• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 19736)
پنج شنبه 13/4/1387 - 12:0 -0 تشکر 46320
درخواست از شرکت کنندگان درمسابقه

به نام نامی حق

رب شرح لی صدری و یسرلی امری وحلل عقدة من لسانی بفقهو قولی

سلاااااااااااااااااااااااام دوستای خوب قران و عترتی، و غیر قران و عترتی

از اون سلام های پرانرژییانانه!!

اول تبریک میگم حلول ماه مبارک رجب رو و همه اتفاقای قشنگ این ماه رو البته پیشاپیش

دوم آخ که چه لذتی داره وقتی میبینم منتظرید برم سر اصل مطلب ولی من نمیرم!!

سوم باشه میرم...بازم هم نشستم پای کامیپوتر و ییهو یه فکر ناب افتاد تو سرم...ان شاء الله

که از نظر شما هم ناب باشه... 

جریان اینه که همونطور که مستحضر هستید 13 رجب مصادق هست با میلاد اولین ستاره

درخشان آسمان امامت، مولای متقیان، قهرمان همیشه پیروز اسلام، یگانه بزرگواری كه دوست

و دشمن اعتراف به کرامت،دانایی و شجاعت وی دارند،حضرت علی(ع)(حتی به زبون آوردن اسم مبارکشون آدمو حالی به حالی میکنه).

به همین مناسبت تصمیم گرفتم اولا یه قرار داشته باشیم برای این شب مبارک...

به این صورت که بعد از نماز مغرب و عشاء طبق معمول، مناجات زیبای حضرت امیر رو با هم زمزمه میکنیم و لذت میبریم...و کلی افتخار میکنیم که شیعه حضرت علی(ع) هستیم ان شاء الله...

و اما مسابقه مردی از تبار نور به این صورت هست که شما محبت میکنید هر مطلب مرتبط با زمزم زلال عترت،مولی الموحدین،امیر مومنان جهان حضرت علی(ع)، که دوست دارید برای ما در همین تاپیک ثبت میکنید،در واقع بهترین مطلبی که میتونید در وصف مولود کعبه بگید برای ما ثبت میکنید، که میتونه شامل شعر،نثر،متن ادبی،مقاله و حتی نقاشی و یا هر اثر هنری دیگه ای باشه. مهم اینه که بهترین باشه...

برای سهولت کار و برای اینکه دوست داران شیر بیشه ایمان،حضرت علی(ع) بتونند تو این مسابقه شر کت کنند،مطالب ارسالیتون میتونه از خودتون هم نباشه...مهم اینه که بهترین باشه...در نهایت بهترین اثر انتخاب میشه.برای اینکه شک و شبهه ای هم ایجاد نشه، احتمال قوی این انتخاب با مشورت و نظرخواهی از مدیر محترم سیستم سرکار خانوم احمدی، منشی محترم انجمن ها، مدیر محترم انجمن قران و عترت و بنده (که البته حرف آخر رو خواهم زد

و میگم چشممم!!) انجام خواهد گرفت.

مطالب ارسالی تون تا جایی که براتون مقدوره خیلی بلند وطولانی نباشه لطفا...مختصر و مفید حتی در حد یک جمله یا یک بیت شعر.

اولویت انتخاب شدن با کسایی هست که دلنوشته خودشون رو برامون ثبت کنند.

 و اما جوایز:مسلما برای این مسابقه جایزه ای برازنده برنده در نظر گرفته خواهد شد.

دو حالت داره یا سایت تبیان در این زمینه با ما همکاری خواهد کرد،و جوایز رو سایت تعیین میکنه و به برنده اهدا میکنه یا این اتفاق نمیفته ...در این صورت من شخصا به عهده میگیرم تهیه جایزه رو...که بازم دو مورد مد نظرم هست که دیگه اونو با خود برنده صحبت خواهم کرد

و هر کدومو خودشون انتخاب کنن تقدیمشون میشه.و مطمئن باشید که نفیس خواهد بود

دیگه چی مونده؟ فکر کنم همه چیز رو گفتم بازم اگر سوالی بود و ابهامی و...مطرح کنید حتما جواب میدم.

و مسئله مهم اینه که با توجه به شناختی که از شما دوستای خوبم دارم و میدونم تا چه حد تو زمینه نوشتن و سرودن و نقاشی استاد هستید انتظار دارم مطالب جوری باشه که انتخاب بهترین از محالات باشه!دوست دارم و انتظار دارم جوری احساسات قشنگتون رو رو کاغذ پیاده کنید که عرش خدا بلرزه با خوندن و شنیدن احساسات ناب دلای پاک ودوست داشتنی تون.

آهان اینو یادم رفت،ز اونجایی که برای من بهترین روز سال این روز هست احتمالا به قید قرعه به یک نفر از کاربرانی که تو این مسابقه و یا قرار شرکت کردن و هم نام معشوق خدا حضرت علی(ع) هستند(همه القاب و اسامی حضرت)هم هدیه ای تعلق خواهد گرفت.

و نکته اخر هم که اخر احساسات و گریه ایناس البته برای خودم: مطلبی خوندم از خواهر بزرگ و بزرگوارم در انجمن قران و عترت که جوری تحت تاثیرم قرار داد که واقعا نمیدونم چی بگم...کسی که نمیدونم چرا ولی احساسی نسبت بهش دارم وصف نشدنی...سرکار خانوم شکری عزیز، به خاطر ایشون و به خاطر همه اونایی که به من محبت دارن اینو که خانوم شکری ازم خواستن رو میگم:

من برگشتممممممممممممممممممممم....

دوست دار تک تک تون

جانشین انجمن قرآن و عترت و بهداشت و سلامت

( فقط لطفا هیچ وقت دیگه اون اسم رو به زبون نیارید)

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 26/4/1387 - 13:38 - 0 تشکر 48078

بسم رب علی

ز لیلایی شنیدم یا علی گفت ********* به مجنونی رسیدم یا علی گفت

مگر این وادی دارالجنون است ********* که هر دیوانه دیدم یا علی گفت

نسیمی غنچه ای را باز میکرد ********* به گوش غنچه آندم یا علی گفت

خمیر خاک آدم چون سرشته ********* چو بر میخاست آدم یا علی گفت

مسیحا هم دم از اعجاز میزد********* زبس بیچاره مریم یا علی گفت

مگر خیبر زجایش کنده میشد ********* یقین آنجا علی هم یا علی گفت

علی را ضربتی کاری نمیشد********* گمانم ابن ملجم یا علی گفت

دلا باید که هردم یا علی گفت ********* نه هر دم بل دمادم یا علی گفت

که در روز ازل قالوبلا را ********* هر آنچه بود عالم یا علی گفت

محمد در شب معراج بشنید********* ندایی آمد آنهم یا علی گفت

پیمبر در عروج از آسمانها ********* بقصد قرب اعظم یا علی گفت

به هنگام فرو رفتن به طوفان********* نبی الله اکرم یا علی گفت

به هنگام فکندن داخل نار ********* خلیل الله اعظم یا علی گفت

عصا در دست موسی اژدها شد ********* کلیم آنجا مسلم یا علی گفت

کجا مرده به آدم زنده میشد********* یقین عیسی بن مریم یا علی گفت

علی در خم به دوش آن پیمبر ********* قدم بنهاد و آندم یا علی گفت

سلام بر کفش‌های کهنه‌ات که مایه کرامت شیعه‌اند.
سلام بر عبای پر وصله‌ات که سبب شرافت شیعه‌اند.



سلام بر دست‌های پینه بسته‌ات که بوسه گاه ملائک مقرّب خداست...
سلام بر بازوان تنومندت وقتی خیبر را از جای برکندی.





سلام بر تو وقتی که در حلقه کوچک دستان کودکی یتیم جای می‌گرفتی!
سلام بر دستان یداللّهی‌ات وقتی در خندق، «عمر بن عبدود» را به خاک افکندی و بر سینه او نشستی.

سلام بر تو وقتی برای دلخوشی طفلی بی‌سرپرست، مرکب او شدی و او را بر دوش خود نشاندی!
سلام بر تو وقتی در «لیلة المبیت» در بستر محمد(ص) خوابیدی و به استقبال مرگ رفتی و مرگ از ابهت تو گریخت.





سلام بر تو وقتی ریسمان به گردن به مسجدت می‌بردند و تو برای رضای خدا خاموش بودی!
سلام بر تو وقتی از هیبت ذوالفقارت دشمنان دونت برهنه شدند تا در پناه سپر حیایت حیاتشان محفوظ بماند.

سلام بر تو وقتی همسرت را پیش چشمانت سیلی زدند و ذوالفقارت برای حفظ دین محمد(ص) در غلاف بود!

سلام بر تو وقتی در مشرق دستان پیامبر خدا در غدیر بوسعت عالم طلوع کردی
سلام بر تو وقتی استخوان در گلو و خار در چشم یک ربع قرن آفتاب خانه‌ات بودی!





سلام بر تو وقتی اوّلین گرویده به دین محمد (ص) بودی
سلام بر تو وقتی چشم فتنه را در آوردی در حالی که هیچ کس دیگری قادر بر آن نبود
سلام بر تو وقتی در کوچه های کوفه توشه نان و خرما بر دوش طعام درماندگان را شبانه قسمت می‌کردی!





سلام بر تو وقتی داماد رسول خدا شدی
سلام بر تو وقتی نگین انگشتری حضرت خاتم (ص) را شبانه در خاک تیره پوشاندی!

