• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13759)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 2/5/1388 - 0:19 - 0 تشکر 134927

اول ازهمه عذرخواهی میکنم از دوستان اگه کمی تند صحبت کردم ولی هنوز هم روی نظرم قرص و محکم ایستادم.در ادامه باید بگم که جناب haditakاینکه فرمودین احساس عالم بزرگ دارم باید به عرضتون برسونم که اینطور نیست ولی فکر میکنم شما چنین حسی رو نسبت به خودتون دارید.همینطور که شما از نظرات بعضی کاربرا متعجب میشید به همانگونه من به پاسخ شما مات ومبحوت و متحیر مینگرم.من نمیدونم شما چطور از خونه بیرون میریدچون با این ایدءولوژی فکریتون در روز هزار مرتبه دچار گناه میشید. همه تعصبات در مورد زنان مربوط به اسلام نیست ولی شما سعی دارید همه چیزرو به اسلام ودین ربط بدین.واگر اطلاع داشته باشید دوچرخه های مخصوص بانوان هست که مشکلی ایجاد  نمیکنه واینها همه اشکال تراشی بیش نیست.جناب mamal92گرامی همه بحث من سر این هست که هر موضوعی رو به دین نچسبونیم ومنظور من از قرن 21 اینه که جور دیگه ای نگاه کنیم نه اینکه دینمون رو عوض کنیم.ولی ممنون که اینقدر متین پاسخ دادین.وجناب vahedmeladiمحترم اول تشکر میکنم به خاطر ابراز لطفتون ودوم اینکه منم این صحبت شمارو که حبس کردن زنان به دست طالبان تو خونه هاشون رو به داشتن غیرت نسبت دادین قبول ندارم.یعنی شما موافقید که زنان ما هم زندانی باشند در عوض مردان ما احساس غیرت کنند.

آنگاه که خنده بر لبت مي ميرد              چون جمعه پاييز دلم مي گيرد

ديروز به چشمان تو گفتم که برو            امروز دلم بهانه ات مي گيرد

 

جمعه 2/5/1388 - 2:6 - 0 تشکر 134940

 با سلام

تا اینجا سعی کردم همه ی پستهایی رو که دوستان گذاشتن رو بخونم

خب به نظر من یه جورایی دارین سخت می گیرین

اسلام خانمها رو محدود نکرده

اینکه شماها میگین دوچرخه سواری برای خانمها درست نیست یه حرف ه و

رعایت اسلام در این مورد یه حرف ه دیگه.

من می بینم صبح ها یا ایامی مثل روزهای جمعه خانمها به پارک میان و به ورزش می پردازن که یکیش همین دوچرخه سواریه.

اما اینها دو دسته اند

یکی اونهایی که کلا حفظ حجاب ندارن چه با دوچرخه چه بی دوچرخه.

یه دسته هم هستن که فقط قصد و منظورشون ورزش هست ولا غیر.

اینایی که من میبینم نه جلب توجه می کنن و نه لباسهایی می پوشن که بدن نما باشه.

پس میشه که با رعایت حجاب و حفظ حریمهامون به ورزشی مثل دو چرخه سواری هم روی بیاریم.

و اما من فکر می کنم خانم تیردراپ درست میگن.

من با صحبتهای ایشون مبنی بر نشستن خانمها ترک موتور موافقم.

اگه دوچرخه سواری برای خانمها بده پس در اونصورت هم باید بد باشه.

چون مدل نشستن چه روی موتور و چه روی دوچرخه یکیه و فرقی نمی کنه.

 

*کاش به زماني برگردم که تنها غم زندگيم شکستن نوک مدادم بود*  

جمعه 2/5/1388 - 10:21 - 0 تشکر 134965

سلام علیکم

جناب hovakhshatra

من متوجه نشدم که این دوچرخه بانوان که می فرمایید چه فرقی داره که از نظر حجاب و جلب توجه نکردن خوب باشه .

ما داریم از نظر عرفی و مذهبی بحث می کنیم و دلایلمون رو هم بیان کردیم . وقتی ما به رفتار حضرت زهرا و زنان از اهلبیت نگاه می کنیم که اینهمه روی این مسائل دقت داشتند و وقتی به احکام اسلامی نگاه می کنیم می بینیم زن نباید کاری انجام دهد که موجب جلب توجه و جلب طمع مردان مریض القلب شود . 

در پاسخ جناب sistergol هم باید عرض کنم که 

وقتی زنان می تونن ورزشی بکنند که آقایون نبینند چرا باید خودشون رو در معرض دید مردان قرار بدن در حالیکه این کارشون جلب توجه می کنه . 

