• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 8218)
دوشنبه 29/4/1388 - 12:59 -0 تشکر 133966
مهاجران غیر قانونی افغان جایی در ایران ندارند

به نام خدا

سلام

شاید این بحث لازم بود که در سیاسی مطرح بشه اما این مربوط به جامعه است؛

افغانی ها حدود 16سال (نمیدونم بیشتر یا کمتر)در ایران هستند که جز مشکل و بدبختی برای ایران چیزی دیگه ای به ارمغان نیاوردند ،اینها باعث قتل،بیکاری،فساد و...که که متاسفانه در گذشته در ایران ساکن شدند والان بیرون رفتن انها خیلی مشکله

مثلا چند وقت پیش پسر یک قاضی به دست یک افغانی بخاطر 5هزار تومان کشته شد که تاسف برانگیزه

حالا نصف قاچاق مواد مخدرو استفاده از امکانات دولتی و... بماند

حالا نظر شما در مورد حظور اونها چیه؟؟؟؟؟

يکشنبه 11/5/1388 - 18:17 - 0 تشکر 138072

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

همشهری آنلاین یه سایت رسمی هست ولی این رسمیت دلیل بر معتبر بودن اخبارش نمیشه!

ازدواج امری کاملا خصوصی و شخصی هست و به خود افراد و خانواده هاشون مرتبط هست، ازدواج دو نفر هیچ ربطی به من و شما و دولت و دیگران ندارن، و نمیتونیم در مورد ازدواج دیگران ما نقد و اعمال نظر کنم!

هر کسی معیارهای خاصی برای ازدواج داره و ممکننه دیدگاهی نژاد پرستانه نداشته باشه و شخص ایرانی که پدر و مادر یا یکی از والدینش افغانی هست رو به همسری قبول کنه.

مگه کسی افغانی باشه محکوم به بدبختی و طالع نحس هست که حق ازدواج نداشته باشه؟!

خیلی ایرانیان هم میرن اروپا و آمریکا و دیگر کشورها ازدواج میکنن، این دلیل میشه دولت اون کشور ها این اشخاص رو از کشورشون بیرون کنن؟ صرفا به خاطر ازدواج؟

مگر در احکام ازدواج اومده، ازدواج با اتباع غیرایرانی گناهه؟

خیلی از اتباع ایرانی با دختران افغانی ها ازدواج میکنن و زندگی خوب و خوشی دارن!

به قول قدیمی ها قافیه که کم آید، شاعر به جفنگ آید...!

شما هم حرفی برای کوبوندن افغانی ها پیدا نکردین به این ازدواج که موضوعی کاملا شخصی هست و به زندگی خصوصی آدما مربوط میشه استناد میکنین، که این دخالت در زندگی خصوصی دیگران جای تاسف داره!

امیدوارم من بعد دلایلی محکم تر و مستدل تر بیارین!

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 11/5/1388 - 19:59 - 0 تشکر 138115

سلام

به قول قدیمی ها قافیه که کم آید، شاعر به جفنگ آید...!

دست شما درد نکنه .....دیگه چیز دیگه نمیخواین بگین؟

به خاطر دفاع از بیگانگان به هموطن خودتون توهین میکنین.....هر چند از شما بعید نیست ....این اولین بار شما نیست که به کاربرا توهین میکنین

صحبتهای منو جفنگ تلقی میکنین .....این اولین بار شما نیست

من با زندگی خصوصی کسی کاری ندارم ....وقتی اینا با زنان ایرانی ازدواج میکنن  به حضور غیر قانونی خودشون مشروعیت میبخشن ...متوجه شدین ؟

از خدا میخوام که به شما عفت کلام عطا کنه....وکمی آرامش تا همش در پی درگیری با دیگران نباشین

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

يکشنبه 11/5/1388 - 21:41 - 0 تشکر 138141

سلام

افغان ها حتی به خودشون هم رحم نمیکنن چه برسه به ما

مورد زیر رو مطالعه کنین !

