• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 18798)
سه شنبه 18/1/1388 - 15:38 -0 تشکر 104093
-:- دل شکسته-:-

سلام دوستان شاید زمانی هم دل شما شکسته شده باشد من نمی دونستم این تاپیک را باید در کدوم انجمن قرار می دادم ، گفتم در اینجا قرار بدهم شاید شماهم شعری یا نوشته ای دارید که در اینجا قرار بدهید

فقط خواهش می کنم مطالبتون به عنوان تاپیک مربوط باشه

خداحافظ گل پونه .گل تنهای بی خونه
لالایی ها دیگه خوابی . به چشمونم نمی شونه
یکی با چشمای نازش دل کوچیکمو لرزوند
یکی با دست ناپاکش گلای باغچمو سوزوند
تو این شب های تو در تو . خداحافظ گل شب بو
هنوز آوار تنهایی .داره می باره از هر سو
خداحافظ گل مریم .گل مظلوم پر دردم
نشد با این تن زخمی . به آغوش تو برگردم
نشد تا بغض چشماتو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شب غم بارونو بردارم
نمی دونی چه دلتنگم از این خواب زمستونی
تو که بیدار بیداری بگو از شب چی می دونی
تو این رویای سر دم گم .خداحافظ گل گندم
تو هم بازیچه ای بودی . تو دست سرد این مردم
خداحافظ گل پونه . که بارونی نمی تونی
طلسم بغضو برداره .از این پاییز دیوونه //خداحافظ

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
دوشنبه 31/1/1388 - 9:56 - 0 تشکر 107419

خوش آمدید به کلبه دل شکسته من ** ببین دلم چه می کشد همیشه انتظار تو ** و گاه خیره می شوم به عکس یادگار تو** ببین چگونه لحظه ها سیاه و سرد و بی صدا **

عبور می کند و من همیشه بی قرار تو

...........................................

به نام آن کسی که اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

سلام سلام سلام

روبه اسمان گرامی از شما بابت شعر حیدر بابا ممنونم ، لطف کردید

ارسو  ممنونم که شما هر از گاهی میایی و همون رفتاری که من در تاپیک ها می کنم شما هم این جا انجام میدی(منظورم شورش کردنه)

انشرلی گرامی من عاشق اون متن شعر چاووشی هستم که شما قرار دادید واقعا زیباست بازم ممنونم

ارسو من منظورتو گرفتم نگران نباش ، هرروز صبح اگه خواستی بیایی اینجا عینک افتابی بزن

مسعود اسدی جان از بابت شعر زیبای شما هم بینهایت سپاسگذارم

واحد ملادی عزیز از شما هم بابت شعر ممنونم

2066 عزیز خیلی کوتاه و زیبا فرمودید ، دل ما دیگه از بند زدنم گذشته

مجنون یو از شما هم سپاسگذارم شعری درخور تاملی بود بازم ازتون ممنونم که اینجا رو محرم شعرهای دلشکستگیتون دونستی

انیک ابی شما هم با قرار دادن شعرهای پی در پی منو شرمنده اخلاقتون می کنید واقعا زیبا بود انشالله تاپیک بزنید از خجالتتون در میام

صبای گرامی ممنونم که نظرتون را گفتی اگه واقعا شادی پس چرا وارد تاپیک می شوید

این تاپیک فقط برای زمانی هست که دلتون شکسته باشه

وتشکر می کنم از تمام دوستان گل که این تاپیک را مانند سنگ صبور می دانند

و  دوستانی که به هر نحوی موضوع بحث تاپیک را به بیراهه می کشونند انشالله در تاپیک های جدیدی که قرار بدهند از خجالتشون در میام ،می دونید که شورشی اصیلم

بعضی از همراهان خواستند بدونند علت گذاشتن این تاپیک چیه

چند وقت پیش با دوستی یک سوئ تفاهم پیش امد و ان دوست خیلی ازم رنجید منم که دوست نداشتم کسی از دستم برنجه خواستم از تبیان خداحافظی کنم ولی ان دوست و دوستان دیگه مانع شدند و سو تفاهم را برطرف کردند ولی یک کمی دلم شکسته بود نمی دونستم کجا بنویسم که بقیه بچه ها هم بیایند و بخونند به خاطر همین این تاپیک را ایجاد کردم

