• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 18719)
پنج شنبه 19/10/1387 - 21:43 -0 تشکر 81860
رابطه مادر شوهر و عروس و یا داماد و مادر زن

به نظر شما برای بهبود در روابط عروس و مادر شوهر چه برنامه ای باید پیاده بشه؟

آیا درسته که عروس و مادر شوهر با هم خوب نیستند ؟

آیا شما دختران و زنان ایرانی مادرشوهر رو مثل مادر خودتون میدونید؟

---------------------------------

به نظر شما برای بهبود در روابط داماد و مادر زن چه برنامه ای باید پیاده بشه؟

آیا شما مردان ایرانی مادرزن رو مثل مادر خودتون میدونید؟

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

يکشنبه 29/6/1388 - 21:51 - 0 تشکر 153000

عروس خانمهایی که مادرشوهرشون رو اذیت میکنند جواب دهید

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

شنبه 17/11/1388 - 15:2 - 0 تشکر 180579

سلام عروس خانم های جدید چه نظری دارید بابا

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

دوشنبه 3/3/1389 - 11:26 - 0 تشکر 201951

با سلام من معتقدم وقتی رابطه مادر شوهر و عروس شکرآب می شود حتما یک طرفه رابطه مشکل دارد ببینید من اوایل عروس خوبی بودم ولی وقتی بدرفتاری از مادرشوهر خود دیدم دیگر عروس سابق نبودم خیلی کم می رفتم و اصلا تماس تلفنی نداشتم در حالی که خودم قبول دارم که اگر همین رفتار را مادرم با من داشت من زود گذشت می کردم و دوباره سعی در بهبود رابطه داشتم ولی حالا که مادرشوهرم است با او قطع رابطه کرده ام در حالی که اگر من نیکی می کردم و به او واقعا ثابت می کردم که دوستش دارم این مشکلات پیش نمی آمد گر چه این را میدانم اما عمل به آن واقعا برایم مشکل است دوست دارم که شما نیز با نظرات خود راجع به این موضوع مرا نیز راهنمایی کنید.

شنبه 15/3/1389 - 13:20 - 0 تشکر 204080

minaminaei گفته است :
[quote=minaminaei;555088;201951]با سلام من معتقدم وقتی رابطه مادر شوهر و عروس شکرآب می شود حتما یک طرفه رابطه مشکل دارد ببینید من اوایل عروس خوبی بودم ولی وقتی بدرفتاری از مادرشوهر خود دیدم دیگر عروس سابق نبودم خیلی کم می رفتم و اصلا تماس تلفنی نداشتم در حالی که خودم قبول دارم که اگر همین رفتار را مادرم با من داشت من زود گذشت می کردم و دوباره سعی در بهبود رابطه داشتم ولی حالا که مادرشوهرم است با او قطع رابطه کرده ام در حالی که اگر من نیکی می کردم و به او واقعا ثابت می کردم که دوستش دارم این مشکلات پیش نمی آمد گر چه این را میدانم اما عمل به آن واقعا برایم مشکل است دوست دارم که شما نیز با نظرات خود راجع به این موضوع مرا نیز راهنمایی کنید.

با سلام

به هر حال این یک امر طبیعی است که چه پسر و چه دختر اون راحتی که با پدر و مادر و اعضای خود دارند را با خانواده همسر خود ندارند چون که به هر حال پدر و مادر خود آدم هم خون هم هستند در صورتی که پدر و مادر همسر از خون هم نیستند و طبیعی هم است که علاقه ای که انسان به پدر و مادر خود دارد به پدر و مادر همسر کمتر دارد (نمیگم اصلا" ندارد ).مخصوصا" دختر خانم ها به علت وابسته بودن کمی بیشتر به خانواده خودشان وابستگی دارند. ولی به هر حال برای حفظ زندگی به نظر من باید احترام دو طرف را داشت. شما به مادر همسرت همانطور که به مادر خودت محبت میکنی محبت کن ببین چه نتیجه ای به وجود میاید. شاید کم توقع ای هایی از شما میبیند و گله میکند اگر درست نشد پس مشکل از شما نیست. ولی سعی کن برای حفظ بنیان خانواده چشم پوشی کنی چون این کار شما کار را خرابتر میکند و مادرشوهرتان با خودش میگوید راه پای پسرم را بریده و ...

نتیجه کار را در همین تاپیک اعلام کن. امیدوارم زندگی خوبی داشته باشی

صبوری و بردباری برطرف کننده همه مشکلات است.

