• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13758)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
دوشنبه 5/5/1388 - 14:15 - 0 تشکر 136057

منم دیگه مثل هوخشتره مات و متحیر و مبهوت شدم!!!

مستر هادی تک یعنی هر کاری که باعث جلب توجه مردا بشه از نظر شرعی مشکل داره؟؟

مثلا توی یه اداره اکثر کارکنان مرد هستند و بنا به کار اون اداره اکثر مراجعینشم مرد... بعد یه خانوم اگه واسه کارش بره اونجا 100 در صد تو چشمه و جلب توجه می کنه (چون رفتم دارم می گم) اگه اینجوری که شما می فرمایین باشه الان این خانومه بساط شرع رو در هم پیچیده دیگه؟

جناب حیات شما توهمات ما رو بذارین به حساب خیال باف بودنمون، سرمونم کردیم تو برف که روش شیره نمالن!!

خب از نظر شما انگار وجود یه زن فقط در کنار یه مرد قابل توجیهه ولی بنده به شخصه برای زندگی کردن احتیاج به بادیگارد از نوع مذکر ندارم!

ولی چشم ما دیگه کاری نمی کنیم تا چشم مردم دنبالمون نباشه، می شینیم تو خونه به توصیه آقای هادی تک به کار مفرح خیاطی که با توجه به فطرتمون به اون خیلی علاقه داریم و خودمون تا حالا خبر نداشتیم می پردازیم، شما هم که زحمت کارارو تا اینجای تاریخ قشنگمون کشیدین بقیه اشم خودتون بکشین بی زحمت!

این دعا کردن هم گمون نکنم جواب بده آقای حیات

این طور که شما می گین این راه راست  انگار پیاده رو بوده ما ندونسته با دوچرخه رفتیم توش!!

دلیل های شما همه منطقی...اما چه چاره با بخت گمراه؟!!

پنج شنبه 8/5/1388 - 16:53 - 0 تشکر 137136

سلام سلام به همه ی دوستان قدیمی و جدید تبیانی.خوشحالم که تونستم بیام و بعد یه مدت طولانی یه سری به دوستام بزنم.امیدوارم خوب باشین همگی.ولی در مورد بحثی که جناب حیاط طیبه گذاشتن باید عرض کنم که:

من اون قدر فرصت نداشتم که پاسخ همه ی دوستان رو بخونم ولی تا همین حد که اطلاع پیدا کردم باید بگم که واقعا و واقعا واسه شما و کسایی که چنین طرز فکری دارن متاسفم.چرا جوان های ما باید چنین طرز فکری داشته باشن,شما با عرب ها چه فرقی می کنین؟؟؟اونا زناشونو تو خونه حبس می کنن.اجاز ه ی رانندگی به اونا نمی دن!!!!!و...................مگه دخترا چه گناهی کردن که دختر شدن؟؟؟؟؟شما چی تون از ما بیشتره که تمام امکانات و حق و حقوق رو مال خودتون و حق خودتون می دونین؟؟؟؟؟من خودم به شخصه دوچرخه سواری می کنم.با حجاب کامل.و اصلا نمیتونم چنین حرفایی رو قبول کنم!!!!!این یک توهین بزرگ بود به من و تمام خانوم هایی که دچرخه سواری می کنن.چرا سطح فرهنگ جوان ها و مردم ما باید اینقدر پایین باشه؟؟؟!!!!اگه اینطوره راحت خانوم ها رو تو خونه نگه دارین تا آفتاب و مهتاب نبیندشون تا خدایی نکرده مشکل شرعیی پیش نیاد!!!!!!

من واقعا از خوندن این بحث ناراحت شدم!!!!!!!!!!!!!فقط میتونم بگم متاسفم.

  • من کوير تشنه کامم
  • مهلتم ده تا بيايم
  • جرعه يي ده تا بنوشم
  • آري آري من کويرم
  • اي خداي مهربانم
  • مهلتي ده تا بجوشم
  • از دل همچون کويرم
  • پنج شنبه 8/5/1388 - 17:26 - 0 تشکر 137147

    سلام علیکم

    جناب خیالباف

    اینکه تفریح خانومها رو خیاطی ذکر کنیم این سلیقه من نیست من حدیث رو براتون بیان کردم اگر به سلیقه شما نمی خوره می تونید بهش عمل نکنید .

    البته ممکنه این کار یک جنبه عمومی داشته باشه و اکثر خانومها اینطور باشن نه همه و بعضیها اصلا به خیاطی علاقه ای نداشته باشند .

    در مورد جلب توجه هم اسلام به زنان فرموده تبرج نکنید یعنی خودتون رو در معرض نمایش دادن به مردان قرار ندید و این آیه قرآنه حالا شما خودتون می تونید برداشت کنید که چه چیزایی تبرج هست . و در جای دیگر قرآن می فرماید طوری رفتار نکنید که مردان مریض القلب در شما طمع کنند . ( البته بحث آیه در مورد صحبت کردنه اما دلیلی که میاره طمع رو شامل می شه . ولا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض )

    خانوم کویر تشنه

    ما استدلال کردیم و شما می تونید نپذیرید اما با دلیل .

    من لزومی نمی بینم دوستان تبیانی هر چی ما می گیم بگن چشم اما خوبه ما یه طوری عمل کنیم که پیش خدا هم عذر داشته باشیم .

    اگر شما فکر می کنید که این کار باعث ترویج فساد تو جامعه نمی شه خب انجامش بدید اما خیلی از مردان چنین نظری ندارند و از بین همین مردان کسانی هستند که دوچرخه سواری یک زن در بین مردان رو دلیل بر کم بودن حیای اون زن می دونند و در او طمع می کنند .

    ما زنان رو محبوس نمی کنیم و گفتیم با دوچرخه سواری و ورزش خانومها مخالف نیستیم اما در جایی که نامحرم نبینه .

    در ضمن شما می تونید بفرمایید اگر یکی از زنان اهلبیت الان اینجا بودند مثلا حضرت زهرا یا حضرت سکینه یا حضرت معصومه یا حضرت زینب یا حضرت ام البنین یا هر کدوم از زنان اهلبیت که رفتارشون برای ما حجته آیا می رفتن پیش نامحرم دوچرخه سواری کنند؟

    من به این سوال جواب نمی دم شما هر جوابی می دید بر طبق همون عمل کنید .

    یک چیز هم بگم

    آیا اگر خانومها تو خونه می موندن و جز در موارد لازم بیرون نمی اومدند و بنا به فرموده حضرت زهرا که فرمود بهترین چیز برای زن اینه که نه مردنامحرمی او رو ببینه و نه او مرد نامحرمی رو ببینه عمل می کردند آیا جامعه بدتر از این می شد یا بهتر؟

    و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

    پنج شنبه 8/5/1388 - 19:45 - 0 تشکر 137194

    با سلام

    من واقعا نمیدونم چی باید به شما گفت!!!!باید عرض کنم خدمتتون که در زمان اون بانوان بزرگوار دچرخه نبوده,که بگین استفاده می کردن یا نه.حلا دچرخه هم هیچی بحث اصلی من اینه که چرا شما نمی خوایین این طرزفکر غلط رو کنار بزارین؟؟؟؟شما با حضور خانوما تو جامعه چه مشکلی دارین؟؟؟؟؟حتی در اون دوران هم حضرت زهر (س) زنان رو به حضور در جامعه دعوت می کردن.مگه دلاوری ها و برخوردهای حضرت زینب رو چیزی ازش نشنیدین؟؟؟؟نمیدونم چرا شما اینقدر خودتون رو عالم می دونین!!!از کجا می دونین اگه حضرت زهراالان بودن با حضور خانوم ها مخالفت می کردن؟؟؟؟در اون دوران هم زنان اسب سواری می کردن.پس شما با این حرفاتون دارین اون بانوان مطهررو هم زیر سوال میبرین!!!!