دوستان گلم چون این تاپیک رو بچه ها با احساسشون پربار کردند خواهشن بحث و به انحراف نکشونید و احساس بچه ها رو زیر سوال نبرید خواهش کردم ازتون

راستی یادم رفت از حس غریب گرامی تشکر کنم بابت لینک هایی که گذاشتن ، از شما دوست گرامی هم بینهایت سپاسگذارم که دوستان را راهنمایی می کنید

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
دوشنبه 31/1/1388 - 10:17 - 0 تشکر 107427

به نام خدا

سلام

جناب طهوری اگه من این مطلب را گفتم اصلا منظورم به بیراه

کشندن بحث نبود فقط می خواستم بگم چرا ما جونها باید اینقدر

دل شکسته باشیم

حالا اگه همچین برداشتی شده همین جا از همه دوستان عذرخواهی می کنم

خداوندا ! دستانم خاليند و دلم غرق آرزوها ، يا با قدرت بيکرانت دستانم را توانا گردان يا دلم را از آرزوهاي دست نيافتي خالي کن ...
دوشنبه 31/1/1388 - 12:37 - 0 تشکر 107450

دوستان تبیانی ام سلام

من دل شکسته نیستم اما چند بیت شعر رو خیلی دوست دارم

امیدوارم همیشه دلشاد باشید .

" عزیزت خواستم تا یوسف کنعان من باشی      زجان بگذشته و خود را، به چاه انداختم بی تو "

" تا به کی پرسی به راه عشق منزل در کجاست   هر کجا بارت به گل افتاد آنجا منزل است "

"بس تجربه کردیم در این دیر مکافات           با دردکشان هرکه در افتاد بر افتاد "

"من اگر وفا نمایم ، همه عمر کارم این است     تو جفا و جور می کن ، به وفا چه کار داری "

در پناه خدا و دلگرم به لطف او ...

خداوندا! تقدیرم را زیبا بنویس . کمک کن آنچه تو زود خواهی ، من دیر نخواهم! آنچه تو دیر خواهی من زود نخواهم! (دکتر شریعتی)

دوشنبه 31/1/1388 - 15:34 - 0 تشکر 107468


سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

تابه امروز

به وسعت تنهایی رسیده ای؟

تاحالا حس کرده ای دوست داری به حد بیکران برای تنهایی خودت گریه کنی؟

تابه حال همه ترا پس زده اند؟

تابه حال شده همه رهایت کنند؟

همه طعنه بزنند...همه تو را نبینند؟

تاحالا شده حضور یکی، باعث بشه عزیزترین هات....فراموشت کند؟

تاحالا شده برای عزیزترین هات وجود نداشته باشی؟

تاحالا شده حس کنی دلت میخواد جیغ بکشی..ولی گوشی نیست که حتی به نجواهای تو گوش بده؟

تاحالا شده "هر دم از این باغ غمی میرسد" رو واقعا حس کرده باشی؟

ناگهان همه ی کسایی که میگفتند دوستت دارند...فراموشت کنند . براشون مرده ای متحرک باشی؟

میدونی این موقع یاد چی باید بیفتی؟

اینکه خدایی داری که بادیدن دریایی از گناهانت ترکت نمیکنه..تنهات نمیذاره

و یاد غربت علی...

و تنهایی و بی کسی مهدی...


ترا شکر، که دیگران ندانند و ملامت کنند ...و تو دانی و هیچ نگویی..



 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

دوشنبه 31/1/1388 - 19:41 - 0 تشکر 107527

به نام او

سلام

* چه بلایی سر اون حسین طهوری ه شاد و با نشاط و پر سر و صدا اومده؟ به قول mjtrhz کم پهنا شدید و در این پهنایت کم! حضورتون بسیار

غم انگیزه؟ چرا؟ واقعا چرا؟

اینم شعری که بارها هزار جا ثبتش کردم و اونقدر دوستش دارم که هیچ وقت

برام قدیمی نمیشه:


مهربانم ، ای خوب !

