• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن صندلی داغ > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
صندلی داغ (بازدید: 9251)
يکشنبه 10/9/1387 - 0:0 -0 تشکر 74264
صندلی داغ "doki_inkalej" و "nasimevesal" مدیریت انجمن بهداشت و سلامت، زوج خوشبخت تبیان (طرح مناسبتی)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی دوستان و همراهان عزیز صندلی داغ، بالاخره روز موعود فرا رسید و مهمانان این دوره صندلی داغ تا لحظاتی دیگه روی صندلی داغ جلوس می‌کنن.

بله درست شنیدین، البته شایدم دیدین! مهمانان! تعجب نکنید الآن براتون توضیح می‌دم، به مناسبت سال‌روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و به شیرینی این پیوند آسمانی (یاد همایش پیوند آسمانی85 بخیر) "doki_inkalej" و "nasimevesal" این زوج خوشبخت تبیانی و مدیران انجمن بهداشت و سلامت، با هم به روی صندلی داغ می‌نشینن.

البته برای رفاه حال دوستان من مجبور شدم!! می‌فهمین مجبــــــــــــــــــــور!!! که برم و یه صندلی داغ دیگه بخرم تا این بزرگواران به نحو احسنت برنامشون رو شروع کنن.

از دوستان و سائلین و مهمانان عزیز میخوام که در پرسیدن سوالاتشون به نکات کوچولوی زیر هم لطفا توجه کنن:

برای پرسیدن سوالات از هر بزرگوار حتما قید کنید که چه شخصی پاسخ‌گو باشن، در غیر این صورت هر دو عزیز موظفند که به سوالات پاسخ بدن.

لطفا هر بزرگوار پاسخ‌هاشون رو با یک رنگ ثابت ثبت کنند، مثلا دکی عزیز با آبی و همسرشون با بنفش، البته فقط پاسخ‌ها.

سوال اول و آخر (غول‌های معروف صندلی داغ) رو لطفا هر دو عزیز به طور مجزا پاسخ بدن، در ضمن لطفا اول پاسخ خودتون رو ثبت کنید و قبلش پاسخ اون یکی رو نخونید تا هیجان کار هم برای خودتون و هم برای بقیه بالا بره.

از همگیه دوستان عزیزم ممنونم که نکات ریز رو بهش توجه دارن و تا آخر برنامه همراهمون هستن، راستی دوستان سوالات مربوط به این روز قشنگ رو فراموش نکنیدا، یکی از اهداف این برنامه مطمئنن همینه، ممنونم.

فقط دوستای گلم  سند معرف انجمن صندلی داغ رو فراموش نکنید و حتما حداقل یک بار مطالعه کنید.

و آما، در راستای هدف اصلی انجمن مبنی بر شناخت بیشتر خود بر حسب سوالات دوستان، از هر دو بزرگوار خواهش می‌کنم که در انتهای کار، گزارش کاری از صندلی داغ خودشون در اختیارمون بذارن. این خیلی مهمه و لطفاً حتما اجراش کنید.

مجددا از همگیه دوستان خواهشمندم که قبل از زدن هر پست حتما سند معرف رو مطالعه بفرمایند تا خدای ناکرده بعدا شرمنده کسی نشیم، پیشاپیش و پساپس از همکاری همگیتون سپاس‌گزارم، باتشکر.

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

يکشنبه 15/10/1387 - 20:2 - 0 تشکر 81353

....ادامه از پست قبل 

  1. به عنوان مثال آیا موافقید  که یک روز جمعه یک نفر به تماشای فوتبال برود یا با دوستان سر کند و یک نفر به دیدار خانواده اش برود؟؟؟ به نظر شما این میتواند یک اتفاق ناگوار باشد؟؟؟

  1. فکر میکنید هر چند وقت یه بار به مسافرت برویم؟؟؟

  1. فکر میکنید عشق به تنهایی میتواند مسایل را حل کند؟؟؟

  1. حساسیت های خاص بدنی و روحی خود را ذکر کنید؟

  1. در تصمیم گیری ها تا چه حد مشورت میکنید؟؟ طرف مشورت مشا معمولا چه کسی است؟؟آیا حاضرید برای حل حتی یک مسئله کوچک به روانشناس یا مشاور خانواده  یا متخصص مراجعه کنید؟؟؟

  1. احتمال مسافرت و اقامت در کشورهای خارجی چیست؟؟؟ در صورت عدم توافق چه کاری انجام میدهید؟؟؟

