• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مکانیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مکانیک (بازدید: 27314)
دوشنبه 3/10/1386 - 20:47 -0 تشکر 20505
اخبار روباتیک و مکانیک

                                              
با توجه به گسترش روز به روز علم به خصوص علم روباتیک بر آن شدم تا این پست را بزنم تا اخبار مربوط به این علم جدید را به صورت روزانه با کمک شما دوستان عزیز در این پست قرار دهیم.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

شنبه 8/4/1387 - 17:11 - 0 تشکر 45679

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

پایان اعتصاب در جنرال‌موتورز كانادا:

كارگران شركت جنرال‌موتورز به اعتصاب خود در كارخانه این شركت واقع در اونتاریوی كانادا پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، كارگران این كارخانه در زمینه افزایش تولید كارخانه و اخراج نشدن نیروهای كاری با شركت جنرال‌موتورز وارد مذاكره شده‌اند.

معترضان كه اعتصاب خود را از روز 4 ژوئن سال جاری آغاز كرده بودند، در این مدت تولید كارخانه را متوقف كرده بودند.

بزرگترین خودروساز آمریكا در تلاش است میزان تولید خودروهای خود به ویژه از نوع باركش را تا پایان سال 2009 به دلیل افزایش بهای بنزین كاهش دهد.

به گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای پیكاپ، دو دیفرانسیلی و ون جنرال‌موتورز طی سال جاری با كاهش 22 درصدی روبه‌رو شده است.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 8/4/1387 - 17:12 - 0 تشکر 45680

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

وضعیت اسفناك تولید فورد در آمریكای شمالی:

شركت فوردموتور در حال حاضر در 8 كارخانه از 15 كارخانه خود در آمریكای شمالی زیر ظرفیت اسمی تولید می‌كند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شركت آمریكایی فوردموتور در حال حاضر با كاهش فروش نیز روبه‌رو شده است.

نیمی از كارخانه‌های این شركت كه خودروهای دودیفرانسیلی و باركش‌های پیكاپ بزرگ تولید می‌كنند، زیر ظرفیت اسمی خود تولید می‌كنند.

به گزارش بلومبرگ، شركت فوردموتور كه در حال حاضر سومین خودروساز بزرگ آمریكا از نظر فروش به شمار می‌رود، حدود 60 درصد از مجموع فروش خود را مدیون خودروهای پیكاپ، دودیفرانسیلی و ون اعلام كرده است كه فروش این خودروها نیز به دلیل بهای افزایش جهانی بنزین با كاهش بی‌سابقه روبه‌رو شده است.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 8/4/1387 - 17:12 - 0 تشکر 45681

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

سقوط آزاد خودروسازان اروپا در ماه اخیر!

میزان تقاضا برای خرید خودروهای نو در اروپا طی ماه می سال جاری با كاهش 7.8 درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن خودروسازان اروپا با اعلام این مطلب افزود: كاهش روزهای كاری در ماه می و افزایش بی‌سابقه بهای سوخت در جهان عوامل اصلی كاهش میزان تقاضا بوده است.

گفتنی است، ثبت خودروهای نو در اروپا در ماه می به 1.33 میلیون دستگاه رسید. در پنج ماه نخست سال جاری نیز ثبت خودروهای نو در اروپا با كاهش 0.7 درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده و به 6.92 میلیون دستگاه رسیده است.

همچنین میزان ثبت خودروهای نو در بازار خودروی اروپای غربی طی ماه می با كاهش 0.8درصدی به 1.24 میلیون دستگاه رسید.

از میان بازارهای بزرگ، فقط فرانسه بود كه طی ماه می با رشد 7 درصدی میزان ثبت خودورهای نو روبه‌رو شد.

تقاضا در آلمان به عنوان بزرگترین بازار خودروی اروپا نیز با كاهش 6.2 درصدی طی ماه می روبه‌رو شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، همچنین در اروپای شرقی میزان فروش خودرو طی ماه می با كاهش روبه‌رو شد.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:48 - 0 تشکر 46080

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

استفاده از اینترنت بی سیم در خودروها:

شرکت خودروسازی کرایسلر اعلام کرد که روی خودروهای مدل جدید خود سیستمهای اتصال بی سیم به اینترنت را نصب می کند.