سلام بر تو وقتی که جهان اسلام در چمبره حکومت عدالت پرورت بود
سلام بر تو و قتی در دادگاه اسلامی کنار مرد مسیحی نشستی و قاضی رأی بر ضد ّ تو داد و تو بی‌هیچ مقاومتی به حکم او تن در دادی!






سلام بر تو وقتی خزانه دار اموال جهان اسلام بودی
سلام بر تو وقتی که آهن گداخته در دست برادر نیازمندت عقیل گذاشتی تا به سوی بیت المال دراز نشود!

سلام بر تو وقتی که مشعل عدالت را بر افروختی
سلام بر تو وقتی شمع بیت المال را خاموش کردی!






سلام بر آه
سلا بر چاه

سلام بر نان جو
سلام بر نمک
سلام بر فدک...






یا مجمع الاضداد

سلام بر تو روزی که در کعبه، زاده شدی و روزی که در محراب، زندگی فانی را وداع گفتی و روزی که «قسیم النّار والجنة» خواهی بود.



شنیدم از لب ساغر شنیدم از سر منبر        

که گفتند بهر سرمستی توکلت علی الحیدر 

                          بگو الله اکبرجونم قربون حیدر   

اگر گردد جدا این سراز این جسم و از این پیکر           

بگویم مرد و مردانه توکلت علی الحیدر

عبادت بی ولایت حقه بازی است اساس مسجدش بتخانه سازی است

چرا سنی نمی خواهد بداند وضوی بی ولایت آب بازی است

دردنیا زدم دنیا علی بود به عقبا سر زدم عقبا علی بود   

 به مسجد رفتم از بهر عبادت بنا و بانی و بنا علی بود 

بنازم باغبان و باغ گل را بنازم مصطفی ختم رسل را  

بنازم بوتراب و بوالحسن راعلی مرتضای بت شکن را    

علی چون مجتبی فرزند دارد چو زینب دختری دلبند دارد  

علی یک باغ گل از یاس دارد علی بعد از حسین عباس دارد

                                          یا علی و یا علی و یا علی

از مکه نسیمی به سماوات وزیده است    از کعبه خمی می به خرابات رسیده است

مقصود دعا روح مناجات رسیده است     از عرش خدا عین عبارات رسیده است

جز دست علی کیست نگهدار ضعیفان؟   یا علی یا علی یا علی یا علی یا علی ...


چهارشنبه 26/4/1387 - 13:42 - 0 تشکر 48080

نازد به خودش خدا که حیدر دارد

دریای فضایلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد ولله

صد بار اگر کعبه ترک بردارد

عیدتون مبارک

 

این کد رو به خاطر بسپارید:119030 

چهارشنبه 26/4/1387 - 13:54 - 0 تشکر 48081

بگو تراب ببالد كه بو تراب آمد

بگو به ماه نتابد كه آفتاب آمد

بگو به بتگر بیدین كه بت دگرمتراش

كسى كه بتكده ها را كند خراب امد

مولود نور

اى كعبه قلوب، و اى قلب كعبه;

شعاع نورت باید از میان كعبه طلوع مى كرد كه غیر آن لایق آینه دارى تو نبود. نقطه آغاز خلقت زمین مى بایست حركتى روحانى از همان نقطه آغاز كند.

اى نتیجه كعبه،... منتظران قدومت چشم ها به راهت دوختند، ولى محبّ و محبوب اوّل تو كسى جز پیامبر(صلى الله علیه وآله)نبود، و تو نیز براى همین چشم به این جهان گشودى.

اى مولود كعبه،... بناى ملكوتى این خانه ـ كه در بیت المعمور مطاف ملائك است ـ در زمین به دست انبیاى اولوالعزم بنیان نهاده شد. خلیل حق با فرزندش، خشت خشت آن را به دست خود چیدند و مردم جهان را دعوت عمومى دادند، تا قدمهاى تو بناى ایشان را مبارك گرداند و مردم به زیارت خاك پاى تو آیند.

اى منجى كعبه،... انسانیت به لوث بتها آلوده بود. حتّى فراز بیت خداوند هم جهان در انتظار دست خداوند بود كه اصنام را به سجده در آورد، تا سجده كنندگان اصنام، خداى را سجده كنند.

اى فرزند كعبه،... قدم نیكوى تو بنیاد توحید را استوار نمود و پایه هاى شرك را در هم ریخت، و نسلهاى شرك آلود بشر را مژده «لا اله الا الله» آورد.

اى سرور كعبه،... اگر تا قیامت ولادت تو را به جشن نشینیم و داستان میلادت را با خط زر بر آبگینه آسمان نقش كنیم و به بندگى تو در برابر امم فخر كنیم، هنوز عظمت ولادتت را نچشیده ایم.

اى عظیم آسمانها و ملكوتیان،... خدایت تبریك مى گوید، انبیا به زیارتت آمده اند، بانوان بهشت در ولادتت حضور یافته اند، ملایك آسمان سلامت رسانده اند، حوران بهشت مجلس آراى جشن ولادت تواند، و پیامبر(صلى الله علیه وآله)خریدار ناز توست.

