• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 18805)
سه شنبه 18/1/1388 - 15:38 -0 تشکر 104093
-:- دل شکسته-:-

سلام دوستان شاید زمانی هم دل شما شکسته شده باشد من نمی دونستم این تاپیک را باید در کدوم انجمن قرار می دادم ، گفتم در اینجا قرار بدهم شاید شماهم شعری یا نوشته ای دارید که در اینجا قرار بدهید

فقط خواهش می کنم مطالبتون به عنوان تاپیک مربوط باشه

خداحافظ گل پونه .گل تنهای بی خونه
لالایی ها دیگه خوابی . به چشمونم نمی شونه
یکی با چشمای نازش دل کوچیکمو لرزوند
یکی با دست ناپاکش گلای باغچمو سوزوند
تو این شب های تو در تو . خداحافظ گل شب بو
هنوز آوار تنهایی .داره می باره از هر سو
خداحافظ گل مریم .گل مظلوم پر دردم
نشد با این تن زخمی . به آغوش تو برگردم
نشد تا بغض چشماتو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شب غم بارونو بردارم
نمی دونی چه دلتنگم از این خواب زمستونی
تو که بیدار بیداری بگو از شب چی می دونی
تو این رویای سر دم گم .خداحافظ گل گندم
تو هم بازیچه ای بودی . تو دست سرد این مردم
خداحافظ گل پونه . که بارونی نمی تونی
طلسم بغضو برداره .از این پاییز دیوونه //خداحافظ

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
دوشنبه 14/2/1388 - 18:42 - 0 تشکر 110425

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

این یکی هم که  متنی تقریبا نَمادینه...

و....

کرم زشت و بد اخلاق، آرام دور خودش پیله ای تنید؛ میخواست تغییر کند، تا زمان او راعوض کند...

روزها گذشت..کرم درون پیله، تنها ی تنها بود.

روزی خواست پیله را بگشاید...

زمستان سردی بود..بادها بی رحمانه بر بدن نازکش شلاق میزدند...

دوباره به درون پیله خزید...تا بهار بیاید..

منتظرشد...ولی بهاری از راه نرسید..

کرم کوچک، درون پیله گریست..اما کسی صدای گریه هایش را نشنید..

کسی درد تنهاییش را حس نکرد...

کرم کوچک و تنها غصه میخورد..ولی کسی کنارشنبود..

کرم، تنهای تنهای..درون پیله گریست...و روزهاگذشت..و کسی درد و غمش را ندید..

پیله را باد برد

وپروانه ای بی جان، روی زمین افتاد.

(غریبه)

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

دوشنبه 14/2/1388 - 18:48 - 0 تشکر 110428


سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

حسرت لحظه ها را میشمرم...

حسرت گفتن ها و نوشتن ها..

حسرت واژه های نگفته

حسرت کلمات منجمد...

حسرت ...

حسرت برایم طنین آور اسم توست..

یادآور خوش آهنگ یک کلام..

حسرت یعنی غروب غریبانه ی دلی غمزده...

حسرت یعنی طلوع صبح پرواز..

پرواز بسوی بی نهایت...

پرواز در آسمان نیستی...

پرواز در افق های دور...

حسرت یمنی بستن چشمانی که می توانست باز بماند و ببیند...

ولی بسته شد و ...

حسرت یعنی من...

یعنی تو..

یعنی دنیایی از فاصله ها...

حسرت یعنی ....

یعنی قدر ندانستن با هم بودن ها....

حسرت یعنی ندانستن...

حسرت یعنی اشکانی که از چشمم می لغزند..

حسرت یعنی تو رفتی...

ولی جامانده ام من...

حسرت یعنی...

بالهای شکسته ی من...

و دنیای سپید تو...

و باز...

خواجه امیری آرام میخواند...

خدا حافظ ای هم نشین همیشه...

تو تنها نمی مانی ای مانده بی من...

تو را می سپارمم به دلهای خسته....

(غریبه) 

البته صادقانه میگم ربطش برای خودم در هاله ای از ابهامه!

حالا اگه شمام فکر میکنید بی ربطه بگید حذفش کنم

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

دوشنبه 14/2/1388 - 19:21 - 0 تشکر 110443

سلام

ببخشید اگه شعرایی میذارم كه به عنوان وبلاگ نمیخوره...من هرچی حس كنم

كه نویسنده اش دلش شكسته بوده ونوشته،به خودم اجازه میدم بذارمش...شرمنده


هر چه كردم نشوم از تو جدا بدتر شد

از دل ما نرود مهر و وفا بدتر شد

مثلا خواستم این بار موقر باشم

و به جای«تو» بگویم كه«شما» بدتر شد

این متانت به دل سنگ تو تاثیر نكرد

بلكه برعكس فقط رابطه ها بدتر شد

آسمان وقت فرار من و تو ابری بود

تازه با رفتن تو وضع هوا بدترشد

چاره دارو و دوا نیست كه حال بد من

بی تو با خوردن دارو و دوا بدتر شد

روی فرش دل من جوهری از عشق تو ریخت

آمدم پاك كنم عشق تو را بدتر شد
درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