یاد قلبت باشد ، یک نفر هست که دنیایش را ،

همه هستی و رویایش را، به شکوفایی احساس تو ،

پیوند زده

و دلش می خواهد ، لحظه ها را با تو به خدا بسپارد...

مهربانم ، ای خوب !

یک نفر هست که با تو

تک و تنها ، با تو

پر اندیشه شعر است و شعور !

پر احساس و خیال است و سرور !

مهربانم ! این بار ، یاد قلبت باشد ؛

یک نفر هست که با تو به خداوند جهان نزدیک است

و به یادت هر صبح ، گونه سبز اقاقی ها را

از ته قلب و دلش می بوسد

و دعا میکند این بار که تو

با دلی سبز و پر از آرامش ، راهی خانه خورشید شوی

و پر از عاطفه و عشق و امید

به شب معجزه و آبی فردا برسی....

یا حق

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
دوشنبه 31/1/1388 - 20:54 - 0 تشکر 107547

سلام

اینو شاید قبلا گذاشتم ولی دوباره هم میذارمش....ببخشید

روی قبرم بنویسید کبوتر شد و رفت

زیر باران غزلی خواند ، دلش تر شد و رفت

چه تفاوت که چه خورده است غم دل یا سم

آنقدر غرق جنون بود که پر پر شد و رفت

روز میلاد  ، همان روز که عاشق شده بود

مرگ با لحظه ی میلاد برابر شد و رفت

او کسی بود که از غرق شدن می ترسید

 عاقبت روی تن ابر شناور شد و رفت

هر غروب از دل خورشید گذر خواهد کرد

 واژه خسته ُکه یک روز کبوتر شد و رفت
در پناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

سه شنبه 1/2/1388 - 16:9 - 0 تشکر 107687

سلام

این شعر ماله خیلی وقت پیشه...اما خوب دلم بهم گفت بذارمش اینجا منم به حرفش گوش دادم

وقتی كسایی كه از بهترین ها به شمار میان،دلت رو بشكنن....ازاین شعراهم مینویسی+گریه

برای پنجره ی خیال...برای خودخودم

غصه هاتوبذاركنار،تا پنجره جون بگیره

هوای رفتن نكنه،بدون تبیان بمیره

غم ها رو بردارازصدات،نذار بلرزه عزیزم

بخندوزندگی بكن،حتی با گریه عزیزم

اگرچه خونه اون دلت ازبهترینها ولی باز

بزارعزیزباشن بازم،اونجاتوی نعمت وناز

بازم بكش كنار،بیا تو حاشیه،تا اون خوبا

برن وسط جاربزنن، ازمنِ بد بشن جدا

گریه بكن،كه بغض تو توی گلوت جانمونه

بذار بفهمن تودلت،هوای ابروبارونه

توحرف نزن،كاری نكن...خوبا همه كاربلدن

سكوت كن،هیچی نگو،حرف تورو گوش نمیدن

بیا ولی سنگی بشو،مثل تموم آدما

شیشه نذاربه پنجره ات،نفس بكش توبی هوا

بسه دیگه..قصه نگو،ایناهزارتا كاردارن

باید برن با كارهاشون انجمنو به پادارن

و«س ك وت» تنها حرف من است

آنجا كه تمام پنجره ها سنگی میشوند

ممنون كه خوندینش...ماناباشید

درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

چهارشنبه 2/2/1388 - 23:23 - 0 تشکر 107934

به نام یکتا دنیادار بی صفت ...

