• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 7203)
چهارشنبه 22/8/1387 - 18:4 -0 تشکر 70352
نکات ضروری همسرم(2)

به نام او که آرام قلب من است

سلام

 

دوستان خوبم نظر به استقبال گسترده ی!!! شما خوبان من بعد در این تاپیک معیارهای

انتخاب همسر و راه های شناخت همسر مناسب رو براتون مینویسم... ان شاء الله مفید واقع بشه....

 

بارونی باشید و همراه...

 

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
پنج شنبه 23/8/1387 - 18:47 - 0 تشکر 70520

میشه یه کمی راهنمایی کنید

چه ویژگی هایی باید داشته باشه ؟؟؟

پنج شنبه 23/8/1387 - 20:40 - 0 تشکر 70548

به نام او که آرام قلب من است سلام آآآآی شماها کجایید؟ نمیخواهید شروع کنید؟ جناب محسن خسرو واقعا سخت بود؟ دوست دارید همسرتون چه ویژگی هایی داشته باشه...همین منتظرم...عجله کنید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
پنج شنبه 23/8/1387 - 21:0 - 0 تشکر 70553

بسم الله الرحمن الرحیم 

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مایه روشنى چشمان [ما] باشد و ما را پیشواى پرهیزگاران گردان (74) فرقان

سلام خدمت همه عزیزان در خانواده تبیان

یکی از شرایط خواستگاری وانتخاب همسر توجه به تقید وپایبندی همسر به مسائل دینی ودیگری عدم غرور وبلند پروازی در انتخاب همسر است

عدم رعایت این دو شرط باعث میشود که توفیق وسازش در زندگی با انسان همراه نشود .قرآن مرد را لباس زن وزن را لباس مرد معرفی میکند ،

زن مطلوب است ومرد طالب واین طالب است که به سوی مطلوب میرود چنانکه علم وهنر مطلوبند وطالبان علم وهنر به سوی آنها گرایش پیدا میکنند
.

خواستگاری مرد از زن به معنای این نیست که زن را خریداری میکند قرآن میفرماید :پروردگار بین زن ومردی که ازدواج میکنند ،رحمت ومودت قرار

میدهد. خواستگاری مرد از زن درواقع ارزش واحترامی است که مرد مسلمان به زن مسلمان قائل میشود تا بتواند همواره تا پایان زندگی در قلمرو انچه

قرآن وائمه گفته اند حرکت کند وحقوق همسر خویش را رعایت کند
. یک توصیه برای دامادهاییکه میخواهند به خواستگاری بروند :

امام رضا علیه السلام میفرماید:هرگاه خواستی تصمیم برازدواج بگیری ،دو رکعت نماز بخوان وپس از نماز اینگونه دعا کن (خدایا من میخواهم زن بگیرم

برای من زنی مقدر کن *خوش روی*خوش خوی*و*پاکدامن*و*نگهدار مال من*و*ناموس من *که خود اوست ،باشد ونیز روزیش فراخ وبرکتش فراوان باشد واز او به من فرزندانی عطا کن پاکیزه که آنها را برای من خلف صالح گردانی وهم در زندگیم وهم بعد از مرگم .بحار الا نوارج103 ص234

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 23/8/1387 - 21:9 - 0 تشکر 70557

به نام او که آرام قلب من است سلامم ممنون goolha گلم منتظر نظر خودت هم هستم

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 25/8/1387 - 18:26 - 0 تشکر 70882

به نام او که آرام قلب من است

سلام

یختون وا نشد؟!!!!!!!! (نیش باز در حد چییییی)

با تشکر از younes_salehi گرامی....که بحث خوب دختران پسران نظرتون در مورد ازدواج چیه؟ رو ایجاد کرده بودند اما به اشتباه در انجمن زنان...

در صورت تمایل میتونید رو موارد گرفته شده بحث کنیم در غیر این صورت .....

بارونی باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 25/8/1387 - 19:58 - 0 تشکر 70912

به نام یکتا برنامه نویس عالم

سلام دوستان

معمولا چند نفر اول پاسخ دهنده به بحث ، باید فدا شن.

حالام که یه بحثی بدلیل نداشتن وقت از دستم در رفته ، دوستان لطف کردن منتظرم شدن.عیبی نداره. فقط دوستان فداشدگان رو بی پاسخ نذارن.

حداقل دوستانی که توو بحث پیش نیازای خواستگاری(اسمش کی عوض شد!) صاحب نظر بودن ، پیش قدم شن. (چار روز نبودم انگار همه چی ریخت بهم)

شرایط مد نظر من: (وقت ویرایش ندارم . هرچی به ذهنم رسید نوشتم. پس هیچ ترتیب و اولویتی وجود نداره)

از قیافه اش خوشم بیاد.(چون سلیقه اییه واردش نمی شیم)

خیلی چاق نباشه. قد زیر 140 و بالای 190 نباشه.

