botanist
1-جناب دکی اینکالج و خانم نسیم وصال عزیز ، قبل از ازدواج و بعد ازدواج چه ویژگیهایی رو از دست دادید و چه ویژگیهایی رو بدست آوردید؟
من ویژگی بی فکر بودن و بی تفاوت بودن رو از دست دادم عشق رو به دست اوردم در کنار همسرم.
2-هر دو فرمودید همسرتون باعث پیشرفتتون شدن.میشه بگید چجوری؟توچه زمینه ای؟
زندگی مون و لحظه هامون هدف دار شده برای هر لحظه مون یک هدفی داریم و برای بزرگترین هدف زندگیمون یعنی رسیدن به خدا مصمم تر قدم بر می داریم.
3-دوران مجردی میخواستید بهترین ویژگی که همسرتون داشته باشه چی باشه؟
حالا بهترین ویژگی همسرتون چیه؟
در قسمت های قبل جواب دادم.
4-اگر یک پاک کن جادویی داشته باشید و بهتون بگن میتونید خصوصیت اخلاقی ورفتاری همسرتون رو پاک کنید چی رو پاک میکنید؟ (کلی هم جواب بدید قبوله!)
این حرفی که می زنم فکر نکنید رو هوا زدم. واقعا می گم . خصوصیات همسرم همشون خوبن. هیچ ویژگیی ندارن که باعث ازارم باشه . همسرم مامن ارامشمه.
5-اگه خدای نکرده خانواده ی همسر اونطوری که با روحیتون سازگار باشند نبودند، چی کار میکردید؟
خانواده ی همسر عین خانواده ی خودمه. چرا؟
این بهترین همسری که در کنار من زندگی می کنه تمام ویژگی ها و تربیت خوبش رو مدیون خانوادس و من دست این خانواده رو می بوسم که برترین تربیت رو در همسرم پیاده کردن.
اگر با روحیاتم سازگار نبود خودم رو تغییر می دادم که سازگار باشه.
اما واقعا خانواده همسرم عالین.
6-یکی قم،یکی اصفهان،هر دو کاربر تبیان! واقعا عجیب نیست؟ چرا بیشتر توضیح نمیدید؟!
در قران آیه ای داریم : آیا از امر خدا تعجب می کنی؟
خداست و ازدواج ما گزیده ی خداوندی ست . هیچ تعجبی نداره اگر به قدرت والای او ایمان داشته باشید.
7-دکی اینکالج عزیز ما برای اینکه همسر نمونه باشه چی کارا برای همسرش میکنه؟ نسیم وصال گل چطور؟
سعی می کنم تمام شرایطی رو که مورد نظر همسرم هست رو فراهم کنم
اگر متوجه بشم که موردی باعث آزارشون می شه برطرف می کنم
دوست دارم همسرم ازم رضایت داشته باشه و در حد توانم می کوشم تا رضایتشون رو جلب کنم.
8-بهترین هدیه ای که از هم دوست دارید بگیرید و بهترین هدیه ای که دوست دارید بدید(یعنی برای طرف مقابلتون اون ارزش رو برسونه)چیه؟
نگاه بر ترین و بی دریغ ترین هدیه ایست که به هم هدیه میدیم. چون نگاه خلاصه ی تمام محبته. وقتی به هم نگاه می کنیم تمام سختی ها و مشکلات نابود می شن و چیزی جز عشق رو نمی بینیم. مطمئن باشید هیچ هدیه ی مادیی وجود نداره که بتونه برای همسرم اون ارزشی رو که براشون قائلم برسونه.
چون مادیات در حد عشق ما نیست.
9-قبل از ازدواج چه چیزی تو زندگیتون کم بود که حالا داریدش؟
همسرم.
10-یه جا نسیم وصال در مورد دکی اینکالج گفته بودند.عشق.... اینو بیشتر باز میکنید؟ یعنی چی عشق؟!
عشق والاترین آفریده ی خداوندیست . قبل ازاین که هر موجودی آفریده بشه خداوند عشق رو آفرید و از پرتو عشق به مخلوقات تجلی بخشید. همسرم گلی هست که از سرچشمه ی عشق آب می خوره و عشق در تمام تار و پود هستیش تنیده شده.
11-به نطرتون خوبه همسر آدم روحیه لطیف داشته باشه؟ حساس باشه؟ کدومتون برای طرف مقابل این صفت رو میپسندید؟ یا شاید هم هر دو !