در آمریکا تاکنون تنها خودروهای کلاس لوکس مجهز به اینترنت بی سیم بودند اما اکنون شرکت کرایسلر اعلام کرده است که روی تمام خودروهای "کرایسلر 2009" که تا چند هفته آینده وارد بازار می شوند امکان دسترسی به اینترنت با سیستم بی سیم وجود دارد. به این ترتیب دارندگان این خودروها می توانند می کنند برای مثال از داخل خودروی خود ایمیل ارسال کنند.

به گفته مقامات این شرکت خودروسازی، خودروهای جدید "کرایسلر 2009" مجهز به سیستمی با عنوان UConnect web هستند که امکان ورود به اینترنت بی سیم را فراهم می کند.

با انتشار این خبر پلیس راهنمایی و رانندگی آمریکا مخالفت صریح خود را با این سیستم اعلام کرد. به گفته پلیس در شرایطی که مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی خطرناک است کار با رایانه در هنگام رانندگی یک جنابت بزرگ به شمار می رود.

این درحالی است که مقامات کرایسلر تاکید کرده اند که سیستم UConnect web تنها برای سرنشینان و به خصوص برای افرادی است که در صندلیهای عقب نشسته اند و راننده تنها زمانی مجاز به استفاده از اینترنت است که توقف کرده باشد.

براساس گزارش لس آنجلس تایمز، سیستم UConnect web در حدود 500 دلار (318 یورو) با هزینه اشتراک ماهانه در حدود 30 دلار (19 یورو) قیمت خواهد داشت.

اولین مدلهای خودروهای جیپ، دوج و کرایسلر مجهز به این سیستم بی سیم از ماه آگوست وارد بازار می شوند.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:49 - 0 تشکر 46081

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

ایجاد جایگاههای عرضه گاز طبیعی برای خودروها در اروپا توسط روسیه:

شركت گازپروم روسیه قصد دارد به منظور تشویق اروپاییها برای استفاده از خودروهای گاز سوز ، شبكه ای از جایگاههای عرضه گاز طبیعی در كشورهای اروپایی ایجاد كند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ،آلكسی میلر رئیس شركت گازپروم در جمع سهامداران این شركت در مسكو ، گفت : قصد داریم به منظور گسترش حضور و فعالیت خود در اروپا ، جایگاههای عرضه گاز طبیعی در كشورهای مختلف اروپایی احداث كنیم.

گازپروم روسیه بیش از 25 درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش گاز طبیعی ارزان تر و پاك تر از سایر منابع انرژی است . در حال حاضر خودروهای زیادی در آرژانتین ، برزیل ، هند ، ایران و پاكستان گاز سوز شده اند ولی كشورهای اروپایی در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته اند.

بر این اساس ، گاز پروم قصد دارد طی سالهای آینده 20 تا 25 درصد بازار جهانی گاز مایع را نیز در اختیار داشته باشد و به همین منظور سرمایه گذاری كلانی را در این بخش انجام خواهد داد.

گازپروم طی سال 2007 بیش از 5/39 میلیارد دلار درآمد از محل فروش گاز طبیعی به اروپا به دست آورده است . این رقم امسال به بیش از 64 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:49 - 0 تشکر 46082

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

مدیرعامل ایران‌خودرو: هدف ما تولید قطعه مشترك با كشورهای صنعتی است:

برنامه‌های صادراتی و توسعه محصول ایران‌خودرو تا سال 2010 برای نمایندگان خارجی ایران خودرو از سه كشور مختلف كه در همایش تداوم و توسعه در عرصه بین‌الملل شركت كرده بودمد، تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دومین گردهمایی نمایندگان خارج از كشور ایران خودرو كه در سالن مركز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، منوچهر منطقی - مدیر عامل ایران‌خودرو - اعلام كرد: این شركت 40 سال سابقه دارد كه 30 سال خود را با پیكان صرف كرد و عمده تحولات این شركت در 10 سال اخیر رخ داده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز تا سال 1395 (2014 میلادی) تاكید كرد: تا زمان یاد شده امیدواریم بتوانیم از یك میلیون و 200 هزار دستگاه خودرویی كه تولید خواهیم كرد، نیمی از آن (600 هزار دستگاه) ون صادر كنیم كه یك درصد صادرات جهانی را شامل خواهد شد كه برای این كار مهمترین فعالیت ما بازنگری مسیر گذشته است.

او درباره سیاست‌های توسعه صادرات ایران خودرو با بیان این‌كه در این میان توجه ویژه‌ای به كشورهای اسلامی داریم، گفت: برای توسعه باید در قسمتی از تكنولوژی‌ها حرف اول را بزنیم، بنابراین باید فعالیت خود را در حوزه تولیدات سی‌ان‌جی‌ سوز گسترش دهیم كه در این میان نیز سه موتور پایه گازسوز داریم كه دو موتور آن از بهترین موتورهای جهان محسوب می‌شود. البته در حوزه محصولات ریلی نیز كارهای خوبی انجام شده است.

منطقی صادرات سال 2007 این شركت را 60 میلیون دلار ارزیابی و اظهار امیدواری كرد كه این صادرات تا سال 2010 به 200 میلیون دلار برسد.

وی در ادامه ارتقای سودآوری برد ـ برد را مورد تاكید قرار داد و گفت: در این زمینه برای سایت‌های تولیدی كل نیاز كشور هدف و كشورهای همسایه را با سایت‌های خود تحت پوشش قرار می‌دهیم و در بعضی كشورها كه از نظر صنعتی توانایی بالایی دارند، سعی می‌كنیم با آنها تولید قطعه مشترك داشته باشیم.

در این مراسم همچنین كیوان خجسته - معاون صادرات شركت ایران خودرو - با بیان این‌كه این شركت مقام نخست را در صادرات محصولات غیر نفتی داراست، افزود: ایران خودرو در سال 2007 برای سومین سال متوالی ركورد فروش خود را شكست. همچنین این شركت توانسته كه 193 درصد افزایش فروش داشته باشد.

وی تاكید كرد: در سال 2007 نسبت به سال 2006 حدود 97 درصد افزایش صادرات به صورت CBU، حدود 519 درصد افزایش صادرات CKD ؛ 171 درصد افزایش صادرات سواری، 135 افزایش صادرات قطعات یدكی و 41 درصد افزایش صادرات قطعات ریخته‌گری داشتیم.

به گفته وی كل صادرات سواری در سال 2006 از 18 هزار دستگاه به 41 هزار دستگاه در سال 2007 رسید.

خجسته در مورد تركیب خودروهای صادراتی با اشاره به این‌كه سمند و پژو 206 بیشترین بازار خارجی را در اختیار دارند، افزود: هدف ما این است كه تا سال 2010 حدود 25 درصد محصولات خود را صادر كنیم.

او همچنین خاطرنشان كرد : پژو 206 SD به كشورهای روسیه و تركیه صادر می‌شود كه در این نوع 65 درصد از آنچه كه به تركیه می‌رود، به كشورهای دیگر كه در شبكه پژو قرار دارند نیز ارسال می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به محصولات جدید ایران خودرو اظهار كرد: خودروی فیس لیفت پژو پارس با موتور TU5 و استاندارد و آلایندگی یورو 4 و 5 در دست انجام است. محصول دیگری نیز بر روی پلات‌فرم سمند در حال آماده‌سازی است. همچنین NX7 با استاندارد آلایندگی 4 و 5 و با سه تیپ موتور متفاوت تولید خواهد شد و محصول دیگر ما نیز فیس لیفت جدید پژو 206 هاچ بك است كه T3 نام دارد.

او در پایان تاكید كرد: سال 2009 حدود 127 هزار و سال 2010 حدود 205 هزار و 500 دستگاه از محصولات ایران خودرو صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین شپور سسكر - نماینده تركیه - تاكید كرد: برای ورود به بازار تركیه ایران خودرو سه سال زحمت كشید و محصولی كه به تركیه آمد، مورد قبول همه است.

وی همچنین از مدیران ایران خودرو خواست كه در كنار خودروهای سواری، خودروهای تجاری سبك نیز به كشور تركیه ارسال كنند.

سسكر با اشاره به این‌كه 80 تا 83 درصد خودروهایی كه در تركیه به فروش می‌رسند، در كلاسهای B و C است، اضافه كرد: در بازار تركیه منتظر فروش نیمی از خودروها با موتور دیزلی هستیم؛ چرا كه این خودروها در سطح دنیا رواج خاصی یافته‌اند.

در ادامه الكساندر سادووزیكف - سفیر روسیه - در سخنانی اظهار كرد: خودروهای سمند و پژو 206 ایران كه به روسیه صادر می‌شوند، سمبل رشد صنایع خودروسازی در ایران هستند و سال گذشته میلادی حجم مبادلات تجاری بین دو كشور دو برابر شده است.