اى پدر شیعه،... محبّین تو كه خود را خاك پایت مى دانند، در جشن ولادت الهى تو، طوق بندگى به گردن نهاده خود را لایق این خدمت نمى دانند. دلهایشان در محبّت تو پر مى زند و به گرد تو طواف مى كند و در شعاع نور تو مى سوزد، ولى در پیشگاه با عظمت تو سر به زیر افكنده قدرت سخن ندارند.

شیعیات جلوه اى از جمال تو را شناخته اند كه شیفته ات شده اند. منّت تو را خریدارند كه جرعه اى از جام محبتشان دادى و خود انتخابشان كردى.

اى دست خداوند،... بگذار دشمنان كور دل فضایل بیكران تو را نادیده بگیرند و بر جگر شیعیانت غصّه بریزند.

بگذار پرده هاى نفاق را در برابر آفتاب وجودت بگیرند تا دل پرقساوتشان آرام گیرد. امواج خروشان مناقبت و نور متلالىء وجودت دیدگانشان را خیره كرده و آتش حسدشان را برانگیخته كه با چون تویى چنین مى كنند، و در حقیقت باطن ناپاكشان لایق نور تو نیست.

اى صبر الهى

دانى كه حسودان سخن حق نپذیرند. آن چه شیعه تو از دشمن كشیده ادامه بردبارى توست. این دلهاى بسته به تو، خوش است كه پشت سر تو گام برمى دارد و پرچم ولاى تو را بلند كرده و در پاى آن به ادامه راه سلمانت مى رود. شیعه تو افتخار به اعتقادش دارد و اعتقاد به افتخارش. تو را شناخته و جز در خانه ات هیچ كجاى دگرى را قبول ندارد تا برود. حریم تو كه جایش داده اى سایبان دائمى اوست، تا قیامت كه تحت پرچمت و در جوار بهشت تو جاى خوش كند.

اى امیرالمؤمنان،... خلقت نورانى تو از آدم و عالم چنین مى نماید كه باید پاك ترین جاى زمین محل نزول تو باشد. محك توحید، ولایت توست و براى همین خداوند دُرّ ولایتت را در صدف توحید كعبه به رخ جهانیان كشید.

اى امام مسلمانان،... اگر هر قوم و ملّتى چنین فضیلتى را براى بزرگانشان داشتند، آن را با آب طلا بر سقف و دیوار عبادتگاهها و خانه هایشان مى نوشتند و تاج افتخار آن را بر سر مى گذاشتند. مسلمانان را ببخش كه در حق تو بس كوتاهى كرده اند. آنان را عفو كن كه قدر امامى چون تو را نمى دانند و چنین فضایلى را نادیده گرفته سراغ بیگانگان مى روند.

اى عزیز خدا،... ما را نیز ببخش كه دلمان در هواى تو پر مى زند ولى كارى لایق تو نداریم. ببخش كه حق این فضیلت تو را هم نتوانسته ایم ادا كنیم و در مقابل جهانیان بدان افتخار كنیم. محبّت خالصانه ما گواه ماست كه تو را دوست مى داریم ولى در مقابل عظمتت خاضعانه اقرار مى كنیم كه كوتاهى كرده ایم.

اى كعبه دلها،... جذبه محبّتت ما را به بارگاه ملكوتیت كشانده است. هدیه ما به درگاهت عریضه اى است كه به ایوان نجفت آورده ایم. به ما جرعه هاى محبّتت را بچشان و در بارگاهت به خدمتى موظف فرما.

این على بن ابى طالب كدامین وجود قدّیسى است كه هنگام تولّد سروش غیبى مادر او را از خانه به بیت الله دعوت مى كند و از بیت الله به درون كعبه اش مى برد؟ و آن گونه مى برد كه همه بدانند خدایش فراخوانده است!

مردمى كه سالها به دور از معجزات انبیا زندگى كرده اند، شاهد معجزه عظیم خداوند مى شوند كه دیوار مى شكافد و بانو وارد مى شود و دوباره دیوار به هم مى آید. قفل كعبه باز نمى شود و بر همگان مسلم مى شود عظمت خداى كعبه با ولادت على(علیه السلام) جلوه گر شده است. بلكه معجزاتى در كنار این تولّد آسمانى به وقوع پیوسته كه هر یك جلوه اى عظیم از مقام بلندش را به جهانیان نمایانده است...