دوشنبه 14/2/1388 - 19:29 - 0 تشکر 110448

سلام

پنجره خیال گرامی :

عالی بود

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

دوشنبه 14/2/1388 - 21:12 - 0 تشکر 110483

به نام خدا

سلام

اینو برای خودم نذاشتم...یعنی برای هیشکی نذاشتم

دستمال کاغذی به اشک گفت: 

قطره قطره‌ات طلاست 

یک کم از طلای خود حراج می‌کنی؟ 

عاشقم ! با من ازدواج می‌کنی؟ 

اشک گفت: ازدواج اشک و دستمالِ کاغذی! 

تو چقدر ساده‌ای خوش خیال کاغذی! 

توی ازدواج ما تو مچاله می‌شوی 

چرک می‌شوی و تکه‌ای زباله می‌شوی

پس برو و بی‌خیال باش

عاشقی کجاست! 

تو فقط دستمال باش! 

دستمال کاغذی، دلش شکست

گوشه‌ای کنار جعبه‌اش نشست 

گریه کرد و گریه کرد و گریه کرد 

در تن سفید و نازکش دوید

خونِ درد آخرش، دستمال کاغذی مچاله شد

مثل تکه‌ای زباله شد 

او ولی شبیه دیگران نشد

چرک و زشت مثل این و آن نشد 

رفت اگرچه توی سطل آشغال پاک بود و عاشق و زلال

او با تمام دستمال‌های کاغذی فرق داشت 

چون که در میان قلب خود 

دانه‌های اشک کاشت

 

  «همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

 

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

 

 

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

سه شنبه 15/2/1388 - 18:49 - 0 تشکر 110674

 سلام 
  
  بهترین و جدیدترین خدمات وبلاگ نویسان جوان                www.bahar-20.com 
 
 می تونی  دل  بـِکــنـــی تا ته ِ  دنیا برسی 
 
 امروزُ رها کنی تا خود  ِ فردا برسی 
 
 می تونی همسفر ِ خاطره های بد باشی  
 
 می تونی راه رسیدن به شبُ بلد باشی 
 
 می تونی تو چار دیوار ِ غربت  ِ دنیا بری 
 
 می تونی هر جا بمونی ،  می تونی هرجا بری 
 
 امّا هرگـــز نمی تونی غمُ تنها بذاری 
 
 تو مســــافری نمی شه غربتُ جا بذاری  
 
 خاطرت هرجا که باشی بازم اینجا می مونه 
 
 تا ابد غصه ی غربت  ، تو دلت جا می مونه 
 
 
 برگزیده از وبلاگ :  سالهای تاکنون 
   
 درپناه حق  

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

چهارشنبه 16/2/1388 - 2:31 - 0 تشکر 110744

لالالالا لالا گل پونه
بیا كه بدون تو دل خونه
بیا كه بدون تو تن خستم
لبریز از حس جنونه

لالالالا لالا گل لاله
زندگی بی تو واسم محاله
بیا از اون وقتی كه رفتی
این دل داره همش می ناله

گریه شده كار من و
غصه شده همدم من
قطره ی اشك تو چشام
شده شریك غم من

خونه بدون تو شده
مثل یه زندون سوت و كور
من موندم و هق هق واسه
خاطره های جور واجور

بیا كه با اومدنت
تموم می شه درد های من
بیا كه وقتی تو باشی
قشنگ می شه دنیای من

لالالالا لالا گل پونه
بیا كه بدون تو دل خونه
بیا كه بدون تو تن خستم
لبریز از حس جنونه

لالالالا لالا گل لاله
زندگی بی تو واسم محاله
بیا از اون وقتی كه رفتی
این دل داره همش می ناله

بدون كه تو هق هق من
جز غم دوری حرفی نیست
بدون دلیل گریه هام
جزبی تو بودن چیزی نیست

برای من كه عاشقم
عشق همیشگی تویی
اون كه كنارش دل خوشم
فقط تویی ،تویی ،تویی

لالالالا لالا گل پونه
بیا كه بدون تو دل خونه
بیا كه بدون تو تن خستم
لبریز از حس جنونه

لالالالا لالا گل لاله
زندگی بی تو واسم محاله
بیا از اون وقتی كه رفتی
این دل داره همش می ناله

گریه شده كار من و
غصه شده همدم من
قطره ی اشك تو چشام
شده شریك غم من

خونه بدون تو شده
مثل یه زندون سوت و كور
من موندم و هق هق واسه
خاطره های جور واجور

بیا كه با اومدنت
تموم می شه درد های من
بیا كه وقتی تو باشی
قشنگ می شه دنیای من

لالالالا لالا گل پونه
بیا كه بدون تو دل خونه
بیا كه بدون تو تن خستم
لبریز از حس جنونه