راستی برای من سواله که اون خانومهایی که می فرمایید حجاب اسلامی داشتند چه جور حجابی داشتند یعنی چی پوشیده بودند که مصداق حجاب اسلامی بوده .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

شنبه 3/5/1388 - 18:25 - 0 تشکر 135461

با سلام

منم قبول دارم كه ترك موتور نشستن فرقی با دوجرخه سواری نداره ولی فقط از لحاظ طرز نشستن. اما دوچرخه سواری بسیار بسیار بدتر و زننده تر است حتی با لباس اسلامی. چون وقتي ركاب ميزنيم مانتو و شلوار چند سانت به سمت بالا مي رود و در حركت بعدي ركاب، از سمت ديگر مانتو و شلوار بالا مي رود و ...

ترك موتور نشستن هم اگر با رعایت شئون اسلامی باشه چه اشكالی داره؟ من خانومهائی رو دیدم كه وقتی ترك موتور نشستند، حتی نمی شد گفت پاشونو كجا گذاشتن؟

ولی همه كه رعایت نمی كنن. پس به نظرم باید ممنوع بشه. البته این موتورهای مخصوص خانمها كه جدید ساخته شده یك دیواره ای در اطراف صندلی قرار داره كه مانع از دیده شدن میشه. این طرح خوبیه.

شنبه 3/5/1388 - 20:24 - 0 تشکر 135516

منم با بیشتر صحبت های Hovakhshatre موافقم!

باز خدا خیر بده طالبان رو که هم از توبره نمی خوره هم از آخور!

کاش در ازای هر 1000 تا حرفی که می زنین که دخترارو از دوچرخه بکشین پایین، یه دو کلومم می گفتین که نگاه آقایون رو از سطح زین دوچرخه ی خانوما بکشین بالاتر!

منم با دوستم می رم دوچرخه سواری!

خدایا منو به راه راست هدایت کن بی زحمت!

يکشنبه 4/5/1388 - 1:31 - 0 تشکر 135585

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

اومدم به این بحث پاسخ بدم، رفتم تمام مطالبی که نخونده بودم رو خوندم اومدم پاسخ بدم، برای همین الان دارم پاسخ میدم.
شاید در تنها موردی که با خانم خیالباف موافق هستم همین بخشش که مربوط به نگاه مردان بود هست!
خانما وظیفه دارن حجاب خودشون رو با توجه به محدودیت هایی که گفته شده رعایت کنن و عواملی که باعث جلب توجه میشه رو انجام ندن.
ولی متاسفانه بعضی اقایون اساسا مشکل دارن، حتی زن چادری رو گرفته رو هم میبینن دچار گناه میشن (!) اینجا دیگه نمیشه گفت این خانم چادری عامل گناه این شخص بوده، امثال چنین افرادی هم کم نیستن که با نگاهشون تیربارون میکنن طرف رو حتی با چادر!
من همون جمله معروف رو تکرار میکنم و بر اون اصرار میکنم:
خواهرم حجابت، برادرم نگاهت!
این همه بحث کردیم که خانما چجوری دوچرخه سواری کنن یا نکنن، یا چجوری ورزش کنن و این چبرا، ولی کلامی از نگاه بعضی اقایون حرفی گفته نشد!
نمیشه مردا رو کور کرد و یا خانما رو تو خونه اسیر کرد (!) باید حد متعادلی رو پیدا کنیم که نه افراط باشه و نه تفریط.
اگر یکی دست نداشته باشه و دزدی نکنه، کار زیادی نکرده، چون اگر هم میخواسته دزدی کنه، دستی نداشته که باهاش دزدی کنه، ولی اگر دست داشت و دزدی نکرد، پاداش خوبی بهش باید داد.
منظورم اینه اگر قرار باشه چشم مردان رو کور کنیم و خانما رو تو خونه اسیر کنیم، پس چجوری میشه فهمید کی زاهد و پارسا بوده و کی حیض و چشم چران؟
کسی که موقعیت گناه داشته باشه و گناه نکنه خیلی مرده، مگر نه با کور کردن مردان و اسیر کردن خانما تو خونه هم میشه همه رو رهسپار بهشت کرد.
هرگز نمیشه جامعه رو پاستوریزه کرد، چون شیطان همیشه اکتیو هست، پس بهتره راهی رو پیدا کنیم که تیرهای الوده شیطان به چشمان و اندام ما نخوره!
سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 4/5/1388 - 4:46 - 0 تشکر 135589

بسم رب الحسین

سلام و عرض ادب دارم خدمت دوستان عزیز و با عرض تبریک به مناسبت اعیاد بزرگ شیعیان .

از نظر شرعی دوست خوبم اقا هادی و همین طور برخی خانمها فرمودند.

اما من میخوام برگردم به برخی تفکرات عقلی خودم که طبعا از عرف و اجتماع سرچشمه گرفته . بدون در نظر گرفتن حکم شرع .
سعی میکنم توضیح کافی رو بدم  اگر باز لازم هست هر کدوم از دوستان ادامه دهنده صحبت خودشون باشند .


خانم هوخشتره محترم ؛
خیلی ممنون از  حضور و لطف شما . منظورتون من بودم دیگه ؟ :d
البته عیبی نداره حالا چه ما تو عهد بوق علی شاه و اون طرفا (عادت کردم این شکلی بگم همون منظور شما رو) باشیم و چه پیشرفتهای عظیم اونها در دوره ما شکل بگیره جفتش دو تاست !

دو دلیل به ذهن من میرسه که بر دلایل شما خط بطلان میکشه !
اول : قرار نیست هر چیزی که قدیمی میشه تاریخ انقضای اون هم برسه . شاید خیلی از واقعیت های صحیح رو اونها رعایت میکردند و ما الان ازش غافلیم ! ضمن اینکه ممکنه همین طرز تفکر شما موجب خنده و تمسخر ایندگان بشه! و شما در جایگاه محکوم قرار بگیرین.
دوم : اگر در آن زمان مخالفت میشده ، بنا بر اینکه هر حکمی برای صاحب حکم ، ارزش و تقدس داره ، الان نیز همان تقدس برای قائلین اون فکر وجود داره ! احترام جایگاههای فکری برای همه در هر زمانی هست و همانطور که شما عقیده ای دارید اونها هم عقیده خودشون رو دارند .




خانوم خیالباف ؛ فکر میکنم بسیاری از این عقاید شما برگرفته از برخی توهمات باشه ! یا سر رو فرو بردن در برف!
عرضم خدمتتون اینکه ، طرف ملت رو میذاشت لای منگنه ! وقتی کارد به استخوانشون میرسید ازشون رشوه میگرفت تا بی خیال منگنه زدنه بشه ! میگفت آقا شما میتونی رشوه ندی !
خب خواهر من شما رشوه نگیر تا اون هم نده !
شما کاری نکن تا باعث بشی چشم مردم هم دنبال شما باشه !
سخته ؟
منم باشم میگم سخته ! چون توی اروپا دوچرخه سواری که سهله ، خیلی چیزای دیگه هم آزاده !

""خدایا منو به راه راست هدایت کن بی زحمت! ""

نمونه ی بارز دموکراسی دینی !

فرمود: ادعونی استجب لکم ! البته با اخلاص بخوانی قطعا پاسخ میگیری !

...ادامه دارد....

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 4/5/1388 - 4:52 - 0 تشکر 135590

ممل عزیز ؛
اگر از اون مردمی که حتی از نگاه به خانمهای چادری هم دریغ نمیکنند یه نشانی آدرسی چیزی بدین بریم سراغشون بهتر میشه این افراد رو شناخت!
یه جوری میگین اینها زیادند که خودم یه لحظه ترسیدم نکنه من هم جزء این افراد باشم !؟ یا حتی خواهر مادر خودم با چادر حتی موجب نگاه آلوده دیگران بشن!
یکم غیر طبیعیه این مسئله و البته غیر قابل باور .
یا حداقل اینقدر تعداد این آقایون کمه که باید به تیمارستان رجوع کنند تا بهبودی و سلامتیشون رو به دست بیارند!
ضمن اینکه ما بحث نمیکنیم در مورد نگاه آقایون ! حتی نگاه هم بکنند باعث و بانیش اون خانم میشه به نظر من !
در کل با عدم افراط و تفریطی که فرمودید موافقم.


اما سایردوستانی که با موتور سوار شدن مقایسه کردند ! نظر خودم رو بگم در موردش .
همان موتور سوار شدن از این جهت اشکال نداره چون یه اقایی یا محافظی با اون خانم سوار بر موتور هستش ! به این ترتیب اگر قرار بود موتور سوار شدن خانمها هم فردی و به صورت تک سرنشین باشه باز هم مذمت افراد مثل من رو به همراه داشت .
در اینجا دیگه تحرک بدن دخالتی نداره!
پس اگه میگیم دوچرخه سواری موجب بی عفتی در جامعه هست یک دلیل عقلیش اینه که موجب میشه دخترها به تنهایی و بدور از یک سرپناه یا یک تکیه گاه به بیرون بیان !
همین امروز نزدیک پل فردوسی نمونه اش موجود بود ! فکر میکنم سرعنش هم به 20 یا 30 کیلومتر میرسید !!! چنان تند رکاب میزد که.....! فقط کافیه تو اون لحظه ترمز این بنده خدا از کار بیفته یا .... دیگه واویلاست در اون شلوغی و ترافیک !
دقت فرمودید ؟

