• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13755)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 16/5/1388 - 16:44 - 0 تشکر 139606

بسم رب المهدی
میلاد حضرت مهدی (عج) بر همه دوستان مبارک باد .

دوستان خوبم توجه پیلیز .
اونایی که دم از بی نتیجه بودن بحث میزنن توجه بفرمایند تا روشن کنیم قضیه رو !


اول تاپیک گفتم هم عرفی ؛ هم اجتماعی(تقریبا همون عرف میشه) ؛ هم شرعی ؛ هم عقلی از نظر هر کسی برای خودش .
میخوام یکی یکی این موارد رو توی پاسخ دوستان بررسی کنم .
کشور ما اسمش اینه که اسلامی ه . اسلام ما رو هم شرع تعین میکنه . شرع حال حاضر ما رو هم مراجع تقلید معرفی میکنند . پس وقتی جناب هادی از مراجع برای مخالفت با دوچرخه سواری استفتاء کردند نتیجه میگیریم که شرع ما مخالف این حرکت در جامعه است !
اوکی ؟
این از شرعیت مسئله که مشخص میشه . از نظر اجتماعی و عرفی هم تا وقتی اسم اسلام و حاکمیت اون بر کشور هست اکثریت مردم و ملت تابع اون هستند و از این جهت هم مشخص میشه !

تنها میمونه جهت فکری یا عقلی ؛ هر کسی طبق عقل خودش یه دلایلی داره (که البته قبلش باید تعیین کنه که شرع رو چطور بهش نگاه میکنه! کاملا رد میکنه یا نه!؟) که من هم طبق همون معیارهای عقلی مخالفتهایی کردم اما هیچ جواب درست حسابی نشنیدم بابتش !


خانوم خیالباف ؛ اگه به جای این هله هوله ها ! منظور اصلی رو خیلی واضح و روشن طبق اون چیزهایی که ما گفتیم میگفتید بهتر نبود ؟
اینجا یک بحث کاملا ازاد و منطقیه ! البته اگه منطق ما به تمسخر گرفته نشه !


""خب از نظر شما انگار وجود یه زن فقط در کنار یه مرد قابل توجیهه ولی بنده به شخصه برای زندگی کردن احتیاج به بادیگارد از نوع مذکر ندارم""

همانگونه که تاکنون فکر نکردم وجود یک زن کنار من لازم ه پس به شما نیز حق میدم این حرف رو بزنید !!!!
اما جالبه بدونید این صحبتها از مکتبی نشات گرفته به نام "فمنیسم" ، که خوشبختانه چنین مکتبی یا مشابه اون برای ما (پسرا) وجود نداره !
شما که نمیخوایید خودتون رو فمنیست معرفی کنید؟
ضمنا منظور من هر مردی نبود ! جدای از شوهران خانمها این شخص میتونه برادر یا حتی پدر هم باشه . پس این بادیگارد حضرت عالی که ازش انزجار نشون میدید ممکنه از اهالی خانواده خود شخص نیز باشه ! و این منطقی به نظر نمیاد . کاملا خلاف واقعیت هستش.

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 16/5/1388 - 16:53 - 0 تشکر 139611

""می شینیم تو خونه به توصیه آقای هادی تک به کار مفرح خیاطی که با توجه به فطرتمون به اون خیلی علاقه داریم و خودمون تا حالا خبر نداشتیم می پردازیم""

منظور آقا هادی هر چی بوده خودشون توضیح دادند اما به نظر من اگه فرضا خیاطی صرف هم مد نظر باشه چون کار هنری هست این بسته به خود دخترا داره که چقدر هنر خودشون رو بخواهند نشون بدند ! نخواستند هم نخواستند دیگهع! از بی هنریشون ه !
اما چیزی که هست اینه که ورزش و سلامت با دوچرخه سواری جلوی آقایون و در انظار عمومی تنها یک بهانه به اسم ورزش است که بدون در نظر گرفتن عفت عمومی انجام میشه .
دوچرخه سواری میتونه در محل هایی باشه که لااقل اسم ورزش محض رو به خودش بگیره . نه برای مدرسه رفتن و نه برای خرید در جامعه و نه برای تفریح کنار پل خواجو و سی و سه پل و ...
محل آنها مشخص و تعیین شده ست . دیگه اینکه بخواد عمومی باشه یه کم ناجوره !


""، شما هم که زحمت کارارو تا اینجای تاریخ قشنگمون کشیدین بقیه اشم خودتون بکشین بی زحمت!""
چه باحال :دی
حتما ! اتفاقا زن ذلیلی رو برای همین موقعا گذاشتند :دی


خانم کویر تشنه سلام علیکم
خوشحالم از تشریف فرمایی کاربر نمونه سال 86 انجمن نصف جهان :دی
عرضم خدمتتون اینکه شما مطمئنید که پستهای ما رو (یا تنها از منو)به طور دقیق خوندید و به این نتایج رسیدید ؟ پیشنهاد میکنم باز هم بخونید و اگه جاییش مشکل داره شفاف تر و واضح تر مورد به مورد بفرمائید تا حل کنیم . 

انلاکر جان به شما هم پیشنهاد میکنم از اون فردی که شکل صحبح این شعر رو بهت گفته (همین جناب حیات طیبه ) معنیشو هم بپرسی بعد اگه تونستی ارتباط بدی با این مباحث ما ، در خدمت خواهیم بود .ضمن اینکه دوستان شما خودشون هم میتونند در مباحث شرکت کنند . 

علی علی

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 16/5/1388 - 19:39 - 0 تشکر 139671

با سلام

جناب حیات طیبه

نمیخوام بحثتون رو خراب کنم و ادامش خراب بشه دوستان منم تو این بحث شرکت میکنند و میبیندشون ولی خندم گرفته که فعالیت پسرا تو این انجمن زیادتر از دختراست و در ثانی دخترا تو محیطی که خودشون برای حقوق خودشون هست نمیتونند عدالتی که باید براشون باشه رو ببینند!

خندم گرفته که تا اینجا این بحث ادامه دار شده!

خندم گرفته که به بحثایی میپردازیم که اصلا نیاز نیست بپردازیم!

خندم گرفته چون به جای اینکه خودمون رو اصلاح کنیم میخوایم دیگران رو اصلاح کنیم!

خندم گرفته که خودمون به فرامین دینیمون عمل نمیکنیم ولی داریم بقیه رو مجاب میکنیم به این فرامین گوش کنند!

خندم گرفته چون ...

و در مورد شعری که شما بهم دادی سرچ کرده بودم پیداش کردم ولی کلیک نکردم برم تو ببینمش بعد از صحبت با شما رفتم دیدم دیدم اونجا بوده من فقط مصرع اولش رو میخواستم که شما دادید و بازم میگم :

هفت شهر عشق را عطار گشت   ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
جمعه 16/5/1388 - 20:9 - 0 تشکر 139682

سلام

منم معتقدم که نباید به چنین بحثی پرداخته میشد ....خانم هاخیلی مسائل و مشکلات دارن که نمیشه تو سایت تبیان در موردش بحث کرد...چون اخلاقی نیست

مدیر محترم که پستهای من تو این تاپیک روحذف کردین اگه من به یه سری مسائل و مشکلاتی که خانم ها در جامعه باهاش مواجه هستن بپردازم شما تاییدش میکنن؟

بحث هایی که اصلاً نمیشه تو سایت فرهنگی بهش پرداخت رو عرض میکنم!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

جمعه 16/5/1388 - 21:49 - 0 تشکر 139722

خب انگار توپ افتاد تو زمین مراجع!

پس می ریم که بحث رو با مراجع ادامه بدیم اگر به نتیجه رسید بر می گردم اعلام می کنم!

شنبه 17/5/1388 - 15:20 - 0 تشکر 139965

بسم رب المهدی
سلام علیکم .

خب تا خانوم خیالباف سعی میکنند توپ گم شدمون رو از زمین مراجع (بندگان خدا مراجع که همیشه سیبل چنین مسائلی میشن!) پس بگیرند جواب دو دوست دانشمند عزیز رو بدم :دی

آنلاکر جان این شعر کجا و مبحث ما کجا ؟! عرفان و معنویت مولوی و خیام و عطار و ... کجا و حضور دختران دوچرخه سوار در جامعه کجا ؟! هیچ ارتباطی بین 2 موضوع وجود نداره . بعد اینکه کل کل های خودتون رو توی این انجمن به حساب همه پسرها و اقایون باز نکن !. ضمنا ! کرکرهای خنده جاش انجمن طنزه .
(شرمنده اگه پا توی کفش مدیریت گذاشتم بابت این نکات )

اما حضور موثر و تاثیر گذار جناب میلادی .
فوق العاده ازشون استفاده کردیم هرچند هیچ ارتباطی با بحث نداشت. اما شنونده باید عاقل باشه !!
نکته بسیار بسیار مهمی که برداشت کردم و جاش در این بحث خالی بود اینه که بیشتر از قبل متوجه شدم نسل آینده پسرای جامعه ما که قراره منبع و منشا "غیرت" در جامعه و خانوادشون باشن این قدر راحت و بی تفاوت نسبت به چنین مسئله ای نگاه میکنن و اصلا نمیدونند چی باید بگن که راهگشای این مسئله باشه یا لااقل وقتی بقیه دارند میگن تنها به خواندن اکتفا کنند!
عقیده شخصی من اینه که بیشتر از اینکه از حضور دختران دوچرخه سوار در جامعه باید ناراحت بود باید از فقدان "غیرت مندی و غیرت شناسی" در جامعه اقایون ناراحت باشیم!

تا وقتی من به عنوان پسر این جامعه اجازه بدم یا برام فرقی نکنه که خواهرم/خانمم/مادرم با دوچرخه بیاد جلوی مردم راست راست بچرخه ! باید هم شاهد چنین معضلاتی باشیم که تازه ازش دم از فرهنگی بودن زده میشه :دی

به قول دوست گلم شجاعتی عزیز در پست اول این تاپیک گفت بدتر از اینها رو باید شاهد بود در آینده !

یه نکته کوچکی هم خدمتتون بگم جناب میلادی ؛ شما ناراحت خانمها و مشکلاتشون نباشید بلکه.... باید کلاه خودمون رو بگیریم که باد نبره  :)

یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 17/5/1388 - 15:38 - 0 تشکر 139971

با سلام

ما رند و خراباتی  و   دیوانه و مستیم    پوشیده چه گوییم همینیم که   هستیم

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
شنبه 17/5/1388 - 16:32 - 0 تشکر 140002

سلام سلام سلام

ممنونم از حیات طیبه عزیز

بحث های دوستان و تا حدودی مطالعه کردم

به نظر من دوچرخه سواری خانمها ایراد نداره

اگر از الان نگاه ها به سمت خانم های دوچرخه سواره چون تو کشورمون جا نیفتاده

الان همین کیش خودمون

خانم ها راحت دوچرخه سواری می کنند و نه اقایون چشمشون دنبالشون و نه ایرادی داره

به نظرم اگر فرهنگسازی بشه دوچرخه سواری خانمها ایرادی نداره 

و در اخر فکر می کنم مخالفت با دوچرخه سواری خانمها خودخواهی اقایون باشه تا غیرت

اینم نظر من بود موفق و موید باشید

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
شنبه 17/5/1388 - 17:2 - 0 تشکر 140013

و خدا هست...

سلام

از اون روز اول اومدم بخونم تنبلیم اومد! الان اومدم میبینم چقدر مطلب... نخوندم نظرات دوستان رو

اعتقاد خودم رو میگم...

دوچرخه سواری یه ورزش ه مثل بقیه ورزش ها. با پوشش مناسب هیچ اشکالی نداره. من به شخصه عاشق دوچرخه ام و دوچرخه سواری هم میکنم.

به خصوص وقتایی که میریم بیرون تفریح. گاهی هم صبح ها که میرفتم پارک.

در حال حاضر ورزش مورد علاقه ی من در کنار بدمینتون دوچرخه سواری ه

اگه لباس مناسب باشه هیچ اشکالی از نظر من نداره! یعنی وقتی مراعات کنیم و لباس مناسب این رشته بپوشیم مورد اخلاقی و دینی و مذهبی هم نداره

ولی باز بهتره که تو جاهای مخصوص خودش انجام بشه که ما هم راحت باشیم. مثل پارک چیتگر

موفق باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 17/5/1388 - 17:59 - 0 تشکر 140024

سلام علیکم

دوست خوبم

وجداناً بالاغیرتاً این چه طرز نظرخواهیه؟

اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟

خب مومن اگه کسی موافق باشه با این طرز پرسیدن شما که باید....

چه خوبه اجازه بدیم همه نظرشونو ابراز کنن چه موافق چه مخالف.چه خوبه با استفاده از جملاتی این چنینی نظر خودمونو به مخاطب القا نکنیم

موافق نیستی؟

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.