لالالالا لالا گل لاله
زندگی بی تو واسم محاله
بیا از اون وقتی كه رفتی
این دل داره همش می ناله

بدون كه تو هق هق من
جز غم دوری حرفی نیست
بدون دلیل گریه هام
جزبی تو بودن چیزی نیست

برای من كه عاشقم
عشق همیشگی تویی
اون كه كنارش دل خوشم
فقط تویی ،تویی ،تویی

لالالالا لالا گل پونه
بیا كه بدون تو دل خونه
بیا كه بدون تو تن خستم
لبریز از حس جنونه

لالالالا لالا گل لاله
زندگی بی تو واسم محاله
بیا از اون وقتی كه رفتی
این دل داره همش می ناله

کاش در اين رمضان لايق ديدار شويم

سحري بانظرلطف توبيدار شويم

کاش منت بگذاري به سرم مهدي جان

تا که همسفره تو  لحظه ي ديدار شويم

 

چهارشنبه 16/2/1388 - 19:2 - 0 تشکر 110889

سلام به همگی ...

آره پنجره جان خیلی اون شعر قبلیت قشنگ بود ، از اون اشک آورا ...

با اجازتون بازم از خراطا میذارم ...

اینو زدم تا بدونی ، موقع رفتنت نبود

خدا نگهدارت باشه ، گرچه دلم راضی نبود

حق نداری که بگذری ، از حق من به سادگی

زدم که یادت بمونه ، هرجا میری باید بگی

اینو زدم ، اما دلم که از تو دل نمی کنه

وای بمیرم ، رو صورتت ، جای انگشتای منه

گریه نکن عزیز من ، الهی دستم بشکنه

اما بدون هرجا بری ، خاطره هات مال منه

برو ولی بدون که من میمونم توی حسرتت

آره الهی بشکنه ، دستی که خورد تو صورتت

قربون گریه هات برم ، رفتنتم به دل نشست

باید پیاده شیم گلم ، قایقمون به گل نشست

اینو بدون فدات بشم ، تو بدترین وضعیتم

اینو زدم تا بدونی ، از دست تو ناراحتم

تصمیمتو عوض نکن ، اگه می خوای بری برو

درسته که زدم ولی ، خیلی دوست دارم تورو

الهی قربونت برم ، خیلی برام بودی عزیز

از پیش من برو ولی ، خاطره هامو دور نریز

از پیش من برو خاطره هامو دور نریز

اینو زدم اما دلم ، که از تو دل نمی کنه

وای بمیرم رو صورتت ، جای انگشتای منه

گریه نکن عزیز من ، الهی دستم بشکنه

اما بدون هرجا بری ، خاطره هات مال منه

اگرچه خیلی داغونه ، حرمتی داره این خونه

زدم که جای حلقمون رو صورتت خونه کنه

الهی قربونت برم ، اشکات آتیشم می زنه

آخ روی ماهشو ببین ، الهی دستم بشکنه

اینو زدم داری میری ، یادت باشه مردی داری

زدم ولی یادم نبود ، بخوام نخوام باید بری

اینو زدم یاد بگیری ، اگرچه قیدمو زدی

وقتی که می پرسم کجا ، جواب سربالا ندی

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

چهارشنبه 16/2/1388 - 20:14 - 0 تشکر 110927

به نام خدا

سلام

دقیقا حرف دل من....

سیرم از زندگی و از همه کس دلگیرم
آخر از این همه دلگیری و غم می میرم

پرم از رنج و شکستن، ‌دل خوش سیری چند ؟
دیگر از آمد و رفت نفسم هم سیرم

هر که آمد، دل تنهای مرا زخمی کرد
بی سبب نیست که روی از همه کس می گیرم

تلخی زخم زبان و غم بی مهری ها
اینچنین کرده در آیینة هستی پیرم

بس که تنهایم و بی همنفس و بی همراه
روزگاریست که چون سایة بی تصویرم

دلم آنقدر گرفته است، خدا می داند
دیگر از دست دلم هم به خدا دلگیرم!

شاد باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 16/2/1388 - 23:13 - 0 تشکر 110977

سلام

بازم از احسان خواجه امیری خوبم


تو چشـــــمات مال من نیست و

نگــــــــات دنبال من نیست و

چشـــــــات رو دزدکی دیدم

تو قهــــــــوه ات فال من نیست و

نمـــــــــی دونی دیگه حالی

توی احـــــــــوال من نیست و

تو از من دلـــــخوری اما

اینا اشـــــکال من نیست و

از اون وقتــــــی که هیچ گوشی

دیگه اشــــــغال من نیست و

نه تو ، نــــــه هیچ کس دیگه

تو اســــــتقبال من نیست و

تو قلب تو دیگه جایی

واسه امثال من نیست و

یه ذره دلخوشی حتی

توی اقبال من نیست و

بهارش این جوری باشه ،

نه امسال ، سال من نیست و....

درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.