به نام خدا
وقتی که به دنیا می آمدیم در گوشمان اذان می گفتند
و وقتی از دنیا می رویم بر جسممان نماز می خوانند.
چه کوتاه است عمرمان !
به فاصله ی یک اذان تا نماز.
به نام خدا
عشق وقتی باشد
پر پرواز مهیاست ، ولی
دل من مرداب است.
موج را
با دل مرداب
چه کار ؟!
به نام خدا
سه چیز در زندگی هیچ گاه باز نمی گردد :
زمان ، کلمات و موقعیت ها.
سه چیز در زندگی هیچ گاه نباید از دست برود:
آرامش ، امید و صداقت.
سه چیز در زندگی هیچ گاه قطعی نیست:
رویاها ، موفقیت و شانس.
سه چیز در زندگی از با ارزش ترین ها است :
عشق ، اعتماد به نفس ودوستان.
به نام خدا
شادی راهدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفتند
عشق بورز به آن ها که دلت را شکستند
دعا کن برای آن ها که نفرینت کردند
درخت باش در غم تبرها
بهار شو وبخند!
که خدا هنوز آن بالاست.
الهی !
من اگر بد کنم ، تو را بنده ی خوب بسیار است.
تو اگر با من مدارا نکنی ،مرا خدای دیگر کجاست ؟
به نام خدا
یادمان باشد ، فقط از خدا بخواهیم و
از خدا ، فقط خدا را بخواهیم.
زیرا از خدا ، غیر خدا خواستن کم خواستن است.
یا ستار العیوب
شیخ اجل سعدی می گوید :
نزد یکی از مشایخ گله کردم که فلان کس به فساد من گواهی داده است.
او گفت :
به صلاحش خجل کن !
یا من لطفه ظاهر
در سحرگاه زیبای قربان
دل را به قربانگاه عشق روانه کن
که تنها دل
لایق قربان کردن اوست.
"لبیک اللهم لک لبیک"
خداوندا !
به حق این روز عرفه !
تو خود گره بگشای از کارمان !
که گره گشایی دیگران گره به دل زدن است.
" یا تبارک اسمه"
شاعری مهمل گوی پیش دوستانش می گفت :
- چون به خانه ی کعبه رسیدم ، دیوان شعر خود را برای تیمن و
تبرک در حجر الاسود مالیدم!
دوستانش گفتند :
اگر در آب زمزم می مالیدی ، بهتر بود !
"اندرونی تاریخ"
به نام خدا
از خدا می خواهم آنچه را که شایسته ی توست به تو هدیه بدهد ،
نه آنچه را که آرزو داری !
زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار !