به نام خدایی که همین نزدیکی هاست
سلام
اومدم به این بحث پاسخ بدم، رفتم تمام مطالبی که نخونده بودم رو خوندم اومدم پاسخ بدم، برای همین الان دارم پاسخ میدم.
شاید در تنها موردی که با خانم خیالباف موافق هستم همین بخشش که مربوط به نگاه مردان بود هست!
خانما وظیفه دارن حجاب خودشون رو با توجه به محدودیت هایی که گفته شده رعایت کنن و عواملی که باعث جلب توجه میشه رو انجام ندن.
ولی متاسفانه بعضی اقایون اساسا مشکل دارن، حتی زن چادری رو گرفته رو هم میبینن دچار گناه میشن (!) اینجا دیگه نمیشه گفت این خانم چادری عامل گناه این شخص بوده، امثال چنین افرادی هم کم نیستن که با نگاهشون تیربارون میکنن طرف رو حتی با چادر!
من همون جمله معروف رو تکرار میکنم و بر اون اصرار میکنم:
خواهرم حجابت، برادرم نگاهت!
این همه بحث کردیم که خانما چجوری دوچرخه سواری کنن یا نکنن، یا چجوری ورزش کنن و این چبرا، ولی کلامی از نگاه بعضی اقایون حرفی گفته نشد!
نمیشه مردا رو کور کرد و یا خانما رو تو خونه اسیر کرد (!) باید حد متعادلی رو پیدا کنیم که نه افراط باشه و نه تفریط.
اگر یکی دست نداشته باشه و دزدی نکنه، کار زیادی نکرده، چون اگر هم میخواسته دزدی کنه، دستی نداشته که باهاش دزدی کنه، ولی اگر دست داشت و دزدی نکرد، پاداش خوبی بهش باید داد.
منظورم اینه اگر قرار باشه چشم مردان رو کور کنیم و خانما رو تو خونه اسیر کنیم، پس چجوری میشه فهمید کی زاهد و پارسا بوده و کی حیض و چشم چران؟
کسی که موقعیت گناه داشته باشه و گناه نکنه خیلی مرده، مگر نه با کور کردن مردان و اسیر کردن خانما تو خونه هم میشه همه رو رهسپار بهشت کرد.
هرگز نمیشه جامعه رو پاستوریزه کرد، چون شیطان همیشه اکتیو هست، پس بهتره راهی رو پیدا کنیم که تیرهای الوده شیطان به چشمان و اندام ما نخوره!