از من کوچیکتر باشه.حداقل یه سال ، حداکثر 5 سال

با کمالات باشه. سنگین و متین باشه.نجیب باشه.

روحیه شاد داشته باشه. بیش فعال نباشه .

آشپزی در حد متوسط یا رو به متوسط بلد باشه.

مسلمون و با ایمان و با تقوا باشه . نماز بخونه. روزه بگیره . (تکالیف دینی رو انجام بده)

تحصیلات لیسانس باشه . (رشته زیاد مهم نیست. 49% با ادامه تحصیلش موافقم )بیسواد بیسواد نباشه.

چادری یا مانتویی زیاد فرق نداره ولی باید با حجاب باشه.موش بیرون نباشه.

ایرانی باشه.خانواده دار باشه. (خانواده ش خیلی برام مهمه)

پدر و مادر و خواهرام ازش خوششون بیاد.خانوادشون مورد تایید بابا و مامانم باشن.

همین الان بذهنم رسید ، در مورد معلول بودنش تا حالا فکر نکردم.شماها چطور؟؟؟

تعداد اعضای خانوادشون حدود 5 تا.مکمل هم باشیم.

سلیقمون به هم بخوره. خانوادشون هم از نظر فرهنگ و هم از نظر اقتصاد به ما بخوره.

بساز باشه.

نمی خواستم خیلی ایده آلیستی بشه. خیلی چیزا هم یادم نمی یاد. و می دونم ریسک بزرگی کردم.

در ضمن خانم آنشرلی، من کم کم دارم اتاق های خونمو گم می کنم.منظورم بحث های انجمنمه.

شاید تقاضای نا مفهومی باشه ولی دلم می خواد این حرفا از خونواده بیرون نره.

موفق و پیروز باشید.

راستی ، پیشنهادی هم داشتین راجه به ویژگی هام ، بگین. یه چند روزیه که خیلی انتقاد پذیر شدم. این فرصت از دستتون در نره ها !!

 

  «همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

 

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

 

 

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

شنبه 25/8/1387 - 21:7 - 0 تشکر 70952

به نام او که آرام قلب من است

سلام

چی فدا شده؟
چی چی شده؟

A_b_V_2066
کسی به این بحث پاسخی نداده یه بحثی بود با این بحث ادغام شد

ممنون از جوابتون

فقط من نفهمیدم...یعنی چی بحث ها رو گم میکنید؟
منظور عوض کردن اسم هاست؟
خب به من اسم خیلی اهمیت میدم و هر جور بحث پیش بره عوض میکنم
که جذاب باشه

در مورد بیرون نرفتن حرفا هم فقط میتونم بگم...جل الخالق....

در مورد نظر ها هم بعدا مفصلا بحث خواهیم کرد

بارونی باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 25/8/1387 - 23:30 - 0 تشکر 71012

بسم الله الرحمن الرحیم
&&&&
سلام اون جوجه اردک ها خانواده ای رو تشکیل دادن امیدوارم کل خانواده ها خصوصا خانواده تبیان محکم و مداوم باشه (آمین)
با تشکر از Aansherly به خاطر ادغام تاپیک احسنت
فتبارک الله احسن الخالقین
******
کجان مردان بی ادعا 

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 26/8/1387 - 8:32 - 0 تشکر 71071

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

آنشرلی جان میشه خواهشا حالا که بحث منتقل شده یه سری پاسخ ها رو حذف کنی . اون پاسخ هایی که توضیح داده شده که بحث ها ادغام شده و.....

ممنون

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

يکشنبه 26/8/1387 - 11:20 - 0 تشکر 71103

با سلام 

فکر می کنم مردها بیشتر دوست دارند با زنی ازدواج کنند که نجیب باشه و تو رفتارش بشه عفت رو دید ممکنه خیلی از مردها دوست داشته باشند با بعضی زنان دوست باشند اما دوست ندارند با همان زنان که نجابت ندارند ازدواج کنند . در واقع مرد در هنگام دوستی با یک دختر نامحرم به او بعنوان وسیله ای برای شهوت خود نگاه می کند اما وقتی به دنبال همسری می گردد به او بعنوان شریک زندگی در غم و شادیها نگاه می کند .

باز گمان می کنم بیشتر مردها دوست دارند با دختری ازدواج کنند که سن او زیاد نباشه و معمولا دوست دارند سن زن کمتر از مرد باشد .

راستگو بودن و با ایمان بودن و دنبال تجمل زیاد نبودن شرایط دیگری است که فکر می کنم مردها برای زنانشان می خواهند . 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.