  • من کوير تشنه کامم
  • مهلتم ده تا بيايم
  • جرعه يي ده تا بنوشم
  • آري آري من کويرم
  • اي خداي مهربانم
  • مهلتي ده تا بجوشم
  • از دل همچون کويرم
  • پنج شنبه 8/5/1388 - 20:21 - 0 تشکر 137206

    جناب هادیتک بی زحمت نفرمائید این فرمایشات رو که قلب من یکی به شخصه دیگه تحمل نداره!!

    در مورد خیاطی هم  نه که شما صحبت از فطرت و اینا کردین،  ما شک کردیم گفتیم نکنه طبق فطرتمون باید خوشمون بیاد و خدای ناکرده فطرتمون دست کاری شده و خودمون خبر نداریم!!!

    بعضی چیزا تاریخ مصرف داره مستر هادیتک... فکر می کنین الان چند درصد دخترا از خیاطی لذت می برن آخه ؟!!

    اصلا فطرتم فطرتای قدیم...!!

    فرمودین تبرج!! شما فکر کردین خانوما سوار دوچرخه می شن که خودشون رو  در معرض نمایش بذارن؟!! اگه قصد ما این باشه مطمئن باشین راه های خیلی بهتری واسه این کار هست... نمی دونم شما آقایون چرا همه کارای خانوما رو به کاری برای جلب توجه تعبیر می کنین...فکر می کنین همه حرف ها و اعمال خانوما فقط برای اینه که نظر شما مردارو جلب کنن... مطمئن باشین این قضیه اون قدر که شما فکر می کنین واسه خانوما اهمیت نداره... و به شخصه برای خود من اصلا اهمیت نداره!

    اون حیایی هم که بعضی از آقایون ازش دم می زنن خوب می دونیم چیه! اگه تو سری خور بودی، اگه حرف گوش کردی، اگه تحت هر شرایطی راضی بودی که می شی دختر نجیب و با حیا وگرنه بی حیا و گیس بریده و ... هستی!!

    این حرف شما هم خیلی جالبه،  مثل این می مونه که اجازه بدیم همه قاتل ها و جانی ها بیان توی شهر و بعد به مردم بگیم اگه جونتون براتون مهمه بشینین تو خونه! اونایی که مشکل دارن باید اصلاح بشن نه اینکه به خاطر مشکل دار بودن بعضی ها ادم های سالم رو دچار محدودیت کنیم.

    دقیقاا مثل قضیه ورزشگاه ها... به بهونه یه عده ادم فحاش و بد دهن خانوما نباید برن ورزشگاه... این پاک کردن صورت مسئله است.

    و در مورد سخن حضرت زهرا (س) می شه جور دیگه ای هم عمل کرد!

    واسه این که خانوما هیچ مردی رو نبیبنن و اقایونم خانومارو نبینن، بفرمائید آقایون جلوس بفرمایند توی خونه...، اینم می شه دیگه نه؟ کاملا با متن حدیثم می خونه! آقای هادیتک مسائل اجتماعی خیلی پیچیده تر از اون حرفاست که بشه با یه حدیث نسخه شو پیچید!

    آخه جامعه ای که بخواد با زندانی کردن نصف انسان هایی که توش زندگی می کنن سالم بمونه همون بهتر که سالم نمونه چون این سالم موندن هیچ ارزشی نداره(البته بر فرض محال که با زندانی و محبوس کردن بخواد سالم بمونه)

    شما از خودتون خیلی مطمئنین انگار... فکر می کنین اگه امام علی و امام حسین و امام حسن و ... الان بودن رفتارشون مثل شما بود؟... حالا رفتار هیچی... لااقل دیدگاهشون نسبت به زن ها همینی بود که شما دارین؟!!

