• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
فرهنگ پایداری (بازدید: 17190)
دوشنبه 5/12/1387 - 15:46 -0 تشکر 93023
سید احمد پلارک *بوی خوش مزار *

بسم رب الشهدا والصدیقین

در این تایپک قصد دارم با یک شهید آشنا بشیم

شما چقدر با این شهید آشنا هستید؟

 

 

 

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 13/12/1387 - 19:7 - 0 تشکر 95145

با سلام و صلوات به پیشگاه آقا امام زمان (عج)

سرکار خانم گلها در این چند پست من چند بار مزاحمتون شدم و در روند بحثتون اخلال ایجاد کردم عذر خواهی می کنم قصد بنده این هست که انشاء الله از بحثمون دور نشیم وهمینطور امیدوارم این بحث با همون قشنگی که در ابتدا آغاز شد ادامه پیدا کنه و اما در مورد اینکه گفته بودم حرفاتون مستند نیست منظورم این بود که الزاما حدیث با رفتار شهدا مطابقت نداره ( نه اینکه احادیث و صحبت هاتون مستند نیست) به هر صورت در حال حاضر فکر می کنم  این روش شما در مدیریت بحثتون بوده و امیدوارم انشاء الله ادامه داشته باشه

در ادامه منتظریم ادامه بحث رو از زبان شما دنبال کنیم

یا علی و درپناه حق

سه شنبه 13/12/1387 - 20:28 - 0 تشکر 95178

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

مهدی 313 محترم از این همه توجه شما به انجمن دفاع مقدس سپاسگزارم

امیدوارم ادامه بحث رو بتونم به خوبی بیان کنم

خوشحال میشم اگر جایی اشکال داشت بیان کنیداگر دراین مواردی که قبلا بیان کردیددرست توضیح میدادید جوابتون میدادم چون قصد مباحثه داشتید نه مزاحمت .

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 14/12/1387 - 10:26 - 0 تشکر 95284

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

اینکه می گویند: شهیدان زنده اند یعنی چه و تاثیر آنان در زندگی ما چگونه است ؟آیا حاجت گرفتن از آنها صحت دارد؟

زنده بودن شهیدان گفتار خدا در قرآن مجید درآیه 169 سوره آل عمران است نه گفته مردمان که بگویید می گویند : و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

که از آیه استفاده می شود که بسیاری از غیر شهیدان پس از مرگ در عالم خاموشی و خواب و در حال سکون هستند تا هنگامی که قیامت بر پاشود و به حساب اعمالشان برسند ، ولی خاصان از عباد حق ، و اولیاء او ، و انبیاء امامان و مومنانی که از درجات بالای ایمانی برخوردارند که شهیدان راه خدا از این گروه اند

در جهان برزخ از حیاتی الهی و جنب و جوشی معنوی و ملکوتی برخوردارند و نزد حق دارای رزق و روزی ویژه اند و دعاهای آنان در برزخ نسبت به کسانی که در دنیا هستند

و شایسته دعا شد هستند اثر می گذارد و نیز درس گرفتن از راه و روششان در زندگی اثر و بلکه آثار مثبت دارد.

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 14/12/1387 - 10:29 - 0 تشکر 95286

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

اهمیت مقام شهید

نخستین فردی كه در اسلام به سوگواری و احترام به مقام شهدا اهمیت داد حضرت زهرا (س) بودند، گفت:

«ایشان به تكریم مقام شهدا توجه خاص داشتند و از خاک حضرت حمزه سید‌الشهدا (ع) تسبیهی ساختند كه با آن ذكر می‌گفتند.

این نشان می‌دهد كه بر سر مزار شهدا باید حاضر شد چرا كه به انسان درس می‌دهد و خون شهدا ماندگار و جاودان است».

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 14/12/1387 - 10:30 - 0 تشکر 95287

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

چرا خداوند به این شهید عزیز چنین کرامتی (معطر بودن قبر) داده است؟

همانطوریکه درپست های قبل اشاره شد

همه اینها گویای این مطلب است که این نتیجها عمال این

شهید هست معطر بودن قبر این شهید هم بازتاب اعمالی چون

نماز شب،غسل جمعه،قرائت زیارت عاشورا .........

میتونه باشه

قل اللهم مالک الملک توتی الملک من تشا وتنزع الملک ممن تشا وتعز من تشا وتذل من تشا

بیدک الخیر انک علی کل شی قدیرآل عمران 26

همه چیز به مشیتخداست; عزت به هر كس بدهد خدامىدهد،ذلت به هر كس بدهد خدا مىدهد،

ملك را به هر كسبدهد خدا مىدهد،از هر كه بگیرد خدا مىگیرد.