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

چهارشنبه 3/6/1389 - 17:42 - 0 تشکر 224421

سلام
عروس ها و داماد های عزیز آیا شما از مادر همسر خود رضایت دارید؟
دوستان جدید هم به بحث ما بشتابند

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

جمعه 16/7/1389 - 17:30 - 0 تشکر 239786

سلام
من 6 ماهه ازدواج کردم خانم بنده با مادرم سخت مشکل دارن اگه در این پست میتونید منو راهنمایی کنید من کشکلات رو توزیح بدم وگرنه پستی که میتونه منو راهنمایی کنه به من معرفی کنید ممنون

يکشنبه 18/7/1389 - 10:35 - 0 تشکر 240380

raddel گفته است :
[quote=raddel;600100;239786]سلام
من 6 ماهه ازدواج کردم خانم بنده با مادرم سخت مشکل دارن اگه در این پست میتونید منو راهنمایی کنید من کشکلات رو توزیح بدم وگرنه پستی که میتونه منو راهنمایی کنه به من معرفی کنید ممنون

با سلام

اگر میشود کمی بیشتر توضیح بدهید. به نظر خود شما به طور منطقی کدامیک را مقصر میدانید خانم یا مادرتان را؟

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

يکشنبه 18/7/1389 - 17:29 - 0 تشکر 240548

سلام
ممنون از توجه تان
از اول مینویسم بطور خلاصه:در انتخاب همسرم مادر هیچ دخالتی نداشت به ههین دلیل از روز اول خواستگاری مادرم بر اثر بی تجربه ای و نداشتن شاید دختر و اینکه من پسر اول خانواده هستم برخورد خوبی نداشت طوری که همسرم می گفت مادرت به زور آمده...
چون مادرم گزینه های زیادی به من پیشنهاد کرد ولی من قبول نمی کردم ولی بخاطر تصمیم قطعی من مخالفتی با این ازدواج نکرد ولی راضی راضی هم نبود
بعد وقتی که ما عقد شدیم ار آن موقع بود که انتظارات دو طرف از هم زیاد شد(مثل رسم و رسومات)
مادرم انتظار داشت عروسش مثل خودش باشه پیشش باشه باهم کار کنن اینور اونور برن...می گفت چون من دختر نداشتم عروسم مثل دخترم باشه تو کارهای خونه (آشپزی وغیره) با هم باشن...در صورتیکه همسرم اینجوری نیست نه اینکه بگه من کار نمیکنم. ولی میگفت دوست نداره توی کارهای مادرت سرک بکشم و یا میگفت وقتی پیش مادرت هستم از دختر هایی که میخواسته برا تو بگیره تعریف میکنه و اذیت میشده
به هر حال مشکل از آنجا شروع شد که ما ازدواج کردیم مادرم میگفت برا چند ماه هم که شده پیش ما زندگی کنید
ولی من خودم میدونستم که ماندن پیش آنها باعث اختلاف شدیدتر از الان و همسرم هم زیاد راضی به ماندن نبود واصلا اون خونه جای دو خانواده با انتظارات امروزی نبود(آخه من دو برادر هم دارم)
وبرا اینکه زیاد دور نباشیم یک کوچه بالاتر خونه گرفتم و بعد ازدواج کردیم
بعد از عروسی ما هفته ای یکی دو بار شام یا نهار به خانه پدرم می رفتیم ولی مادر ناراضی.....
البته من روی شناختی که از مادر داشتم و دارم بارها به همسرم می گفتم من سر کار هستم تو یک ساعت برو پیش مادرم بشین باهاش حرف بزن تا اون هم دلش خوش باشه ولی نمی رفت به همین خاطر مادر 4 ماه خونه ما نیومد ولی ما می رفتیم البته من به خاطر ماشین و کارهای دیگه شاید هر روز می رفتم خونه پدرم
مادرم ناراحت بود از اینکه همسرم چرا نمیاد و بره با اونا نمی جوشه و ...
همسرم میگفت وقتی اون نمیاد ما چرا بریم
خلاصه این آمد نیامدن ها باعث شد که تلفنی جر و بحث سختی بین اونا شکل بگیره و بد و بدتر بشه...
اگه بخوام بنویسم چند ورقی میشه...
معذرت که وقت گرانبها شما را گرفتم
البته این رو هم بگم که من با دو طرف قضیه زیاد صحبت کردم و به هر دری زدم که این رابطه خوب بشه ولی
نتیجه ای در بر نداشت....

دوشنبه 19/7/1389 - 11:41 - 0 تشکر 240688

با سلام
به نظرم اگر بتوانید همسر و مادرتان را راضی کنید به یک مشاوره بروند خیلی بهتر است چون که مشاور اگر تبحر خاصی داشته باشد میتواند با هر دوی آنها صحبت کند و روابط بین آنها را بهبود ببخشد.
به نظر من هر دوی آنها مقصر هستند خوب از یک طرف همسر شما دارد در حق مادر شما کم لطفی میکند و بهتر بود که مادر شما را مثل مادر خودش فرض میکرد از طرف ذیگر مادر شما هم تلاش برای برقراری رابطه صمیمی نمیکند.
در کل این مشکل در اکثر خانواده ها وجود دارد و کم پیش میاد طرف راضی بشود در کنار مادر همسرش زندگی کند نمیگم نیست ولی کم است.
ولی به هر حال بهتر است راضی کنید که هر دو با هم و با خود شما پیش یک مشاور خبره بروند.

نیکی و بدی که در نهاد بشر است                         شـادی و غمی که در قضا و قدراست 

با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل                        چرخ از تو هزار بار بــــیچاره تر است

مدیر انجمن خانواده ی تبیان

 

 

دوشنبه 19/7/1389 - 15:9 - 0 تشکر 240735

سلام
ممنون از محبت شما دوست عزیز
موفق و پیروز باشید
در دنیا هیچ بن بستی نیست. یا راهی‌ خواهم یافت، یا راهی‌ خواهم ساخت

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.