به گفته وی از ماه مارس سال 2006 تاكنون حدود 10 هزار دستگاه سمند در روسیه به فروش رفته است و پس از آن بود كه خودروهای ساخت ایران در روسیه شهرت خوبی یافتند.

زیكف در تشریح سمند، آن را مشابه یك اسب خوب در مقابل سرمای روسیه ارزیابی كرد و گفت: رقابت خودروسازان در روسیه در حال افزایش است و ایران خودرو نیز نباید فرصت را از دست دهد. ما سال 2007 حدود 15 هزار دستگاه سمند از ایران خودرو درخواست كردیم، ولی 5 هزار و 260 دستگاه از این خودرو در اختیارمان قرار گرفت؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها در سطحی باشد كه ما را قانع كند و شما هم درآمد بیشتری داشته باشید.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:49 - 0 تشکر 46083

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

مطالبات ایران خودرو و سایپا پرداخت می‌شود:

برای پرداخت باقی‌مانده بخشی از یارانه‌های مربوط به دوگانه سوزکردن خودروها به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در حال مذاكره هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا سه هفته آینده اصلاحات انجام و مشكل پرداخت بخشی از پول آن‌ها حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سید مصطفی علوی ـ مدیرعامل شركت گاز خودرو ـ با بیان این مطلب اظهار كرد: در این مذاکرات موارد اصلاحی دیگر مانند تفكیك یارانه پرداختی بسته به نوع خودرو نیز مطرح می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر به طور یكسان بابت گازسوز شدن هر خودرو 560 هزار تومان پرداخت می‌شود. به این منظور قراردادی برای تبدیل 40 هزار و 352 تاكسی در سال 1386 با شركت ایران خودرو و 17 هزار و 417 تاكسی با شرکت سایپا امضا شده است.

او با تاكید براین كه درحال حاضر در تعدادی از این خودروها هنوز مخزن نصب نشده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل براساس موافقت‌ها تا زمان نصب مخزن 50 درصد پول آنها پرداخت شده است. به عبارت دیگر پول تمام خودروهایی كه به طور كامل گازسوز شده‌اند، پرداخت شده، ولی برای خودروهایی كه بدون مخزن هستند، 50 درصد پول پرداخت شده و هیچ گونه بدهی به خودروسازان نداریم.

به گزارش ایسنا، در این باره كیانوش پورمجیب - معاون مهندسی فرآیند تولید ایران خودرو - به ایسنا گفته بود: از شهریور سال 1386 آیین‌نامه‌ای وضع شد مبنی بر این كه نصف باقی‌مانده یارانه (312 هزار و 500 تومان) به خودروهایی كه از آن ماه به بعد تكمیل نشده‌اند نیز پرداخت نشود كه ما از 90 هزار خودرویی كه نتوانسته بودیم تا شهریور سال گذشته دوگانه‌سوز كنیم، حدود 20 هزار دستگاه را در نیمه دوم سال گذشته یعنی بعد از زمان مقرر دوگانه‌سوز كردیم، ولی یارانه‌اش را دریافت نكردیم؛ یعنی عملا 30 میلیارد تومان از 85 میلیارد تومان یارانه توزیع نشده است.

علوی با اشاره به قراردادهای تبدیل خودرو به دو صورت كارگاهی و كارخانه‌ای تشریح کرد: دربخش كارگاهی، عملیات تبدیل توسط پیمانكاران مشخصی روی خودروهای عمومی، تاكسی‌ها و دولتی‌ها انجام می‌شود و دربخش كارخانه‌ای نیز با دو شركت ایران خودرو و سایپا قرارداد داریم.

گفتنی است، شركت‌های ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب مدعی طلب 70میلیارد تومانی و 14میلیارد تومانی از وزارت نفت بابت دوگانه‌سوز كردن خودروها هستند.

فعالیت 6 هزار اتوبوس دوگانه‌سوز شده در تهران

وی تعداد اتوبوس‌های دوگانه‌سوز شده شهر تهران را شش هزار دستگاه خواند و یادآور شد: ظرفیت سوخت‌رسانی به 14هزار اتوبوس در شبانه‌روز در كشور وجود دارد. برای انجام تعمیرات اساسی و نگهداری جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی غیرخصوصی نیز موظف به انتخاب پیمانكار شده‌ایم كه در مراحل بعدی تعمیر جایگاه‌های سی.ان.جی خودروهای شخصی و اتوبوس شهرهای دیگر آغاز خواهد شد.

به گفته او تعمیرات اساسی نخستین جایگاه در روز دوشنبه ـ 27 خرداد ـ انجام شد. به این ترتیب سرعت سوختگیری در جایگاه‌ها و احتمال توقف فعالیت آنها كمتر می‌شود.

برنامه‌ریزی برای نصب جایگاه‌های جدید در سال 1389

مدیرعامل گازخودرو درباره برنامه‌های سال 1388 این شركت توضیح داد: برای نصب جایگاه‌های دیگر در سال آینده از هم اكنون برای انجام عملیات ساختمانی آن برنامه‌ریزی و به شركت‌های گاز استانی ابلاغ شده است. همچنین با هدف تامین خوراك این جایگاه‌ها در سال آینده سهمیه‌ای برای شركت‌های گاز استانی در نظر گرفته شده است.

ایجاد جایگاه‌های كوچك و متوسط مقیاس در آینده نزدیك

وی از ایجاد جایگاه‌های كوچك و متوسط مقیاس در آینده نزدیك خبر داد و گفت: در این باره مطالعات انجام شده است. این جایگاه‌ها امكان سوختگیری 70 تا 300 دستگاه خودرو در شبانه‌روز را محقق می‌كنند كه موجب آرامش مردم به ویژه در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسكونی خواهد شد. در هر صورت همه جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مقیاس‌های مختلف از استانداردهای جهانی یا ملی برخوردارند.

به گفته او حمایت از صنایع داخلی و بومی‌سازی تجهیزات CNG، عدم تمركز در تهران و استفاده از توانمندی‌های شركت‌های گاز استانی، سودده كردن جایگاه‌ها با راهكارهایی مختلف از جمله تعدیل قیمت، ایجاد ساز و كارهای مناسب برای استفاده از تجهیزات متوسط و كوچك مقیاس، فعال كردن رویه‌های تعمیراتی و بخش‌ جایگاه‌های خصوصی و غیر خصوصی و اصلاح رویه‌های بازرسی در جایگاه‌ها به‌ویژه از نظر استانداردها اصلی‌ترین خط مشی ‌های این شرکت است.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:49 - 0 تشکر 46084

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

پیش‌فروش فیات سی‌ینا آغاز شد:

پیش فروش فیات سی‌ینا از دو روز پیش آغاز شده و تا 15 روز آینده ادامه خواهد داشت.

غلام‌حسین ابراهیم - یكی از مدیران گروه خودروسازی صنعت پارس (تاپكو) - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب فوق افزود: متقاضیان با مراجعه به نمایندگی‌های فروش شركت، هنگام ثبت‌نام مبلغ 7 میلیون و 500هزار تومان پرداخت كرده و مابقی نیز در زمان تحویل خودرو به قیمت روز كه در دامنه قیمت خودروهای هم كلاس موجود در بازار داخلی مانند هیوندا ورنا است، محاسبه خواهد شد.

گفتنی است، قیمت هیوندا ورنا حدود 17 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان كرد: كارخانه مونتاژ این خودرو دارای سالن‌های بدنه‌سازی، مونتاژ و خط رنگ پیشرفته بوده و از اول مهر امسال تولید خود را آغاز و از ابتدای آذر نیز تحویل خودرو به متقاضیان را انجام خواهد داد.

او خاطرنشان كرد: این شركت قراردادی را با شركت فیات امضا كرده كه بر اساس آن پنج محصول فیات با پلت فرم 178 به نام‌های استرادا، ویكند، سی‌ینا، پالیو و آی‌دیا به صورت مرحله‌ای تولید خواهد كرد كه اولین محصول، خودرو سی‌ینا خواهد بود.

وی در توضیح مشخصات فیات سی‌ینا گفت: این خودرو دارای موتور 1400 سی‌سی با قدرت 77 اسب بخار و استاندارد یورو چهار بوده و پنج دنده است.

او ادامه داد: امكانات ویژه این خودرو شامل ترمز ABS، كیسه هوای راننده و شاگرد، فرمان تمام هیدورلیك، سیستم ضد سرقت و میله‌های محافظ جانبی در‌ها برای جلوگیری از صدمه در هنگام تصادف و سیستم خودكار قطع سوخت در هنگام تصادف است.