سلام

بازم از خراطها دارم براتون ، که اینم فوق العادس 

" قرار تنهائی ما "

قرار تنهائی ما ، روز جدائی ، فردا بود

خلاصه فردا واسه ما ، شروع کل ، دردا بود

فردا قرار بود منو تو، از همدیگه جدا بشیم

فردا قرار بود همدمه ، گریه بی صدا بشیم

از تو چه پنهون گل من ، من خیلی وقته بی توام

دیروزو فردا نداره ، برام چه سخته ، بی توام

یادش به خیر، قلب تو بود ، برای من سنگ صبور

می خواستم عاشقت کنم ، هرجور شده ، حتی به زور

حالا که نیستی لااقل ، تسکین به قلب من بده

اونکه نخواست پیشم باشی ، حالا کجاس صبرم بده

چه جوری باور بکنم ، رقیب من نازت کنه

شبا کنارت بخوابه ، از خواب بیدارت کنه

یادته که زیر بارون ، تو دعا کردی بمیرم

منم قول دادم که دیگه ، عکستو بغل نگیرم

تو دعات گرفتو مردم ، اما عاشقم هنوزم

با همون ، یه قاب عکست ، میگذرونم شبو روزم

لحظه های آخر تو ، میره از یادم به سختی

بدرقت اومدم اما ، دست تکون ندادی رفتی

یه دلخوشی دارم هنوز ، حالا که دارم می میرم

هر وقت که بارون بباره ، تورو کنارم می بینم

نگا به چشم خیس من ، به عشق پاکم نکنید

رفیق من رفته سفر ، چنروزی خاکم نکنید

شاید خوشش نیاد که من ،تو خاکو خون پیرنم

مردم ، چرا اون نمیاد ، با گل سرخ به دیدنم

توقع داشتم می میرم ، حداقل نگا کنم

حتی نیومد لحظه ای با جسمم وداع کنه

با جسمم وداع کنه

با جسمم وداع کنه ...

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

پنج شنبه 3/2/1388 - 0:51 - 0 تشکر 107964

سلام

وقتی اومد و وارد دلم شد یکی بیشتر نبود (غصه هه رو میگم) با نامردی تمام زد و دلمو شکوند ،

حالا عکسش تو تموم تیکه های دلم افتاده .. شده هزارتا.. هرچی بیشتر میشکنه دلم.. اونم بیشتر میشه

واسه همینم .. تصمیم گرفتم دیگه نذارم دلمو بیشتر از این بشکونه.. تیکه های دلمو با هر سختی که

بود کنار هم گذاشتم و درستش کردم.. حالا من یه نفرم اونم یکیه.. تک به تک از پسش بر میام.

دیگه نمیذارم زیاد بشه.. نمیذارم دلمو بشکونه.

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

دوشنبه 7/2/1388 - 14:49 - 0 تشکر 108782

خوش آمدید به کلبه دل شکسته من ** ببین دلم چه می کشد همیشه انتظار تو ** و گاه خیره می شوم به عکس یادگار تو** ببین چگونه لحظه ها سیاه و سرد و بی صدا **

عبور می کند و من همیشه بی قرار تو

...........................................

به نام آن کسی که اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

سلام سلام سلام

صبای گرامی منظور من اصلا شما نبودید و اصلا نیازی به عذر خواهی نیست حظور شما به اینجا گرمی می دهد منتظر اشعار شما هستیم

کلاریس از شما هم ممنونم که با اینکه دل شکسته نبودید در این تاپیک شعر زیبایی گذاشتید

حس غریب گرامی از شما هم بی نهایت سپاسگذارم درسته وقتی از همه جا نا امید شدی بدون یکی همیشه پشتته

ممنونم از انشرلی گرامی در این همه انجمن یکی به فکر ما بود

مرسی دیگه این تاپیک متعلق به شماست با اساتید دل شکسته ای مثل شما ما دیگه جرات داخل شدن نداریم

واقعا اشعارتون دلچسبه

پنجره خیال گرامی از شما هم ممنونم شما یکدفعه میایید و دوتا دوتا اشعار زیبایی به یادگار می زارید منتظر اشعار شما دوست خوب هم هستم

انیک گرامی از اینکه این تاپیک و ترک نکردی و همیشه با شعرهایت ان را پر بار کردی ازت ممنونم

مادر تیردراپ ممنونم اینجا رو برای برطرف کردن غصه هاتون انتخاب کردی

امیدوارم دل هیچ شکسته دلی شکسته نباشه

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.