هو العزیز
سلام جناب حیات طیبه عزیز
در مورد ثابت شدن ماه و تفاوت کشور عراق و عربستان حرفاتون کاملا درسته ولی از لحاظ جغرافیایی ایران و عراق در یک راستا از لحاظ دیدن ماه نیستند این موضوع را از ساعات اذان و غروب و طلوع آفتاب کشور ها می توان متوجه شد که این ساعات در کشورمان زودتر از کشور عراق است مثلا ایران ساعت 6 آفتاب طلوع می کنه به فرض در عراق 6:30 دقیقه و یک تفاوت ساعت با این کشور داریم .
اتفاقا من هم این مورد را خیلی شنیدم و نمیدونم دلیل چیه . تا اونجایی که به فکر ناقص من میرسه وجود علمای بزرگ و فوق العاده با سواد علمی هست که در جامعمون داریم اما از حضور و وجودشون کمترین اسفاده ها نمیشه و واقعا در حق این علمای عزیز داره ظلم میشه ! چون اینهایی بودند که عمر و زندگی خودشون رو برای به دست آوردن معارف اسلام صرف کردند اما همکنون کوچکترین توحهی به اونها نمیشه
والا منم دلیلش را نمی دونم هر چه هست خود آقا بهتر می دونند ، در مورد اینکه در جامعه علمای بزرگی داریم که اصلا در این موضوع شکی نیست ، مثلا شنیده می شه که می گند در عرفان کسی به پای آیت الله بهجت نمی رسه و در فقه کسی به عظمت آیت الله وحید خراسانی نیست و ....
این حرفها کاملا درست ، خود مقام معظم رهبری هم که اصلا رساله فارسی چاپ نکردند ، حالا چرا بعضی ها از ایشون تقلید می کنند خوب حتما برایشان ثابت شده که ایشان از همه اعلم ترند همان طوری که برای دیگران اعلمیت علمای دیگر ثابت شده است .
اصلا این حرفتان را قبول ندارم که در حق علمای دیگر ظلم شده ، تا آنجایی که من می دانم در همه رساله های عملیه هر فردی باید یک مرجع تقلید برای خود برگزیند و از راههایی که بیان شده اعلم ترین را انتخاب کند و هر کسی با تحقیقاتی که انجام میدهد مرجع خود را انتخاب می کند ، حالا شما چرا می گویید در حق بقیه علما ظلم شده نمی دانم ؟!!