صفحه ها
دسته
....
يادياران قديمي نرود از دل تنگ...
سایت
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1441709
تعداد نوشته ها : 878
تعداد نظرات : 1097

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

                            یا رب العالمین

دوست خوبم سلام

 

غبارغربت پاییز را دوامی نیست

                                   به انتظار طلوع بهار برخیزیم

 

یا ابا صالح"عج"

 

تو نیستی دردم به این جاها رسیده

                             کارم به شاید ، باید و اما رسیده

اشک یتیمان سوخته دامانش...انگار

                            تنگ غروب روز عاشورا رسیده

می ترسم از روزی که بر قبرم بخوانند

                                برخیز از جا و ببین آقا رسیده

نامه بر خوبی نشد گنجشک اشکم

                               پیغام هایم دست تو، آیا رسیده ؟

خورشید فصل پنجم دنیا ! کجایی ؟

                   بی تو قسم این جا فقط سرما رسیده

یک بار دیگر جمعه ی با تو نیامد

                           یک بار دیگر شنبه های " نارسیده "

 

                                                "علیرضا لک"

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

                                 

دسته ها : موعود
شنبه 16 8 1388

 

                "یامن هو اعلم بالمهتدین"

            "ای آنکه از همه کس به هدایت یافتگان داناتری"

 

دوست خوبم سلام

 

دلم گرفته از این چند جمعه های پیاپی

                                 بگو که می رسی از راه ، چند جمعه ی دیگر؟

 

یا ابا صالح"عج"مددی مولا جان

 

چشم در راهیم اما قاصدی در راه نیست

جمعه هم آمد ولی آن جمعه ی دلخواه نیست

ما کجا ونور باران شب دریا کجا !

قطره در خواب وخیال جذر و مد ماه نیست

ما کجا و بارگاه حضرت خوبان کجا !

هر گدایی لایق هم صحبتی با شاه نیست

عشق این جا بین آدم ها غریب افتاده است

پایمردی کن برادر ! یوسفی در چاه نیست

بارمان را آب برد و تازه فهمیدیم که :

در بساط خالی ما ، آه حتی آه نیست !

ریشه در خاکیم و دم از آسمان ها می زنیم

بت پرستانیم ومثل ما کسی گمراه نیست

حیف دلهامان که دیگر بزم "بیت الله" نیست

حیف لبهامان که دیگر باغ "بسم الله" نیست

تکسوار قصه ها ، یک روز می آید ولی

جز خدا از پشت پرده ، هیچکس آگاه نیست...

 

                                     "سارا جلوداریان"

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم واهلک اعدائهم

 

دسته ها : موعود
جمعه 15 8 1388

 

 

                  لااله الاالله الملک الحق المبین

دوست خوبم سلام

 

غایب چگونه ای که جهان ، غرق نور توست ؟

                             خورشید ، کوچک آیینه ای از حضور توست

 

یا ابا صالح المهدی"عج"ادرکنی

 

توکه جان جهانی و زنده ترین ، توکه نبض زمانی و روح زمین

قدمی  ز حوالی  من  بگذر ، نفسی  به  کنار دلم  بنشین

 

تو ولحظه به لحظه جوانه زدن ، من و موی خیال تو شانه زدن

من و راه هر آنچه بهانه زدن ، که بیا که چنان ، که بیا که چنین

 

نفسم تو که باشی زنده شوم ، همه تن تن قلب تپنده شوم

که پری بزنم که پرنده شوم ، که هوایی توکه پرنده ترین

 

همه شب من و سایه ی دلهره ها ، شب و شیون و ضجه ی زنجره ها

تو بیا که از آن سوی پنجره ها ، برهانی ام از شب چله نشین

 

تو که عطر بهاری و بوی خدا ، منم عاشق و بیدل و بی سر و پا

توبیا ، تو بیا، تو بیا، توبیا ،به سراغ من ، این من خسته ترین

 

همه شب من و باد گسسته عنان ، به سراغ صدای تو دور جهان

بدویم و نیاورم از تو نشان ، تو کجای زمان ؟ تو کجای زمین؟

 

منم و دو سه شعر بریده زبان ، دو نگاه غریبه ی دل نگران

چه بگویم از این همه درد نهان ، که بیا و بخوان ، که بیا و ببین

 

                                              "محمد حسین صفاریان"

 

اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم و اهلک اعدائهم

دسته ها : موعود
پنج شنبه 14 8 1388

 

                           یا حی یا قیوم

 

دوست خوبم سلام

 

نشسته ام که بیاید کسی مرا ببرد

                             به سمت وسوی همین عشق های بالایی

 

یااباصالح"عج"

 

سحر شد یار بی همتا نیامد

یگانه منجی دل ها نیامد

 

