• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 7202)
چهارشنبه 22/8/1387 - 18:4 -0 تشکر 70352
نکات ضروری همسرم(2)

به نام او که آرام قلب من است

سلام

 

دوستان خوبم نظر به استقبال گسترده ی!!! شما خوبان من بعد در این تاپیک معیارهای

انتخاب همسر و راه های شناخت همسر مناسب رو براتون مینویسم... ان شاء الله مفید واقع بشه....

 

بارونی باشید و همراه...

 

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 28/8/1387 - 23:48 - 0 تشکر 71727

                                          بنام خدا

با سلام

الف )با چه كسی ازدواج كنیم ؟‌

ب) چگونه همسرآینده امان را بشناسیم؟

ج)چه شرایطی برای همسر در نظر بگیریم ؟

د) در چه سنی باید ازدواج كرد؟

ر)چه شرایطی باید داشته باشیم تا ازدواج كنیم ؟

از.در مورد ازدواج باید بگم كه : این رابطه تنها به منظور ارضای تمایلات آنی نیست . بلكه زندگی آینده و خوشبختی زن و مرد و كودكان آنها بر اساس این پیوند قرار گرفته است  از علل عمده اختلالات روانی در كودكان ، گسسته شدن رابطه خانواده و یا اختلافات خانوادگی است.ازدواج موفق بستگی به عوامل مختلفی دارد كه خیلی از آنها را باید در دوران نامزدی ( قبل از ازدواج ) ارزیابی كرد. عوامل دیگری نیز در موفقیت زندگی زناشویی موثر است كه می توان آنها را بعد از ازدواج شناخت.در ازدواج ، سازش دائمی و از خودگذشتگی فراوان لازم است ، ولی اگر زن و مرد قبل از ازدواج با یكدیگر توافق بیشتری داشته باشند ، امكان سازش بعدی بیشتر خواهد بود.

شاید بازم کارت زرد بهم بدید اصلا عیب نداره و اگر کارت قرمزم بدید عیب نداره ، هر چه از دوست رسد نیکوست، و بگید خارج از بحث بود ، به کاربران یاد بدید اگر میخوان مبحث ایجاد کنند بروند مطالعه کنند  و با بررسی بیایند مبحث بزنند و با یک جمله چند کلمه ای شرح مبحث روشن نمیشه ،چون من معتقدم که بحث باید چارچوب داشته باشه . تا بعد

افضل العبادة انتظار الفرج‏

یاران همه رفتند جامانده ام من           ازکاروان عشق وامانده ام من

چهارشنبه 29/8/1387 - 0:3 - 0 تشکر 71732

                                     بنام خدا

با سلام

مهمترین عوامل توافق در ازدواج عبارتند از :

1 - رشد عاطفی و فكری2

- تشابه علایق و طرز تفكر 3

- تشابه مذهبی ( مسائل عینی مذهبی مد نظر است نه كلیات )

4 - تشابه تحصیلی و طبقاتی

5 - تشابه طرز فكر در امور مختلف

6 - تشابه علاقه به زندگی و سرعت عمل در كارها

7 - رابطه با خانواده زن و شوهر

خارج نباشه اما یه نکته من نمی دونم هی ایجاد بحث های نزدیک بهم کردن چه فایده ای داره و یکعده فقط دنبال آمارند و کیفیت بحث هارو از بین می برند، من نمی دونم این جدول کنار صفحه رو کدوم خدا .........پیشنهاد کرد ، به نظر من مخل بحث هاست ، میتونم یه پیشنهاد بدم هر کی میخاد در آمار اول بشه من حاضرم یه سکه بدم که اینکارو نکنه و بذاره بحث ها روال خودشو بره ، هنوز بحث به نتیجه نرسیده مثل گنجشنگ میپرند اونور اینور آخه اینم شد کار.