  1. ایا طرفین حاضر به ادامه تحصیل هستند؟؟؟ دز صورت تمایل به ادامه تحصیل در شهر دیگر چگونه بر خورد میکند؟

  1. آیا به مطالعه ، عرفان ، معنویت و کار خیر علاقه دارید؟؟

  1. نظر خود را در مورد مهریه بیان کند. و همین طور مهریه یک زند به جز طلا و زمین و .... چه چیز هایی میتواند باشد؟؟

  1. چه کار کنیم که هیچ گاه حرف هایمان تمام نشود؟

  1. چه کسانی در زندگی برای شما مهم هستند؟؟

  1.  به نظر شما بهترین دوست کیست؟؟؟؟ و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟؟؟ به نظر شما یک زوج بهتر است دوست باشند یا زن و شوهر.به نظر شما روابط دوستانه چه قدر اهمیت دارند؟؟؟

  1. میزان جدیت هر کدام برای رسیدن به هدفهای مشترک چه قدر است؟

  1. تضادها را چگونه بر طرف کنیم؟؟ 1.با کمک از پدر و مادر ها 2. خودمان حل کنیم.  3. با کمک از مشاور  4. یا به تناسب از هر کدام استفاده کنیم؟

  1. فکر میکنید طرف مقابل شما آدم کاملی است؟؟؟

  1. به نظر شما چه اشکالاتی از همین الان نباید در طرف مقابلتان وجود داشته باشد؟

  1. اگر اشکالی در طرف مقابل دیدید چگونه رفتار میکنید.

  1. آیا سوالات تا اینجا برای شما کسل کننده و خسته کننده نیستند؟؟؟

  1. به نظر شما برای یک ازدواج مطمئن این گفتگو ها ضرورت دارد؟ به نظر شما وسواس به خرج نمیدهیم؟؟؟

  1. به نظر شما بهتر است دوست باشیم یا شوهر؟؟؟

  1. نظر شما در مورد تشریفات مجالس ازدواج چیست؟؟ چه قدر خرج کنیم؟؟ در این مورد چه قدر با خانواده توافق دارید؟؟

  1. به نظر شما بهتر است مهربان باشیم یا پولدار؟؟؟ خوب باشیم یا قوی ؟؟؟

  1. نظر هر کدام در مورد جذابیت های ظاهری و باطنی چیست؟؟؟

  1. صداقت تا چه حد در خوشبختی موثر است؟

  1. سیاست تا چه حد موثر است؟

  1. از راه های محبت کردن چه قدر اطلاع دارید؟ آیا دوست دارید بیشتر مورد محبت  قرار بگیرید یا محبت کنید؟؟ ایا دوست دارید همسرتان مانند مادر به شما محبت کند؟؟

  1. آیا دوست دارید همسرتان مثل یه خواهر برای شما باشد؟

  1. فکر میکنید بهترین زمان برای گله ها و شکایات چه موقع است؟؟؟

  1. نسبت به زنان کلا چه نظری دارد؟؟؟

  1. در مورد حجاب زن چه نظری دارد؟؟

  1. نظر هر کدام در مورد جایگاه زن و مرد چیست؟؟؟

 1. مرد مسلط و زن تحت سلطه   2. زن مسلط و مرد تحت سلطه   3. برابری و دوستی و صمیمیت   4. نظر دیگری دارید بیان کنید.

  1. در صورت اینکه ناچار شدید از والدین در سنین پیری نگهداری کنید چه میکنید؟

  1. اگر طرف مقابل شما (در آینده) چگونه رفتار هایی را داشته باشد، همواره از ازدواج با او راضی بوده و خواهید بود؟ و اگر چگونه رفتارهایی را در پیش بگیرد از ازدواج با او پشیمان خواهید شد؟

  1. به نظر شما نشانه های علاقه همسرتان به شما چیست؟

  1. به نظر شما شوهر و همسر برای شما به منزله چیست؟ شریک زندگی، شریک حسی و جسمی در زندگی، شریک جنسی، یک دوست ، خواهر، مادر یا حتی مایملک و دارایی!!!

  1. وقتی از کسی ناراحت و عصبانی شوید چه راه حلی را در پیش میگیرید؟؟

1. بیشتر عصبانی شده و داد و فریاد کرده ام.  2. بیشتر قهر کرده ام   3. مذاکره و گفتگو کرده ام      4. تحمل کرده و توی خودم ریختم و به خدا واگذارش کرده ام!!!.