    ماشالا چه میرزا بنویسی شدم من!!!!

    این بحث گمون نمی کنم نتیجه بده... فقط خوبیش این بود که بفهمیم راهمون خیلی درازه!

    یکی از عقل می لافد، یکی طامات می بافد... بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم

    چهارشنبه 14/5/1388 - 14:42 - 0 تشکر 139005

    سلام عرض می کنم خدمت دوستان محترم

    خانم کویر تشنه و خانم خیالباف مطالبی بیان کردند که لازم دونستم بیام و جواب بدم 

    خانم کویر تشنه 

    ما با حضور خانم ها تو جامعه مشکل نداریم ولی با نحوه حضورشون تو جامعه مشکل داریم . بحث ما سر این نیست که خانمها دوچرخه سواری کنند یا نکنند (گر چه روایات ما روی زین نشستن رو مذمت می کنه ) اما بحث ما سر اینه که خانمها نباید در حضور نامحرم دوچرخه سواری کنند . خانمها می تونند تو جامعه حضور داشته باشند اما نه با هر شرایطی .

    چند تا ادعا کردید که لطفا ثابتش کنید . شاید شما از من که طلبه هستم بیشتر از اسلام خبر دارید من نفی نمی کنم شاید اینطور باشه ولی باید ادعاتون رو ثابت کنید . 

    شما ادعا کردید که حضرت زهرا زنان رو به حضور در جامعه دعوت کردند خب لطفا دلیل این حرفتون رو ذکر کنید.این ادعاتون رو من تا بحال دلیلی تو تاریخ براش ندیدم .

    ما بخاطر سیره حضرت که می دونیم تا مجبور نمی شدند از خانه بیرون نمی اومدند معتقدیم که حضرت با این حضور اون هم به این شکل خانم ها مخالفند اما شما معتقدید این طور نیست . لطفا بفرمایید کجا حضرت زهرا بیرون اومدن در حالیکه کار خاصی نداشتند و فقط خواستند تو جامعه حضور داشته باشند 



    خانم خیالباف 

    شما مجبور نیستید خیاطی کنید . تفریح افراد ممکنه متفاوت باشه اما باید در چارچوب شرع باشه . نه اینکه اگر خیاطی نشد باعث بشه کسی به گناه رو بیاره .

    شما هم دوست دارید مغلطه کنید . من کی گفتم خانم ها نیان بیرون ؟ من گفتم باید خانمها رعایت کنند که کاری نکنند که جلب توجه مردان نشه 

    این هم حرف من نیست آیه قرآنه که به زنان چنین دستوری می ده . 

    در مورد ورزشگاه هم قبلا بحث کردیم که از نظر شرعی رفتن خانمها به ورزشگاهها اشکال داره و فتوای مراجع رو هم ذکر کردیم .

    این مساله رو هم هر عقل سالمی می فهمه که مردا مجبورند بیرون باشند چون مردان وظیفه نان آوری دارند و شرع هم هیچ وقت دستوری نداده که بیرون آمدن مردان رو محدود کنه اما برای زنان دستورات متعددی هست که آمدنشون به بیرون رو محدود می کنه مثل دستور به اینکه باید از شوهرشان اجازه بگیرند. 

    در آخر هم باید خدمت خانمهایی که نمی خوان قبول کنند که این مساله اشکال داره عرض کنم که من امروز به دفتر رهبر انقلاب و آیت الله مکارم زنگ زدم و در این مورد سوال کردم .

    دفتر آیت الله مکارم دوچرخه سواری زنان رو فقط در جایی که مردان نباشند جایز دونستند و در حضور نامحرم حرام دونستند .

    و دفتر رهبر انقلاب هم گفتند که باید حجاب رعایت بشه . ضمن اینکه خود این کار هم اگر چه که حجاب هم رعایت بشه می تونه مصداق تبرج باشه و باعث مفسده و جلب توجه مردان بشه ضمن اینکه سوار شدن زنان بر زین طبق روایات ما مذمومه .