مدیر محترم حرف زدن منم مثل آب در هاونگ کوبیدن است ،

کو گوش شنوا  تا بعد

افضل العبادة انتظار الفرج‏

یاران همه رفتند جامانده ام من           ازکاروان عشق وامانده ام من

چهارشنبه 29/8/1387 - 18:37 - 0 تشکر 71890

به نام او...هر چه میخواهید بنامیدش

سلام

جناب CLIFF
نمیدونم منظورتون من بودم یا خیر...چون تنها کسی که اینور آماارش بالاست منم
مطمئن باشید بنده هیچ انگیزه ای برای این کار ندارم...
شایستگی ه مدیران با تعداد پست هاشون بررسی نمیشه

در ضمن در مورد از این شاخه به اون شاخه پریدن
ئ بحث های نزدیک بهم
فکر نمیکنم بحثهام اونقدر به هم نزدیک باشن که بشه یکیشون کرد
یکیشون به معیارهای انتخاب همسر میپردازه و دیگری آمادگی برای خواستگاری
که برای همشون لازم دیدم تاپیک های جدا زده بشه
در مورد پیگیریشون هم بنده در اولین فرصتی که به دست میارم گزیده هایی از مقاله های جالبی
که پیدا کردم رو ثبت میکنم

در ضمن من بعد صحبت های اینجوری در تاپیک آلاچیق ه خانه ی تبیان بررسی بشن لطفا

بیقرارش باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 29/8/1387 - 18:42 - 0 تشکر 71892

به نام او...هر چه میخواهید بنامیدش

سلام

دوستان مقالات فوق العاده جالبی رو براتون میذارم...حتماااااا بخونید...اگه میخواهید موفق باشید

اگر شناسنامه تان را ورق بزنید چهار واقعه زندگی در آن آمده است: تولد، ازدواج، طلاق  و فوت؛ كه فقط در ازدواج و طلاق مختارید، بنابراین ازدواج را نباید سرسری گرفت بلكه باید با مطالعه و براساس معیارهای حقیقی همسر را انتخاب كرد. قبل ازدواج حتماً با یك متخصص یا یك مشاور خِـبره در امور خانواده و برخوردار از اطلاعات امروزی مشاوره كنید.

این كه می گویند «به هم عادت می كنید»، «علاقه بعداً پیدا می شود» در همه جا صحیح نیست. زمانی علاقه «بعداً» پیدا می شود كه پایه و اساس ازدواج بر معیارهای

عقلانی استوار شده باشد. با عنوان های«دعواهای پدر و مادرم مرا خسته كرده بود!»، «در تنگنای مالی بودم»، «همه دوستانم ازدواج كرده اند» و ... تن به ازدواج تحمیلی و ناخواسته ندهید. اگر از دعواهای والدینتان خسته شده اید دنبال فكر و چاره اساسی باشید، برای فرار از محیط پر آشوب خانه ازدواج نكنید كه ممكن است شما هم به همین مصیبت دچار شوید! براساس نیازهای اقتصادی ازدواج نكنید اگر مهر و محبت كه پایه و اساس یك زندگی مشترك است وجود نداشته باشد همه چیز براساس تصادف و شانس پیش می رود،

شاید تصادفاً خوب پیش رود و شاید هم برعكس؛ و به علت این كه دوستانتان

ازدواج كرده اند تن به ازدواج ناخواسته ندهید. نباید بدون جهت اعتماد به نفستان را از دست دهید و نگران شوید كه مبادا كسی به سراغتان نیاید.

در ازدواج علاوه بر همسر، شناخت بستگان و خویشاوندان وی نیز ضرورت دارد بنابراین وضعیت دوستان و اقوام بخصوص بستگان نزدیك در همسر گزینی نباید نادیده گرفته شود.
ادامه دارد
بیقرارش باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 29/8/1387 - 21:47 - 0 تشکر 71963

بنام خدا

با سلام

1 - رشد عاطفی و فكری

مهمترین عامل موفقیت در زندگی زناشویی عاطفی و فكری است. البته واضح است كه درجه رشد عاطفی و فكری تنها بستگی به سن ندارد ، بلكه سن روانی ، اجتماعی و عاطفی و سن جسمانی همه از عوامل موثر روشنفكری است. اگر این عوامل فراهم باشد ، بهترین سن برای ازدواج مرد22 سالگی و  19سالگی برای زن است.

در این سن یك فرد عادی به اندازه كافی رشد و ثبات فكری و عاطفی دارد و امكان تغییر ناگهانی در رفتار او كم است ، اگر چه در این سن عادات مختلف در فرد به صورت محكمی در آمده ، ولی هنوز قابلیت تطبیق و سازش در او موجود است. البته باید اضافه كرد كه این سن را تنها از لحاظ كلی انتخاب كردیم ، بدین معنی كه خیلی ازدواجهای مقرون به خوشبختی وجود دارد كه زن و مرد در موقع ازدواج بسیار مسن تر یا جوان تر از سن مذكور بوده اند.

