• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13752)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 18/5/1388 - 21:58 - 0 تشکر 140469

سلام علیکم

بابا چقدر  شلوغش کردید . یه چند روزی ما نبودیم بیست تا جواب زده شده

من فکر می کنم این بحث و این مساله جای بحث کردن نداشته باشه .

اینکه خانمها می تونند در حضور نامحرم و در کوچه و خیابون دوچرخه سواری کنند حکم این مساله رو باید مراجع مشخص کنند و فکر نمی کنم غیر  از مراجع کسی باشه که بتونه بگه این مساله جایزه یا نه .

دوستان گرامی ما گاهی دقت نمی کنند که این مسائل نیاز به حکم اسلامی داره نه حکم عرفی . قرار نیست ما هر طور فکر کنیم درسته همون طور عمل کنیم ما در مورد خیلی از مسائل زندگیمون تو اسلام حکم شرعی داریم و اگر بخوایم مسلمون خوبی باشیم باید بهش عمل کنیم .

در این مورد هم همون طور که قبلا گفتم نظر دو تا از مراجع رو که من سوال کردم این بود که این کار اشکال داره .

من از اول هم سعی کردم حکم شرعی مساله رو با بیان دلایل اشکالش بیان کنم و دوست هم نداشتم اینقدر طولانی بحث بشه و الکی جنجال بشه .

جناب آنلاکر

این مسائل رو نباید کوچیک بگیریم . درسته تو جامعه خیلی مشکلات هست ولی این هم یکی از مشکلاته و ما هم فقط این رو بحث نمی کنیم بصورت کلی می گیم باید تو جامعه حیا و عفت باشه چه از جانب مردان و چه از جانب زنان اما تو این مساله وظیفه زنان یه مقدار سنگین تره چون باید بیشتر خودشون رو بپوشونند و در این موارد باید بیشتر دقت کنند .

ما در مورد مسائل دیگه هم بحث می کنیم و این مساله رو هم مثل مسائل دیگه در موردش صحبت کردیم .

فقط من یه گله از بعضی از دوستان دارم اونم اینه که وقتی در مورد یه مساله ای که ربطی به حکم شرعی داره صحبت می کنند در نظر نمی گیرند که باید اول به حکم شرعی نگاه بکنیم ببینیم چیه اگر حکمی نبود یا ضرورت دیگه ای برای اجرای اون کار بود اون وقت در مورد مسائل دیگه بحث کنیم  

من بارها گفتم ما با ورزش کردن خانمها مخالف نیستیم اما ورزش کردن خانمها در حضور نامحرم در اکثر موارد اشکال شرعی داره و نباید انجام بشه .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

يکشنبه 18/5/1388 - 22:58 - 0 تشکر 140485

مستر حیات شما بیشتر می خواین دیگران شمارو تائید کنن تا اینکه بخواین بحث کنید!

خوبه می بینین که اکثرا نظرشون با شما متفاوته!

اگر اومدین بحث کنین که به نتیجه برسین این لحن جواب دادن شما به کامنتای بچه ها اصلا جالب نیست!

اگرم اومدین که حرف خودتون رو بدون چون چرا به کرسی بشونین که اون قضیه اش فرق می کنه!

بعد از این پاسخ هایی که اینجا دادین و لحن جواباتون واقعا خیلی به موقع بود زدن اون پست "بی ظرفیتی در مباحث"

آقای هادی تک هم نظرشون با شما یکیه اما طریقه جواب دادنشون180 درجه با شما فرق می کنه!

به نظر من که شعر آنلاکر واقعا به جا و مربوط بود و دقیقا خلاصه همون چیزی بود که من توی یکی از مباحثم نوشته بودم، واقعا جالبه که شما نتونستین ربطشو پیدا کنین!!

صحبت های آقای میلادی هم در رابطه با بحث بود...فکر می کنم این شمایین که به جای دلیل اوردن  برای دفاع از نظری که در مورد دوچرخه سواری دارین هر جور جوابی می دین اعم از تیکه انداختن به بچه ها و ... الا اینکه دلیل بیارین!

اگر قرار به تیکه انداختن باشه مطمئن باشین هستن از شما بهتر

با نظر میلادی و اون شعری که نوشته موافقم! این بحث کاملا بی فایده است!

با جوابایی که اقای هادی تک دادند فکر کنم کار و از راه مراجع دنبال کنیم بهتر نتیجه می ده تا اینکه اینجا دنبال بشه!

هفت شهر عشق را عطار گشت ... با عرض تاسف ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!!

سه شنبه 20/5/1388 - 0:11 - 0 تشکر 140867

سلام

از ایشون انتظار میره كه به عنوان مدیر انجمن معارف سعی كنن جرعه صحبت رو به حرمت بنوشن !

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

جمعه 23/5/1388 - 18:5 - 0 تشکر 141774

شان یك زن به حفظ وقار و متانت اوست

حیا و عفت و ادب مقام زن را بالا می برد

نه زیبایی او به هنگام دوچرخه سواری

بماند كه خیلی از دختران امروز بسیار بی حیا و بی شرم این قضیه را بهانه ای برای نشان دادن خود به افراد میكنند

علي اقا

جمعه 30/5/1388 - 7:58 - 0 تشکر 144032

بسم رب المهدی

مشکل تاپیک از دید من این بود که دوستان ما به جای توجه به گفته ها به شخصیتها توجه کردند و بحثو منحرف!