به گفته وی، این خودرو دارای سیستم ثبت اطلاعات سفر، باز شدن قفل صندوق عقب و در باك از داخل خودرو، سیستم تنظیم صندلی راننده در شش جهت، CD PLAYER و صندوق عقب با حجم 515 لیتر است. فیات سی‌ینا دارای گیربكس اتوماتیك نیز بوده و پلات‌فرم آن قابلیت نصب 10 تیپ مختلف موتور را دارد كه هم بنزین و هم گازسوز است.

مدیر روابط عمومی گروه خودروسازی صنعت پارس خاطرنشان كرد: شركت خودروسازی صنعت پارس از سال 1382 توسط جمعی از مدیران صنعت خودرو تاسیس شده و از جمله مهمترین قراردادهای آن، قرارداد با فیات ایتالیا برای تولید پنج مدل خودرو است.

به گزارش ایسنا، شركت تاپكو به همراه شركت بن‌رو زیرمجموعه شركت بنیان توسعه صنعتی پارس (تولیدكننده‌ سان یانگ موسوم به بنز كره‌یی یا همان چیرمن و همین‌طور كوراندو) هستند.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 11/4/1387 - 18:59 - 0 تشکر 46087

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

تایرهایی که خود به خود باد می شود:

"فرانتیچک هرابال" در پراگ، پایتخت جمهوری چک ، تایری اختراع کرده است که خود به خود باد می شود. این تایر قرار است به زودی به بازار شود.

مردم شاید از میزان باد تایرهای خودروی خود به خوبی آگاه نباشند اما صنعت خودروسازی همواره به دنبال راه های جدیدی است تا بهره وری خودروها را بالا ببرد.

بر اساس گزارشی جدید از یک تولید کننده تایر خودرو، بیش از 90 درصد رانندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لاسیتک های کم باد رانندگی می کنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بیشتر دی اکسید کربن و حتی افزایش تصادفات جاده ای می شود.

پایگاه اینترنتی بی بی سی که این خبر را اعلام کرده است می نویسد: تایرهای کم باد به زودی به یک خاطره تبدیل خواهد شد ، چون یک جوانی اهل جمهوری چک این مشکل را حل کرده است.

این رسانه به نقل از هرابال مخترع این لاستیک می گوید: "این تایر مشکلی را که اکنون رانندگان با آن رو به رو هستند حل می کند. ابزاری که قبلا برای حل این مشکل ارایه شده است یا خیلی پیچیده بوده یا فقط بخشی از مشکل را حل می کرده است. اگر خودروی شما حتی به فشار سنج تایر مجهز باشد - که بزودی مانند آمریکا در اروپا نیز الزامی خواهد شد - کم باد بودن تایر همچنان به جای خود باقی خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام می کند که تایر کم باد است، به پمپ بنزین مراجعه و تایر را باد کنید. اما اختراع ما این مشکل را که صنعت خودروسازی، تایر سازی و حتی سازمان های دولتی با آن رو به روست، حل می کند."

این اختراع شامل یک لوله می شود که بین دیواره تایر و حاشیه داخلی آن قرار داده می شود. با هر چرخش فرمان، فرآیندی آغاز می شود که طی آن هوا با فشاری موج مانند ، حرکت کرده و وارد تایر می شود. این حرکت موجی هوا به سمت داخل تایر تا رسیدن فشار باد تایر به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دریچه ای که در این لوله تعبیه شده است، قطع می شود.

همه این اتفاقات بدون اطلاع راننده صورت می گیرد. پمپ کردن تایر حتی اگر تایر پنچر باشد انجام می گیرد تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگیری برساند. به همین دلیل نیازی به حمل تایر اضافی نیست.

این اختراع، هوشمندانه است، اما آیا تولید کنندگان تایر از آن استقبال خواهند کرد؟

ماروش تپلی، شریک تجاری فرانتیشک هرابال می گوید: "لطف این سیستم ، سادگی بسیار زیاد آن است. این سیستم فقط از یک جعبه کوچک حاوی یک لوله و دریچه تشکیل می شود که جای بسیار کمی نیاز دارد و هزینه آن بسیار ناچیز است."

در حالیکه فرانتیچک و تپلی معتقدند که آزمایش های آنها نشان داده است که این سیستم صد در صد کار می کند، کارشناسان در این باره ابراز تردید کرده اند.

لایل فرینک، خبرنگار نشریه معتبر "اخبار خودرو در اروپا" (Atumotive News Europe)، می گوید: "من کمی تردید دارم اما به نظرم این یک واقعیت است که اکثر مردم باد تایرهای خودروی خود را کنترل نمی کنند. در واقع نوآوری که در جمهوری چک صورت گرفته مشکلی را حل می کند که مردم به آن واقف نیستند."

