• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 18806)
سه شنبه 18/1/1388 - 15:38 -0 تشکر 104093
-:- دل شکسته-:-

سلام دوستان شاید زمانی هم دل شما شکسته شده باشد من نمی دونستم این تاپیک را باید در کدوم انجمن قرار می دادم ، گفتم در اینجا قرار بدهم شاید شماهم شعری یا نوشته ای دارید که در اینجا قرار بدهید

فقط خواهش می کنم مطالبتون به عنوان تاپیک مربوط باشه

خداحافظ گل پونه .گل تنهای بی خونه
لالایی ها دیگه خوابی . به چشمونم نمی شونه
یکی با چشمای نازش دل کوچیکمو لرزوند
یکی با دست ناپاکش گلای باغچمو سوزوند
تو این شب های تو در تو . خداحافظ گل شب بو
هنوز آوار تنهایی .داره می باره از هر سو
خداحافظ گل مریم .گل مظلوم پر دردم
نشد با این تن زخمی . به آغوش تو برگردم
نشد تا بغض چشماتو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شب غم بارونو بردارم
نمی دونی چه دلتنگم از این خواب زمستونی
تو که بیدار بیداری بگو از شب چی می دونی
تو این رویای سر دم گم .خداحافظ گل گندم
تو هم بازیچه ای بودی . تو دست سرد این مردم
خداحافظ گل پونه . که بارونی نمی تونی
طلسم بغضو برداره .از این پاییز دیوونه //خداحافظ

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
سه شنبه 22/2/1388 - 7:3 - 0 تشکر 112143

روزگار چه آوردی بر سر من

که هر دم از غم می نویسم

تا سر از بالین خود بر می دارم

غم است مونس و همدم من

همش ناله همش سودا است اینجا

فغان من همش از دوریست اینجا

این تن تبدار من از غم فرداست اینجا

از غم بود و نبود از غم رویاست اینجا

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
سه شنبه 22/2/1388 - 19:15 - 0 تشکر 112343

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

سوختم باران بزن ...شاید تو خاموشم کنی...

شاید امشب سوزش این زخمها را کم کنی!

آه باران من سرا پای وجودم آتش است...

پس بزن باران...بزن شاید تو خاموشم کنی...

 اینم خودم خیلی دوست دارم:

دل من میشکند

چه کنم

دل من سنگ که نیست...گریه در خلوت دل سنگ که نیست

دل من میشکند... 

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

سه شنبه 22/2/1388 - 19:51 - 0 تشکر 112352



سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

 امروز

بر حسب اتفاق

این شعر رو شنیدم

آهنگش زیباتر از ترانه اش هست!

ولی بهرحال گذاشتمش اینجا!

ما عاشق هم بودیم

حسی که یه عادت نیست

از من که گذشت اما

این رسم رفاقت نیست

اینکه منو از قلبت

بی واهمه میگیری

اینکه منو می بازی

دنبال کسی میری

وقتی همه ی دنیات

تنهایی و غربت بود

وقتی همه جا با تو

احساس یه وحشت بود

کی با همه ی قلبش بغض شبتو وا کرد؟

کی حال تورو فهمید؟ کی با تو مدارا کرد؟

باشه برو حرفی نیست

من از همه دلگیرم

حالا که دلت رفته

دستاتو نمیگیرم

ما هر دو برای هم

لحظه به لحظه کم بودیم

کی جز تو نمیدونه

ما عاشق هم بودیم!!!!!!!!!!!!

دانلوووووووود کنید 

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

سه شنبه 22/2/1388 - 20:25 - 0 تشکر 112369

سلام سلام سلام 

ممنونم از حس غریب گرامی بابت این اشعار زیباشون

هر چی دلت می خواد بگو ،دارم نگاهت میكنم

توی آینه، دارم تماشات میكنمهرچی

دلت میخواد بگو ،چقدر شبیه من شدی

رنگ چشات رنگ شبه بازم كه عین من شدی

توی آیینه دلت گرفته مثه من؟

تو هم كه مثل من غمت ،میریزه با اشك چشات

باز داری گریه می کنی؟بازم که غمگینه نگات

هر چی دلت میخواد بگو ،خبر دارم تنها شدی

خبر دارم چند روزیه انگار ازش جدا شدی

بگو بذار سبك بشی ،من مثل تو ، تو مثل من

بگو که بغضو بشکنی ، بگو یه کم تو حرف بزنهر

چی دلت میخواد بگو،غصه هاتو نگه ندار

به من بگو كه مثل تو ،عشق منو برده لب دار

خوب می دونم که هر غروب ، نامه هاشو وا میكنی

دوباره حرفای اونو، تو نامه پیدا میكنی

آره می دونم چی می گفت،همش میگفت دوستت داره

می گفت اگه جدا بشین سر به بیابون می زاره

بهت می گفت یادت نره ،عشق واسه ما مقدسه

اگه نگی دوسم داری ، دنیا برام یک قفسه

بهت میگفت : دوست داره ، مثل یه پروانه و گل

شبیه دریا و صدف ،مثل یه شبنم روی گل

بهت میگفت : دستای تو ،فقط برای من باشه

فقط تو دنیا قلب تووصله به قلب من باشه

بهت میگفت: دیگه نترس ، همیشه یارت می مونه

تا اخر دنیا بازم ،اسیر چشمات می مونه

توی آینه تو قلب اون چی می گذره؟

بهم بگو اونم هنوز مثل قدیم دوسم داره؟من

که دیگه خسته شدم ،فکر می کنی که اون بیاد ؟

فکر می کنی توی دلش می گه هنوز منو می خواد؟

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
سه شنبه 22/2/1388 - 20:45 - 0 تشکر 112376

به نام خدا

سلام

چقدر جالبه که اینجا اصلا پست های همدیگرو هم نمیخونیم....