نمیخواستم باز وارد این بحث بشم کما اینکه جناب هادی هم گفتند دیگه جای بحث نداره .
اما تکرار مکررات باشه و خداحافظ!


شعر انلاکر که بنا بر گفته خودش تنها برای بر هم زدن تاپیک از من پرسیده شده بود ! این دیگه حرفی نداره .

اقای میلادی هم که کلا نشان دادند نسل پسرهای اینده ما چقدر برای جامعشون و خواهر مادراشون ارزش و اهمیت قائل هستند و در این مورد هم من دیگه حرفی ندارم !


خانوم خیال باف شمام اگه دلیل درست حسابی برای مخالفت با دوچرخه سواری خانومها داشتید بیان میکردید و به قول قران کریم اگر مخالفید قل هاتو برهانکم!
نه اینکه خودتون رو پشت سر اونهایی که خودشون دلیلی برای گفته ها ندارند مخفی کنید !
اگر دلیلی باشه که حرفی در برابرش نتونم بزنم مطمئن باشید این قدر شجاعت دارم که بگم اشتباه میکردم . خیلی راحت هم قبول میکنم و به هیچ عنوان قصد تحمیل عقیده یا خدای ناکرده تیکه پراکنی و ... که شما میگید وجود ندارد
.
(یه نکته کوچک دیگه؛ مباحث رو با یکدیگر خلط نکنید و همانطور که در تاپیکی ممکنه موافق شما باشم ، در مواقع مخالفت به جای خودش مخالفت میکنم . مثل همین جا . نه تاپیک های شخص ثالث!)


من در این تاپیک سعی کردم از همه لحاظ و از همه جهت بررسی کنیم این مسئله رو که دیگه جایی برای حرف باقی نمونه . و هر کسی بنا بر نظر خودش حرفشو ثابت کنه .
نه تنها شعاری داده باشه .


اگه بخوام باز خلاصه بگم :
ما هیچ وقت نگفتیم ...تاکید میکنم هیچ جای این تاپیک نگفتیم ورزش کردن و دوچرخه سواری ممنوع و مطلقا نباید باشه .
تنها چیزی که من گفتم این بود که جلوی اقایون و در انظار عمومی موجب بی عفتی و بی دینی در جامعه است و از طرفی دوچرخه سواری خانمها به تنهایی غیر از تدین و اسلامی گرائیش موجب برخی بی امنیت بودن ها در جامعه برای همه و علی الخصوص برای خود دختران میشه .


دیدید که به خاطر پست های شما دائم عقب گرد میزنیم به جای پیشرفت !


یک نکته هم خطاب به طهوری عزیز دارم ؛ راستش متوجه نمیشم یعنی چی خودخواهی ؟
اینکه مثلا اجازه ندی دختر خانواده با دوچرخه بیاد جلوی مردم،  میشه خودخواهی ؟
اگه من اینطور باشم واقعا خودخواهم ؟
خودخواهی که تعریفش این نیست برادر من که تازه در مقابل غیرت نیز قرار میدین.
غیرت داشتن اقایون اون چیزی هستش که در مورد خانواده و مخصوصا خانمهای خونه اش احساس مسئولیت داشته باشه . بتونه مدیریت کنه و با عقل و منطق اهدافی که وجود دارند  رو گوشزد کنه ! وگرنه من برای خودم چیزی نمیخوام که بگیم اسمش خودخواهی ه !


خانوم هوخشتره نیز مخالف نظر ما هستند در صورتی که خودشون باید بدونند در شهری مانند اصفهان امکانات دوچرخه سواری برای اونها به وفور یافت میشه .

یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 30/5/1388 - 11:28 - 0 تشکر 144157

سلام

اقای میلادی هم که کلا نشان دادند نسل پسرهای اینده ما چقدر برای جامعشون و خواهر مادراشون ارزش و اهمیت قائل هستند و در این مورد هم من دیگه حرفی ندارم !

خانم مدیر من با خانواده ایشون كاری دارم ؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

جمعه 30/5/1388 - 12:11 - 0 تشکر 144172

با سلام

برای اینکه دوستان یکم کوتاه بیان این مطلب رو بخونند و ختم بحث رو اعلام کنید و قسمت هایی که با خط زرد روش کشیده شده رو بیشتر دقت کنید

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
جمعه 30/5/1388 - 13:11 - 0 تشکر 144194

سلام

حضرت علی (ع) فرمودند :((.....به عمد حقایق را بر خود پوشیده داشت تا شبهات را بهانه لغزشهای خود قرار دهد ))

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

جمعه 30/5/1388 - 13:19 - 0 تشکر 144203

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

بازم حدیث بی منبع!!!

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
جمعه 30/5/1388 - 13:22 - 0 تشکر 144207

سلام

نهج البلاغه ......حكمت 405

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.