رشد جسمانی نیز عامل مهمی در آمادگی برای ازدواج است. اگر چه در اجتماع كنونی ما ازدواج معمولا بعد از بلوغ صورت می گیرد ،‌ معهذا باید گفت كه روان شناسان ، زناشویی كودكان تازه بالغ را كه آمادگی وارد شدن به زندگی پر مسئولیت زناشویی را ندارد ، صلاح نمی بینند.مسئله دیگری كه از لحاظ بهداشت روانی قابل ملاحظه است اینكه آیا در ازدواج اختلاف هوش و معلومات سبب بروز اختلافات زناشویی خواهد شد یا خیر ؟ تحقیقاتی كه در این زمینه موجود است نشان می دهد كه مردان تمایل دارند كه با زنان كم هوش تر از خود ازدواج كنند و اغلب زنهای خیلی با هوش مجرد می مانند.

از لحاظ خوشبختی زناشویی ، صلاح است كه مرد از لحاظ هوش ، كمی برتر از زن باشد ، زیرا محیط ما چنین اقتضاء می كند. ولی تفاوت زیادی در این مورد نباید وجود داشته باشد‌ ، زیرا در غیر این صورت علایق و طرز تفكر آنان با یكدیگر توافق نخواهد داشت. البته امكان دارد ازدواج موفقیت آمیزی كه در آن زن با هوش و فعالی شریك است ، وجود داشته باشد ، ولی خطرات ناشی از آن زیاد است .

در واقع هوش یك معیاری است كه علایق و طرز تفكر خاصی را تولید می كند و درصورت اختلاف هوشی زیاد انطباق و توافق طرفین به شدت كاهش می یابد.رشد اجتماعی رابطه نزدیكی با رشد عاطفی و فكری دارد ، زیرا شخصی كه از لحاظ اجتماعی رشد كرده است ، روابط اجتماعی را بهتر درك می كند . او می داند چگونه با دیگران ، به خصوص خانواده و همكارانش سازش كند . او درك می كند كه انتظارات اجتماع از او چیست و تا اندازه زیادی قادر است خود را با این توقعات تطبیق دهد. همچنین او آماده قبول مسئولیت است و نسبت به محدودیتهای خود آگاهی دارد. یكی از مهمترین عوامل رشد ، مقدار و چگونگی رشد عاطفی است . مثلا شخص ممكن است سی یا چهل سال عمر كرده باشد ، ولی از لحاظ رشد عاطفی عقب مانده محسوب شود . چنین شخصی قدرت كنترل احساسات و عواطف خود را ندارد و در نتیجه زندگی زناشویی او مختل می شود.

شخصی كه رشد عاطفی كرده است ، در مورد همسر و فرزند و دوستان و مشكلات زندگی نظریه واقع بینانه ای دارد. او دارای فلسفه زندگی معینی است كه بر اساس آن می تواند از بحرانهای دایمی زندگی جلوگیری كند . او به پیشرفت های فعلی خود متكی است و زیاد به گذشته خود ، هر چند هم با شكوه بوده باشد ، اتكا ندارد. در ضمن به مطالبی از قبیل امور جنسی ،‌ عشق ، ازدواج و تربیت كودك با روشنفكری می نگرد

افضل العبادة انتظار الفرج‏

یاران همه رفتند جامانده ام من           ازکاروان عشق وامانده ام من

چهارشنبه 29/8/1387 - 22:11 - 0 تشکر 71971

بنام خدا

با سلام

مدیره محترمه انجمن خانواده

با عرض معذرت کجای حرفای من رو به شما بود؟ من یک چیزه کلی گفتم ، من این تذکر را در انجمن ورزش هم به دوستان دادم و قصد جسارت به شما را نداشتم.

افضل العبادة انتظار الفرج‏

یاران همه رفتند جامانده ام من           ازکاروان عشق وامانده ام من

يکشنبه 3/9/1387 - 20:44 - 0 تشکر 72850

به نام او....

سلام

ادامه از پست قبل:

توصیه مشاوران به مراجعان

1- در انتخاب همسر عجله و شتاب نكنید. این امر را با بررسی و تحقیق انجام دهید.