به نظر شما کسی که به خاطر 700هزار تومن هموطن خودش رو به قتل برسونه به ما رحم میکنه؟ 

گفت وگوی روزنامه«اعتماد درسال 85  با  بازپرس ویژه قتل تهران درباره جنایت یك مرد افغانی

گروه حوادث : مرد افغانی كه بخاطر بدهی 700 هزارتومانی به هموطنش او را به قتل رسانده بود همچنان تحت بازجویی قضایی پلیسی قرار دارد.
این مرد كه برای شركت در بازی قمار این مبلغ را از دوست خود قرض گرفته بود پس از پایان بازی او را كشت و قصد داشت سایر اعضای خانواده اش را از پای درآورد كه با دادوفریادهای دختر 15 ساله مقتول توسط همسایه ها دستگیر شد.
جنایت این مرد افغان كه خیرالله نام دارد بار دیگر این بحث را مطرح می كند كه برای كنترل جرایم افاغنه در ایران چه باید كرد.
ولی الله حسینی ، بازپرس ویژه قتل و مسوول رسیدگی به این پرونده به خبرنگار «اعتماد» می گوید: مطابق آماری كه نیروی انتظامی سال گذشته اعلام كرد 14 درصد جنایات و نه جرایم مربوط به افغانهاست . این آمار بسیار بالاست و قطعا باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و به نظر من سیاست كیفری و تشدید مجازات می تواند موؤر باشد.
وی می گوید: آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است كه ورود و خروج افغان ها بشدت باید تحت كنترل باشد و مسوولان اخراج یا نگهداری آنها را تحت كنترل درآورند.
بازپرس ویژه قتل ادامه می دهد: مطابق قوانین داخلی ما، اقامت هر تبعه خارجی منوط به داشتن مجوز است و اگر مجوز نداشته باشد باید از كشور خارج شود. خصوصا در مورد افغانها، چرا كه در بحث موادمخدر هم آمار جرایم افغانها بسیار بالاست و آمارهای بالا در جرایم افغانها نشان می دهد تاكنون برخوردها با این افراد مناسب نبوده است ، این در حالی است كه سازمان زندان ها هم نگهداری مجرمان افغان را مستلزم هزینه زیاد می داند و بارها این مساله به مسوولان گوشزد شده است .
وی به سود اقتصادی حاصل از حضور افغانها در ایران اشاره می كند و می گوید: هرچند كارشناسان حضور افغانها را آنقدر كه در سطح افكار عمومی مطرح است زیانبار نمی دانند و معتقدند كه كارگران افغان سود زیادی از لحاظ اقتصادی برای كشور دارند، اما آنچه باید موردتوجه قرار گیرد این است كه سیاست كیفری مناسبی درباره آنها اتخاذ و ورود خروج اتباع بیگانه خصوصا افغانها بشدت ضابطه مند شود. طوری كه مسوولان افراد سابقه دار و مجرم را شناسایی كنند و بعد از اخراج اجازه حضور مجدد در كشور به آنها داده نشود.حسینی می افزاید: وقوع یك پنجم از جنایات در كشور یعنی اینكه یك پنجم از مواردی كه امنیت اجتماعی را به خطر می اندازد به دست افغانها انجام می شود، مثلا در مورد قتلی كه توسط خیرالله انجام شد باید بگویم رعب و وحشت ایجاد شده ناشی از این حادؤه هزینه زیادی برای جامعه دارد، بنابراین باید پیشگیری لازم از سوی مسوولان انجام شود تا این هزینه را پرداخت نكنیم .

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

يکشنبه 11/5/1388 - 22:33 - 0 تشکر 138157

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

فکر نمیکردم ضرب المثل های قدیمی ها رو شما توهین تلقی میکنین!

چون ناراحتتون کردم ازتون عذر میخوام.

من این مثل تو انجمن برای دوستان زیادی استفاده کردم و اونا هم با توجه به ضرب المثل بودن این جمله ناراحت نشدن!

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 11/5/1388 - 22:42 - 0 تشکر 138159

سلام

فکر نمیکردم ضرب المثل های قدیمی ها رو شما توهین تلقی میکنین!