نهاد آدینه را موعود دیدار

دو صد آدینه رفت اما نیامد

                                     " عبد الرحیم سعیدی راد "

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

 

دسته ها : موعود
چهارشنبه 13 8 1388

 

                            یا ارحم الراحمین

 

سلام دوست خوبم

 

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی

                               چه زیان تو را که منهم برسم به آرزویی

 

یا اباصالح"عج"

 

اعجازبارانی در این روح کویری

تومثل فروردین نه زودی ونه دیری

 

عطر خدا در لحظه هایت آرمیده

آرامشی توفنده داری ، دلپذیری

 

یوسف ترین عیسی ، و یا احمد... ویا...نه

مجموعه ی پیغمبران بی نظیری!

 

بی تو ، رسیدن تا خدا بی شک محال است

خورشید راهی تو... تو راه ناگزیری

 

دردتو ما یحتاج این عمر گرسنه است

هرگز نمی خوانم تو را از روی سیری

 

می افتم وبا یاری ات برمی خیزم... آخر

تو از نژاد  دست های دستگیری

 

من می روم  دلواپس من می شوی تو

می آیم  و عذر مرا هم می پذیری

 

این چشم های آسمانی تو ... آقا

آیا می آموزد به من هم ، سربه زیری؟

 

با آن دم گرمت بیا که  بی تو دیگر

یخ می زنم در این هوای سردسیری

                                      "علیرضا لک"

 

اللهم صل علی محمدو.آل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم

                   

دسته ها : موعود
سه شنبه 12 8 1388

 

                        یا قاضی الحاجات 

دوست خوبم سلام 

خورشید شدی که آسمانت باشیم

                                              مهمان بشوی ومیزبانت باشیم

تقدیر ولی چنین طپیده است که ما  

                                             بسمل شده مرغ جمکرانت باشیم

 

 یا ابا صالح المهدی"عج"ادرکنی

 خداکند که  دوباره بهار برگردد

به قاب عکس دلم،عکس یار برگردد

 

 خدا کند پس از این سال های دورسفر

به بال های پرستو قرار برگردد

 

طلایه دار شفق با سپیده باز آید

زشرق آبی جاده ، سوار برگردد

 

 چه می شود اگر از سمت جمعه های سپید

به سرخی دل چشم انتظار برگردد

 

 وصبحی از پس این ابرهای بغض آلود

امام عاطفه ، خورشید وار برگردد

 

 تمام آیینه ها مان اسیر زنگارند

دعا کنیم که  آیینه دار برگردد

 

 حریم باغچه در انحصار پاییز است

خدا کند که  دوباره بهار برگردد.  

 

                                  "عباس احمدی"  

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

 

دسته ها : موعود
دوشنبه 11 8 1388

 

                     یا ذالجلال والاکرام

دوست خوبم سلام

 

در تب تو سوختیم تا که بیایی

                                        چشم به در دوختیم تا که بیایی

شوق تو را خط به خط به شعر نوشتیم

                                          عاشقی آموختیم ، تا که بیایی

 

یا اباصالح"عج"مددی مولا

 

 

وقتی نفس گرفته دلم از هوایتان

یعنی منم که زنده ام از دست هایتان

 

داوود من ! دوباره بخوان تا که عالمی

ایمان بیاورد به طنین صدایتان

 

از این همه سحرکه گذشته است می شود

یک شب نصیب دلم آیا دعایتان ؟؟

 

تاقبله ی عبادت چشمانمان شود

دیگر بیا بگو که کجا هست جایتان ؟

 

این اشتراک چشم من وچشم خیس توست

من گریه ام به کشته کرب وبلایتان

 

"آقا ! اجازه می دهی هر وقت آمدی

نقاشی ام کنند مرا زیر پایتان ؟"

 

یک روز عاشقانه تو از راه می رسی

آن روز واجب است بمیرم برایتان !!!

 

                                      "علیرضا لک"

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

 

دسته ها : موعود
يکشنبه 10 8 1388

 

                        یارب العالمین

 دوست خوبم سلام  

 

تنهایی وعاشقی، تبارم این است                                                                                          خون خوردن وانتظار ،کارم این است

دوچشم همیشه خیس، با یک دل تنگ 

                                                آقا همه ی دار وندارم این است 

یا ابا صالح"عج" 

 

باران لحظه های پرازخشک سالی ام! 

                                                   احساس آبی غزل احتمالیم !

در این اتاق یک دوسه متریم ، دلخوشم

                                               با رنگ آسمانی گل های قالی ام

تا کی صدای آمدنت طول می کشد؟  

                                                  پیغمبر قبیله ! امام اهالی ام !

