• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 8215)
دوشنبه 29/4/1388 - 12:59 -0 تشکر 133966
مهاجران غیر قانونی افغان جایی در ایران ندارند

به نام خدا

سلام

شاید این بحث لازم بود که در سیاسی مطرح بشه اما این مربوط به جامعه است؛

افغانی ها حدود 16سال (نمیدونم بیشتر یا کمتر)در ایران هستند که جز مشکل و بدبختی برای ایران چیزی دیگه ای به ارمغان نیاوردند ،اینها باعث قتل،بیکاری،فساد و...که که متاسفانه در گذشته در ایران ساکن شدند والان بیرون رفتن انها خیلی مشکله

مثلا چند وقت پیش پسر یک قاضی به دست یک افغانی بخاطر 5هزار تومان کشته شد که تاسف برانگیزه

حالا نصف قاچاق مواد مخدرو استفاده از امکانات دولتی و... بماند

حالا نظر شما در مورد حظور اونها چیه؟؟؟؟؟

شنبه 11/7/1388 - 9:47 - 0 تشکر 155961

به نام خدا

سلام

آنلاکر جان ببخشید من دیگه نمیتونم یه افغانیو بیارم چون بهش دسترسی ندارم

اما فکر کنم که بیشتر دوستان روی این موضوع که افغانی های غیر قانونی دارن در مملکت میخورن و میپاشنو ... متفق القول هستن

ممنون

شنبه 11/7/1388 - 13:28 - 0 تشکر 155998

با سلام

منم حرفتون رو قبول دارم ، ولی این بحث تکبعدی و تک جانبه نمیشه ادامه داشته باشه ، حتی برای اینکه این بحث به یه  نتیجه خوب برسه باید دو طرف نقد کننده و نقد شونده رو داشته باشیم ، دوستمون جناب غلامیا ، انجمن هایی دادند که برای عزیزان افغانی بودند ، خوب یکی از بچه ها و یا اینکه مدیریت محترم به این انجمن ها بره و یه جوری اونا رو راضی کنه به این انجمن بیان و با عقل و منطق باهاشون بحث و مناظره داشته باشیم ، اگه این اتفاق بیفته خیلی عالی میشه و اولین طرحیه که یک نیروی خارجی تو اون شرکت میکنه ! ( ینی اقلیت های دیگه ) ، خب اگه مدیریت بتونه این کاربرا رو جذب اینجا کنه تا یه بحث گرم و صمیمی و منطقی داشته باشیم ، خیلی خوشحال میشم منم سعیمو میکنم تا این دوستان رو دعوت کنم ، البته یه موضوعی رو یادآور بشم ، که قبل از این کار اول با بخش انجمنا هماهنگ کنید تا ببینیم اونا موافق هستند یا نه و بعدا این کار و کنید ؛ چون ما نیاز داریم این کاربرا از ممیزی خارج بشند !

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
شنبه 11/7/1388 - 15:3 - 0 تشکر 156026

با سلام

طی صحبتی که با یکی از مسئولین تبیان داشتم قرار شد که کاربران افغانی که در خود تبیان و یا در جاهای دیگه هستند به این تاپیک دعوت کنیم و همچنین بنری برای معرفی این تاپیک در صفحه اول ساخته بشه !

پس از عزیزانی که تو این تاپیک پست دادند و صحبت های تندی کردند خواهشمندیم که پست های خودشون رو ویرایش کنند و اگر این کاربران پست های خودشون رو ویرایش نکردند مدیریت بهشون اعلام کند و اگر باز ویرایش نشد ، مدیر محترم این انجمن خودشون پست ها رو ویرایش کنند تا به دوستانی که قرار در این تاپیک بیایند و باهاشون صحبت بشه بر نخوره !

لطف کنید احترام همدیگه رو رعایت کنید چون قرار در این تاپیک به صورت تخصصی در این باره بحث کنیم ؛ پس از دوستان و کاربران این تقاضا رو داریم که با کمال خونسردی و متانت به بحث بپردازند !

انشالله بعد از اصلاح و ویرایش پست های دوستان ، کاربران عزیز افغانی به این تاپیک و انجمن دعوت میشند تا از نظرات اونا در مورد این موضوع بهره مند شویم و فضای دو طرفه و دو بعدی را برای بحث فراهم آوریم.

