اول خدا
بعد از سلام عرض شود خدمت شما
ما نیز آدمیم بلا نسبت شما
باور کنید باز همین چند لحظه پیش
با عشق باز بود سر صحبت شما
ما درد خویش را به خدا هم نگفته ایم
تا نشکنیم پیش کسی حرمت شما
اول خدا
گاهی خیال می کنم از من بریده ای
بهتر زمن برای دلت برگزیده ای
از من عبور می کنی و دم نمی زنی
تنها دلم خوش است که شاید ندیده ای !
اول خدا
این روزها
اسفندیار تبلیغ لنز می کند
دهقان طوس به برگه های جریمه نگاه می کند و
محمود غزنوی
با بنزی سیاه می گذرد
از چراغ قرمز
اگر دماوندی که قصه از آن جا آغاز شد
همین دماوند است
پس رستم کجاست ؟
گرد آفرید کو؟
من که در این خیابان ها
جز سودابه هیچ نمی بینم !
آقا لطفا فندک تان...
می خواهم پر سیمرغ آتش بزنم.
"علیرضا قزوه "
اول خدا
...از میان این همه همراهیان نیمه راه
آزمودم غصه را ، دیدم رفیقی قابل است
ارفع این نخوت فروشان را به حال خود گذار
سر اگر بر عرش ساید سرو ، پایش در گل است.
به نام خدا
آه
زبانه می کشد
وقتی ، سکوت
در سنگینی فریاد
صبور می ماند.
به نام خدا
بیتوته ی امن دلتنگی هایم کو ؟
آری !
شانه هایت را می گویم .
اول خدا
انگار چروک های پیشانی ام
ترک های آسفالت خیابان را
برایت تداعی می کند !
راحت روی اعصابم پیاده روی کن
راحت راحت !
" میلاد تهرانی "
اول خدا
چشمهایت
چه عمیق اند عزیز !
خنده هایت ، چه صمیمی
دستهایت ، چه زلال !
این همه آیینه را
از کجا آوردی ؟
با حضورت ای عشق
شهر را آیینه کاری کردی !
اول خدا
تمام صورتم چشم است
ولی...
او را نمی بینم !
به نام خدا
زیبا ترین ها :
1 - راستی در گفتار
2- ادب در کلام
3 - تقدم در سلام
4 - وفا در عهد
5 - عفو در قدرت
6 -استقامت در کار
7 - اندازه در معاش
8 - صبر در بلا
9 - سخاوت در فقر
10 - حیا در نگاه
11 - و شرم در گناه
اول خدا
این بد که به ما کنند ، با کس نکنند
بر گل ستمی رود ، که با خس نکنند
گویند : جواب ابلهان خاموشی است
خاموش شدیم و ابلهان بس نکنند