  1. در صورت دخالتهای بی جای خانواده ها ( چه دختر و چه پسر) در زندگی مشترک چه واکنشی نشان میدهید؟؟؟؟

  1. اگر بعد از این صحبت ها ازمایشات ژنتیکی ما مثبت نبود چه عملی را انجام میدهید؟؟

  1. به نظر شما دوران عقد و نامزدی دوره تحمل است (تحمل برای زندگی زناشویی) یا دوران مذاکره و گفتگو.

  1. به نظر شما دوران نامزدی و عقد دوران عاشق شدن هستند؟؟ یا دوران آشنایی با نقاط ضعف و قوت در مذاکره و جور شدن با همدیگه.

باز هم عذر خواهی میکنم که واقعاً فرصت تایپ کردن بقیه سوالات رو نداریم و خیلی زیاده ... تا همین جاش رو هم خیلی شرمنده شدیم و اینکه نتونستیم زودتر براتون ارسال کنیم.

انشاءالله همه و همه و همه به اون سعادت واقعی برسند و با انتخاب صحیح یه زندگی سرشار از شادی رو داشته باشند.

خدمت دوست خوبم پارازیت هم عرض کنم که جوابهای سوالات شما در اولین فرصت ارسال میشه و شما هم باید ببخشید که اینقدر دیر شد جواب دادن به سوالاتتون

موفق و موید باشید

یا علی مدد

يکشنبه 22/10/1387 - 0:23 - 0 تشکر 82197

یه سلام پر انرژی و سراسر غم به همه دوستاران سرور و سالار شهیدان حضرت عبدالله الحسین(ع)

من رو واقعاً عفو بفرمایید به خاطر اینکه انقدر دیر شد پاسخگویی به سوالات

از اون جهت که ما قراره سوالات رو با همدیگه جواب بدیم و با همدیگه ارسال کنیم به همین خاطر یه مقداری پاسخگویی به سوالات دیر میشه و از اون جایی که بنده در این امر همیشه مقصر هستم شما باید بنده رو عفو کنید ...

جواب های خانمم خیلی وقت بود که آماده شده بود و ایشون پاسخ گویی خودشون رو به موقع انجام دادن ولی خب از اونجایی که بنده یه مقداری مشکل داشتم تو این چند وقت نتونستم زودتر از این خدمت برسم.

خب بدون هیچ فوت وقتی میریم سراغ سوالات دوست خوبم پارازیت عزیز

پارازیت محترم اینکه این صندلی داغ انقدر خلوته واقعاً باعث خرسندی ما شده!!!

میدونید چرا؟؟؟

به خاطر اینکه اصلاً فرصت پاسخ گویی به سوالات رو نداشتیم و حتماً بیشتر شرمنده دوستان میشدیم!!!

پس بنده همین جا از دوستانی که تشریف آوردن و سوالات خودشون رو مطرح کردند کمال تشکر و قدردانی رو دارم و همین جا از اون دسته دوستانی که قابل ندونستند در خدمتشون باشیم هم تشکر و قدردانی میکنم!!!

خب بریم سراغ سوالات شما دوست بزرگوار

عاشورا یعنی چه؟

عاشورا یعنی شور عشق

عاشورا یعنی وفا

عاشورا یعنی استقامت

عاشورا یعنی درس بزرگ دینداری

عاشورا یعنی خیانت مردم ملعون کوفه

عاشورا یعنی تیر شعبه در گلوی سه ساله

عاشورا یعنی ....

و در آخر عاشورا یعنی شهادت به معنای واقعی!

انشاءالله که همیشه عاشورایی باشیم

چرا ما از اولین روز محرم عذاداری می‌کنیم؟

ببینید دوست خوبم کسی ما رو اجبار نکرده که از روز اول محرم عزاداری کنیم!

این یه جور احترام هستش!!!

البته خب از قدیم رسم بوده که مردم وقتی روضه میگرفتند دهه رو روضه میگرفتند و فکر کنم این به همین خاطر باشه!

البته اون جوری که توی کتاب ها خوندیم و از سخنرانان واقعه عاشورا و قبل از عاشورا شنیدیم ار 7 محرم آب رو بر روی خانواده امام حسین بستند!

یعنی قبل از 7محرم هم اذیت و آزارهایی شده!!!