دوباره تاکید میکنم که در این تاپیک قصد نداریم کسی رو محکوم کنیم ، پس لطفا شیوه سخن گفتن خودتون رو تغییر بدید و اگر توهین در مطالب کسی دیده شود از مسئولین تقاضای آن را داریم به کاربران خاطی ، تذکر و در دفه بعد دسترسی آنان را کاهش دهند !

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
شنبه 11/7/1388 - 15:12 - 0 تشکر 156029

به نام خدا

سلام

کاربر محترم و عزیز آنلاکر گرامی 

در ابتدا من عنوان بحثو به همه افغانی ها ربط داده بودم و همه افغانی ها رو مورد خطاب قرار داده بودم

اما با تغییر عنوان به مهاجران  غیر قانونی تاکید داشتم پس فکر نکنم این افغانی که قراره بیاد اینجا بحث کنه خدایی نکرده قاچاقی اومده باشه ایران

اگه ایشون محصل یا.... هستن احترامشون واجبه واگرنه فکر نکنم یک افغانی که غیر قانونی اومده باشه ایران بیاد پشت پی سی از خودش دفاع کنه 

پس تمام صحبتهای دوستان فقط و فقط در مورد افغانی های غیر قانونی هست 

و اگر این انقادها به تمام افغانی ها بود بنده پاسخها رو ویرایش میکنم

موفق باشید

شنبه 11/7/1388 - 15:32 - 0 تشکر 156033

با سلام

توهین به یکی از اتباع خارجی ، در نظر اونا توهین به جمع اونا هست ، پس لطفا احترام همه رو داشته باشید !

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
شنبه 11/7/1388 - 15:43 - 0 تشکر 156044

به نام خدا

سلام

این بحثو با صلاح دید مسولان محترم تبیان در صفحه اصلی سایت خواهیم گذاشت

در ضمن من باز هم تکرار میکنم این بحث فقط در مورد مهاجران غیر قانونی است و فکر نکنم توهینی به بقیه اونها باشه

چشم اگه کاربری افغانی اومد اینجا بحث کرد و از خودش دفاع کرد و دلایل کافی ارائه کرد

اصلا خودم بحثو به مسیری دیگه میبرم

واگرنه این کاری که ما میکنیم و میخواییم از مهاجران غیر قانونی دفاع کنیم توهین به کشور هست

