فکر میکنید آیا شباهتی بین این روزهای غزه و روزهای کربلا در محرم وجود دارد؟ چه شباهاتی؟
قطعاً وجود داره!!!
و به نظر من یه شباهت عمده ای که میتونه داشته باشه مظلومیت و ظلمی هستش که ظالم داره در حق مردم مظلوم غزه میکنه!
این اسرائیل رو باید شمر و یزید زمان حال دونست!!!
آیا کشتار کودکان بی دفاع و مظلوم غزه هیچ شباهتی به کشته شدن کودکان حادثه عاشورا مخصوصاً علی اصغر نداره؟
آیا اذیت و آزار زنان بی دفاع غزه توسط مزدوران اسرائیلی هیچ شباهتی به آزار و اذیت زنان واقعه عاشورا مخصوصاً بی بی زینب نداره؟
ایا غارت اموال و زمین های مردم مظلوم فلسطین هیچ شباهتی به غارت سپاهیان یزید از خیمه های امام حسین و یارانش نیست؟
واقعاً میبینید که سرتاسر حادثه عاشورا داره تکرار میشه و همون اعرابی که اون روز در مقابل امام حسین ایستادند و باعث نفرین خود شدند الان هم در جلوی مردم مظلوم غزه ایستاده اند!!!
فیلم کِرَش (CRASH) یا همون تصادف رو دیدین؟ اگه دیدین نظراتتون رو دربارش اعلام کنید.
متاسفم اصلاً ندیدم و حتی اسمش رو هم نشنیدم!!!
سریال یوسف پیامبر چقدر به شما پیام میدهد؟ اون پیام هایی رو که تا کنون گرفتید رو میشه برام بیان کنید؟
این سریال سرشار از پیام است!
یکی از بزرگترین پیام هایی که از این سریال گرفتم این بود که هیچ وقت به غیر از خدا تکیه نکنم!
همون جایی که برای آزدای از زندانیانی که ازاد میشدند درخواست کرد که به آمون هتب بگن که یوسف بی گناه است!
و به خاطر این اشتباه 7سال دیگر در زندان ماند!!!
و همیشه توی ذهنم حک کردم که خدا همیشه نگهدار و مواظب ماست!!!
یکی از زیباترین صحنه های این سریال هم که خیلی با دیدنش تحت تاثیر قرار گرفتم این بود که وقتی حضرت یعغوب ایمان پیدا کرد که پسرهایش دروغ میگویند به بیابان رفت و گرگهای کنعان را صدا زد!
یک گرگ با سر خمیده نزد حضرت یعقوب آمد و هنگامی که به آن حضرت نزدیک شد به احترام آن حضرت به روی زمین نشست!!!
این واقعاً درس بزرگی بود که حیوانات هم پیامبران خدا را قبول کرده اند ولی بعضی از انسانها آنها را کتمان میکنند!!!
"هر که سرش بزرگ، دردش بزرگ" به چه چیزی اشاره دارد؟
هر که بامش بیش برفش بیشتر!!!
به اینکه شما هر چی سرت بزرگ تر باشه دردت هم بزرگتره!!!
البته من باب مزاج عرض کردم ولی خب نشون دهنده این هستش که هر چی مسئولیتت بیشتر باشه اون تعهدت نسبت به کاری که داری بیشتر هستش!!!
بیشترین پول قبض تلفن شما چقدر آمده است؟
فکر کنم حدود 100هزار تومان بوده
در خانواده شما چه کسی مسئول امور مالی میباشد؟ چرا؟
دوست خوبم ما هنوز دوران شیرین عقد رو داریم طی میکنیم و به دوران شیرین تر از عسل زندگی مشترک زیر یه سقف نرسیدیم!
ولی خب حتماً خانمم مسئول امور مالی هستند! آخه رشته تحصیلی ایشون ریاضی هستش!!!
به چه کسی زن ذلیل میگویند؟یک کنایه هم برایش بسازید مثل "زن نگرفته شوهر کرده!"
به همه مرد های روی کره زمین میگن زن ذلیل!!!
اگه باور ندارید برید تحقیق کنید!!!
ولی خب بعضیا دیگه شورش رو در میارن، ولی بعضیا سعی در تعادلش دارند!!!
البته سوء استفاده خانم ها هم بی تاثیر نیست توی ذلالت مردها!
یه مثل هم هست که میگن از طرف پرسیدن اهل کدوم شهری؟
گفت شرمنده هنوز ازدواج نکردم!!!
بیشترین کسی که باعث شد شما به هم برسید چه کسی بود؟
ببینید نمیشه گفت یه شخص بیشترین تاثیر رو داشت!
چرا که پدر و مادر با در اختیار گذاشتن تجربه هاشون باعث شناخت ما از هم دیگه شدند!
خاله و دایی و عمه و عمو با صحبت هاشون باعث باز تر شدن چشم های ما در انتخابمون شدند!
و بسیاری از مشاروان قبل از ازدواج و دوره ها و کلاس هایی که برگزار میشد باعث باز تر شدن ذهن ما در پرسیدن سوالات شدند!
ولی از همه مهمتر خداوند باری تعالی بود که باعث رسیدن عاشقانه ما به همدیگه شد.
خدایا به خاطر اینکه نعمتت رو با دادن همسری به من بهم تموم کردی ازت ممنونم.
بنده هم از شما تشکر میکنم به خاطر سوالات جالب و زیباتون
انشاءالله همیشه و همه جا در سلامت کامل و کافی به سر ببرید.
موفق و موید باشید
در پناه حق تعالی
یا علی مدد