بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان "عج"
دل را
با تمام گمگشته ها
و آغوش را
با وسعت های بی دریغش
برای تو
پنهان کرده ایم
برای تو
و آن روزی که می دانیم
آمدنت
بی پایان خواهد بود.
سینه چاک عشق
ایستاده ایم
ایستاده ایم
تا اسلحه
واژه ای عتیق شود
محو
در غبار موزه ها
ایستاده ایم
تا عشق را
به راحتی
نرسد
و تبار انسان
منقرض نگردد.
با دلی
به سرشاری خوشه
وآغوشی
با خوشه های عشق
ما را
خواهی شکفت
در آغازی
که پایانش خداست
ایستاده ایم
تا عشق
بیاید
وجهان
در کهکشان و ذره
به رقص در آید.
"عبدالعظیم ساعدی"
سلامتی و ظهور آقا امام زمان "عج"صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان "عج"
سبز پوش مشرقی ، منجی زمان کجاست؟
واپسین سلاله ی دشت ارغوان کجاست ؟
سال ها و سال ها ، قرن ها و قرن ها
انتظار و انتظار ، مرد آسمان کجاست ؟
چشم های خیسمان ، جلوه گاه بی کسی
قلب ها سکوت محض ، عشق مهربان کجاست ؟
غربتی که با من است ، داد می زند ، بگو :
در حریم سفره ها ، تکه های نان کجاست ؟
بارش نگاه ها ، خالی از غرور و مهر
خنده های ساده و شاد این و آن کجاست ؟
برفباد لحظه ها گیسوان شهر را
کم کمک سپید کرد ، عید ناگهان کجاست ؟
"مجید بالدران"
سلامتی و ظهور آقا امام زمان "عج"صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان "عج"
دستهایت ضریح تمناست
آی فردا که روح تو با ماست
نبض خورشیدی ات می تپد سبز
جای پای تو در کوچه پیداست
می گریزم به سمت نگاهت
اول و آخر عشق آن جاست
گر چه تنها ترینی تو ، اما
عشق هم سخت تنهاست ، تنهاست
کیستی ای گل سرخ نرگس
که حضور تو این گونه زیباست
آی مردان منگ تجاهل
در کجا نیست ! او در همین جاست
زیر بوی گل سرخ پنهان
زیر چتر درختان فرداست
ساکن کوچه های غریبی
عابر ساده ی گیوه در پاست
کاش با من دل عاشقی بود
تا بگویم ظهور تو فرداست.
"سید قاسم ناظمی"
سلامتی و ظهورآقا امام زمان "عج" صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان"عج"
من طالب دیدارم ، ای یوسف کنعانی
بشنو ز من بیدل ، این شرح پریشانی
جانم به فدای تو ، ای جان جهان بنگر
کز هجر تو من چونم ؟ مجنون بیابانی
یک شب قدمی بگذار ، بر مردم چشمانم
با یاد تو می بارد ، این دیده ی بارانی
در آتش دیدارت ، می سوزم و می سازم
دل ها همه از کف شد ، زین غیبت طولانی
من دلشده ی رویت ، شبگرد سر کویت
دریای دلم ای مه ، بی تو شده طوفانی
یک لحظه اگر بینم ، آن قامت سبز تو
دیگر نکنم شکوه ، از بی سر و سامانی
من بی تو پریشانم ، سر گشته و حیرانم
در کوچه ی یاد تو ، ای نرگس بستانی
"صبا فیروز کوهی"
سلامتی وظهور آقا امام زمان "عج"صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان "عج"
تمام سهم من این است بی تو بودن ها
میان فلسفه ی بودن و نبودن ها
منی که ریشه ندارم ، منی که می خشکم
چگونه حس تو را می توان درودن ها ؟
دوباره شوق مرا دانه دانه برچیدند
و در هوای تو مانده است ، پر گشودن ها
دوباره غربت دیوارها ، مشخص شد
کنار پنجره ی مملو از زدودن ها
چقدر ندبه بخوانم که مستجاب شود ؟
چقدر نیمه ی شعبان و این ستودن ها ؟
کدام جمعه ، مرا می شود بتابانی ؟
کدام جاده ، ترا می شود نمودن ها ؟
شما اگر چه به معنا نمی رسید ولی-
همیشه فاصله ای هست تا سرودن ها.
"سارا جلو داریان"
سلامتی و ظهور آقا امام زمان"عج"صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
مهدی جان(عج)
صبح است تا سر از شب غیبت بر آوری
خورشیدی از مدار کرامت بر آوری
با برق یک نگاه خود ، ای روشنای محض!
از چشم های صاعقه حیرت بر آوری
در گیر و دار معرکه ، ای کاش زودتر
شمشیر از نیام عدالت بر آوری
ای ناگهان حضور زمان در طواف تو!