اى مردم جهان،... بار دیگر در این ولادت بیندیشید. على(علیه السلام) در كعبه مقدّس به دنیا آمد. نورانیّت وجود چه قدر باید باشد كه از بیت الله هم فراتر رود و به درون كعبه آید. از آن مهمتر اینكه سه روز در آن جا بماند و بالاتر از مادر موسى كه فقط یك پیام الهى را شنید، پیغامهایى از جانب حق دریافت كند. شاهد نزول انبیاى اولوالعزم و ملائكه مقرّب و بانوان بهشتى باشد. بالاتر از مریم كه فقط از نخل خشكیده خرماى تازه خورد، سه روز میهمان بهشت باشد و از غذاها و میوه هاى آن میل كند. آنگاه نام این فرزند را خدا تعیین كند و خدایش تبریك بگوید.

اى خداى على،... تو كه او را این چنین عزیز به دنیا آورده اى، عظمتش را هرچه بیشتر در دلهاى ما جلوه گر فرما و به قلبهاى كوچك ما معرفت او را بیشتر عطا فرما و ما را عفو كن كه ظرفیت درك مقام بلند مرتبه مولود كعبه را نداریم.

اى موعود كعبه،... چشم انتظار توییم، تا سر از كعبه برون آرى و اسرار مولود كعبه را بازگویى منتظریم تا با قدومت عظمت منجى كعبه را به رخ جهانیان بكشى و با طلوع خود نقاب هزار و چهارصد ساله از رخ آفتاب كعبه برافكنى و على مظلوم را با جلوه آسمانى و چهره نورانیش بنمایانى.

اى مقصود كعبه،... بیا و بازگو تا هم چشم دشمنت كور شود و بداند در حق كدام على ظلم بى انتها روا داشته، و هم دل شیعیانت روشن شود كه گوشه اى از عظمت مولاى مظلومش در این جهان متجلّى مى شود.

از كعبه حق بانك جلى مى آید     آواى خوش لم یزلى مى آید

بشنو كه سروش وحى حق مى گوید     آغوش گشائید على(علیه السلام) مى آید

*********

كدام مولود چون « على » ، در كعبه چشم به جهان گشوده است ؟

كدام میلاد ، چون « سیزده رجب » گوهرى در صدف هستى به جهان داده است ؟

كدام مادر ، چون على زاده است ؟

13 رجب میلاد فرخنده گوهر ولایت در صدف كعبه است .

مولودى كه محبتش ، دلهاى عاشقان فضیلت را روشن ساخته ، ومولایى كه ولایتش كیمیاى دگرگون ساز دلها وزندگیهاست وگنج « على دوستى » ، عطیه اى الهى در قلوب شیعیان است .

امروز ، آسمان نور باران مى شود .

امروز ، فضا عطر آگین مى گردد .

امروز ، فرشتگان تهنیت گویان هبوط مى كنند .

امروز ازلیت با ابدیت در مى آمیزد و وجود معنى مى یابد .

كعبه تا كنون چنین به خود نبالیده وآبرو نیافته .

امروز ، خانه خدا ، خدایى مى شود

امروز ، على از عرش مى آید .

اى افلاكیان فر ش گل بیاورید ، آسمان را آذین كنید .

یاور بهترین خلق خدا وهمسر بانوى دو عالم مى آید .

امروز ، فقط پرگار خلقت ، آدمیت را سر بلند مى كند .

دلیل هستى عالم ، زمین را مفتخر مى كند .

امروز ، آینه ، رنگ خدا مى گیرد ، وترنم حق به گوش مى رسد .

امروز ، واژگان عدل و آزادى و جوانمردى و شرف معنا مى گیرد .

امروز ، خدا شناخته مى شود .

امروز ، على مى آید .

*********

چهارشنبه 26/4/1387 - 14:27 - 0 تشکر 48083

1-1 : چو کعبه مولد او گشت از آن سبب شب و روز کنند خلـق جهـان سجـده در بـرابر او  (خواجوی کرمانی  ( 2-1 : مصطـفی از برای جان و تنش نه زبهــر کــلاه و پیرهنش نام او کــرده در ولایت علم علی از علم و بوتراب از حلم ( سنایی ) 3-1 : شد او درّ و بیت الحرامش صدف کسی را میسّر نشـد این شـرف (‌کتاب حبیب السیر) 2 ) در مورد القاب و عناوین امام علی (ع)‌ 1-2 : بر این زادم و هم بر این بگذرم چنان دان که خاک پی حیدرم ( ‌فــــردوسی )‌ 2-2 :‌ کنون داستـانی زنو سـر کنم حکـایت زکــار غضنفر کنم ( راجی کرمانی ) 3-2 : ‌شیــر حقم نیستم شیر هوی فعـل من بر دین من باشد گوا ( مولــــــوی ) 4-2 : ‌گدای درگه او شــو که شاه مردان است پلنگ بیشه اســـلام و شیرمردان است ( خواجوی کرمانی ) 5-2 :‌ در گـوش خـرد درّ خوشـابست عــلی فـــرمود نبـی که بوتـراب است عـلی ( خواجه عبدالله انصاری ) 3)‌ در مورد ازدواج امام علی (ع) ‌و اخوت و خویشاوندی با پیامبر اسلام (ص) 1-3 :‌ مصطفی چشم روشن از رویش شاد زهرا که گشت او شویش عقـد او با بتــول در سـلوی بــود در زیر شــاخه طوبی ( سنایی ) 2-3 :‌ مر نبی را هم وصی و هم داماد جـان پیغمبر از جمالش شاد ( سنایی ) 3-3 : ‌او سزا بد که وصی بود نبی را در خلق که بـرادر بـد و ابـن عـم و دامـاد و وزیـر (ناصر خسرو ) 4-3 :‌ آنـکه داماد نبی و ابن عم مهتر است جفت زهــرای نبی باب شبیـر و شبر است ( راونــــدی ) 5-3 :‌ چون پیمبر را برادر بود حیدر سوی خلق گر بنازم من به او چون روی خویش اصفـر کنی ؟‌ ( ناصر خسرو ) 4 )‌ در مورد بعضی از محاسن اخلاقی و صفات نیکوی امام علی (ع)‌ 1-4 : جوانمرد اگر راست خواهی ولی ست کرم پیشه شاه مردان علی است . ( سعدی ) 2-4 :‌ خشــم با رأی خــویش یـار نکرد جــز به دستوری هیچ کار نکرد . ( سنایی ) حلــم را کــار بست روز جمـــل عفو کــرد از عدو خلاف و جدل ( سنایی ) 3-4 : جـــان حیــدر در آز نــــامیزد شیــر از آتش همیشه بگریزد . برقلیـــلی زقـــوت قــانع بـود تـرس بر حرص و جهد مانع بود ( سنایی ) 4-4 :‌ از عــلی آمــوز اخــــلاص عمل شیـــرحق را دان منزه از دغل در شجــــاعت شیــر ربـّانیستی در مـروت خود که داند کیستی ( مولوی ) 5-4 :‌ به روز هــزاهز یکی کوه بود شکیبــــا دل برد بار علی ( ناصر خسرو) 6-4 : از من چو شناختم تو را بگذر آنگه بفریب هر که را خواهی ( ناصر خسرو) (‌ این بیت سخن امام علی (ع)‌است که خطاب به دنیا می فرماید : ((‌یا دنیا ،‌ غرّی غیری . . . ))‌ ( ‌ای دنیا ( کسی ) غیر از مرا فریب بده . . . .) 7-4 :‌ ‌وجــــودش ابر دریا پرتوی بود به چشمش عالم پر زر جوی بــود ( عطار )‌ 8-4 : ‌آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس برخوان جهان پنجه نیالود علی بود ( مولوی )‌ 5) در مورد علم و دانایی امام علی (ع)‌ 1-5 :‌ پیمبــر بـدان داد مر علـــم حق را کــه شــایسته دیدش مر این مهتری را 2-5 :‌ علم علی نه قال و مقال است عن فلان بل علــم او چو درّ یتیــم است بی نظیر 3-5 : ‌دانش ثمر درخت دین است بر شو به درخت مصطفائی تـــــا میوه جانفزای یابی در سایه برگ مرتضــایی ( ناصر خسرو ) ‌ 4-5 : زتختــگاه سلونی از آن علم بفراخت که بود مملــکت لو کشـف مسخــر او اشاره به سخن آن حضرت که فرمودند ( سلونی قبل ان تفقدونی ) بپرسید از من قبل از آنکه مرا نیابید . 5-5 :‌ هر که تن دشمن است و یزدان دوست دانـــد الراسخـون فی العلم اوست ( سنایی )‌ آیه مبارکه (( ‌لا یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العم )) که گفته اند منظور از الراسخون فی العلم ،‌ حضرت علی (ع)‌است که تأویل کتاب خدا را میداند . 6-5 :‌ بحـــر علم اندر او بجوشیده چـــــاه را به زمستمع دیــده ( سنایی ) 6) در مورد شجاعت و رزم آوری امام (ع)‌در میدان جنگ 1-6 : کس ندیده به رزم در پشتش منهزم شرک از یک انگشتش ( ناصر خسرو ) 2-6 :‌ در صف رزم پــای او محکم وز پــی رمــز جان او محرم 3-6 :‌ یکی اژدها بود در چنگ شیر بدست علی ذوالفـــقار علی علی شیـر نر بود لیکن نبود مــــگر حربگه مرغزار علی ( ناصر خسرو ) 4-6 : آن را که چون چراغ بدی پیش آفتاب از کافران شجاعت ، پیش شجاعتش آنرا که مصطفی چون همه عاجز آمدند در حــرب روز بدر بدو داد رایتش ( ناصر خسرو ) 5-6 : ز آسیب او شیــــر اندر هراس ز رخســـار او خلق یزدان شناس ( راجی کرمانی )‌ 6-6 :‌ گفت پیغمبر علی را که کای علی شیــر حقی پهلــــوانی پر دلی درشجـــــاعت شیر ربانیستی در مـــروت خود که داند کیستی ( مولوی ) 7-6 : ‌شیردل لافتــی شیرخدا مرتضی حیدر خیبرگشا ،‌ صفدر خیبر شکن ( خواجوی کرمانی) ( جنگ خیبر جنگ بایهودیان اطراف مدینه بود که حضرت علی (ع)‌در قلعه خیبر را به تنهایی از جای کند ، دری که دهها مرد پهلوان نمی توانستند از جای تکانش دهند 8-6 : در خیبر بکنــد شوی بتـــول در دین را بدو سپرد رسول ( سنایی ) 9-6 : بر چرخ حقیقت آفتاب است علی مفتاح و کلید فتح باب است علی (خواجه عبدالله انصاری) 10-6 : کرار بی فــرار و خداوند ذوالفقار قتال عمرو و عنتر و داماد مصطفی (‌خواجوی کرمانی )‌ ( قتال عمرو اشاره به جنگ خندق دارد که حضرت علی (ع) در جوانی پهلوان نامی عرب ،‌ عمرو ، را به قتل رساند )‌ 11-6 : ‌آن قلعه گشایی که در قلعه خیبر بر کند به یک حمله و بگشود علی بود ( مولوی )‌ 12-6 :‌ ســـر اولیـاء شـاه دلدل سوار شجــاع جهان صاحب ذوالفقار (شیخ صفی الدین اردبیلی)