دنبال ارتفاع خودم آمدم اگر  

                                       اطراف گیوه های تو در این حوالی ام

ای رمز جدول همه ی"جمعه نامه ها" 

                                               تنها جواب آینه های سوالی ام !

یک روز هم اذان تو را پخش می کنند

                                               از پشت بام حنجره های بلالی ام

تو لهجه ی زبان خدایی و من ولی... 

                                            از پایه ریز های زبان های لالی ام

حالا کنار چشم تو لکنت گرفته ام  

                                  من دوست دالمت ،تو بگو دوست دالی ام؟

  

                                                                "علی اکبر لطیفیان" 

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

 

دسته ها : موعود
شنبه 9 8 1388
                                      یامن لا سلطان الا سلطانه 

دوست خوبم سلام

 

ای کاش نشاط عید ، تکمیل شود

 

                                      امسال دو بار سال تحویل شود

 

ای کاش به هشت هشت هشتادوهشت

 

                                      در کار ظهور یار،تعجیل شود.

 

یا فارس الحجاز"عج"ادرکنی

  

ماه که ای ؟ستاره ی شب های کیستی؟

 

مجنون هر شب که و لیلای کیستی؟

 

شب ها هزارساله شدند ونیامدی

 

ای ماه ! درکمین تماشای کیستی؟

 

شیدایی غریب کدامین سه شنبه ای ؟

 

نی ناله های جمعه ی شب نای کیستی ؟

 

ای صبح ناگهان زمین ! خیمه ات کجاست ؟

 

ظهر بلند وروشن فردای کیستی ؟

 

راه کدام شهر به دشت تو می رسد ؟

 

چادرنشین خلوت صحرای کیستی؟

 

شور کدام رودی وبوی کدام دشت

 

دین کدام چشمه ودنیای کیستی ؟

 

ای خسته از تمدن این شهر سوت وکور

 

دنبال سوز دشتی و آوای کیستی ؟

                                                     "مریم سقلاطونی"

 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

 ...متی ترانا ونراک ...ونحن نقول الحمدالله رب العالمین. 

دسته ها : موعود
جمعه 8 8 1388

 

 

               لااله الاالله الملک الحق المبین

 

دوست خوبم سلام

دلم آن لحظه که با یاد تو می آمیزد

                                    مملواز حس لطیفی است که گفتن دارد

 

یا ابا صالح"عج"

 

دنیای بی تفاوت ما را ورق بزن

                                         کهنه کتاب ما را یک جا ورق بزن

تقویم روز های بدون گذشته را

                                         تا صبح-تا رسیدن فردا-ورق بزن

انگشتی از طراوت باران بیاور و

                                          باغ شکفته را به تماشا ورق بزن

فصل جدیدی از پی این روزها بیار

                                       شب را به سمت رفتن یلدا ورق بزن

آرامش وکسالت دل های خواب را

                                           مانند موج ، دریا دریا ورق بزن

گلبرگ های مضطرب هر چه غنچه را

                                         تا لحظه ی شکفتن رویا ورق بزن

با اشک ،انتظار تو را دوره می کنیم

                                        تا بگذرد سریع ، تو با ما ورق بزن

...وچند صفحه مانده به جا تا رسیدنت !

                                         یک جا تمام این دفتر را ورق بزن

                                                      "امیر اکبرزاده"

 

اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم واهلک اعدائهم

دسته ها : موعود
پنج شنبه 7 8 1388

                                      یاحی یا قیوم 

دوست خوبم سلام

  یک روز به هیات سحر می آید  

                                          باسوز دل ودیده ی تر می آید

  یک روز به انتقام هفتاد و دوشمس  

                                          با سیصد وسیزده قمر می آید

 

  یا ابا صالح المهدی"عج"ادرکنی 

 

گمگشته ای دارم که پیدا کردنش سخت است

 

 

عالیجناب است و تمنا کردنش سخت است

 

 

گمگشته ی، من سبک سهل وممتنع دارد

 

 

در لفظ آسان است ومعنا کردنش سخت است

 

 

گمگشته ی من از همان روزی که غایب شد

 

دیگر بساط عدل، برپا کردنش سخت است

 

درهفت اقلیم زمین ، ماوا نمی گیرد

 

درهفت ملک آسمان،جا کردنش سخت است

 

گیرم که عمری خویشتن داری کنم، اما

 

این عشق عالمگیر حاشا کردنش سخت است

 

وقتی بیاید چشم ها راخیره خواهد کرد

 

آن قدر که حتی ، تماشا کردنش سخت است

 

با نسخه های سبز از ره می رسد، هرچند

 

قلب سیاه ما ، مداوا کردنش سخت است!

 

                                                         "سارا جلو داریان"

 

اللهم صل علی محمد وآل محجمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

دسته ها : موعود
چهارشنبه 6 8 1388
X