• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13753)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 17/5/1388 - 18:38 - 0 تشکر 140042

کلهر:زنان می توانند با دوچرخه و موتورسیکلت به سر کار بروند
مشاوره رسانه‌ای رییس‌جمهور در مورد شایعات مطرح شده در ارتباط با معرفی وی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد به مجلس از سوی رییس‌جمهور گفت:‌من نیز این شایعات و گمانه‌زنی‌ها را شنیده‌ام و از طرف برخی از دوستان از جمله از سوی رییس‌جمهور نیز صحبت‌هایی با من صورت گرفته، ولی من تمایلی برای پذیرش سمت و مسوولیت اجرایی ندارم.

مهدی كلهر در گفت‌وگو با ایسنا‌ با تاكید بر این‌كه " فردی كه می‌خواهد به عنوان وزیر انتخاب شود باید جوان و سنی 30 تا 40 سال داشته باشد" اظهار كرد: در دولت نهم جوان‌ترین فرد كه به عنوان وزیر معرفی شد، دكتر باقر لنكرانی بود. وی در مجلس با رای كمی به علت جوان بودن رای اعتماد گرفت، ولی ما دیدیم كه ایشان در حال حاضر یكی از بهترین وزرای دولت نهم هستند.


كلهر با بیان این‌كه " كسی كه به عنوان وزیر ارشاد انتخاب می‌شود باید به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در جامعه باشد" گفت: ما در حال حاضر اشكالات جدی در عرصه‌ فرهنگی داریم و بسیاری از مشكلاتی كه اكنون در جامعه به عنوان مشكل سیاسی به آن نگاه می‌شود، به نظر من مشكل فرهنگی هستند و ما باید به سمت تحول در عرصه فرهنگی حركت كنیم.

مشاوره رسانه‌ای رییس‌جمهور به بخشی از این مشكلات فرهنگی اشاره كرد و گفت: مثلا ما می‌بینیم كه عزاداری‌ها در كشور ما جنبه عمومی دارد در حالی كه جشن‌ها جنبه عمومی ندارد و بلكه جنبه خصوصی دارد در صورتی كه جشن‌ها نیز باید جنبه عمومی داشته باشند، دولت و شهرداری برای مراسم جشن‌ها هزینه كنند.

وی گفت: مثلا دو سه روز قبل از عزا رادیو و تلویزیون ما تبدیل به عزاخانه می‌شود ولی تلویزیون برای روز جشن‌ها اقدام خاصی انجام نمی‌دهد در صورتی كه برای چنین روزهایی باید تمام كنسرت‌ها در كشور ما آماده‌ اجرا باشند، مراسم برگزار شود، در میادین جشن‌های باشكوه برگزار شود.

وی همچنین با اعتقاد بر این‌كه " باید زمینه‌ای فراهم كنیم كه زنان ما بتوانند سوار دوچرخه شوند" گفت: چطور در زمان گذشته زنان ما وقتی سوار الاغ می‌شدند، مشكلی نداشت ولی اكنون سوار دوچرخه شدن مشكل دارد؟ این مشكل یك مشكل فرهنگی است كه باید برطرف شود و باید این زمینه را فراهم كرد كه زنان بتوانند با دوچرخه و موتورسیكلت مثلا به محل كار خود بروند.

كلهر گفت: وظیفه‌ بسیار مهم ما این است كه به فكر جوانان باشیم.

شنبه 17/5/1388 - 19:13 - 0 تشکر 140059

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

اینجا هم سیاسی شد!

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
شنبه 17/5/1388 - 19:49 - 0 تشکر 140071

سلام

اصلا نمیدونند چی باید بگن که راهگشای این مسئله باشه یا لااقل وقتی بقیه دارند میگن تنها به خواندن اکتفا کنند!

چون طهارت نبود کعبه و بتخانه یکیست                     نبود خیر در آن خانه که عصمت نبود

بحث شما داره زمینه ای رو ایجاد میکنه که نظراتی گفته بشه که اصلاً اخلاقی نیست

اگه شما دوست دارین که بخونین خانم ها موقع دوچرخه سواری چه شرایطی دارن  ..... من تمایلی به خوندنش ندارم!