سه شنبه 14/7/1388 - 11:48 - 0 تشکر 156570

سلام به همه دوستای خوبم دوستایی که نزاد و ملیتشون واسم مهم نیست دوستایی که من فقط به انسان بودنشون توجه میکنم این طرز تفکر هم هدیه مقدسیه که خدا با مهاجرت به من داده.حرفاتونو شنیدم و انصافا نتونستم تا ته بخونم خیلی بد حرف زدین خیلی!و البته به داستانای خیالی که تعریف کردید خندیدم یادمه وفتی بچه تودم مامانا که میخواستن بچه هاشونو از تو کوچه به زور ببرن خونه به بچه هاشون میگفتن اگه تو کوچه بمونی افغانی میاد سرتو می بره ها . به گمانم شماها هم با این تهدید ها بزرگ شدید که الان دارید در مورد یه عده انسان اینجوری صحبت میکنید من نیومدم اینجا که بمونم و با شماها بحث کنم چون هیچ حرف منطقی اینجا نشنیدم هر چی گفته شده با غرض ورزی بوده و البته یک طرفه فقط میخوام یه سری حقایق رو بهتون بگم .همین اول بگم که دارم در مورد همه مهاجرا صحبت میکنم چه قانونی و چه غیر قانونی چون عملا واسه دولت ایران هیچ فرقی بین این دو گروه نیست هر چند دولت مردای شما تو مجامع بین المللی ادعا دارن که مهاجرای قانونی مشکلی ندارن! من به عنوان یه مهاجر مثلا قانونی میگم که همه اون مشکلاتی رو که هموطنای غیر قانونی من دارن من هم دارم.بخش اعظم این مهاجرایی که الان توی ایرانن کسایی هستن که سی سال پیش به خاطر جنگ و مسائل قومیتی و مذهبی مهاجرت کردن به ایران.خانواده هایی که دارن باشرافت زندگی میکنن به دور از هر جرم و جنایتی که شماها مثال زدید.پدرایی که دارن با بدترین شرایط کار میکنن تا بچه هاشونو بفرستن مدرسه و دانشگاه پدرایی که مهاجرت کردن فقط به خاطر اینکه میخواستن بچه هاشونو داشته باشن چیز زیادیه؟خانواده هایی که واقعا از نظر فرهنگی تو جامعه ایران ادغام شدن و حتی بچه هاشون با فرهنگ ایرانی بزرگ شدن. فرض کنید یه آدم 28-29 ساله که توی ایران به دنیا اومده والان اینجا ازدواج کرده و بچه دار شده و بچه خودش هم سرنوشتی مشابه خودش داره میخوام بپرسم به نظر شما منطقیه به یه آدم به این سن و سال بگیم هر چی اینجا داری و نداری ول کن برو کشورخودت؟گفتنش اسونه ولی عمل کردنش نه! مطمئن باشید هیچ آدمی نیست که نخواد توی کشور خودش زندگی کنه ولی این شرائط زندگی ما آدماس که بهمون میگه چیکار بکنیم و چیکار نکنیم اصلن منطقیه به یه ادم بگیم امنیتی رو که اینجا داری رها کن و بچه ها و خانوادتو ببر زیر آتیش و گلوله؟! شاید بگید خوب اینا به ما چه ربطی داره مشکل خودشونه !ولی این پاک کردن صورت مسئله اس کاری که مسئولین ایرانی هم میخوان انجامش بدن به جای حل مشکل میخوان صورت مسئله رو پاک کنن ولی این راه حل مشکل نیست! لطفا واقع بین باشید دولت هرجا کم میاره میندازه گردن مهاجرا وقتی نمیتونه فرصت شغلی ایجاد کنه میگه افغان ها مشاغل رو گرفتن!! مشاغل دست افغان ها اصلن فرصت شغلی نیست در مورد آمار جرم و جنایت که شما فکر میکنید زیاده خیر زیاد نیست در مقایسه با جامعه ایرانی زیاد نیست طبیعتا تو هر جامعه ای ناهنجاری هست چه جامعه ایرانی و چه افغانیفراموش نکنید که ایران خودش حدود 5-6 میلون مهاجر داره که ایرانو ترک کردن و الان دارن تو کشورهای مختلف بدون هیچ محدودیتی با بهترین امکانات دولتی زندگی میکنن. مهاجرت تو همه جای دنیا هست و یه قضیه اجتناب ناپذیره شماها هم باید بپذیرید.نمیدونم شما چه جور ادما با چه طرز فکرایی هستین. من دوست ایرانی زیاد دارم یا بهتر بگم اصلن دوست افغانی ندارم ! دوستای ایرانی من وقتی زندگی منو می بینن وقتی می بینن من با چه قوانین سختی دارم دست و پنجه نرم میکنم واقعا شرمنده میشن میدونین تا حالا چندتا از دوستای ایرانی من به من گفتن از رفتار دولتشون شرمنده هستن؟!میدونید چقدر به من انرزی میدن که حرکت کنم و برم جلو و خودمو به اوج برسونم؟!ولی این محدودیت ها داره مارو قوی تر میکنه داره مارو میسازه داره خدارو بهمون نشون میده یه چیز دیگه هم هست . همزمان با ما که اومدیم ایران خیلی از خانواده های افغان رهسپار اروپا شدن در حال حاضر زندگی اونا با ما قابل قیاس نیست حداقل در مورد تابعیت بچه هایی که اونجا به دنیا اومدن.وقتی از پدر مادرمون سوال میکنیم چرا اومدین ایران و نرفتن اروپا تا ماهم میتونستیم آینده ای واسه خودمون متصور باشیم میدونید چه جوابی میشنویم؟! میگن چون ایران یه کشور مسلمون و شیعه بوده میگن چون فکر میکردیم ایران کشور امام زمانه نه آمریکا و اروپا !ولی الان من اسلام واقعی رو دارم تو اروپا و آمریکا میبینم حداقل توی برخوردای انسانی شون با مهاجرا. من یه شیعه تو کشوری که حکومتش با تشیع داره میچرخه هیچ آینده ای واسه خودم ندارم اونوقت هم سن و سالای من تو یه کشور مسیحی دارن آینده خودشونو میسازن این حرفا فقط واسه مقایسه بود بچه ها زیاد به خودتون نبالید شماها هم مثل ما افغان ها جهان سومی هستید و برخوردهاتونم اینو نشون میده!الان میفهمم چرا میگن آمریکا مهد دموکراسیه! اونجا یک افغان میتونه مشاور رئیس جمهور باشه ولی اینجا یک افغان نمیتونه کمترین حق و حقوقه خودشو داشته باشه . آدم توی ایران فراموش میکنه که انسانه فراموش میکنه که آزاد آفریده شده . فراموش میکنه که خدا هم هست . اونوقت باید هر روز چندین و چند بار با خودش تکرار کنه : من یک انسانم . من آزاد آفریده شدم . خدا هست خدا هست و خدا هست اینو باید بیشتر از همه تکرارکنم تا یادم نره

