• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 18797)
سه شنبه 18/1/1388 - 15:38 -0 تشکر 104093
-:- دل شکسته-:-

سلام دوستان شاید زمانی هم دل شما شکسته شده باشد من نمی دونستم این تاپیک را باید در کدوم انجمن قرار می دادم ، گفتم در اینجا قرار بدهم شاید شماهم شعری یا نوشته ای دارید که در اینجا قرار بدهید

فقط خواهش می کنم مطالبتون به عنوان تاپیک مربوط باشه

خداحافظ گل پونه .گل تنهای بی خونه
لالایی ها دیگه خوابی . به چشمونم نمی شونه
یکی با چشمای نازش دل کوچیکمو لرزوند
یکی با دست ناپاکش گلای باغچمو سوزوند
تو این شب های تو در تو . خداحافظ گل شب بو
هنوز آوار تنهایی .داره می باره از هر سو
خداحافظ گل مریم .گل مظلوم پر دردم
نشد با این تن زخمی . به آغوش تو برگردم
نشد تا بغض چشماتو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شب غم بارونو بردارم
نمی دونی چه دلتنگم از این خواب زمستونی
تو که بیدار بیداری بگو از شب چی می دونی
تو این رویای سر دم گم .خداحافظ گل گندم
تو هم بازیچه ای بودی . تو دست سرد این مردم
خداحافظ گل پونه . که بارونی نمی تونی
طلسم بغضو برداره .از این پاییز دیوونه //خداحافظ

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
شنبه 29/1/1388 - 18:13 - 0 تشکر 107094

به نام خدا سلام

بی خیال :)

هیشکی منظور منو نفهمید :)

اینکه من هر روز صبح میام می بینم از انجمن ادبیات این تاپیک روئه دلم از یه لحاظ دیگه میشکنه و می گیره ! و بعدشم که با کلی تحسین روبرو میشه از جانب همه . اون وقت دیگه ................ :|

خوشحالم که دلم هر روز به سادگی برای هر چی  نمی شکنه یا اگه هم می شکنه چیزی نمیگم :)

کاش بتونم حرف دلم رو یه روز بدون ترس بگم بدون موضع گیری دوستان :) .. مثل اینکه در اینجا باید دست به عصا همچنان راه رفت و سکوت کرد :)

شاد باشین

شنبه 29/1/1388 - 18:46 - 0 تشکر 107100

 به نام خدا

دوست گرامی غصه رو باید با عسل بخوری

تا آخرش مزه عسل تو دهنت بمونه

وقتی از غصه میگی از اون نتیجه گیری کن تا با اصلاح کردنش زندگیت شیرین بشه

با اجازتون یه شعر دیگه از خودم بزارم

نگید میخاد غصه دار باشه

بگید از این شعرش نتیجه گیری کرده و

سعی کرده کمتر بهش توجه کنه تا زندگیش شادتر بشه

بهار

خیز و برون شو که بهار آمده

نغمۀ عشقم ز هزار آمده

          دل ز پس پرده برافکن که دی

جلوه ز ناکامی کار آمده

             بی دل و بی می به کجا ره برم

کین پی بدعهدی یار آمده

 در طلب یار نبودم قرار

کی به ره دیده قرار آمده

      درشکن زلف پریشان شدم

از خبر گل که نگار آمده

انجمن برق و روباتیکانجمن برق و روباتیک
منتظر حضور گرم شما در انجمن برق و روباتیک هستیم
شنبه 29/1/1388 - 18:52 - 0 تشکر 107104

به نام خدا

سلام

آرسو جان دیگه بعد از این همه مدت دوستی میفهمم چی میگی! همیشه هم فکر میکردی متوجه اشتباهم میشم اما تو هیچ وقت نمیگیری من چی میگم

" قلب ها گرامی تر از آنند که بشکنند" 

هر شعری هم که اینجا ثبت میشه دلیل بر این نیست که آآآی مردم دل من شکسته! خوش به حالم!

یکی مثل تو اینقدر قوی ه که خاطره ی غمگینش رو فراموش میکنه یا اگه فراموش نکرده هم لب باز نمیکنه..... 

