سلام علیکم
بابا چقدر شلوغش کردید . یه چند روزی ما نبودیم بیست تا جواب زده شده
من فکر می کنم این بحث و این مساله جای بحث کردن نداشته باشه .
اینکه خانمها می تونند در حضور نامحرم و در کوچه و خیابون دوچرخه سواری کنند حکم این مساله رو باید مراجع مشخص کنند و فکر نمی کنم غیر از مراجع کسی باشه که بتونه بگه این مساله جایزه یا نه .
دوستان گرامی ما گاهی دقت نمی کنند که این مسائل نیاز به حکم اسلامی داره نه حکم عرفی . قرار نیست ما هر طور فکر کنیم درسته همون طور عمل کنیم ما در مورد خیلی از مسائل زندگیمون تو اسلام حکم شرعی داریم و اگر بخوایم مسلمون خوبی باشیم باید بهش عمل کنیم .
در این مورد هم همون طور که قبلا گفتم نظر دو تا از مراجع رو که من سوال کردم این بود که این کار اشکال داره .
من از اول هم سعی کردم حکم شرعی مساله رو با بیان دلایل اشکالش بیان کنم و دوست هم نداشتم اینقدر طولانی بحث بشه و الکی جنجال بشه .
جناب آنلاکر
این مسائل رو نباید کوچیک بگیریم . درسته تو جامعه خیلی مشکلات هست ولی این هم یکی از مشکلاته و ما هم فقط این رو بحث نمی کنیم بصورت کلی می گیم باید تو جامعه حیا و عفت باشه چه از جانب مردان و چه از جانب زنان اما تو این مساله وظیفه زنان یه مقدار سنگین تره چون باید بیشتر خودشون رو بپوشونند و در این موارد باید بیشتر دقت کنند .
ما در مورد مسائل دیگه هم بحث می کنیم و این مساله رو هم مثل مسائل دیگه در موردش صحبت کردیم .
فقط من یه گله از بعضی از دوستان دارم اونم اینه که وقتی در مورد یه مساله ای که ربطی به حکم شرعی داره صحبت می کنند در نظر نمی گیرند که باید اول به حکم شرعی نگاه بکنیم ببینیم چیه اگر حکمی نبود یا ضرورت دیگه ای برای اجرای اون کار بود اون وقت در مورد مسائل دیگه بحث کنیم
من بارها گفتم ما با ورزش کردن خانمها مخالف نیستیم اما ورزش کردن خانمها در حضور نامحرم در اکثر موارد اشکال شرعی داره و نباید انجام بشه .