چهارشنبه 26/4/1387 - 14:47 - 0 تشکر 48086

سلام

عیدتون مبارک باشه

****

دارم من آلوده عصیان یا رب

با مهر علی خواهش غفران یا رب

امید من این است که انشاءالله

با ذکر علی علی دهم جان یا رب

 

 

خدایا ریشه ی شادی های مرا در غم دیگران قرار مده... 

 

چهارشنبه 26/4/1387 - 15:29 - 0 تشکر 48087

حق مطلب رو بو علی سینا تونسته ادا کنه

با شعری که هنوز رو دستش نیومده

به گردون ابری از رحمت برآمد از دل دریا

 که دریا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دریا
زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده یوسف

 زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد بینا
علی عالی اعلا ولی والی والا

وصی سید بطحابه حکمش جمله مافیها
حدیثی خاطرم آمد که می فرمود پیغمبر

به اصحابش شب معراج سر لیله الاسرا
به طاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت

هزاران مسجدی اندر درون مسجد الاقصی
به هر مسجد هزاران طاق بر هر طاق محرابی

 به هر محراب صد منبر به هر منبر علی پیدا
زپیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند

 که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا
تبسم کرد سلمان این سخن گفتا به پیغمبر

به غیر از خود ندیدم هیچ کس در نزد آن مولا
اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر

نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها
به گوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب

 که تا صبح از درون خانه بیرون پا ننهاد اصلا
که ناگه جبرئیل آمد سلام آورد بر احمد

 که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی
اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما

 ولیکن از همه بگذشت با ما بود در بالا

چهارشنبه 26/4/1387 - 15:51 - 0 تشکر 48090

بیانات جبرییل راجع به ولایت:

رسول خدا در خانه خود بودند ، صبح قبل از آنکه کسی خدمت آن حضرت برسد، علی بن ابیطالب به خانه حضرت رفت، و داخل خانه شد، و دید که رسول الله در صحن خانه خوابیده و سر خود را در دامان دحیة بن خلیفه کلبی گذارده است (دحیه مردی بود در مدینه بسیار زیبا و خوش منظر، غالبا که جبراییل امین بر حضرت به صورت ظاهر میشد به صورت دحیه بر اصحاب آن حضرت نمودار میشد) امیرالمومنین گفت: سلام بر تو ای دحیه! حال رسول خدا چطور است؟ دحیه گفت: ای برادر رسول خدا به خیر است.

حضرت امیرالمومنین او را دعا نموده و گفتند:

ای دحیه به پاس این خدمتی که می کنی خداوند تو را از ما اهل البیت جزای خیری بدهد.

دحیه عرض کرد: من خیلی تو را دوست دارم و برای تو در نزد من مدح و تمجیدی است که می خواهم به حضورت تقدیم دارم:

تو امیرالمومنین هستی! و پیشوای فروزنده چهرگان در غرفه های بهشت، و تو آقا و بزرگ فرزندان آدمی در روز قیامت، حتی پیغمبران و مرسلین؛ پرچم حمد در روزباز پسین به دست توست، تو و شیعیان تو را در روز قیامت مانند عروسی که به حجله برند، بسوی بهشت با محمد و حزبش بسوی جنت دسته دسته می برند، فلاح و رستگاری مختص کسی است که محبت تو را داشته باشد و دست از تو برندارد وبال و خسران مختص کسی است که تو را تنها بگذارد و دست از تو بدارد.

