اول خدا
زدم دلت را شکستم
با زندگی بی حساب شدم...
مادر
خواهرانم
برادرانم
رفقایم
مرا ببخشید...
از دل شکستن خوشم آمده است...
گرچه می دانم که کار خوبی نیست
اما از حالا به بعد
چاره ی دیگری ندارم .
چون هیچ کاری را
به این خوبی بلد نیستم...
وشما هم هیچ کاری را
به این خوبی یادم ندادید...
پس
آماده باشید
دل بعدی
شاید مال شما باشد !...
" فاطمه انتظار "
اول خدا
سیگاری نیستم
اما...
به تو که فکر می کنم
مزرعه ی بزرگی از توتون
در سرم آتش می گیرد !
" جلیل صفر بیگی "
اول خدا
با عشق دعا کن
اگربا کلمات دعا می کنی واژه هایت را ازعشق پر کن
وآنها را از اعماق قلبت برای خدا بازگو کن .
"مادر ترزا"
اول خدا
با زبانی خدا را بخوانیم که با آن زبان معصیت نکرده باشیم ،
یعنی یکدیگر را دعا کنیم.
پیامبر "ص" فرمودند :
از جمله وحی های خدا به موسی "ع" این بود :
مرا با زبانی بخوان که نافرمانی ام نکرده ای .
موسی "ع" عرض کرد : چنین زبانی را از کجا بیاورم ؟!
خداوند فرمود : مرا از زبان کسی دیگر بخوان.
" بحار الانوار "
اول خدا
شانه هایم را به تو خواهم سپرد
تا هزار و یک شب دردت را
گریه کنی
اگر به من بسپاری
همه ی دلواپسی ات را.
" مصطفی صابری "
اول خدا
اگر کسی آنگونه که تو می خواهی دوستت ندارد ،
به این معنی نیست که در عشق تو نقصی هست .
اول خدا
تلنگری که به من زد زمانه یادم داد
چگونه سیب هوس کار دست آدم داد
کنار خلوت شیطان نشست حوایم
عجب جواب تمیزی به اعتمادم داد !
" مجتبی نادری "
اول خدا
غافل شدم و لحظه ی دیدار گذشت
دیدم به دو چشم خویشتن یار گذشت
دیگر به چه خوش کنم دلم را بی دوست
ای عشق بیا ! کار دل از کار گذشت
اول خدا
هنوزم عاشقت هستم
هنوزم دوستت دارم
نه...!
باید منطقی باشم !
نه...!
باید دست بردارم
" مهران سجودیان "
اول خدا
نویسنده ی معروف فرانسوی " مارسل امه " گفته است :
- وقتی که در مجلسی درباره ی موضوعی اظهار نظر می کنید ممکن
است حداکثر نیمی از جمعیت حاضر در آن جا با شما هم عقیده باشند ،
ولی وقتی که دهان خود را بسته نگه داشته و حرفی نزنید صد در صد
حضار با شما موافق خواهند بود !
" نیش و نوش "
اول خدا
( پرنده
پرانتز را نمی بندم
می خواهم پرنده آزاد باشد
" دوست علی دهقان "