کی در زمین شود که قیامت بر آوری ؟
لبریز از سکوتی از این دست مانده ایم
لب های تو کجاست به صحبت بر آوری ؟
"مصطفی ملک عابدی"
سلامتی و ظهور آقا امام زمان"عج"صلوات
یا حی یا قیوم
دل من ، باز هم بهانه گرفت
شانه هایت کجاست ای باران ؟!
یا ابا صالح"عج"
چشم این جاده بر آن است که برگردی
مادرم خانه تکان است که برگردی
زیر باران ، گل یخ های مهیا هم
اسم تو برلبشان است که برگردی
همه کس چله نشین خبری از توست
همه کس دل نگران است که برگردی
"ماهی کوچک این تنگ بلور"انگار
گوش بر زنگ زمان است که برگردی
چه خیالات قشنگی که از این تاریخ
در سر شاپرکان است که برگردی
صبح و لبخند بدون تو فقط حرف است
صبح و لبخند همان است که برگردی
نگذاری که زمین گیر تو گردد خاک
به خدا مصلحت آن است که برگردی.
"حسن هدایتی"
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم
" یا ارحم الراحمین "
دوست خوبم سلام
مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب
در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست!
یا ابا صالح"عج"
...اکنون پرنده ای است جهان وامدار تو
اکنون جهان کوچک من بی قرار تو
اکنون امید تازه ی منظومه ها ، تویی
می چرخد آسمان و زمین بر مدار تو
یعنی : جهان بدون تو امکان پذیر نیست
یعنی : فرود آمده هستی کنار تو
حل می کنی ، تو مشکل این باغ تشنه را
ای چشم شاخه های تهی اشکبار تو
آنک پرنده ای که نشیند در آفتاب
یا آن گلی که می شکفد در جوار تو
من ، ایستاده در دل خاموش این کویر
من ، سال هاست گم شده ام در غبار تو
چیزی که پا به پای من آمد تمام فصل
این بود : انتظار تو و انتظار تو ...
"لطیف عمران پور"
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا قاضی الحاجات
دوست خوبم سلام
جاده ها چشم به راهند بیا ، زود بیا
جان به لب آمده ای حضرت موعود ، بیا
یا ابا صالح"عج"
چقدر منتظرم من ، خدا کند که بیایی
نشسته پشت درم من ، خدا کند که بیایی
از آن درخت شکسته ، از آن پرنده ی خسته
هنوز خسته ترم من ،خدا کند که بیایی
همیشه در سفری تو ، بهار و برگ و بری تو
درخت بی ثمرم من ، خدا کند که بیایی
غریب مانده ام این جا ، غریب مثل پرستو
شکسته بال و پرم من ، خدا کند که بیایی
شب است و ماه تویی تو ، نشان راه تویی تو
ببین که در به درم من ، خدا کند که بیایی !
"محمد رضا احمدی فر"
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا ذالجلال والاکرام
دوست خوبم سلام
دو دست گرم امیدم ، در انتظار دمی است
که معبر قدمت را ، کند گل آرایی
یا ابا صالح "عج"
چقدر چله نشینی ؟...چهل...چهل...تا چند ؟
چقدر جمعه گذشت و نیامدی ، سوگند-
به دانه دانه ی تسبیح مادرم ، موعود"عج"!
که بی تو هیچ نیامد به دیدنم لبخند
که روزها همه مثل هم اند - سرد و سیاه -
غروب ها و سحر هاش خسته ام کردند
کشانده اند مرا روز ها به تنهایی
گمان کنم که مرا منتظر نمی خواهند !
تو نیستی و جهانم پر از فراموشی است
جهان عاشقی ام را غروب ها آکند...
تو نیستی که قیامت کنی به آن قامت
تو نیستی که درختان به خویش می بالند !
تو نیستی و ... چقدر از زمان باقی است
چقدر بی تو بگویم ، غزل ، غزل ، یک بند
به چشم های کسی احتیاج دارد که
زند به شاخه ی ادراک خاکی اش پیوند
به چشم های کسی که شبیه یک منجی
زلال ، آبی ، روشن - شبیه تو - باشند
چقدر چله نشینی ؟ چقدر ندبه و اشک ؟
چقدر بی تو سرودن - قصیده های بلند-؟
"امیر اکبر زاده"
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم واهلک اعدائهم
یا رب العالمین
دوست خوبم سلام
غبارغربت پاییز را دوامی نیست
به انتظار طلوع بهار برخیزیم
یا ابا صالح"عج"
تو نیستی دردم به این جاها رسیده
کارم به شاید ، باید و اما رسیده
اشک یتیمان سوخته دامانش...انگار
تنگ غروب روز عاشورا رسیده
می ترسم از روزی که بر قبرم بخوانند
برخیز از جا و ببین آقا رسیده
نامه بر خوبی نشد گنجشک اشکم
پیغام هایم دست تو، آیا رسیده ؟
خورشید فصل پنجم دنیا ! کجایی ؟
بی تو قسم این جا فقط سرما رسیده
یک بار دیگر جمعه ی با تو نیامد
یک بار دیگر شنبه های " نارسیده "
"علیرضا لک"
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم