• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 13072)
سه شنبه 10/6/1388 - 13:6 -0 تشکر 148039
مشاعره ی واژه ها.....!!!

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره
...به نام خدا...
آقا دیدیم توی این انجمن ماشاالله طرفدارن شعر و ادبیات زیاد هستن.
از این بابت خیلی خوشحالم.
حالا قصد داریم یه تنوع دیگه بدیم و مشاعره رو عوض کنیم.
یعنی چی؟
آقا این مشاعره اسمش همست مشاعره ی "واژه"یا همچین چیزی
چطوریه؟الان میگم.
شما شعر نفر قبلیتون رو میخونید و یکی از کلمات بکار رفته در شعر نفر قبل رو در شعری که میخواید بنویسید بکار میبرید.
نمونه
شعر نفر قبل:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

................................................
شعر شما:
شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

..............................
1- یادمون باشه از حرف های اضافه (را،در،از و...)استفاده نکنیم.
2- خودمون واژه رو انتخاب می کنیم نه نفر قبلمون
3- حتما نباید واژه ی انتخاب شده را در اول شعر بکار ببرید

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره

........................................................................................................



Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

چهارشنبه 25/6/1388 - 14:53 - 0 تشکر 151718

سلام

عاشق نشوی كه دربه درمیگردی

هرلحظه دچاردردسرمیگردی

عاشق كه شدی،ساده نگومارفتیم

هرجابروی دوباره برمیگردی

یا حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

چهارشنبه 25/6/1388 - 16:2 - 0 تشکر 151739

به نام خدا سلام

--------------------------

اندیشه را رها کن و دل ساده شو تمام

چون روی آینه که به نقش و نگار نیست

چون ساده شد ز نقش همه نقش‌ها در اوست

آن ساده رو ز روی کسی شرمسار نیست

.....................

( برای خودم متاسفم که اینقدر دیر توجهم به اشعار مولوی جلب شد )

پنج شنبه 26/6/1388 - 3:43 - 0 تشکر 151878

سلام دوستان

         دل از اندیشه ی فردا به تاب است                    گناهم خواب ماندن یک صباح است

پنج شنبه 26/6/1388 - 16:31 - 0 تشکر 151980

ناکسی گر بر کسی بالا نشیند عیب نیست

روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است

 دود گر بالا نشیند کسر شان شعله نیست

 جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است

شصت و شاهد هر دو دعوی بزرگی می کنند

 پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

پنج شنبه 26/6/1388 - 18:2 - 0 تشکر 152014

به نام خدا سلام

-----------------------

بر دل من که جای تست کارگه وفای تست

هر نفسی همی‌زنی زخم سنان چرا چرا

گوهر نو به گوهری برد سبق ز مشتری

جان و جهان همی‌بری جان و جهان چرا چرا

" مولوی "

جمعه 27/6/1388 - 13:33 - 0 تشکر 152326

سلام سلام سلام

ای ایران ای مرز پر گوهر ای خاکت سر چشمه هنر

دور از تو اندیشه بدان پاینده مانی و جاودان

دلتان شاد و لبتان خندان

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
جمعه 27/6/1388 - 14:38 - 0 تشکر 152354

سلام اِ !

پس چرا ایجوری ؟!

 داش حسین بالارو یه نیگا بندازی می بینی که آرسو گوهرو آورده ...

نکنه دیدی نمتونی اینجا بساط ( ژ) را بندازی متوسل شدی به این روش ؟

نه بابا شایدم واقعا اشتبا کرده باشی ، حالا من رو شعر آرسو کار می کنم ، اکی ؟

دلا خوبون دل خونین پسندند

 دلا خون شو که خوبون این پسندند

متاع کفر و دین بی مشتری نیست

گروهی اون گروهی این پسندند

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

جمعه 27/6/1388 - 15:1 - 0 تشکر 152361

سلام سلام سلام

ببخشید من متوجه نشدم گوهر دومیه به چشم خورد سریع نوشتم

راستی دلم برای ژ گفتن لک زده

حیف که اینجا نمیشه 

من و شب هر دو بر بالین این بیمار بیداریم

من و شب هر دو حال در هم آشفته ای داریم

پریشانیم ، دلتنگیم

به خود پیچیده تر از بغض خونین شبانگاهیم

حالا درست شد

دلتان شاد و لبتان خندان

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
جمعه 27/6/1388 - 17:27 - 0 تشکر 152410

به نام خدا سلام

-----------------------

به چه دستی زدی آن ساز شبانگاهی را

که خود از رقت آن بیخود و بی هوش شدی

..........

( طهوری ! تو شاهکاری ! تفاوت زمانها رو داری ؟! )

جمعه 27/6/1388 - 19:7 - 0 تشکر 152431

سلام سلام سلام

ما اینیم دیگه کاریش نمی شه کرد خب

محرم این هوش جز بی هوش نیست مرزبان را مشتری جز گوش نیست

کاش می شد بگم "ژ" ولی حیف که نمی شه اینجا دستم بسته است

دلتان شاد و لبتان خندان

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.