با ضرب المثل هم میشه به دیگران توهین کرد ....با شعر هم میشه توهین کرد ....مهم منظوره!

شما خیلی خوب منظورتون رو در قالب ضرب المثل رسونیدن منم خیلی خوب منظورتون رو فهمیدم

من این مثل تو انجمن برای دوستان زیادی استفاده کردم و اونا هم با توجه به ضرب المثل بودن این جمله ناراحت نشدن

بله شاهد بودم که ناراحت نشدن.....دوستان قدیمی خودتون رو میفرمایین دیگه؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

دوشنبه 12/5/1388 - 0:39 - 0 تشکر 138198

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

خیر منظور من توهین نبود، اگر بود عذرخواهی نمیکردم!

شما مگه دوستان من رو میشناسین؟

جهت اطلاع میگم تمام تبیانی ها دوستان من هستن.

ولی این دوستی ها متقابل نیست، خیلی ها من رو دوست خودشون نمیدونن ولی من بازم دوستشون دارم!

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
سه شنبه 13/5/1388 - 12:6 - 0 تشکر 138581

با سلام

تیتر بحث  رو که دیدم دلم نیومد اینا رو براتون نگم اینا حرفهای یه راننده اتوبوس و چند تا نظامی هست که میخوام براتون بگم.

میگفتند تو زاهدن مثل هندونه افغانی جاسازی میکنند تو ماشین یا اینکه اتوبوس خالی میبرند و لب مرز گازاییل میفروشند و برگشتنی هم مسافر قاچاقی که همون افغانی ها هستند بار میزنند میارن یه طوری میگفتند بار میزنند که فکر میکردم دارند کامیون میوه بار میزنند یا اینکه میگفتند تو یه پراید تو صندوق عقبش چند تا افغانی جا سازی میکنند میارند از هر کدومشونم 30 هزار تومن میگرفتند من در عجبم این همه اینطوری میان چرا سپاه که مسئولیت مرزی اون بخش رو به عهده گرفته کاری برای این معضل عظیم نمیکنه اگه این معضل اجتماعی ما نیست پس چیه؟

همینطوری هر روز تعداد خیلی زیادی مهاجر افغانی به ایران میاد و میدونید که بین این مهاجران بعضی هاشونم میمیرند بله میمیرند جوابگو کی میتونه باشه با اینکه این موضوعات رو میدونند چرا برای حل این مشکل نمیکنند؟ این سوالیه که باید از دولت مردانمون بکنیم و چرا تا حالا برای حل این مشکل هنوز هیچ اقدامی نکردند و سپاه الان چیکار میکنه تو اون ناحیه مرزی؟

نیمدونم به هر حال من منتظر جواب هستم تا دلیل این اوضاع رو بدونم.

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
سه شنبه 13/5/1388 - 13:7 - 0 تشکر 138614

سلام

دوست عزیز gholamia : ببخشید كه جوابتونو دیر دیدم به هر حال امیدوارم جوابمو بخونید ..

من میخواهم به max2000 بگوییم شما از چی حرف می زنید می گویید افغانها بروند به کشورشون وخارجیها را بیرون کنند

بله منظورمو درست فهمیدید.

مثل ما  ما یعنی کی؟

 ما یعنی ما ایرانی ها كه كشور رو از زیر استعمار امریكا و بقیه كشور ها در اوردیم.

در ضمن این رو فراموش نکنید که در همین جنگ هشت سال دفاع مقدس چقدر افغانی در جبهه های جنگ ایران وجود داشت که با عراق جنگیدند حتی شهید و مجروح هم دادند اما الان بیناد شهید برای خانواده اینها چکار کرده است حتی کارت بنیاد شهید را هم دارند اما الان ایا شما حاضرید(حاظرید) در افغانستان با خارجیها بجگنید

دوران هشت سال فاع مقدس به گفته اما جنگ حق علیه باطل بوده و هر مسلمانی وظیفه داشت در اون جنگ شركت كنه. حالا اینكه بنیاد شهید بهشون رسیدگی میكنه یا نه رو باید برید به خود بنیاد شهید اعتراض كنید نه من.