و بنده فکر میکنم به همین خاطر باشه و این آگاهی مردم رو نشون میده که از روز اول محرم عزاداری های خودشون رو شروع میکنند!

ولی ای کاش همه ما واقعاً اونجوری بودیم که توی این دهه اول عاشورا هستیم....

ای کاش یاد میگرفتیم که با بعضی از عزاداری های نا به جای خومون دل دشمنان رو شاد نکنیم!

باور کنید، باور کنید، بنده کسایی رو میشناسم که خیلی دم از اسلام میزنند ولی توی عزاداری هاشون کارایی میکنند که واقعاً از عقل دوره!!! شما یه جستجوی تصویر بزنید با عنوان قمه زنی!!!

ببینید چند میلیون عکس فقط برای شما پیدا میکنه!!!

آیا این عکسا رو دشمنان اسلام نمیتونند ببینند و باعث سوء تبلیغ بشن واسه اسلام؟؟؟

ادامه در پست بعدی

يکشنبه 22/10/1387 - 0:34 - 0 تشکر 82199

فکر‌ می‌کنید آیا شباهتی بین این روزهای غزه و روز‌های کربلا در محرم وجود دارد؟ چه شباهاتی؟

قطعاً وجود داره!!!

و به نظر من یه شباهت عمده ای که میتونه داشته باشه مظلومیت و ظلمی هستش که ظالم داره در حق مردم مظلوم غزه میکنه!

این اسرائیل رو باید شمر و یزید زمان حال دونست!!!

آیا کشتار کودکان بی دفاع و مظلوم غزه هیچ شباهتی به کشته شدن کودکان حادثه عاشورا مخصوصاً علی اصغر نداره؟

آیا اذیت و آزار زنان بی دفاع غزه توسط مزدوران اسرائیلی هیچ شباهتی به آزار و اذیت زنان واقعه عاشورا مخصوصاً بی بی زینب نداره؟

ایا غارت اموال و زمین های مردم مظلوم فلسطین هیچ شباهتی به غارت سپاهیان یزید از خیمه های امام حسین و یارانش نیست؟

واقعاً میبینید که سرتاسر حادثه عاشورا داره تکرار میشه و همون اعرابی که اون روز در مقابل امام حسین ایستادند و باعث نفرین خود شدند الان هم در جلوی مردم مظلوم غزه ایستاده اند!!!

فیلم کِرَش (CRASH) یا همون تصادف رو دیدین؟ اگه دیدین نظراتتون رو دربارش اعلام کنید.


متاسفم اصلاً ندیدم و حتی اسمش رو هم نشنیدم!!!

سریال یوسف پیامبر چقدر به شما پیام می‌دهد؟ اون پیام هایی رو که تا کنون گرفتید رو میشه برام بیان کنید؟


این سریال سرشار از پیام است!

یکی از بزرگترین پیام هایی که از این سریال گرفتم این بود که هیچ وقت به غیر از خدا تکیه نکنم!

همون جایی که برای آزدای از زندانیانی که ازاد میشدند درخواست کرد که به آمون هتب بگن که یوسف بی گناه است!

و به خاطر این اشتباه 7سال دیگر در زندان ماند!!!

و همیشه توی ذهنم حک کردم که خدا همیشه نگهدار و مواظب ماست!!!

یکی از زیباترین صحنه های این سریال هم که خیلی با دیدنش تحت تاثیر قرار گرفتم این بود که وقتی حضرت یعغوب ایمان پیدا کرد که پسرهایش دروغ میگویند به بیابان رفت و گرگهای کنعان را صدا زد!

یک گرگ با سر خمیده نزد حضرت یعقوب آمد و هنگامی که به آن حضرت نزدیک شد به احترام آن حضرت به روی زمین نشست!!!

این واقعاً درس بزرگی بود که حیوانات هم پیامبران خدا را قبول کرده اند ولی بعضی از انسانها آنها را کتمان میکنند!!!

"هر که سرش بزرگ، دردش بزرگ" به چه چیزی اشاره دارد؟

هر که بامش بیش برفش بیشتر!!!

به اینکه شما هر چی سرت بزرگ تر باشه دردت هم بزرگتره!!!

البته من باب مزاج عرض کردم ولی خب نشون دهنده این هستش که هر چی مسئولیتت بیشتر باشه اون تعهدت نسبت به کاری که داری بیشتر هستش!!!

بیشترین پول قبض تلفن شما چقدر آمده است؟


فکر کنم حدود 100هزار تومان بوده

در خانواده شما چه کسی مسئول امور مالی می‌باشد؟ چرا؟


دوست خوبم ما هنوز دوران شیرین عقد رو داریم طی میکنیم و به دوران شیرین تر از عسل زندگی مشترک زیر یه سقف نرسیدیم!

ولی خب حتماً خانمم مسئول امور مالی هستند! آخه رشته تحصیلی ایشون ریاضی هستش!!!

به چه کسی زن ذلیل می‌گویند؟یک کنایه هم برایش بسازید مثل "زن نگرفته شوهر کرده!"


به همه مرد های روی کره زمین میگن زن ذلیل!!!

اگه باور ندارید برید تحقیق کنید!!!

ولی خب بعضیا دیگه شورش رو در میارن، ولی بعضیا سعی در تعادلش دارند!!!

البته سوء استفاده خانم ها هم بی تاثیر نیست توی ذلالت مردها!

یه مثل هم هست که میگن از طرف پرسیدن اهل کدوم شهری؟

گفت شرمنده هنوز ازدواج نکردم!!!

بیشترین کسی که باعث شد شما به هم برسید چه کسی بود؟


ببینید نمیشه گفت یه شخص بیشترین تاثیر رو داشت!

چرا که پدر و مادر با در اختیار گذاشتن تجربه هاشون باعث شناخت ما از هم دیگه شدند!

خاله و دایی و عمه و عمو با صحبت هاشون باعث باز تر شدن چشم های ما در انتخابمون شدند!

و بسیاری از مشاروان قبل از ازدواج و دوره ها و کلاس هایی که برگزار میشد باعث باز تر شدن ذهن ما در پرسیدن سوالات شدند!

ولی از همه مهمتر خداوند باری تعالی بود که باعث رسیدن عاشقانه ما به همدیگه شد.

خدایا به خاطر اینکه نعمتت رو با دادن همسری به من بهم تموم کردی ازت ممنونم.

بنده هم از شما تشکر میکنم به خاطر سوالات جالب و زیباتون

انشاءالله همیشه و همه جا در سلامت کامل و کافی به سر ببرید.

موفق و موید باشید

در پناه حق تعالی

یا علی مدد

يکشنبه 22/10/1387 - 0:42 - 0 تشکر 82201

سلام دوستان گرم گرامی تبیان

انشاءالله که در این ایام عزیز به یاد همه باشیم و برای هم دعا کنیم

از همه ی دوستان به ویژه پارازیت عذر میخوایم بابت تاخیر در پاسخ.



عاشورا یعنی چه؟

عاشورا گرمی دل های به هم پیوسته ای ست که آتش عشق را بر افروختند. اگر حسین نبود عشق این همه زیبا نبود.


چرا ما از اولین روز محرم عزاداری می‌کنیم؟

روز عاشورا روز واقعا بزرگیه، به نظر من نمی شه عزاداری نکرده باشیم و روز عاشورا خوب عزاداری کنیم.

باید از قبل آماده بشیم. از قبل آمادگی خوب عزاداری کردن رو پیدا کنیم تا روز عاشورا با همه ی توانمون بتونیم سوگواری کنیم.

توی مراسم عزاداری بهترین کار اینه که بدونیم چه کسانی بودند و شهید شدند اون ها رو واقعا بشناسیم. درک کنیم.


فکر‌ می‌کنید آیا شباهتی بین این روزهای غزه و روز‌های کربلا در محرم وجود دارد؟ چه شباهاتی؟


برای خود من، وقتی جریان کربلا رو توصیف می کنن نمی تونم درک کنم، می دونم از معرفت کممه، اما وقتی صحنه های کوچیکی از مظلومیت غزه رو نشون می دن دلم آتیش می گیره بعد به این فکر می کنم که واقعا کربلا چی بوده؟ عاشورا چی بوده؟

مظلومیت و محرومیت و کشته شدن کسانی که بر حق هستند و ... شباهات غزه و کربلاست.

ادامه در پست بعدی...


"سلامتی، فقط بیمار نبودن شما نیست، بلکه رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی هر فرد است"

همراه شما دوستان گرامی در تالار بهداشت وسلامت

يکشنبه 22/10/1387 - 0:45 - 0 تشکر 82202

سریال یوسف پیامبر چقدر به شما پیام می‌دهد؟ اون پیام هایی رو که تا کنون گرفتید رو میشه برام بیان کنید؟

غلبه بر هوای نفس، زهد و پارسایی و تقوا پیشگی .