ممنون که به حرفام گوش دادید.

سه شنبه 14/7/1388 - 15:12 - 0 تشکر 156615

به نام خدا

سلام

دوست گرامی من پاسخ پر از توهینه شما رو فقط به دلیل آزادی بیان تایید کردم واگرنه متاسفانه شما هم  مثل بقیه هم میهنهاتون به جای تشکر از ایران توقع مهربانی بیش از حد دارید

 حالا همه جواب شما رو من خودم میدم امیدوارم ناراحت نشید:

متاسفانه همه صحبتهای دوستان درست بود شما به دلیل جنگ داخلی مجبور شدید بیاید ایران چون دولت مستقل نداشتید اما الان خدا روشکر میتونید برید زندگی کنید ،متاسفانه خودم به عینه جرمهای افغانی ها رو دیدم یکی از هم میهن هاتون توی پارک یک دختر جوانو مورد آزار و اذیت قرار دادن که اگر من اونجا بودم کاری رو میکردم که با دشمنم میکردم،متاسفانه اغلب افغانی ها به راحتی دارن یارانه ها و ثروت کشور ایرانو مصرف میکنن ،برخی از افغانی ها با قاچاق مواد مخدر اینجا میلیاردر شدن،شما دارید خودتونو گول میزنید ؛یکی از همین افغانی ها در محلاتی منطقه 1تهران پسر 9ساله یک قاضیو کشت که خداروشکر قصاص شد، با عرض معذرت باید عرض کنم که مهاجران غیر قانونی باید از ایران برن چون دیگه بسه !!

 شما میگید ایرانی های ساکن آمریکا راحتن ؟؟؟ کاش میدونستید که نصف صنعت آمریکا دست ایرانی هاست،

خدایی نکرده اگر در ایران جنگی صورت بگیرهمین افغانی ها جاسوسی میکنن 

اگر یک ایرانی توی کشورم جرمی بکنه زیاد برام دردناک نیست اما وقتی میبینم یک بیگانه ناموس کشورمو مورد آزار رو اذیت قرار میده  دوست دارم که قصاصی بیشتر از یک قاتل براش تعیین بشه

در آخر اینو بگم هر کس برای تحصیل یا به صورت قانونی و ویزا و... اومده مهترمه اما همه غیر قانونی ها باید برن باید برن باید برن

سه شنبه 14/7/1388 - 19:49 - 0 تشکر 156688

با سلام

در ترازوی قضاوت خداوند ، تمام انسان ها با هم برابرند !

خب اینطور که متوجه شدم ، دوست گرامیمون یکی از دوستان افغانی هستند ، با بعضی از صحبت هاشون موافقم و با بعضی از صحبت های جناب بوفون هم مخالفت دارم !

چند سوال دارم اول از هم میهنی خودم خوشم میاد جوابامو درست بده و چند تا هم از دوست گرامی که قبول زحمت کردند و به این انجمن برای بحث اومدند !

اول اینکه جناب بوفون انقدر تند برخورد نکنید ، افغانی ها و هر ملت دیگه ای هم دارای حقوق معینی هستند و همونطور که در اول گفتم در ترازوی قضاوت خداوند ، تمام انسان ها با هم برابرند ، این یعنی چی ؟ یعنی کار نداریم نژاد افراد چی هست و چی نیست مهم اینه که ما انسانیمو باید انسانیت رو بدونیم نه اینکه مثله حیوانات به هم دیگه تعارض کنیم ! البته بگم حیوانات به هم جنس خودشون رفتار ملایمی دارند تا با جنس دیگه ای ! همیشه هم حیوانات با یک قربانی بی رحمانه قضاوت نمیکنند !