اما خانم هوخشتره فرمودند با پدرشون یا همون چیزی که به عقیده من میتونه محافظتی رو از اون دختر داشته باشه دوچرخه سواری میکنند !
من از نظر عقل خودم به این شکل مخالفت میکنم که درسته شاید شما با این توصیف خودتون تنها قصد ورزش و تفریح خانوادگی رو دارید ؛
اما دقت بفرمائید وقتی قبح یه مسئله ای ریخته میشه کم کم همان کار باعث پیدایش موج عظیمی در جامعه میشه که دیگه حتی از کنترل پدر مادر ها هم خارج میشه !
این جوریه که باز باعث شکست حرمتها میشه و این حرمتها هم باید باشه که اگه نباشه دقیقا کشور ما مبشه لوس آنجلس یا تکزاز !
فکر نمیکنم دخترای عاقل و بالغ ایرانی از هر مسلک و دینی که باشند به خودشون اجازه بدند تا باعث و بانی چنین حرکتی در جامعه بشند .

نکته آخرم اینکه حد اقلش اینه که اگه فرضا من میتونم با یک شرایط خاص دوچرخه سواری کنم سعی نکنم بی پروا و آزادانه در پی گسترش اون باشم ! چون هر چیزی حدی داره و دائره محدودیتی
اگر بر فرض من به خاطر استفاده مناسب از برخی سایتهای فیلتر شده از فیلتر شکن استفاده میکنم ، استفاده از فیلتر شکن رو جار و جنجال خیابانی و محیط عمومی نکنم !
اینها دو نمونه مثال عمومی بود هم برای دخترا و هم پسرا


عرضی نیست و یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 4/5/1388 - 10:1 - 0 تشکر 135626

سلام علیکم

دوستان عزیز 

اگر دوستان عزیز برای حرفشون دلیلی داشته باشند که مخالفت کنند خیلی خوبه مثل خانم تیردراپ که دلایلشون رو ذکر کردند و ما هم جواب دادیم یا ایشون قانع می شن یا نمی شن . 

اما بعضی از کاربران می خوان صورت مساله رو پاک کنند تا کسی به اونها اعتراض نکنه . اگر قرار هست اینطوری در مورد دین قضاوت کنیم خب کلا اگر اصل اسلام رو کنار بذاریم راحت تر نیستیم؟

بعضی خانومها عادت کردند که تا بحث حجاب و عفت خانومها مطرح بشه سریع بگن خب آقایون چشمهاشونو حفظ کنند و نگاه نکنند خب این حرف درستیه و آقایون باید چشمهاشون رو ببندند اما وظیفه خانومها چی می شه ؟

می شه بگیم خانومها هر جور دوست دارن بیان بیرون بعد آقایون هم چشماشونو ببندند؟ 

مساله اینه که دوچرخه سواری زنان در حضور نامحرم  از نظر عرفی کاریه که باعث میشه جلب توجه مردان بشه و وقتی اینطور شد از نظر شرعی حرام می شه و حتی اگر زنی بتونه حجاب رو هم رعایت کنه باز هم نفس این کار می تونه مشکل آفرین باشه و به عفت عمومی جامعه ضربه بزنه حالا اگر خانومها نمی خوان قبول کنند که مشکل داره می تونن این کار رو انجام بدن . 

توی اینطور بحثها اصرار زیاد بی فایده است . ما دلایلمون رو گفتیم و دلایل مخالفین رو هم شنیدیم دیگه هر کدوم از ما می تونه خودش تصمیم بگیره اما بر طبق هر تصمیمی باید پیش خدا هم از تصمیممون دفاع کنیم .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

يکشنبه 4/5/1388 - 14:41 - 0 تشکر 135685

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

حیات طیبه عزیز چنین افراد بیماری در جامعه زیاد هستن، تو دانشگاه که زیاد دیدیم!

خانمی چادری رو روگیر که هرگز کسی ازش چیزی رو ندیده بود و جلب توجه هم نمیکرد رفتارش، آقایی بود که همیشه دوست داشت بره بشینه کنار صندلی این خانم (!) و به بهانه با ایشون صحبت کنه و ...

اگر قرار باشه همش بگیم خانما اینطوری کنن، مسلما همه موضع گیری میکنن و میگن آقایون هم نگاهشون رو کنترل کنن، پس بهتر نیست از اول بحث رو دو طرفه پیش ببریم که فقط یک طرف رو محکوم نکنیم؟

از اول این بحث همش خانما مورد نهیب قرار گرفتن در صورتی که گناه زن و مرد در چنین مورادی یکسان هست، چه اونی که لباس مناسب نداره و چه اونی که نگاه قرض ورزانه داره، جفتشون گناه کار هستن، ولی همش گفتیم پوشش خانما، پس چرا کسی حرف از نگاه آقایون نمیزنه؟

به نظر شما اینطوری بحث بهتری پیش نمیره؟

من با یه طرفه رفتن به قاضی مخالفم، نباید با یه طرفه رفتن به قاضی گناه شخص مقابل رو نادیده گرفته بشه.

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.