صداقت در گفتار و کردار.

پایداری در مقابل ظلم و ستم. ایمان روز افزون به خدا در هر شرایط...


"هر که سرش بزرگ، دردش بزرگ" به چه چیزی اشاره دارد؟


یعنی هر کسی که معرفت و درک بیش تری داره مسلما غم های بیش تری هم داره.

تا شدم حلقه به گوش در میخانه ی عشق


در خانواده شما چه کسی مسئول امور مالی می‌باشد؟ چرا؟

در گذشته مرد خانواده با کار و تلاش دسترنجی رو که به دست می اورد با توجه به نیاز خانواده اون رو در اختیارشون قرار میداد

امروزه ممکنه هم زن و هم مرد خانواده مشغول کار باشن و هر کدوم بسته با شرایط و برنامه ریزی هاشون درامدشون رو مصرف کنن.


به چه کسی زن ذلیل می‌گویند؟یک کنایه هم برایش بسازید مثل "زن نگرفته شوهر کرده!"

به نظر من زن ذلیل معنی نداره. کسی که به همسر محبت می کنه و محبت متقابل هم می بینه نباید بهش گفت زن ذلیل.

اگه جریان یه طرفه بشه و خانم خونه جای مرد خونه رو بگیره کاملا اشتباهه. هر کسی باید در جایگاه خودش باشه.


بیشترین کسی که باعث شد شما به هم برسید چه کسی بود؟


فقط و فقط و فقط خدا.

انشاءالله همیشه خدا پشت و پناهتون باشه

"سلامتی، فقط بیمار نبودن شما نیست، بلکه رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی هر فرد است"

همراه شما دوستان گرامی در تالار بهداشت وسلامت

يکشنبه 22/10/1387 - 12:0 - 0 تشکر 82248

با سلام

سپاس گزاری می‌کنم بابت پاسخ‌های شیرین و از دل برآمدتون.

جناب دکی اون جکی رو هم که تعریف کردین خیلی خنده دار بود

دستتون درد نکنه

خانم نسیم وصال گرامی از شما هم سپاسگزارم

این صندلی داغ با همین جواب‌های زیبا به من که خیلی چسبید

امیدوارم که لحظات زیبا و شیرین و سرشار از نعمات خدا داشته باشین

یا حق

يکشنبه 22/10/1387 - 12:6 - 0 تشکر 82251

به نام خدا

سلام به همه ی دوستان

و سلامی چو بوی خوش آشنایی این دو دوست عزیز و گل ،اونم از نوع گل رز قرمز قرمز آتیشی هااا

و اما سوالات

1.همین اول بگین قصد دارین چند تا بچه ی خوشگل و تر گل ورگل مامانی و البته بابایی تحویل جامعه بدین؟چند تا پسر چند تا دختر؟

(فرض کنید از پس خرج همشون بر مییان.راحت باشین بگین 1000تا_اصلا من خودم اسپانسر این سوال میشم-)

2. به نظرتون حرف اول و آخرو توی خونه باید بچه اول بزنه یا اون کوچولوهه.

خلاصه بچه بزرگ باید سالاری کنه یا ته تقاریه؟

3. خودتون بچه چندم خونواده بودبد؟

4.با تنبیه بدنی چقدر موافقید؟ اگه آره چرا؟ اگه نه پس چطور بچه رو می زنید؟(دقت کنید:گفتم زدن نه تنبیه کردن)

5.بچه ؛ گل پسر  بیشتر دوست دارین یا گل دختر؟

6.یه سوال داغ : اولین دعوای زندگیه مشترکتون کی ،کجا ، چطور و چه کسی شروع کرد؟

حتی اگه این نمک زندگیتون به اندازه یه اخم کوچولو هم بود بگین؟

هر دو عزیز جداگانه به سوالا پاسخ بدین.

بقیه شو دارم برای بعدن.

 

  «همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

 

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

 

 

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

يکشنبه 22/10/1387 - 12:17 - 0 تشکر 82260

به نام خدای مهربون

سلام

با تشکر از دوستانی که در نبود من بودن و سوال پرسیدن و براشون دوستانشون مهم بودن، دست همگیتون درد نیاد.

مهدی جان و نسیم وصال گرامی از شما هم ممنونم که با مشغله‌هایی که داشتین قبول زحمت کردین و صندلی داغتون برپا شد.

دیگه بهتره یه جورایی جمع بندی کنیم و این صندلی رو هم تمومش کنیم، البته اگه موافق باشین.

من آخرین سوال خودم و آخرین سوال صندلی داغ که معروف به غول ثانویه هستش، رو ازتون می‌پرسم که ممنون میشم این رو هم جواب بدین و بعد اگه گزارش کاری هم بود ممنون میشم ثبتش کنید.

از بین دوستان انجمنی بگین به نظرتون این ترین‌ها چه کسانی هستن؟ (منبع:خانم گل، البته با کمی تحریف:D) و دلیلتون برای انتخاب این افراد چی هستش؟(منبع: خودم:D) و اگه برای شخصی اسمیلی رو مدنظرتون هست اون شکلک رو هم براش انتخاب کنید.(منبع: ممل){لطفا برای همش انتخاب کنید}
صبورترین *
منطقی ترین *
احساساتی ترین *
دلسوزترین *
صمیمیترین *
زودرنج ترین *
رو راست ترین *
عجولترین *
خونسردترین *
مهربانترین *
آرومترین *
شاد ترین *
منظم ترین*
سرسخت‌ترین*
با جنبه‌ترین *
سریع‌ترین*
بی‌خیال‌ترین*
خشن‌ترین*
باادب‌ترین*
خلاق‌ترین*
شناسه زیباترین:D*
پیگیر‌ترین*
شجاع‌ترین*
انعطاف‌پذیرترین*
از خودگذشته‌ترین*
شلوغ‌ترین*
عجیب‌ترین*
مرموز‌ترین*
ترسناک‌ترین*
نمونه‌ترین*

خب اینم تموم شد و یواش یواش این صندلی هم داره تموم میشه، امیدوارم که مفید بوده باشه، برای همه.

راستی دکی جان اگه کسی بعد این سوال سوالی پرسید اول اونا رو جواب بدین و این سوال رو به عنوان آخرین پاسخ و در پستی جداگانه جواب بدین، ممنونم.

حالا برمی‌گردم....

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

يکشنبه 6/11/1387 - 22:14 - 0 تشکر 84978

به نام نامی عشق

سلاام به دوست خوبم A_V_B_2066

از حضور شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم

بی درنگ بریم سراغ سوالات که خیلی دیر شده!!!

همین اول بگین قصد دارین چند تا بچه ی خوشگل و تر گل ورگل مامانی و البته بابایی تحویل جامعه بدین؟چند تا پسر چند تا دختر؟

یه مثل معروف هست که میگه بچه که عمر و نفسه یکیش کمه دوتاش بسه!!!

در حال حاضر بر سر یکی به توافق رسیدیم ... ولی خب نظر بنده روی یکی بیشتر هستش ولی اگر هم خواستیم دوتا باشند با فاصله حدود 8 یا 9 سال

به نظرتون حرف اول و آخرو توی خونه باید بچه اول بزنه یا اون کوچولوهه.

ببینید حرف اول رو نمیدونم ولی حرف آخر رو همیشه من میزنم!!!!

چیه خب!!!

همیشه حرف آخر رو مرد خونه میزنه!!!

اگه حرف آخر رو مرد نزنه که مرد نیست!!!

حالا درسته که همیشه میگه چشم ولی خب خودش حرف آخره دیگه!!!

البته اینا من باب مزاج عرض شد .... ولی نه با فرزند سالاری موافقم و نه با پدر سالاری و نه با مادر سالاری ... فکر کنم اگه یه تعامل بتونیم به وجود بیاریم که نظر همه یه جور باشه و بر مبنای گفتار پیش بریم خیلی بهتره!!!

همین چیزی که الان در خانواده ما حاکم هستش

خودتون بچه چندم خونواده بودبد؟

ما هر دو بچه اول خانواده هستیم

با تنبیه بدنی چقدر موافقید؟ اگه آره چرا؟ اگه نه پس چطور بچه رو می زنید؟(دقت کنید:گفتم زدن نه تنبیه کردن(

ما کی بچه مظلوم رو زدیم که میگید چرا میزنی!!!

با تنبیه بدنی زیاد موافق نیستیم .... مخصوصاً وقتی بچه دوران کودکی خودش رو طی میکنه و زیر 7سال هستش

در این دوران بچه با نگاهش تصمیم میگیره به قول عامیه باید گفت که عقل بچه داخل چشمشه!!!