یه نکته کوچکی هم خدمتتون بگم جناب میلادی ؛ شما ناراحت خانمها و مشکلاتشون نباشید بلکه.... باید کلاه خودمون رو بگیریم که باد نبره  :)

من وقتی خانمی دوچرخه سواری میکنه بهش نگاه نمیکنم ولی مثل اینکه برای شما مشکلی ایجاد شده که این تاپیک رو زدین پس اول کلاه خودتون رو جاش محکم کنین بعدش دیگران رو نصیحت بفرمایین

میدونین غیرت یعنی چی ؟.....غیرت یعنی اینکه وقتی خانمی دوچرخه سواری میکنه و نگاه شما بهش افتاد تا بناگوش سرخ بشین .....نه اینکه بیایم به همه بگیم شما هم همچین صحنه هایی رو دیدین ؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 17/5/1388 - 21:12 - 0 تشکر 140085

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

دیدم پای غیرت هم به بحث باز شده، ولی غیرت همون تعصبه؟
مقاله ای دیدم پیرامون غیرت، جالب بود برام برای شما هم میزارم بخونین.
اسلام مسأله ی غیرت و تعصب را باطل معرفى نكرده بلكه اصل آن را حفظ نموده، زیرا غیرت ریشه در فطرت انسان دارد، و اسلام هم دین فطرت است، ولى در جزئیات آن دخالت كرده است، و فرموده آن قدر از غیرت و تعصب كه مطابق با فطرت است، حق است، و شاخ و برگى كه اقوام به آن داده‏اند، باطل است.
ادامه مقاله رو اینجا بخونین...

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
شنبه 17/5/1388 - 23:1 - 0 تشکر 140122

این حرف یعنی چی؟

خانوما حق دوچرخه سواری هم ندارند دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وای این چه حرفیه

خیلی هم خوبه

من باهاش موافقم

شرع هم چیزی نگفته!

عقل هم میگه خیلی هم عاقلانسن

یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

روزی تو خواهی آمد از کوچه های باران
تا از دلم بشوئی غمهای روزگاران...
شنبه 17/5/1388 - 23:16 - 0 تشکر 140127

سلام

دقت کنین !...عقیده خانم ها را بخونین ......

واقعاً از این بحث استفاده کردیم ....خانم ها با دلایل عقلی مجاب شدن که نباید این کار رو انجام بدن ....

اومدین ابروش رو درست کنین زدین چشمشم کور کردین ...دارین بدتر خانم ها رو به دین و اسلام بدبین میکنین .....

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

يکشنبه 18/5/1388 - 0:56 - 0 تشکر 140148

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

به نظر من کش دادن بحث بیهوده هست، چون نتیجه مشخص شده!

من یه ایده میدم، هرکس مخالف بود بگه:

دوچرخه سواری برای خانما فی نفسه بد نیست، بلکه برای سلامتی خوبه ولی در محیط هایی که مخصوص خانما تعبیه شده، تو تهران مثل پارک چیتگر یا در سالن، ولی در محیط های عمومی که همه میبینن نباشه، عین خیابون، چون همیشه عده ای معلوم الحال هستن که چشمشون دنبال خانما هست (!) پس در نتیجه خانما در محیط های مخصوص بانوان یا در سالن دوچرخه سواری کنن اینطوری برای خانما راحتره و برای آقایون هم بهتره چون مشکلی براشون پیش نمیاد.

ولی اگر بگیم دوچرخه سواری برای بانوان فی النفسه مشکل داره، این خیلی غیر منطقی هست، اگر اینطوری بخواهیم حساب کنیم شنا خیلی خیلی از دوچرخه سواری بدتره، ولی به خاطر سلامتی مخصوصا برای بانوان مسنتر بسیار سفارش میشه از سوی اطبا، پس بد نیست.

به جای اینکه صورت سوال رو پاک کنیم و تو یه سیکل بسته گیر کنیم و همش دور هم بچرخیم، و کلی پاسخ به بحث بدیم، خیلی راحت میشه نتیجه ای رو گرفت که طرفین راضی بشن و مشکلی برای کسی پیش نیاد.

حالا یه سوال از جمع دارم، دوچرخه سواری خانما در محل های مخصوصش و یا در سالن ایراد داره یا نه؟ خانما با این موافق هستن؟ آقایون چطور؟

دورچرخه سواری فکر نکنم اشکال شرعی هم داشته باشه، چون یه ورزشه ولی اجراش مهمه که یه پیشنهاد بالاتر دادم، حالا کی موافقه و کی مخالف؟!

