• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 8214)
دوشنبه 29/4/1388 - 12:59 -0 تشکر 133966
مهاجران غیر قانونی افغان جایی در ایران ندارند

به نام خدا

سلام

شاید این بحث لازم بود که در سیاسی مطرح بشه اما این مربوط به جامعه است؛

افغانی ها حدود 16سال (نمیدونم بیشتر یا کمتر)در ایران هستند که جز مشکل و بدبختی برای ایران چیزی دیگه ای به ارمغان نیاوردند ،اینها باعث قتل،بیکاری،فساد و...که که متاسفانه در گذشته در ایران ساکن شدند والان بیرون رفتن انها خیلی مشکله

مثلا چند وقت پیش پسر یک قاضی به دست یک افغانی بخاطر 5هزار تومان کشته شد که تاسف برانگیزه

حالا نصف قاچاق مواد مخدرو استفاده از امکانات دولتی و... بماند

حالا نظر شما در مورد حظور اونها چیه؟؟؟؟؟

سه شنبه 14/7/1388 - 20:6 - 0 تشکر 156691

به نام خدا

سلام

جناب آنلاکر گرامی فکر میکنم شما دارید بحثو به حاشیه میبرید چون شما در مورد موضوعی به جز موضوع اصلی صحبت میکنید،من همه این حرفها رو در مورد افرادی که به صورت غیر قانونی اومدن ایران زدم 

بنده هم همینجوری رو هوا این حرفها رو نمیزنم یعنی هیچ حرفیو بدون دلیل نمیگم 

من با چشمهای خودم دیدم که این آقایون چه کارها که نمیکنن

تورو به خدا هر حرفی که درست هستو نگیم که شما ضد انسانیت حرف میزنیدو  ما مثل آمریکا نیستیم و...

همین دولتی که من ازش حمایت میکنم همین شخص دکتر که من ازشون حمیات میکنم یادتونه که اوایل به کارفرماها دستور داد که کارگر غیر قانونی سر ساختمون نیارن؟؟؟

صحیح نیست که چون چیزی رو نمیدونیم فقط به خاطر اینکه افغانی ها کشور همسایه هستن ازشون به طور مطلق حمایت کنیم

شما بدون ویزا و پاسپورت برو آمریکا ،توقع داری با مهربونی ازتون پذیرایی بشه؟؟؟ یا خیلی زود مجبورت میکنن بری کشور خودت؟؟؟

جناب آنلاکر گرامی من صحنه هایو دیدم که شرم دارم که اونها رو توی این انجمن که جای بحثهای فرهنگی و علمیو و... بازگو کنم واگر نه خیلی راحت میتونستم حرفهامو بزنم

سه شنبه 14/7/1388 - 21:7 - 0 تشکر 156704

با سلام

جناب بوفون ، فکر کنم شما به صحبت های دوستمون دقت نکردید ، ایشون در مورد خودش صحبت کرد ، گفتش که من که یه آدمی هستم که با ویزا و پاسبورت و ... اومدم ایران با یکی که این خصوصیات رو نداره برابرم و منو مثله اون میدونند ! به نظرتون کجای حرفای من ایراد داشت ؟ یه جاشو بگو !!!

در مورد صحبتتون میریم تو آمریکا ، یه ماه میمونیم تابعیت اونجا رو میگیریم بدون هیچ پاسبورت و ویزا و ... آیا اونوقت میگن پاشو بره کشورت ؟؟؟

اگه یه دزد بیاد خونت حق نداری بهش آسیب برسونی ! خوشبختانه برای این سری کار ها دادگاه داریم ! امام علی هم میتونست خونه نشین نباشه و بگه حکومت حق منه اینو گفت ؟ گفت هر چی قاضی قضاوت کرده !!! با اینکه  خودش بهترین قاضی و داور بوده !! اینا به نظرتون میتونه علتش چی باشه ؟

به هر حال ببینید هر انسانی حقی داره ! من مشکل رو از مسئولینم نگرفتم ! دقت کنید به صحبتام ، و خطاب کردم به دوست عزیزمون که اومدن اینجا پاسخ دادند و چند سوال کردم  و منتظرم جوابشون رو بشنوم و باور بفرمایید که تند برخورد کردید ، یه برده ، یه پادشاه ، یه وزیر ، یه کارگر و ... همه در برابر خدا یکی هستند و یه جور قضاوت میشه در موردشون ، کسی خونش از اون یکی رنگی تر نیست ! مگه ما مردم کشور های غربی هستیم که نژاد پرست باشیم ؟ تو خیابون راه بریم بگیم آریایی ایرانی آریایی ایرانی و ... ما معتقدیم باید همه انسان ها به یه چشم دیده بشند ، حتی تو آیین ما اومده وقتی دیدید یه کافر تو فقر هست بهش کمک کنید !!! 