2- در همسر گزینی وسواس به خرج ندهید؛ سعی كنید با دیده اغماض عوامل مختلف را بررسی و تصمیم گیری کنید.

3- چنانچه پدر و مادر و خانواده های وابسته، سختگیری كنند برای متقاعد كردن آنها از مشاور خانواده کمک بگیرید.

4-از ازدواج تحمیلی خودداری كنید.

5- در  انتخاب همسر  پس از بررسی معیارهای طرف مقابل، وضعیت خود را با وی مقایسه كنید و در صورت هماهنگی تصمیم گیری نمایید. بدون توجه به شرایط خود انتخاب ایده آلی نکنید.

6- در انتخاب همسر از پدر و مادر و خویشاوندان خود نظرخواهی كنید ولی مواظب باشید چون به علت عدم تخصص ممكن است نظر آنان تحت تأثیر معیارهای خاص مناسب نباشد. حتماً با مشاور واجد شرایط مشورت كنید.

7- برای شناخت همسر از هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده نمایید و حتماً قبل از خواستگاری ، به طور مستقیم، از طریق مشاهده گفت و شنود، از او شناخت پیدا كنید.

ادامه دارد

یا حق

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
دوشنبه 4/9/1387 - 23:57 - 0 تشکر 73085

به نام او که مانده ام چگونه ساخته ام به این با نظمی
*****************
سلام 
من ویژگی های همسرم را نمی گویم ، اصلا بهش فکر نمیکنم فقط یک چیز میگم :
اللهم زوجا صالحا 
اما برخی از صفات همسر شایسته را از نظر پیامبر (ص) می گم :

عفیف و پاكدامن باشد.

درمیان خانواده خود عزیز باشد.

نسبت به شوهرش متواضع باشد.

تنها براى شوهر خود زینت و آرایش كند.

از شوهر خود اطاعت كند.

اما برخی صفات همسر ناشایست از زبان پیامبر :

در میان خانواده خود خوار باشد.

حسود و كینه توز.

بى تقوا.

براى دیگران آرایش كند.

از شوهر اطاعت نكند.

پس همسر من بدون نیاز به فکر کردن باید صفات همسر شایسته رو داشته باشه و خودمم هم همون طور باشم .

موفق و موید

**************

اللهم ...

http://rahpoyvesal.blogfa.com
جمعه 8/9/1387 - 15:54 - 0 تشکر 73868

به نام او.....

سلام

ضرورت چند نکته :

خانواده هر دو نفراز نظر فرهنگی و سنت های رایج نزدیك به هم باشند.

تا سر حد امكان، تمكن مالی دو خانواده متناسب با یكدیگر باشد.

اگر هر دو نفر اهل یك شهر نیستند حداقل در سایر زمینه ها و آداب و رسوم نزدیك به هم باشند.

دیدگاه های دو خانواده از نظر مذهبی – سیاسی  – اجتماعی و معاشرت نزدیك به هم باشند.

در خانواده دو طرف پدرسالاری یا مادرسالاری به صورت مطلق وجود نداشته باشد.

تناسب جسمی – شكل – قیافه و اندام هر دو نفر به هم نزدیك باشد تا حدی كه تفاوت های موجود خیلی چشمگیر نباشد.

از نظر سن و سال متناسب باشند و به اصطلاع عامه «به هم بیایند».

از نظر میزان تحصیلات، اختلاف فاحش نداشته باشند.

در انتخاب محل سكونت یا محل كار اختلاف سلیقه نداشته باشند.

یا حق

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 12/9/1387 - 19:20 - 0 تشکر 74870

به نام او...

سلام

از نظر طرز تفكر و اندیشه اجتماعی به هم نزدیك باشند.

دیدگاهشان نسبت به زندگی یكسان باشد.

تفاوت های شخصیتی و خصوصیت های رفتاری فاحشی نداشته باشند.

تا آنجا كه مقدور است بهره هوشی آنها نزدیك به هم باشد.

دارای دیدگاه های سیاسی گرایش های اعتقادی و افق های فكری نزدیك به هم باشند.

هر دو نفر استقلال رأی داشته باشند؛ یعنی شخصاً در امور زندگی تصمیم بگیرند نه با دهن بینی و تقلید از دیگران.

یا حق

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.