به نام او ....هر چه میخواهید بنامیدش
سلام
ادامه از پست قبل:
نیاز به آن دارد كه به عنوان یك فرد استثنائی به وی ارج نهند و مورد
احترام باشد
با این منظور كه عزت نفس و احساس ارزش شخصی خود را بالا ببرد
.
مقاومتی وسواس گونه به خرج میدهد و معیارهای عالی را برای خود در نظر
میگیرد .
با اینكه احساس میكند كه دیگران توقع زیادی از او
دارند و از فعالیت زیاد خسته شده
است ولی هنوز هم مایل است كه بر مشكلات
غلبه كرده و موفقیت خود را محكم نماید و توجهی به آثار ناگوار این تلاش در
وجود خود نمیكند . اگرچه فرد مغروری است ولی در نرمشپذیر است . نیاز به
آن دارد كه دیگران به ارزش او پی ببرند ، زندگیاش امن و امان و مشكلاتش
انگشتشمار باشد . *
نیاز به مصاحبت گرم و صمیمانه دارد ولی از
نزدیكان خود توقع دارد كه همواره توجه
خاصی به او بكنند . بنابراین چنانكه
این خواسته او در آینده نزدیك برآورده نشود
امكان دارد كه از آنها دوری
گزیند .
احساس بیرمقی ، محصور بودن و اضطراب میكند . تصور
میكند كه شرایط
وی را ناگزیر به محدود كردن آرزوهایش میسازد .
از تضاد
آشكار با دیگران اجتناب دارد و خواستار صلح و صفا و آرامش است . *
تفسیر فیزیولوژی : روحیه ناامیدی شخص منجر به یك كنارهگیری
(همراه با بدگمانی و احتیاط) از دیگران و پناه بردن به خود شده است .
تفسیر
روانشناسی : شور و شوق ذاتی و طبیعت خیال پرور خود را سركوب میكند
زیرا
هراس از آن دارد كه چنانكه بخواهد یكی از خواستههای خود را عملی سازد
لگام اختیار را از كف بدهد . احساس میكند كه وی را گمراه كردهاند و او
را فریب میدهند
و لذا به تنهائی پناه برده است تا از خود مراقبت نماید .
محركهائی را كه به سوی او میآیند با دقت و احتیاط بررسی میكند تا نسبت
به
خلوص آنها مطمئن شود ، مراقبتی كه به آسانی تبدیل به بدگمانی و
بیاعتمادی میشود .
به طور خلاصه : مارگزیدهای است كه از ریسمان سیاه
و سفید میترسد .
روحیه ناامیدی كه در او وجود دارد سبب میشود كه نسبت به
هر محرك با دیده بیاعتمادی بنگرد و مراقب آن باشد . *
برای
تحكیم موقعیت و تقویت عزت نفس خویش تلاش میكند تا موفقیتهای
شخص خودش (
و دیگران را ) با نظر انتقادی و تشخیص عملی بنگرد .
اصرار دارد كه چیزهای
مورد نظر او آشكار و بدون ابهام باشند .
بیقرارش باشید