خدانگهدار

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 22/2/1388 - 22:21 - 0 تشکر 112399

سلام

من همش این شعركه حس غریب گذاشته یعنی«سیرم اززندگی وازهمه كس دلگیرم»

رو حس میكردم قبلا یه جا از آنشرلی خوندم....

صفحه ی قبلش رو نگاه كردم وپیدا نكردم گفتم حتما توی تاپیكای دیگه بوده..

بعد تصمیم گرفتم كه دوباره بگردم...

درست یادم بود...این شعر رو قبلا آنشرلی هم گذاشته بود..

عزیزدلم،آنه خانومی،میدونم اون جمله ات واسه همین بود،

اما حس غریب یادش نبوده...حتی اگه خونده باشه

مثل خودم كه توی تاپیك بهاریه همون شعری كه حس غریب گذاشته بودرو

بلافاصله بعدخودش دوباره زدم...

خیلی دوستت دارم آنه جونم.....وازدیدنت توی تاپیكا خیلی ذوق میكنم...

حس جونم،شعرات خیلی نازن..كیف كردم

درپناه حق مانا باشید

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

سه شنبه 22/2/1388 - 22:44 - 0 تشکر 112405

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

ممنونم از تیزبینی  همکار نازنیم

بدینوسیله hereby از انشرلی عزیز پوزش می طلبیم!

نخوندن نیست....

این است که حافظه ی بلند مدت

با افزایش سن!

کاهش میابد!

مخصوصا اگر در حالت موت هم باشی!

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

پنج شنبه 24/2/1388 - 10:50 - 0 تشکر 112759

سلام

.

.

یک عمر با تو بودم! هر لحظه عاشقانه!
من عاشق تو بودم!پیدا و محرمانه!
یک عمر عاشقانه ، از تو ترانه خواندم!
حالا تو خالی از من! من بی ترانه ماندم!
این قصه بد شروع شد! ما مال هم نبودیم
از هم همیشه دور و از عشق می سرودیم!
من غرق برق چشمات، با تو ستاره درمن!
حالا تو رفتی و من در حال بی تو مردن!

.

.

درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

پنج شنبه 24/2/1388 - 10:53 - 0 تشکر 112760

اینم یكی دیگه،باعرض پوزش...

فرقی نمی کند که کجایی، همین که ما-
دلتنگ خاطرات هم آرام و بی صدا-

افتاده ایم روی ورق پاره های شعر
تو می نویسی از من و من به تو مبتلا...

حس می کنم کنار منی و نشسته ای
دل داده ای به جذبه ی خاموش لحظه ها 

من در تو پلک می زنم و شعر می شوم
تو رفته ای و پر زده ای تا به ناکجا...

تو نیستی و دور خودم چرخ می زنم
از ابتدای هرچه شده...تا به انتها 

ابری تر از همیشه ام و... باد می وزد
امروز چه دوشنبه ی سردی ست و هوا...

فردا به احتمال قوی روز بارش است
فردا سه شنبه است، و در جمع بچه ها 

یک صندلیّ خالی بی شعر های تو
توی ردیف چندم این جمع باصفا 

دق کرده است توی شلوغی جمعیت
شاعرشده ست صندلی خالی شما...

تو نیستی و حال غزل هیچ خوب نیست
آن صندلی...منم...و نشستن در انزوا 

اما هنوز منتظرم که... تو می رسی
من تا همیشه منتظرم بودن تو را

مــــــــــــانـــــــــابـــــــــــاشید

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

پنج شنبه 24/2/1388 - 18:12 - 0 تشکر 112844

به نام یکتا دنیادار بی صفت 

سلامبازم از خراطها :

من خیلی داغونم گلم ، تو دیگه داغونم نکن

من خیلی از تو بدترم تکیه به شونه هام نکن

برو که وقتشه بری ، برو که خیلی دلخورم

برو برو حتی تورو ، دست خدا نمیسپرم

با بی خیالی ، منو نسوزون ، حالا که میری ، نشو پشیمون

مگه نگفتی ، دوسم نداری ، چرا نمیری ، تنهام بذاری

دلم با جمله هات آروم نمیشه ، برو دیگه برو واسه همیشه

اگه می گی واست فرقی نداره ، چرا چشمای تو بارونی میشه ؟

دلم می خوست بازم طاقت بیارم ، بازم هر چی که شد به روت نیارم

ولی حالا که حرف رفتن افتاد ، برو دیگه باهات کاری ندارم

برو که وقتشه بری ، برو که خیلی دلخورم

برو برو حتی تورو دست خدا نمیسپرم

با بی خیالی ، منو نسوزون ، حالا که میری ، نشو پشیمون

مگه نگفتی ، دوسم نداری ، چرا نمیری ، تنهام بذاری

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.