در آن آیهمىگوید:عزت و ذلت فقط به دست اوست،

و در این آیه مىگوید: امابدانید كه ما عزت و ذلت را روى چه حساب و قانونى مىدهیم

.مانگاه مىكنیم به اوضاع و احوال روحى و معنوى و اخلاقى و اجتماعىمردم و به هر چه كه در حوزه اختیار و اعمال خود مردم است.

تا وقتىكه خوبند،به آنها عزت مىدهیم;وقتى كه خودشان را تغییر دادند،ماهم آنچه را كه به آنها دادیم تغییر مىدهیم.

عزت و ذلت به دستماست،اما روى این حساب مىدهیم.اگر بىحساب باشد كه خداحكیم نیست.

حساب در کار است ،یعنی تابع یک جریانهای منظم وقطعی است .منبع آشنایی با قرآن جلد 3 ص113

پس یکی از عوامل دادن این کرامت به شهید
اعمال اوست ودیگری لطف وعنایت پروردگار هستی ونه چیزهاییکه مردم بی دلیل میگویند.

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 14/12/1387 - 10:34 - 0 تشکر 95288

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

آیا شهدا نزد خداوند مقام یکسانی دارند؟

خیر جواب این سوال را میتوان از این گفته دریافت

در قیامت همه شهدا به مقام حضرت ابو الفضل ع غبطه میخورند پس نتیجه میگیریم هر یک از شهدای ما درنزد خداوند مقامی ویژه دارند.

نتیجه گیری کلی از این بحث

آنکسی که در راه خدا کشته شده مرده نپندارید چون زنده ابدیست.سوره بقره 154

شهید زنده ابدیست ولیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت.سوره بقره 154

شهدا نزد خداوند متنعمند.سوره ال عمران آیه 169

خداوند مجاهدین را بر باز نشتگان باجر وثوابی بزرگ برتری داده است. فضل الله المجاهدین علی القاعادین اجرا عظیما 95 نساء

از زندگی شهدا باید درس گرفت .

در سختیها به شهدا متوسل شوید.

انسان در این دنیا هر چه بکارد نتیجه اش را در قیامت درو میکند پس مواظب کاشته هایمان باشیم .

همراهان خوب تایپیک شما چه نتیجه ای گرفتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا اینکه ما به سر مزار این شهید بریم تا کشف کنیم چه چنین بویی هست یا نه مهمه؟

چقدر براتون اهمیت داره؟

آیا فهمیدنش در زندگی شما تاثیر داره ؟آیا این کاره درستیه که سر مزار شهدا به این بهانه بریم؟؟؟؟؟

منتظر پاسخ شما خوبان هستم

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 15/12/1387 - 15:18 - 0 تشکر 95671

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

خب دوستان انجمن دفاع شما نظری ندارید؟

کسی نمیخواد جواب بده؟

من منتظر جوابتون هستم برای پایان دادن به بحث.

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 15/12/1387 - 23:42 - 0 تشکر 95795

سلام

گلها

تموم شد؟...صلوات و غیره مونده هااااا...صبرکن ...بحثو تموم نکنید لطفا"

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 16/12/1387 - 11:24 - 0 تشکر 95878

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

سلاااااااااااااااااااااااااام

jtayebeعزیز ممنونم از راهنماییتون

داشت یادم میرفت راست میگیااااااااااااااااا

خب ادامه میدیم البته فکر کردم نیازی نباشه تا ادامه ندادم

منتظر مطالب قشنگتون هستم .

التماس دعا

موفق باشید

حضرت محمد ص میفرماید:صلوات شما بر من مایه اجابت دعا وپاکی اعمال شماست .

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 17/12/1387 - 12:23 - 0 تشکر 96084

با سلام و صلوات به پیشگاه امام عصر (عج) و ارواح مطهر و ملکوتی شهدا

محضر شریف دوستان بزرگوار و خواهر ارجمند کاربر گلها عرض سلام دارم

همونطور که پیش بینی می کردم بحثتون رو همونطور کلی و گسترده بستید یعنی چی یعنی سعی کردید اهداف کلیه شهدا و انسانهای آزاده رو در پیام انتهایی تون داشته باشید البته درست هم هست  امیدوارم همچنان با مباحث زیباتون به ما در انجمن کمک کنید

یا علی و در پناه حق

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.