چند تا توصیه به بوفون عزیز بکنم ! بوفون عزیز ما مثله آمریکا و اروپایی ها نیستیم که سیاست نژاد پرستانه نسبت به سیاه پوست های مقیم کشورشون داشته باشیم ! ما مسلمونیم و طبق قوانینی که تو احکام دینیمون اومده باید رفتار کنیم ! این بر خورد ها رو کسی از چشم من و تو نمیبینه یا میگن مشکل از دین و اعتقاداتشون هست یا اینکه میگن مشکل از سیاست های کشورشون ! ولی با کمی تامل میبنی که دین اسلام در رو برای همه باز کرده و یه نکته رو باید توجه کنیم که تمام دنیا برای خدواند هست نه من و تو و اون و ما ! اما بعضی قوانین ایجاد شده در بعضی از مناطق که برای برقراری امنیت اون منطقه هست !

به هر حال تو این دنیای و زمانی که ما هستیم انسان ها تقسیم شدند و مثله قبل نیستند که همه زبونشون یکی باشه و عقایدشون یکی باشه !

پس جناب بوفون آروم باشید و انقدر داغ نکنید این مقدمه ای بود برای اعتراض به شما !

خب در مورد خط اول صحبت هاتون !

متاسفانه همه صحبتهای دوستان درست بود شما به دلیل جنگ داخلی مجبور شدید بیاید ایران چون دولت مستقل نداشتید اما الان خدا روشکر میتونید برید زندگی کنید 

گیریم که صحبت های دوستان درست بوده باشه ولی آیا باید با این تندی و یک طرفه در مورد تمام موضوعات صحبت کنند؟ خب شاید بعضی ها به خاطر جنگ داخلی اومدند ایران و باقیشون برای تحصیل و بالا بردن سطح تحصیلات و یا اینکه برای رفاه بیشتر اومده باشند ایران ، مگه نیست که بعضی از ماها میریم کشورهای اروپایی برای تحصیل یا اینکه بعضی هامون میریم کشورهای اروپایی برای رفاه بیشتر و یا اینکه برای ماموریت های کاری ؟؟؟

امکان نداره کسی میهنشو دوست نداشته باشه واسه همین روزی میاد که همه بر میگردند به جایی که متعلق به اونجا هستند و انشالله دوستان افغانی هم اگه کار و مدارج تحصیلیشون تموم شد بر میگردند به کشورشون تا کشورشون رو با دست خودشون آباد کنند مثله ما که تو هشت سال دفاع مقدس و بعدش داشتیم به بازسازی ایران می پرداختیم ، یادمون باشه که همیشه ما تو رفاه نیستیم بعضی وقتا جنگ پیش میاد و بعضی وقتا مشکلاتی پیش میاد که باید از میهنمون دل بکنیم و به یه جای دیگه بریم !

کاری رو میکردم که با دشمنم میکردم

خوشبختانه برای این سری کار ها تو هر مملکتی دادگاه وجود داره و ما نمیتونیم قاضی خوبی برای این امور باشیم !

متاسفانه اغلب افغانی ها به راحتی دارن یارانه ها و ثروت کشور ایرانو مصرف میکنن

تا حالا رفتی محیط زندگی افغانی هایی که اومدند ایران رو ببینی؟ من دیدم تو دیدی؟ تا حالا رفتی ببینی درد اونا چیه ؟ من رفتم تو رفتی ؟ تا حالا شده ببینی یه افغانی با مهر و محبت و احترام به ایرانی ها کارشون رو براشون ردیف کرده ! من دیدم تو دیدی؟ تا حالا دیدی بعضی از همین افغان ها میرند تو کار های ساختمانی و حقوقشون کفاف نون شبشون نمیشه ؟ من دیدم تو دیدی ؟ تا حالا دیدی یه خرابه که توش ساکناش افغانی باشه ؟ من دیدم تو دیدی ؟

جریان کار کارگران افغانی هم که خودت از من بهتر میدونی !!!

باید بوفون عزیز بهت بگم که نمیشه با دیدن عده ای از افراد برای یه ملت یه قضاوت رو کرد !!!

برخی از افغانی ها با قاچاق مواد مخدر اینجا میلیاردر شدن

برخی از ایرانی ها از این کار میلیاردر نشدند؟ یا اینکه تو از کجا میدونی ایرانی ها تو کشور های خارجی دست به این کار نزدند ؟ چون که تو کشور خودمون هستیم و دستمون به اونور کوتاست نباید حرفی رو بزنیم و یه ملت رو متهم کنیم !در ضمن بهتره اونا رو با چشم اونا ببینیم ، یعنی اینکه خودمون رو جای اونا بزاریم ! بزار منم یکم حرف بزنم ! من یه دوستی دارم که اونور آب هست ، تو ایتایا ، که میگیم اونجا بازی های مافیایی خیلی زیاده وقتی برام از اونور تعریف میکنه ، با نشاط تعریف میکنه و تو رفاه صحبت میکنه و میگه اینا تو ایتالیا هست ولی فکرش رو بکن اگه تو آمریکا بودیم چی میشد اونجا بهشته ... چیزی که تو صحبتاش بود تو تلوزیون هاشون بود ، تو گفتار مردم عامه بود !

یه خورده خوبه که دیدمون رو عوض کنیم !

با عرض معذرت باید عرض کنم که مهاجران غیر قانونی باید از ایران برن چون دیگه بسه !!

فکر میکنی اونا خیلی دوست دارند تو کشور بیگانه باشند و هزار جور بد و بیرا رو بشنوند و نتونند حرفی بزنند و اگه جیک بزنند به جرم ملیتش سرکوب بشند ، نه در دید قاضی بلکه تو دید مردممون با عرض پوزش منم باید بگم که تو ایران همه فکر میکنیم قاضی هستیم ولی دادگاه محاکمه جای دیگست و متخصصان این موضوع کسای دیگه هستند ، خوبه به شریعتمون فکر کنیم به دینمون نگاه کنیم ، به اصلی که بهش پایبندیم ! همه چیز راهی داره یه طرف نباید به قاضی رفت !

شما میگید ایرانی های ساکن آمریکا راحتن ؟؟؟ کاش میدونستید که نصف صنعت آمریکا دست ایرانی هاست،

بوفون جان خوشت میاد اون کسایی که میگی نصف صنعت آمریکا تو دستشون یهو بیان تو کشورمون و با بیکاری رو برو بشند ؟ آیا دولت آمریکا چنین کاری رو میکنه ؟ حتی اگه از روی نژاد پرستی و دشمنی باشه و فکری نکنه که میلیارد ها کارگرشون یهو بیکار میشند ! یا اینکه خوب بود نمیذاشتند ایرانی ها پیشرفت کنند تا این نصف صنعتی رو که میگی رو کسب نکنند؟ منصف باشیم !

خدایی نکرده اگر در ایران جنگی صورت بگیرهمین افغانی ها جاسوسی میکنن 

شما از کجا میدونید؟ شاید خود ایرانی ها خیانت کنند؟ مگه نداشتیم تو هشت سال دفاع مقدس ؟ که بعضی از هم میهنای خودمون به خودمون ضربه میزدند و یا اینکه تو اسرت بهشون سخت گرفته نشه زیرآب رفقاشون رو میزدند ؟ و مگه نمیدونی که بعضی از عراقی ها هم تو ارتش ایران بودند و در برابر نیروی صدام مبارزه میکردند ؟ تو از کجا میدونی یه روز همینایی که انگ بیگانه بهشون رو میزنی اگه خدایی نکرده جنگ تو ایران بشه برای حراست از خانوادشون نرند مبارزه کنند و از کشوری که توش تمام زندگیشون رو میدونن دفاع نکنند؟ اصلا میدونی با تسخیر یه کشور به دست بیگانگان شاید اهالی کشور قتل و عام یا اینکه تحقیر بشند ؟؟؟

اگر یک ایرانی توی کشورم جرمی بکنه زیاد برام دردناک نیست اما وقتی میبینم یک بیگانه ناموس کشورمو مورد آزار رو اذیت قرار میده  دوست دارم که قصاصی بیشتر از یک قاتل براش تعیین بشه

اینو واقعا میگم ، واقعا متاسفم واسه این طرز فکرت چون همونطور که در بالا ذکر کردم خدا همه رو با یه ترازو میسنجه ! ما انسانیم ، خوبه یکی بیاد بره یه افغانی رو بکشه و بعدش تبرعه بشه ؟ اینکه میشه آمریکا ، آمار جنایت میره بالا خوبه بچه محلت بره یه دختر و تو خیابون آزار بده و اونوقت تو بزنی زیر خنده و بهش بگی ماشالله و آفرین ؟ اگه میخواد قانوی باشه باید برای همه یکسان باشه نه من نه تو ، یادمه تو یه روزنامه خوندم که یه قاضی حکم اعدام بچه خودش رو داد !!! شاید بفهمی بچش که پسر بود چقدر براش عزیز بود !!! خوب بود بیاد پسرش رو تبرعه کنه ، فقط به خاطر اینکه از گوشت و پوست و استخونشه؟ این دنیا ارزش هیچی رو نداره که سفت بچسبینم بهش ، حتی حضرت علی ( ع ) با بیگانگان اینکار و نمیکرد و خیلی از پیشوایان ما ، یا همون کورشی که بهش افتخار میکنیم و به خودمون مینازیم ، میدونی به یهودی هایی که تو زندان بابل آزاد بودند آزدی داد؟ میدونی وقتی که به یه حکومت حمله میکرد به دین مردم اون کشور احترام میزاشت؟ آیا اون میگفت چون اونا بیگانه هستند منم باید بزنم بکشمشون ! اینطوری که اگه قرار بود پیش بره دیگه افتخار ما باید به یاسمون بدل میشد !!!

در آخر اینو بگم هر کس برای تحصیل یا به صورت قانونی و ویزا و... اومده مهترمه اما همه غیر قانونی ها باید برن باید برن باید برن 

هر کس اومد خوش آمد ، همونطور که خیلی از ایرانی ها بدون ویزا و پاسپورد و ... میرند کشور های خارجی ولی اگه دست قانون بیفتند ، باید همونطور محاکمه بشند که باید بشند و من به اونایی که میخوان بدون ویزا و مدرک بیان تو ایران پیشنهاد میکنم نیان که اینور خبری جز بی کاری نیست ! اگه کار بود مردم خودمون کار میکردند چرا که باید مشاهده کنیم که در روز کار کردن در دو ساعت رو بگند کسی که بی کار نیست !!!

و اما سوالات و پاسخ هام به دوستی که فکر کنم از اهالی افغانستان باشه و اومده به ایران !

من به عنوان یه مهاجر مثلا قانونی میگم که همه اون مشکلاتی رو که هموطنای غیر قانونی من دارن من هم دارم.

ببخشید ولی از شما سوال دارم شما چه مشکلاتی دارید ؟ آیا آب و غذا بهتون نرسیده یا اینکه دولت مردای ما نذاشتند تحصیل کنید ؟ یا اینکه به خاطر شهریه تحصیلی ناراحتید؟ اگه برای شهریه هست ما هم همین درد و داریم چیز طبعی هست و باید عرض کنم اینی که شما میگی مشکل از دولت مردان نیست خوبه پاسخ های من به جناب بوفون رو بخونید تا متوجه بشید که مردم ما نظر بدی دارند همونطور که بعضی از مردم کشور های دیگه نسبت به نژاد های دیگه دارند و اما در ایران همه چیز مسالمه آمیز هست ، یه خارجی حق اینو داره محاکمه بشه ، حق اینو داره تبرعه بشه ، حق اینو داره شکایت کنه ، اگه اینطور نبود الان کسایی که تو ایران شکایت کردند ، محاکمه شدند و ... همه جا داد و هوار میشند که آی ملت اینجا حقمو خوردند !!!

و اگه یه قاضی بیاد یه طرفه قضاوت کنه اگه این خبر به مقامات بالاتر برسه حتما باهاش برخورد میشه !!!

لطفا واقع بین باشید دولت هرجا کم میاره میندازه گردن مهاجرا وقتی نمیتونه فرصت شغلی ایجاد کنه میگه افغان ها مشاغل رو گرفتن!!

در این مورد باید عرض کنم ، بعضی از مشاغل که کارگری هست که خودتون از من بهتر میدونید صاحب کار ها برای اینکه حقوق کمتری به زیر دستاشون بدند میرن و کارگرای افغانی میارند ، این حرفی رو که میزنم خودم به عینه دیم و از آشنایانم که تو این فعالیت ها بودند شنیدم ! برای اینکه سود کنند و حقوق کمتری به کارگر زیر دستش بدند میرند از افغانی ها استفاده میکنند و طبیعتا باید اینو بدونیم که به ازای هر افغانی که تو یه محیط ساختمانی کار میکنه یه ایرانی که همون کار و داره بی کار میشه ! این مشکل از دولت نیست بلکه بعضی ها برای منافع خودشون این کار و میکنند و دولت مردای ما هم جز حقیقت چیزی رو نمیگن ، اگه من میام به خاطر اینکه برای ساختمونم کم خرج کنم از هم میهنای شما استفاده کنم دلیل بر این نیست که بگیم دولت مردانمون این کار و کردند بلکه بعضی از مردم هستند که این کار و کردند و نباید از روی ظاهر قضیه قضاوت کرد !

من دوست ایرانی زیاد دارم یا بهتر بگم اصلن دوست افغانی ندارم ! دوستای ایرانی من وقتی زندگی منو می بینن وقتی می بینن من با چه قوانین سختی دارم دست و پنجه نرم میکنم واقعا شرمنده میشن میدونین تا حالا چندتا از دوستای ایرانی من به من گفتن از رفتار دولتشون شرمنده هستن؟!میدونید چقدر به من انرزی میدن که حرکت کنم و برم جلو و خودمو به اوج برسونم؟!ولی این محدودیت ها داره مارو قوی تر میکنه داره مارو میسازه داره خدارو بهمون نشون میده

واقعا این مشکلاتی که میگید ، این محدودیت ها رو که میگید بیشتر توضیح بدید در چه چیزی شما محدودید ، چطور و چگونه چرا نمیتونید به چیزی که میخواین برسید ، اگه لطف کنید و بهتر توضیح بدید به نظر بنده بهتر میشه در این باره صحبت کرد !

دوست گرامی از شما هم تشکر میکنم که اینجا اومدید و صحبتاتون رو کردید و اگه کمی حوصله کنید میتونیم مشکلات رو حل کنیم ! اگه امروز فکر شما فکر میکنید حقتون داره پایمال میشه اونم به دست سیاست مدارای ایرانی باید بگم که اشتباه نکنید ، نظام ایران برای برابری ایجاد شده و اگه برای یه مسلمون نخواد بها بده بهتر که ساقط بشه ببینید اگه ایران میخواست به مسلمونا حتی اگه افغانی هم بودند ظلم بگه اونوقت نمیرفت به لبنان و فلسطین کمک کنه و ازشون دفاع کنه اونا هم مسلمون هستند ، من از کلمه شیعه استفاده نمیکنم چون این لحن برای جزیی از مسلمونا هست من صحبتم اینه که ما مسلمونیم و به خدا و پیغمبر اعتقاد داریم ، تو حکومت اسلامی بدنیا اومدیم و دولت مردای ما که همه چیز بهش نسبت میدید خودشون رو به آب و آتیش میزنند عدالت رو برقرار کنند حتی برای یک مهاجر ! اگه امروز شما توسط مردم ما مورد بی اعتنایی قرار میگیرید این دلیل بر بد بودن حکومت نیست این طرز تفکریی که خودتون بهش اشاره کردید از بچگی تو ذهن مردممون ایجاد شده ، خودتون گفتید که مادری به فرزندش گفت که افغانی میاد و سرت رو میبره ! اگه دقت کنید همه این چیزا رو میتونید درک کنید ، و در مورد سوالاتی که از شما کردم ، میخوام پاسخ هاتون رو بشنوم.

در هر صورت از دو دوست بزرگوار تشکر میکنم که صحبت های منو تا اینجا خوندن و از همه کسایی که این متن رو دارن میخونن هم تشکر میکنم .

در ترازوی قضاوت خداوند ، تمام انسان ها با هم برابرند !

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
سه شنبه 14/7/1388 - 20:4 - 0 تشکر 156690

سلامی به شیرینی عسل

واقعا تاسف میخورم که برخی از مهاجران غیر قانونی افغانی حمایت میکنن

واقعا که!!!

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.