همسر من که واقعا روحیه ی خیلی لطیف و حساسی دارن و از این روحیشون خیلی چیزا رو یاد گرفتم.
چون همسرم همیشه تعادل رو رعایت می کنن این صفت ها هم برام بسیار پسندیده ست.
12-رمز خوشبختی؟
باور ساده دلانه ی سعادت. همین که به این باور برسیم که خوشبخیتم واقعا خوشبخیم.
13-خواسته ای که از هم تو مراسم خواستگاری داشتید چی بود؟ صداقت و ....؟! یعنی روتین مثل بقیه؟ یا نه؟! اتفاقا صحبت های خواستگاری مون مثل هیچ کس نبود.
نگفتیم که از من چه انتظاری داری؟ و خیلی سوالای روتین دیگه.
اول دیدگاهمون رو راجع به زندگی واسه هم روشن کردیم و بعد در موردش صحبت کردیم در مورد عشق حرف زدیم
در مورد دلیلمون و هدفمون از ازدواج و زندگی
و ... 14- برای خواستگاری با این مراسم پرسش و پاسخ کتبی موافقید؟ (یعنی شفاهی هم باشه هااا!ولی کتبی بیشتر)
کتبی چه اشکالی داره؟ خیلی هم عالیه. من هر دوش رو می پسندم.
15-توی مراسم خواستگاری خوبه تا کجا از هم بپرسیم ؟ بعضی ها تا رنگ مورد علاقه طرف رو هم قبل از ازدواج میپرسند! خوبه آدم چیا رو بفهمه ؟
اول باید انسان دیدگاهش رو برای طرفش مشخص کنه که وقتی در مورد مسئله ای صحبت می کنه طرف هم به خوبی بتونه درک کنه و مشکلی پیش نیاد
اصل و اساس زندگی رو مشخص کنن و بگن که برای زندگی چه هدفی دارن
و ...
این جور سوالای سطحی مثل پرسیدن رنگ مورد علاقه وقتی پرسیده میشه که کلی وقت برای حرف زدن دارن و می رسن به این سوالای جزیی پاسخ بدن.
شما چقدر سوال پرسیدید؟
راستشو بخواین حسابش در دستمون نیست خیلی زیاد بود.
16-چه مشکلی طرف مقابل داشته باشه ، مشکله و غیر قابل حل! خواهشا اعتیاد رو فاکتور بگیرید!
آخه فقط اعتیاده.
هیچ چیز غیر قابل حل نیست. حتی اعتیاد. فقط اراده محکم میخواد. ایمان میخواد به این که انسان بارها و بارها متولد می شه و هر روز فرصتی برای تغییره.اگه این همه طلاق به وجود میاد اول واسه اینه که به خدا توکل ندارن
به قدرت خدا که میتونه مشکلاتشون رو حل کنه ایمان ندارن
همه چیز رو تموم شده و غیر قابل حل می پندارن
17-نظرتون در مورد این مهریه چیه؟ "حفظ قرآن کریم و دیوان حافظ"! خوبه ؟ بده؟ چرا؟!
هر دوشون خیلی خوبن اما حفظ قرآن برای مهریه بهتره.
روزی مردی خدمت پیامبر رسید و گفت که قصد ازدواج داره اما پولی نداره که مهریه بده حضرت فرمودن که آیا از قرآن سوره ای حفظ هستی؟ گفت بله. پیامبر فرمودن آیات را یه همسرت یاد بده.
18-دوست دارید مراسم عروسی داشته باشید یا نه مثلا برین یه سفر پر بار و بعدش بیایید سر خونه زندگی...چرا آره ...چرا نه؟!
ما که از خدامونه بریم مکه. چون میخوایم وقتی میایم خونمون از عطر خانه ی کعبه و مدینه معطر باشیم.
19- به نظرتون بهترین اسمی که میشه پدر ومادر طرف مقابل رو صدا زد چیه؟!
پدر؟ پدرجون؟ آقا جون؟ بابا؟! مامان؟ مادر ؟ مادرجون؟ ......؟!
فکر میکنم یک معضل باشه! برای شما نبود؟! چطوری کنار اومدید؟!
اصلا و ابدا برای ما معضل نبود ما خیلی ساده و راحت مامان و بابا صدا می زنیم . حتی وقتی میخوایم با هم در مورد خانواده صحبت کنیم نمی گیم مامان من یا مامان تو . بلکه میگیم مامان+اسمشون. همین طور برای بابا.
هیچ وقت هیچ چیز رو سخت نگیرید. اگه ساده ببینید واقعا ساده میشن.