جواب حاج کلیف
-:- هنر آنست که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند که چنین مرده اند-:-
چون وقت نظر دادن به سوالات تموم شده و ممکنه پاسخ من حذف شود من به خاطر احترامی که به حاج کلیف قائل هستم جواب سوالات ایشان را قرار می دهم
بنام خدا
بسمه تعالی
با سلام و عرض تبریک اعیاد شعبانیه
منم به شما دوست بزرگوار تبریک عرض می کنم
خب دلم نیومد نیام از حسین آقای گل سئوال نکنم،حسین آقای گل من به شما ارادت خاصی دارم،یه چند روزی که جاتون خالی پابوس امام رضا(ع) بودیم ،جمعمون جمع بود ،دوست داشتم شما و بقیه دوستان در کنارمون بودید،برای همتون حسابی دعا کردیم.(من با این محیط آشنا نیستم،اگر اشتباهی کردم حسین آقا به خوبی خودتان ببخشید)
ممنونم منم دلم نیومد پاسخ شما را ندم به خاطر همین نقض قانون کردم و جواب شما را می دهم و من کوچکتر از اونیم که کسی را ببخشم ، شما باید منو ببخشید و راستی این صندلی داغ خاطرات خوبی به همراه داشت دوستانی که در هیچ صندلی داغی حضور نداشتند مثل جناب برزخ و.... در این صندلی حضور پیدا کردند و من از حضور شما و دیگر دوستان بسیار خرسندم
خب سئوالات من:
اینم جوابای بنده
اگر شما هم مشهد بودید چه حاجتی از امام رضا(ع) داشتید؟
تنها حاجتم و یا تنها ارزو اینه این دو رو بازی ها از بین بره واقعا من از این جور ادمها بیزارم مثلا کسی که در ظاهر خوبه ولی در پشت سر هزارتا حرف و حدیث می گه
بعد از مشهد دوست دارید کجا بروید ؟ بعد مشهد دوست دارم برگردم به خانه چون بعد از یه مسافرت یه استراحت می چسبه
اگر در زمان جنگ بودید چیکار می کردید؟ مانند دیگران به جبهه و جنگ می رفتم چون جو و وظیفه شرعی همه بود به جبهه بروند ما هم یکی از انها
چه حرفی با شهدا دارید؟ خداوند تو گلچین کردن افراد تبهر خاصی داره اون گلی را می چینه که به باغ بیشتر زیبایی داده
به شهدا می گفتم می دونم شما برای چی رفتید و چی انتظار داشتید و چی شد واقعا شرمندتون هستیم که نتونستیم کاری کنیم و انانی که بر منصب ریاست نشستن حق شما بر گردن اینها خیلی بیشتره. انهایی که با دروغ و فریب و نیرنگ هر روز قدرتمند تر می شوند و خون مردم ها را درون شیشه می کنند ایا شما برای ریاست اینها خون ریختید
چه ساده خونهایتان پایمال شد
چه ساده یادتان فراموش شد
چه ساده چه ساده چه ساده
کسانی که باشما بودند هم تغییر کردند چرا انها این چنین شدند اینها مگر از شما و حرفها و رشادت های شما چیزی ندیدند و نشنیدند که اینگونه شدند .
حرف زیاد است و فرصت کم فقط شهدا ازتون شرمنده ایم
از شهدا چه درخواستی دارید؟
خیلی راهشون را ادامه داده ایم که توقع درخواست هم داشته باشیم چجوری رومون می شه ازشون درخواست داشته باشیم من هیچ درخواستی ازشون ندارم فقط شفاعتم کنن
تحفه هایی که در زمان جنگ میدادند،شما پذیرش کدومشون رو داشتید؟ این سوال برام نامفهوم بود متوجه نشدم اگه امکان دارد در ایمیل یا تو یاهو بهم بگید
اگر شهدا در این بحبوحه بودند ،بما چی میگفتن،چه راهی انتخاب میکردند؟
مطمئنن اونا این چیزایی را که الان می بینند دوست ندارند
بعضی ها خیال می کنند که زنده نگه داشتن شهدا با چفیه و پلاکه ولی به نظر اینطور نیست
ما بشینیم و عکس ها و ... جنگ و ببینیم و اشک بریزیم اینها اصلا فایده نداره
به نظرم برای زنده نگه داشتن یادشون باید راهشون را ادامه داد ببینیم اونا برای چی رفتند و از جان و مال و خانوادشون گذشتند اونا چی رو برای ما به امانت گذاشتند
انها برای رضای خدا رفتند و با خونشون بهشت را خریدند تو این بحبوهه که بودند به ما می گفتند ایا ما برای این کارهای شما خونمان را ریختیم ما برای این فتنهها ، سختی و مشقت کشیدیم و...
قسمت دوم سوال من تو حدی نیستم بدونم شهدا چه راهی را به ما نشان می دادند
در سال چند بار به گلزار شهدا سر میزنید؟ ماهی دو سه بار و به بهشت زهرا و گلزار شهدا می روم می شه سالی 36 بار همین حدودا
آیا به آسایشگاه جانبازان سر زدید؟ نه متاسفانه چون روحیه ام اسایشگاه سازگار نیست حالم به شدت بد میشه
چه حالی پیداکردید؟ حالم خیلی بد می شه پیرو جواب قبلی
به خانواده شهدا سر میزنید؟ بله چون اقوام نزدیکمون از خانواده شهدا هستند
اگر فرزندان شاهد رو ببینید چه حسی دارید؟
افتخار می کنم بچه شاهدی را دیدم و ما نباید با دیدن اینها دلمان برایشان بسوزد چون اینها محتاج دلسوزی ما نیستند ، ما باید دلمان برای خودمان بسوزد که در اون دنیا گونه می خواهیم جواب اینها را بدهیم
و در اخر ممنونم از جناب کلیف که قدم بر چشمان ما گذاشتند و در این صندلی شرکت کردند
با ارزوی موفقیت برای شما و خانواده محترمتان
دوستان عزیز دیگه سوال نپرسند صندلی به روزای اخرش نزدیک شده است