پس به محبت محمد تو را دوست دارند، و شفاعت محمد شامل حال افرادی که بغض تو را در دل می پرورند نخواهد شد.

سپس دحیه گفت ای علی به مد نزدیک شو! ای برگزیده خدا! امیرالمومنین نزدیک او شد، و دحیه سر حضرت رسول الله را از دامان خود برداشت، و در دامان امیرالمومنین گذارد.

در این حال حضرت رسول الله گفتند ای علی این همهمه چه بود!

امیرالمومنین عرض کرد یا رسول الله داستان از این قرار بود، و تمام خصوصیات ورود و گفتگوی با دحیه را عرض کرد.

حضرت فرمودند: ای علی آن دحیه نبود، جبرییل بود، تو را به همان اسمی که خدا برای تو گذارده نام برد، اوست که محبت تو را در دلهای مؤمنین، و خوف از تو را در دلهای کافرین قرار می دهد.

چهارشنبه 26/4/1387 - 16:17 - 0 تشکر 48094

فاطمه! اینك زمان موعود فرارسیده! و بشارتم برتو محقق خواهد شد. پس گامهایت را بسوی خانه ام روانه ساز و بدان كه جز در آنجا، زمین را یارای پذیرفتن این وعده صادق نخواهد بود.

من حافظ تو هستم! پس نگرانی و دلهره را از قلبت دور گردان چرا كه تا ساعتی دگر در دامانت عبد صالحم را میزبان خواهی بود. فاطمه! ای دختر اسد! به ذكر من مشغول باش و بدان كه تمام مخلوقاتم در انتظار آن وقت معلوم بسر میبرند و در هفت آسمان عالم ، ملائكه ام به تو سلام میرسانند.

فاطمه به خداوند عرضه داشت: بارالها! من بتو و بدانچه از رسولان و كتابها كه از جانب تو آمده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق میكنم و اوست كه این خانه را بنا نهاد. پس بحق آنكه این خانه را ساخت و بحق مولودی كه در شكم دارم و وعده آن را به من داده ای ولادت او را بر من آسان گردان.

در این هنگام دیوار كعبه شكافته شد و نور ساطع از آن چشمان فاطمه را بخود جلب كرد و ندا آمد:

فاطمه! كعبه، میزبان تو است وارد شو! .... 

و فاطمه با طمانینه و آرامشی روحانی پا در خانه محبوب خود نهاد و دید كه مریم ،دختر عمران، مادر مسیح، زن برگزیده عالم و آسیه و حوریان بهشتی با نگاهی پرمحبت در انتظار او هستند. فاطمه تاكنون كعبه را اینگونه وسیع و نورانی ندیده بود. لذت تماشای درختان سرسبز و ظرفهای پر میوه و جامهای شراب بهشتی و جوی های آب و آواز پرندگان درد را از خاطرش ربود.

اینك دیوار خانه كعبه بسته شد و فاطمه در محضر محبوب خود و بندگان صالح و برگزیده خداوند پذیرای فرزندی پاك و نورانی بود.

 ندا آمد : كه ای فاطمه! نام این كودك را علی بگذار! كه او علی است و خداوند علی الاعلی فرمود: من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش نمودم و او را بغامض علم خود آگاه گردانیدم . خوشا بركسیكه او را دوست بدارد و فرمانش ببرد و وای برآنكه او را دشمن دارد و نافرمانیش كند

ای دل غلام شاه جهان باش و شاه باش

پیوسته در حمایت لطف اله باش

آن را كه دوستی علی نیست كافر است

گو زاهد زمانه و گو شیخ راه باش

امروز زنده ام به ولای تو یا علی

فردا به روح پاك امامان گواه باش

نور مقدس - التماس دعا...

چهارشنبه 26/4/1387 - 17:18 - 0 تشکر 48102

علی (ع) مقیاس و میزانی است برای سنجش فطرت‏ها و سرشت‏ها. آن که فطرتی سالم و سرشتی پاک دارد از وی نمی‏رنجد ولو این‏که شمشیرش براو فرودآید، و آن که فطرتی آلوده دارد به او علاقه مند نگردد ولو این‏که احسانش کند، چون علی جز تجسّم حقیقت چیزی نیست.

چهارشنبه 26/4/1387 - 17:26 - 0 تشکر 48104

سراسر وجود علی (ع)، تاریخ و سیرت علی، خلق و خوی علی، رنگ و بوی علی، سخن و گفت و گوی علی درس است و سرمشق است و تعلیم است و رهبری است.علی (ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است :

1. منافقان زیرک

2. زاهدان احمق.

همین دو درس برای مدّعیان تشیّع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان را نخورند و ظاهر بینی را رها نمایند، که جامعه تشیّع در حال حاضر سخت به این دو درد مبتلاست.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.