در ضمن ایا شما واقعا فکر می کنید با رفتن مهاجرین به افغانستان خارجیها از افغانستان بیرون میروند من که چشمم اب نمی خوره در ضمن این مسئله خارجیها بیشتر بر می گرده به سیاست دولتمردان افغانستان نه جنگیدن مردم با انها

قبلا انقلاب اسلامی ایران تو مثال زدم الان هم همونو مثال میزنم. مگه دوران قبل از انقلاب كشور ما و تمام سیاستمداران ما با شاه خائن نبودند؟؟؟ ولی با یه انقلاب بزرگ و رهبری اما(ره) كشور تمام و كمال به دست مردم افتاد و الان هم كه 30 سال از انقال میگذره هیچ كس جردت نگاه چپ به ایران عزیز رو نداره(مگه غیر از اینه)

 این میشه همون قدرت مردمی .. همون چیزی كه در افغانستان امروزی وجود نداره و باعث این همه آشوب و استعمار در این كشور شده...

حالا فكر میكنید بازم هیچ ربطی به مردمش نداره؟؟؟؟

به هر حال این ممكنه نظر شما باشه و برای ما محترم

همونطور که میدانید افغانها شوری سابق را با اون عظمتش از کشورشون بیرون کردند اگر بخواهند خارجیهای فعلی رابیرون کنند فکر نمیکنم به مشکلی شوری سابق باشد وبه نظر من مسئله بیرون کردن خارجیها ومهاجرین خارج از افغانستان دو مقوله جدا از هم هست که هرکدوم  جای بحث جداگانه دارد

یعنی شما میخواین بگید كه وجود استعمار در افغانستان هیچ ربطی به مهاجران غیر قانونی نداره؟؟؟

شما فر میكنید این همه مهاجر افغانی توی ایران چیكار میكنن؟؟  یعنی برای چی برنمیگردن كشورشون ؟؟؟

دوران انقلاب پدران ما هم میتونستن برن كشور های همسایه كه یه مقدار از نظر سیاسی اوضاعش بهتر از ایران و اونجا زندگیی راحت تری داشته باشن ولی موندن جنگیدن مملكت رو به دست گرفتن تا برای فرزندان ما آسایش باشه و برای خودشون عرت و غرور ملی..

ایران طی 15 با رهبری امام اونم در خارج از كشور انقلاب كرد. شك نكنید اگه افغانی ها بخوان میتونن توی چند سال و خیلی راحت تر از ایران انقلاب كنن و كشورشونو دست خودشون بگیرن و یه كشور سالم رو داشته باشن.

گفتم خیلی راحت و توی چند سال علتش هم اینه كه ما ایرانی ها بیشتر از هر كشور دیگه ای دوست داریم این اتفاق بیفته چون غیر از اینكه امنیت افغانستان امنیت ایران محسوب میشه اونها برادران دینی و زبانی ما محسوب میشن  آسایششون برای ما هم مهم هست

به آینده امیدوار باشیم كه همیشه روشنه...

♫♫ باغچه ♫♫(کلیک کنید)

هر آمدنی رفتنی هم دارد...

ولی ایکاش رفتن ها زیباتر از آمدن ها بودند.....

خدانگهدار همگی

سه شنبه 13/5/1388 - 22:49 - 0 تشکر 138820

به نام خدا

سلام

باتشکر از همه دوستان عزیز

خواهشمندم همین روال تخصصی بودن بحث ادامه داشته باشه

چون این بحث خیلی تخصصی شده

موفق باشید

سه شنبه 20/5/1388 - 16:36 - 0 تشکر 141019

سلام

همین امروز یه عكسی مربوط به موضوع بحث پیدا كردم كه لازم دیدم برای شما هم بذارم.

به آینده امیدوار باشیم كه همیشه روشنه...

♫♫ باغچه ♫♫(کلیک کنید)

هر آمدنی رفتنی هم دارد...

ولی ایکاش رفتن ها زیباتر از آمدن ها بودند.....

خدانگهدار همگی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.