ولی خب تنبیه حتماً لازمه ممکنه در خیلی موارد کاربرد داشته باشه البته خیلیا هخستند که بچه رو میترسونند!!!!

که این کار فوق العاده کاره بدی هستش و موجب تشویش عقاید و احساسات کودک میشه

بچه ؛ گل پسر  بیشتر دوست دارین یا گل دختر؟

به نظر ما دختر برکت خونه هستش!!! و چه قدر زیبا اینکه با اسامی ائمه هم نامگذاری بشه و چه زیباتر که با اسامی حضرت فاطمه نامگذاری بشه.

ببینید در کل اینا حرفه .... بچه سالم باشه میخواد دختر خانم باشه میخواد آقا پسر باشه ... هیچ فرقی نداره ... در هر دو صورت بچه میوه باغ زندگی هستش

یه سوال داغ : اولین دعوای زندگیه مشترکتون کی ،کجا ، چطور و چه کسی شروع کرد؟

دعوا!!!

اگه بگم اصلاً و ابداً یادم نمیاد حتماً باور نمیکنید

خودم که هر چی فکر میکنم چیزی به یاد ندارم، حتی یه اخم کوچولو، حتی یه اوف، نمیگم اصلاً نبوده، بالاخره ما هم زن و شوهر هستیم ممکنه در بعضی مواقع اخلاف نظر هایی داشته باشیم ولی خب انقدر سطحی و زود گذر بوده که اصلاً به یاد ندارم

باید دید همسرم به یاد دارند یا نه....

ممنون از سوالاتتون

منتظر بقیش هم هستیم

یا علی مدد

يکشنبه 6/11/1387 - 22:50 - 0 تشکر 84990

سلام به دوستان خوب و گرامی تبیانی

تاخیر در پاسخ گویی رو به بزرگواری خودتون ببخشید

بدون هیچ صحبتی بریم سراغ سوالات

همین اول بگین قصد دارین چند تا بچه ی خوشگل و تر گل ورگل مامانی و البته بابایی تحویل جامعه بدین؟چند تا پسر چند تا دختر؟

انشاءالله دختر اولمون بچه باشه و البته مهمتر از اون ساااااالم باشه ... نی نی کوشولوی ماست دیگه

2. به نظرتون حرف اول و آخرو توی خونه باید بچه اول بزنه یا اون کوچولوهه.

حرف اول رو کسی می زنه که حرفش درست باشه. نظرم اینه که نباید تبعیض قائل شیم. توی روحیه ی فرزند تاثیر منفی داره. باید به فرزندان به یک چشم نگاه کرد و در همه ی موارد ازشون بدون تبعیض نظر خواهی کرد و بهشون احترام گذاشت.

خلاصه بچه بزرگ باید سالاری کنه یا ته تقاریه؟

کلا با سالار بودن در خونه مخالفم.همه باید در خانواده طوری زندگی کنن که آزادی نظر و عمل داشته باشن

3. خودتون بچه چندم خونواده بودبد؟

بنده فرزند اول هستم

4.با تنبیه بدنی چقدر موافقید؟ اگه آره چرا؟ اگه نه پس چطور بچه رو می زنید؟(دقت کنید:گفتم زدن نه تنبیه کردن)

کلا مخالفم.به خدا من هیچ وقت نزدمشJ)

به نظر من فرزند هم یه شیوه ی زبونی داره که اگه پدر و مادر بتونن زبون فرزند رو متوجه بشن و با زبون خودش باهاش صحبت کنن طوری که قانع شه میشه فرزند رو به خوبی تربیت کرد.فقط کافیه که فرزند متوجه بشه.

 همین.

5.بچه ؛ گل پسر  بیشتر دوست دارین یا گل دختر؟

من که هر دو رو دوست دارم. هر دو نعمت خدان.

6.یه سوال داغ : اولین دعوای زندگیه مشترکتون کی ،کجا ، چطور و چه کسی شروع کرد؟

حتی اگه این نمک زندگیتون به اندازه یه اخم کوچولو هم بود بگین؟

  هیچ وقت، هیچ جا ، به هیچ گونه و هیچ کس.

همیشه همدیگه رو دوست بدارید و هیچ وقت گدشت رو فراموش نکنید

یا علی مدد

"سلامتی، فقط بیمار نبودن شما نیست، بلکه رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی هر فرد است"

همراه شما دوستان گرامی در تالار بهداشت وسلامت

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.