ولی با این حال میبینیم که ...

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
سه شنبه 14/7/1388 - 21:36 - 0 تشکر 156711

به نام خدا

سلام

شما متاسفانه دارید بحثو با مغلطه ادامه میدید 

ایشون در مورد خودشون صحبت کردن منم درباره افرادی که غیر قانونی وارد ایران شدن صحبت کردم پس فکر نکنم ابهامی باشه

من از شما فقط دلایل موندن این مهاجران غیر قانونیا میخوام همین!!

سه شنبه 14/7/1388 - 23:28 - 0 تشکر 156737

با سلام
اولا اینکه من با موندن و اومدن مهاجران غیر قانونی موافق نیستم و مخالفم ، من این رو میگم خوشبختانه برای این امور نیروی انتظامی ، دادگاه و ... داریم !
دوما بزارید یه واقعه تاریخی براتون تعریف کنم !
میریم به اسپانیا زمانی که مسلمانان رو اخراج کردند و خواستند بدون مسلمانان کشور و اداره کنند ، خب بعد اینکه مسلمانان اخراج شدند اسپانیا رو به زوال رفت و در برابر مهاجم شکست خورد ! فکر میکنید علت چی بود ؟ خب خودم میگم علتشم این بود که منبع اصلی کار و متخصصین بعضی از صنایع همین مسلمونایی بودند که اخراج شدند و موجب شکست و تسلیم شدن در برابر بیگانگان شدند ، این جریانم تو تاریخ ثبت شده فکر کنم بعد از جنگ های صلیبی بوده باشه ، جنگ بین کشور های اروپایی !
درضمن این آقا که میگی حرف زور که نگفت ! فقط از خودش دفاع کرد ، اگه شما حرف ایشون رو بد دیدید بهش بگید آره بد بوده ایشون میگه حق منم داره پایمال میشه ، به نظرتون ایشون غیر مجاز اومده ایران ؟؟؟ خب منم ازشون سوال کردم مشکلات رو بگید !!!
با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
چهارشنبه 15/7/1388 - 15:23 - 0 تشکر 156908

به نام خدا

سلام

خب حالا من متوجه شدم که اگر افغانی ها از ایران برن صنعت ایران میخوابه!!!

پس باید دست به دامان اونها بشیم که اصلا بیان تو ارکان حکومتی هاااااانننن

 ایشون اگه قاونی توی ایران هستن نباید برای جمع صحبت کننن

چهارشنبه 15/7/1388 - 17:33 - 0 تشکر 156937

با سلام

خب یه سوال دارم ، شما قانون ایران ، نه کلا قانون رو قبول دارید ؟ اصلا قبول دارید یه سری مامور وظیفه دارند از این آب و خاک حفاظت کنند ؟ ببینم اصلا اگه ما به قوانینمون احترام نزاریم و از هنجارامون پی روی نکنیم ، باید انتظار داشته باشیم یه بیگانه قبول داشته باشه؟ من کاری ندارم که با اخراجشون چی میشه یا نمیشه ، ولی این درسته بریم سر خیابون یه افغانی رو بگیریم و بگیم از کشور من برو بیرون ؟ شاید اون افغانی از راه قانونی اومده باشه ، اصلا مسئله افغانیا نیست بی خیال ، اگه یه اروپایی غیر مجاز میومد تو کشورمون شما اینطوری باهاش برخورد میکردی ؟ شاید الان بگی آره ولی در عمل یه چیز دیگه ثابت میشه !

چندین بار گفتم خوشبختانه ما قانون داریم ، دادگاه داریم ، ما قاضی نیستیم که برای کسی حکم اعدام ببریم ! تقسیم کار و قبول داشته باشید ! اگه خیلی براتون این موضوع مهمه خب یه شغلی رو انتخاب کنید که به این موضوع ربط داشته باشه ! اگه این کار و سپریدم به افراد دیگه اونا میشن مامور این کار ! من نباید تو کار تو دخالت کنم و تو هم حق اینو نداری تو کار من دخالت کنی ! 