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 18/5/1388 - 17:45 - 0 تشکر 140370

سلام به همه دوستان.راستش من دیگه نمیخواستم بیام سر این موضوع بحث کنم چون دوچرخه سواری خانوما رو یه چیزبدیهی میدونم.اینکه جناب انلاکر فرموده بودن که دخترا تو محیطی که واسه خودشونه نمیتونن عدالتی رو که باید براشون باشه ببینن واسه اینه که میدون رو به بعضی از اقایون دادن تا با بعضی از افکار غلطشون احساس غیرت کنند و با دم از شرع ودین زدن وربط دادن هرموضوعی به دین همه مسایل روزگار را در اختیار خودشون بگیرن وجامعه رو به سمت وسویی ببرن که خودشون خواهانن.جناب ممل اینکه میفرمایید در مکان هایی مثل سالن ایرادی نداره این در صورتیه که چنین مکانهای وجود داشته باشه در غیر این صورت سوالم از شما اینه که دیگه نباید خانوما دوچرخه سواری کنن؟

آنگاه که خنده بر لبت مي ميرد              چون جمعه پاييز دلم مي گيرد

ديروز به چشمان تو گفتم که برو            امروز دلم بهانه ات مي گيرد

 

يکشنبه 18/5/1388 - 18:6 - 0 تشکر 140379

با سلام

جناب حیات طیبه!

عیب کسان منگر و احسان خویش

دیده فرو بند به گریبان خویش!

اگه ما محافظت کنیم از اون چشمامون مشکلی پیش نمیاد و اگه شما نمیتونی خودت رو کنترل کنی این مسئله به خودتون بر میگرده و همونطور که جناب ممل گفتند جاهایی برای خانوما هست که برند و در ثانی چرا این سه ورزش اسب سواری , تیر اندازی و شنا توصیه شده؟

البته که این برای زن خوبه و هم برای مرد شما میخوای این گفته رو هم انکار کنی؟

خدا رو شکر تو دولت جناب آقای احمدی نژاد ورزشگاه های سر پوشیده برای این مشکلاتی که شما میگید درست کردند و چنین چیزی که شما گفتید تو خیابون زنا سوار دوچرخه باشند رو من ندیدم!

حالا بگذریم که شما دیدید میتونستید سرتو پایین بندازی و بری بهش توجه نکنی!

در ضمن شما میخوای این حق رو هم از زنان بگیری که برای سلامتیشون ورزش نکنند؟

اگه اینطور که شما میگید زنا حق هیچ ورزشی رو ندارند چون باعث تحرک میشه و از این حرفایی که شما بلدید و ما نیستیم!

به هر حال هنوز  کوچه به بم بست نرسیده یه کوچه فرعی رو پیدا کنید و بزنید کنار وگرنه ته کوچه گیر میفتید!

و جناب هادی تکم باید به وضوح مشخص میکردند یعنی اینکه ایشون یه جوری بد گفته هاشون رو رسوندن که باعث گمراهی میشد و حرفی که جناب ممل زد به نظرم کامل کرد و ادامه دادن به این بحث جزئی فکر کنم بی فایده باشه جامعه ما معضلات زیادی داره این معضلات که دیده نشدند فکر نکنم چیزی باشه که بخوایم براش داد و هوار را بندازیم نظر خودتون چیه؟

بهتر که به مسائل بزرگتر بپردازیم نه به این مسائل کوچیک اینا هم حل شدنی هست و خوشبختانه گفتم جناب دکتر زحمت کشیدند این مشکل رو هم برای این قشر جامعه حل کردند!

راستی یه سوال اگه سوار کاری برای زن مشکل داره میتونید بگید که چرا بعضی از سربازان امام زمان از زنان هستند؟

دیگه وقتی که حضرت (عج) ظهور کنند صلاح ها میشه سنگ و چوب و وسایل نقلیه هم میشه همین چیزا !

یکم دیدتون رو باز کنید بدک نیست!

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
يکشنبه 18/5/1388 - 19:33 - 0 تشکر 140408

سلام

من علت بی نتیجه بودن بحث رواین میدونم:

عالمی را که گفت باشد وبس                     هر چه گوید نگیرد اندر کس

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.