یکی مثل من نه... یکی مثل من همه ی دلخوشیش خوندن شعرایی ه که یه ذره یه ریزه یه سر سوزن با خودنش حس میکنه

باباااااااااااااااااااااااااااا فقط تو نیستی که مشکل داشتی... این مشکل فقط برای تو نیست..ببین! یه نفر دقیقا حس تو رو داشته یه روزی

قبل از تو.... بابا این دست روزگاره... فقط تو نیستی و نبودی و نخواهی بود

این من رو آروم میکنه... خوندش رو نه تنها خالی منفی نمیدونم بلکه مثبت هم میدونم. نهایتش چیه؟ دو قطره اشک

اشک ها محترم هستن اما نه به هر قیمتی...

برای این ه که من به شخصه غمگین جات رو دوست دارم

روی صحبتم با تو نیست آرسو ها ... چون میشناسمت و دوستمی 

ولی در کل یه چیزی که همیشه حسرتش به دلم بود این بود که:

غمم درک بشه

ولی هیچ وقت نمیشه... چرا؟ چون یه مسئله به نظر یکی پیش پا افتادس ولی به نظر من خیلی مهمه

مثلا مهم ه برای من که چند ماه وقتم رو بذارم برای کسی و آخر سر با یه دروغ دک بشم و ساده لوح تصور بشم!

یکی مثل نوا میگه این اصلا ارزش نداره غصه بخوری چون اون آدم ارزش نداره

یکی مثل من میگه تا اخر عمرم با یادش قلبم درد میگیره که ای انسانیت؟ خاک بر سرت!

درست یا غلط... غم هم رو درک کنیم

همین 

مرسی آرسو جون.. مدت ها بود یه چیزایی میشنیدم همه این حرف ها مونده بود رو دلم

یا حق

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 29/1/1388 - 20:22 - 0 تشکر 107128

سلام

                                باید تو رو پیدا کنم

                               شاید هنوزم دیر نیست

                               تو ساده دل کَندی ولی

                                تقدیر بی تقصیر نیست

                              با اینکه بی تاب منی

                             بازم منو خط میزنی

                             باید تو رو پیدا کنم

                           تو با خودت هم دشمنی

                          کی با یه جمله مثل من

                           میتونه ارومِِت کنه

                          اون لحظه های اخر از

                         رفتن پشیمونت کنه

                        دلگیرم از این شهر سرد

                       این کوچه های بی عبور

                       وقتی به من فِکر میکنی

                      حس میکنم از راه دور

                     اخر یه شب این گریه ها

                     سوی چشامو میبره

                     عطر داره از پیرهنی که جا گذاشتی میپره

                    باید تو رو پیدا کنم هر روز تنها تر نشی

                    راضی به با من بودنت حتی ازین کمتر نشی

                   پیدات کنم حتی اگه پروازمو پرپر کنی

                   محکم بگیرم دستتو احساسمو باور کنی

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 29/1/1388 - 20:35 - 0 تشکر 107130

به نام خدا

سلام

دل شکستگی های همتون به دلم

ایشالاه یه روز میام بند می زنم

 

  «همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

 

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

 

 

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

يکشنبه 30/1/1388 - 3:3 - 0 تشکر 107198

با یاد یار

سلام خدمت همه ی دوستان

غمی که گریبانگیر دل عاشقه یه غم فعاله و فرسنگها با یاس وناامیدی فاصله داره......

.

من هم شعری رو براتون می نویسم که وقتی وارد این تاپیک شدم داشتم تصنیفش رو گوش می کردم:

حسین قوامی روحت شاد.....

شبی که آواز نی تو شنیدم
چو آهوی تشنه پی تو دویدم
دوان دوان تا لب چشمه رسیدم
نشانه ای از نی و نغمه ندیدم
تو ای پری کجایی؟
که رخ نمی نمایی
از آن بهشت پنهان
دری نمی گشایی
من همه جا پی تو گشته ام
از مه و مهر نشان گرفته ام
بوی تو را ، ز گل شنیده ام
دامن گل از آن گرفته ام
تو ای پری کجایی؟
که رخ نمی نمایی
از آن بهشت پنهان
دری نمی گشایی
دل من سرگشته توست
نفسم آغشته توست
به باغ رویاها چو گلت بویم
در آب و آیینه چو مهت جویم
تو ای پری کجایی
در این شب یلدا ز پی ات پویم
به خواب و بیداری سخنت گویم
تو ای پری کجایی
مه و ستاره درد من می دانند
که همچو من پی تو سرگردانند
شبی کنار چشمه پیدا شو
میان اشک من چو گل وا شو

تو ای پری کجایی؟
که رخ نمی نمایی
از آن بهشت پنهان
دری نمی گشایی...