فقط میخوام بگم ، ما وقتی که به قانون کشور خودمون احترام نزاریم و بهش بی اعتنایی کنیم و دخالت کنیم تو کار مامورین قانون ، چه انتظاری هست بیگانگان به این قانون پایبند باشند ؟ با شکسته شدن این قوانین به دست خودمون بزهکاری و هرج و مرج به وجود میاد ! خوشبختانه ، نیروی انتظامی ، قضات ، دادگاه ها ، دولت مردان و ... برای این مسائل خودشون اقدام میکنند و ما هم فقط و فقط تنها کمکی که میتونم بهشون بکنیم اینه که بهشون خبر بدیم نه اینکه سر خود کاری رو بکنیم ! اونا خودشون میدونند چه برخوردی داشته باشند !

ببخشید اینجا ظرفیت اون رو نداره که من مثالایی رو بزنم که باید بزنم پس اگه منظورم رو درست نمیرسونم گله نکنید چون ظرفیت این انجمن هنوز به اون حد نرسیده که مثالایی که باید زده بشه رو من اینجا بازگو کنم !

به هر حال ببخشید که این چند مدت تو بحثتون شرکت کردم !

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
چهارشنبه 15/7/1388 - 19:22 - 0 تشکر 156970

به نام خدا

سلام

ببخشید شما عین صحبتهای گروه حجتیه رو میزنید و مگین حالا امام زمان میاد و جامعه رو درست میکنه

ببخشید این گروهایی امنیتی،پلیس ،دادگاه از آسمون نیومدن که یهو بپرن برن مهاجر بیرون کنن

در ضمن شما ببخشید که من رفتم سر خیابون یقه افغانی ها رو گرفتم و تا دم مرز بردمشون و پرتشون کردم بیرون

شنبه 5/10/1388 - 18:40 - 0 تشکر 172228

سلام

بعد از عمری دوباره خدا خواست تا گذرمون به این بحث بیفته..

جا داره تشكر كنم از مدیر محترم كه زمینه رو برای حضور یكی از دوستان افغانی در این بحث فراهم كردند و باعث شدند تا بحث به طور یكطرفه پیش نره و نتیجه خودسرانه ای گرفته نشه.

همچنین تشكر میكنم از دوست عزیزمون كه به نمایندگی از افغانی های مقیم ایران در این بحث شركت كردند و مارو در پیشبرد این بحث كمك كردند(ولی ایكاش در این بحث ما رو همراهی هم میكردند).

دوستان عزیز..

بهتر نیست به جای احساساتی فكر كردن منطقی فكر كنیم.

اول باید یادآوری كنم كه ما اینجا بحثمون سر افغانی های مقیم ایران نیست و درمورد تمام انسانهایی كه در ایران به طور غیر قانونی اقامت دارند هم بحث میكنیم.

فقط یك مورد رو خواستم یادآوری كنم كه :

مهاجران غیر مجاز افغانی اگر توی كشورمون داره بهشون خوش نمیگذره میتونن برن به كشور خودشون(یا یكی از كشورهای اروپایی كه دوستمون عرض كردند) تا شاید اونجا خیلی بیشتر بهشون خوش بگذره و شاید اونجا یكی با دسته گل منتظرشونه

خوبه همیشه یادمون باشه كه :

انسان موجودیه زیاده خواه و بي نهايت طلب كه هرچی بهش داده بشه بازم میخواد

به آینده امیدوار باشیم كه همیشه روشنه...

♫♫ باغچه ♫♫(کلیک کنید)

هر آمدنی رفتنی هم دارد...

ولی ایکاش رفتن ها زیباتر از آمدن ها بودند.....

خدانگهدار همگی

يکشنبه 6/10/1388 - 16:46 - 0 تشکر 172323

سلام

چه بحث جالبی...

من هم یه جورایی به جناب "calmness" حق میدم...همه ی مهاجرها رو نباید به یک چشم دید.

موفق باشید

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
جمعه 3/2/1389 - 21:53 - 0 تشکر 197003

بوفون عزیز سلام

حرفت درسته ولی می شه بگی چرا فقط به افغانی ها گیر دادی فکر می کنید مهاجر عرب کم داریم البته به عرب ها چیزی نمی شه گفت چون با هزار کلک بازار و ادارات و ...... در دست گرفته اند و الان در کشور ما حکومت می کنند . اقلا افغانی ها بیشترشان کار می کنند و لی عرب ها چی ؟ یک سری به بازار و سراه امین حضور بزنید ببینید چه خبر است !!!

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.