    من سعی کردم حکم شرعی رو بیان کنم ولی یه چیزی گاهی خیلی آزار دهنده است . وقتی ما بعنوان طلبه حکمی رو مطرح می کنیم که به سلیقه بعضی ها جور در نمیاد به راحتی حکم صادر می کنند و ما رو به جهل و نفهمی و خودبرتربینی متهم می کنند . 

    من در این مساله دنبال ذکر مساله شرعی این کار بودم ولی بعضی خانمها اعتراض کردند بدون اینکه دلیل شرعی حکم رو بدونند . این کار مثل اینه که یک شیمیدان از یک مساله شیمی چیزی رو ذکر کنه و من بدون دلیل او رو متهم کنم که شما نمی دونید و من می دونم . 

    و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

    چهارشنبه 14/5/1388 - 16:55 - 0 تشکر 139058

    با شرط "رعایت حجاب مناسب" نبایستی مشکلی داشته باشه.چرا متحیر شدید. خب دخترا هم انسان هستن و نمیشه در همین مورد دستور داد که در یک جای به خصوص محدود بشن. مردها هم باید نسبت به این مسئله عادی رفتار کنند تا مشکلی پیش نیاد.مثل این نباشه که یک مریخی رو دیدن

    پنج شنبه 15/5/1388 - 15:29 - 0 تشکر 139312

    این نسخه ای که شما پیچیدین همون چیزیه که دولت عربستان داره روی خانومهاش پیاده می می کنه!

    همه می دونن عرب ها الان چه قدر پیشرفته و متمدنن!!!

    مثل اینکه قراره جا پای عرب ها بذاریم... پس بازم به حرفاتون ادامه بدین مستر هادیتک l:

    جمعه 16/5/1388 - 0:29 - 0 تشکر 139428

    سلام علیکم

    خانم خیالباف

    دقت نکردید که من گفتم به دفتر مراجع زنگ زدم و اونها هم حرفهای من رو تایید کردند ؟

    این فقط حرف من نیست .

    اگر شما مسلمان و شیعه هستید باید به حکم مراجع عمل کنید و من از دفترشون سوال کردم اگر شک دارید خودتون می تونید تماس بگیرید و نظر مراجع رو بپرسید .

    در مورد عربستان و اعراب هم باید خدمتتون عرض کنم که عقب موندگی اعراب از عمل نکردن به اسلامه نه عمل کردن به اون .

    اونها بخاطر سنی بودن و وهابی بودنشون عقب مونده هستند نه بخاطر عمل به اسلام . ممکنه کارهای خوبی هم داشته باشند پس هر کاری که عربها انجام بدهند دلیل بر بد بودن آن نیست . ما برای حکمی که بیان کردیم دلیل آوردیم و نظر مراجع رو هم ذکر کردیم و فکر می کنم حجت تمام شده باشه . 

    و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

    جمعه 16/5/1388 - 15:21 - 0 تشکر 139580

    با سلام

    بعد اینکه از اول تا اینجا خوندم این موضوع رو به این نتیجه رسیدم :

    این تاپیک رو خیلی وقت پیش دیدم ولی این اجازه رو به خودم ندادم که بخونمش بعدش از یکی از دوستان سوال کردم موضوعش چیه بهم گفت و کلی خندم گرفت و اومدم با دقت خودم بخونم چی شده و فقط اینو میتونم بگم :

    هفت شهر عشق را عطار گشت   ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    با تشکر آنلاکر

    گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
    برو به انجمن
    انجمن فعال در هفته گذشته
    مدیر فعال در هفته گذشته
    آخرین مطالب
    • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
      آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
    • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
      جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
    • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
      خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
    • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
      پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
    • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
      اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.