بعد صد سال اگر از سر قبرم گذری
                 من کفن پاره کنم زندگی از سر گیرم...

يکشنبه 30/1/1388 - 7:22 - 0 تشکر 107199

به نام خدا سلام

این تاپیک دیگه داره با وجود من از مسیر اصلیش خارج میشه فقط آنه جان کاش در نوشتن بعضی جملاتت در یه جایی که همه حرفها خونده میشه تجدید نظر کنی . کلا مرسی از لطفت :|

یه چیز بگمو دیگه همتونو در این تاپیک به خدا میسپارم . درک کردن غم فقط حق دادن نیست . اگه اون غم حاصل اشتباه خودم باشه من به بقیه حق میدم که حتی به من فحش بدن . غم هر کس برای خودش عزیزه اما از بچگی یاد گرفتم که غم ها و مشکلات بزرگتری هم بعدن ممکنه تو زندگیم بیاد که اصلا فکرشو نمی کردم و بعدن خندم بگیره که چرا برای اون مشکل کوچولو به اندازه یه مشکل بزرگ گریه کردمو غصه خوردم :) .. هر چند در این مدت اخیر فقط برای یه موضوع گریه کردم . حتی به خاطر مشکلی که به خاطرش استعفا دادم هم گریه نکردم .

دیگه همین

شاد باشین

خدا نگهدار

يکشنبه 30/1/1388 - 15:8 - 0 تشکر 107256

امروزم سلام ...

حس غریب نازنین این فقط متنش بود اگه با صدای خودش بشنوی حتما زار میزنی ....

این یکیو محمد عربی میخونه با اون صدای فوق العادش

البته امیدوارم ترتیبش خیلی نافرم نباشه ...

یه روزی یه روزگاری

حرف بین ما نگاه بود

عشقو نقاشی می کردیم

نقش ما خورشیدو ماه بود

بعد از اون واژه نوشتیم

جملمون ستاره چین بود

مث دریا آبی بودیم

معنیه زندگی این بود

زندگی این بود ...

سوختمو سوختمو ساختم

هر چی داشتم به پات باختم

کاش تورو از روز اول

مث امروز می شناختم

تو عروسک بودیو من

آخر قصه دونستم

آخه عشق یعنی شکستن

عاشقانه سر سپردن

دل سپردن به سرابه

در سکوت خویش مردن ...

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

يکشنبه 30/1/1388 - 18:34 - 0 تشکر 107333

به نام خدا

سلام

یه چند بار بود این تایپیک را می دیدم نمی دونم چرا هر وقت

می خواستم بازش کنم می کفتم به خودم بذار بعدا می یام می بینم

امروز دیگه موفق شدم

راستش وقتی شعرهای دوستان را خوندم دلم گرفت اینجا اگه شاد هم باشی

بیای یه جورایی دلت می گیره

من خودمم شاید بعضی وقتها دلم بشکنه ولی هیچ وقت شعرهای غمگین نمی خونم

چون فقط غصه هامون را بیشتر می کنه وقتی آدم بدونه یه خدایی هست که همیشه

باهاشه دل شکستن و نا راحتی دیگه معنایی نداره

من یه پیشنهاد دارم بیاین از این به بعد اینجا شعرهای شاد بگیم

بعدش می بینیم چقدر تاثیر داره

خداوندا ! دستانم خاليند و دلم غرق آرزوها ، يا با قدرت بيکرانت دستانم را توانا گردان يا دلم را از آرزوهاي دست نيافتي خالي کن ...
يکشنبه 30/1/1388 - 20:5 - 0 تشکر 107359


سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

به همه ی دلشکستگان عزیز و محترم..توصیه میشود

به این مبحثثثثثثثثثثثث

و

اون مبحثثثثثثثثثثثثثثثثثثث

مراجعه نمایند...

دلتون شاد

لبتون خندون...

لحظاتتون قندون

بخند دیگه بچه جون!

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.