسید و چه هفته ها که گذشت
شمارشی که خلاصه به چند و چندم شد
وهفته ای که فقط ریشه در گذشتن داشت
برای شعله کشیدن به خویش هیزم شد
نه شنبه و نه به جمعه ،نه هیچ روز دگر
در انتظار تو قلبی پر از تلاطم شد
کدام جمعه ی موعود می زنی لبخند
به این جهان که پر از قحطی تبسم شد ؟
برای آمدنت جمعه ای معین کن
که هفته ها همه شان خالی از ترنم شد.
"امیر اکبر زاده"
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم
لا اله الاالله الملک الحق المبین
دوست خوبم سلام
نوای دلپذیر تو، کدام لحظه می رسد؟
تمام گوش خویش را،به این نوا سپرده ام
یا ابا صالح"عج"
تا لحظه ی ظهور شما گریه می کنم
در روبه روی آیینه ها گریه می کنم
یک روز در غریبی تان ذوب می شوم
یعنی تمام داغ تو را گریه می کنم
یک جمعه از شروع سحر با نبود تو
یک ریز تا نماز عشاء گریه می کنم
رنگ تمام زندگی ام جور دیگری است
در سایه ی نگاه تو تا ، گریه می کنم
هرچند کم ، شبیه تو در گوشه ی دلم
من هم برای کرب وبلا گریه می کنم
دارد غروب می شود اما نیامدی
یا می کنی طلوع، و یا...گریه می کنم !
این جمعه هم نیامدی وقول می دهم
تا جمعه ی ظهور شما گریه می کنم.
"علیرضا لک"
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا حی یا قیوم
دوست خوبم سلام
ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم
از بندگی حضرت معبود زدیم
این الفت ما به دوست امروزی نیست
یک عمر دم از مهدی موعود"عج"زدیم
یا ابا صالح"عج"
عرض ادبی به محضرآقا امام زمان"عج"
گمان مبر که همین جان، سپرده ام بی تو
قسم به جان عزیزت، که مرده ام بی تو
اگرچه دست خیالت به دامنم نرسد
خوشم که دل به خیالت سپرده ام بی تو
چه جای غیر تو،حتی وجود خود را نیز
کنار یاد تو از یاد برده ام ، بی تو
زاشک مردم در خون نشسته ام پیداست
که پاره های جگر را فشرده ام بی تو
نمی رسند به اشکم ستارگان سپهر
که یک به یک همه را شب،شمرده ام بی تو
بیا و هستی پروانه را مسوز، ای گل
که پیش از آن که بسوزیم مرده ام بی تو
"محمد علی مجاهدی"
اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا ارحم الراحمین
دوست خوبم سلام
بگو که چشم بدوزیم برکدامین راه
که صبح سر بزند از مدار آمدنت ؟!
یا اباصالح"عج"
می ریزد از دل ترمان شعر، انتظار
از سایه ی شناورمان شعر ، انتظار
ما شاعران به سایه ی خود پشت پا زدیم
تبعید شد ز کشورمان شعر، انتظار
بارید روی شانه مان برف بی کسی
ماسید روی باورمان شعر، انتظار
دستی ولی از آن سوی پرچین ابرها
پاشید روی دفترمان شعر، انتظار
این طبع تشنه منتظر یک بهانه بود
جوشید از سراسرمان شعر، انتظار
این جا همه بهانه ی او را گرفته اند
گلدانمان ، سماورمان شعر، انتظار
در انتظار منجی مان ایستاده ایم
در ایستگاه آخرمان شعر، انتظار
" عباس احمدی "
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا من عنده حسن الثواب
یااباصالح"عج"
چشم انتظار آمدنت روزهای من
هاشور می خورند به دست نیامدن
هرهفت روز هفته ی من مثل هم شده است
با زیستن بدون تو و بی تو زیستن
بی تو تمام هفته ام از دست رفته است
پیچیده اند ثانیه هایم در این کفن !
تا این که روز آمدنت را بیاورند
هر صبح مانده است در اندیشه ی "شدن"
هر روز مثل پنجره ای رو به روز بعد
وا می شود ، پر از رد پای"نیامدن"
در چارچوب پنجره ها باد می وزد
قفل سکوت خورده به فریاد هر دهن
تا هفته های من همه از نور پر شوند
گاهی به روز های تباهم سری بزن
"امیر اکبرزاده"
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا قاضی الحاجات
دوست خوبم سلام
ستاره چشم به راه توماند، تا دم صبح
سحر دمید وشد از دیده ناپدید، بیا
یااباصالح المهدی"عج"ادرکنی
ای ناگهان تر از همه ی اتفاق ها !
پایان خوب قصه ی تلخ فراق ها!
یک جا زشوق آمدنت باز می شوند
درهای نیمه باز تمام اتاق ها !
یک لحظه بی حمایت تو ای ستون عشق
سر باز می کنند ترک ها به طاق ها !
بی دستگیری ات به کجا راه می بریم؟
در این مسیر پر شده از باتلاق ها !
باز آ بهار من ! که به نوبت نشسته اند
در انتظار مرگ درختان اجاق ها !
ای وارث شکوه اساطیر ! جلوه کن !
تا کم شود ابهت پر طمطراق ها !
"مهدی عابدی"
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم