• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 13067)
سه شنبه 10/6/1388 - 13:6 -0 تشکر 148039
مشاعره ی واژه ها.....!!!

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره
...به نام خدا...
آقا دیدیم توی این انجمن ماشاالله طرفدارن شعر و ادبیات زیاد هستن.
از این بابت خیلی خوشحالم.
حالا قصد داریم یه تنوع دیگه بدیم و مشاعره رو عوض کنیم.
یعنی چی؟
آقا این مشاعره اسمش همست مشاعره ی "واژه"یا همچین چیزی
چطوریه؟الان میگم.
شما شعر نفر قبلیتون رو میخونید و یکی از کلمات بکار رفته در شعر نفر قبل رو در شعری که میخواید بنویسید بکار میبرید.
نمونه
شعر نفر قبل:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

................................................
شعر شما:
شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

..............................
1- یادمون باشه از حرف های اضافه (را،در،از و...)استفاده نکنیم.
2- خودمون واژه رو انتخاب می کنیم نه نفر قبلمون
3- حتما نباید واژه ی انتخاب شده را در اول شعر بکار ببرید

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره

........................................................................................................



Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

شنبه 21/6/1388 - 7:27 - 0 تشکر 150493

سلام سلام سلام

اینجوری بازار ژ من کساد می شه

دلتان شاد و لبتان خندان

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
شنبه 21/6/1388 - 8:49 - 0 تشکر 150497

به نام خدا سلام

---------------------

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست .. مست از می و میخواران ، از نرگس مستش مست

شنبه 21/6/1388 - 13:40 - 0 تشکر 150579

چه خوش بی پارتی بازی هر دو سر بی

 که یک سو پارتی بازی دردسر بی

 اگه ما دنبال کار تو دویدیم

کف دست تو هم یک سکه زر بی

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

شنبه 21/6/1388 - 16:15 - 0 تشکر 150647

خوش است زیر مغیلان به راه بادیه خفت

شب رحیل ، ولى ترك جان بباید گفت

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

شنبه 21/6/1388 - 17:36 - 0 تشکر 150673

به نام خدا سلام

----------------------

دل خرابی می کند دلدار را آگه کنید .. زینهار ای دوستان ، جان من و جان شما

( چقدر زیبا )

شنبه 21/6/1388 - 18:5 - 0 تشکر 150691

لحظه ی دیدار نزدیک است .

باز من دیوانه ام ، مستم .

باز میلرزد ، دلم ، دستم .

باز گویی در جهان دیگری هستم.

شنبه 21/6/1388 - 19:37 - 0 تشکر 150719

هوای کوی تو از سر نمی رود آری                  غریب را دل سر گشته با وطن باشد

 

يکشنبه 22/6/1388 - 8:41 - 0 تشکر 150766

به نام خدا سلام


----------------------

آشنایی نه غریب است که دلسوز من است ... چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت

يکشنبه 22/6/1388 - 13:0 - 0 تشکر 150785

چه خوش نازیست ناز خوبرویان !

زدیده رانده را در دیده جویان

به چشمى خیرگى كردن كه : برخیز:

به دیگر چشم ،
دل دادن كه : مگریز!


Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

يکشنبه 22/6/1388 - 17:34 - 0 تشکر 150867

به نام خدا سلام

----------------------

حافظ ز خوبرویان ، بختت جز این قدر نیست


گر نیستت رضایی ، حکم قضا بگردان

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.