اگر خودروهای شخصی، کامیون ها و اتوبوس های سراسر جهان از تایر فرانتیچک هرابال استفاده کنند، تاریخچه صنعت خودروسازی شاهد نوآوری کوچک اما مهم خواهد بود.

منبع خبر: ایرنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 14/4/1387 - 16:37 - 0 تشکر 46542

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

تایرهای تقلبی با كم‌اظهاری وارد می‌شوند:

تایرهای وارداتی به تعداد زیاد و به قیمت اظهار شده در گمرك به ازای هر كیلو ‌٨٠ تا ‌٩٠ سنت در حالی وارد ایران می‌شوند كه قیمت تمام شده تایر كمتر از ‌٣ دلار به ازای هر كیلو به هیچ وجه امكان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور كامران - مدیرعامل كارخانه لاستیك‌سازی - در خصوص برخی تایرهای تقلبی وارداتی از چین و هند با بیان مطلب فوق اظهار كرد: در حال حاضر نیاز كشور برای تایرهای سنگین سالانه یك میلیون و ‌٢٠٠ هزار حلقه است كه هفت كارخانه موجود در كشور حدود یك میلیون حلقه را تولید می‌كنند و ‌٢٠٠ تا ‌٢٥٠ هزار حلقه نیز به كشور وارد می‌شود.

به گفته وی به دلیل تغییر تكنولوژی كه در لاستیك‌های باری ‌٢٤ ـ ‌١٢ رخ داده معمولا از لاستیك‌های ‌٥/٢٢ R12 و ‌٢٤ R12 و All still استفاده می‌شود و به همین دلیل تعداد بیشتری واردات و به میزان ‌٢٥٠ هزار حلقه از لاستیك‌های فوق وارد می‌شود كه به همین دلیل با كاهش فروش مواجه شده‌ایم.

او در تشریح دلایل ركود و فروش لاستیك در كشور توضیح داد: مهمترین این عوامل افزایش واردات، كاهش حمل و نقل بار در كشور و ورود لاستیك‌هایی با تكنولوژی پیشرفته‌تر از اهم دلایل كاهش بوده‌اند.

مدیرعامل لاستیك پارس در ادامه با بیان این‌كه قیمت مواد اولیه صنعت تایر ‌٣٤ درصد افزایش یافته است، اضافه كرد: صنعت تایر ایران به لحاظ وزنی ‌٤٥ درصد و از نظر ارزشی تا ‌٧٠ درصد به خارج از كشور وابسته است؛ به طوری‌كه غیر از دوده، نخ تایر، سیم طوقه، اكسید روی و كائوچوی مصنوعی مابقی مواد اولیه این صنعت وارداتی است.

وی با اشاره به این‌كه تعرفه‌ی لاستیك خودروهای سنگین و سواری از ‌٤٥ و ‌٥٥ به ترتیب به ‌٣٠ و ‌٤٠ درصد كاهش یافته است، افزود: این‌كه لاستیكی به كشور با قیمت ‌٨٠ سنت وارد می‌شود، یعنی این‌كه تایر مجانی وارد كشور شده و همین مساله قدرت رقابت را از ما گرفته است. حتی واردكنندگان می‌توانند این لاستیك‌ها را به صورت اعتباری به فروش برسانند كه ما ازانجام این كار عاجز هستیم و به دلیل عدم گشایش اعتبار نقدی، مواد اولیه تایرهای باری را به صورت نقدی خریداری می‌كنیم.

كامران با بیان این‌كه قیمت تمام شده هر كیلو لاستیك در ایران حدود ‌٣٥٠٠ تومان است، افزود: ظرفیت‌های تولیدی تایر در كشور اقتصادی نیست و به ‌١٠٠ هزار تن نیز نمی‌رسد. البته مقداری كائوچوی مصنوعی نیز از پتروشیمی با قیمت كیلویی ‌٧٠٠ تومان دریافت می‌كردیم كه این قیمت نیز افزایش داشته و امسال آن را كیلویی دو هزارو ‌٤٠٠ تومان خریداری كرده‌ایم. همچنین دوده نیز كه از مواد اولیه لاستیك است از ‌٧٠٠ تومان به ‌١٥٠٠ تومان رسیده است.

مدیرعامل لاستیك پارس در خصوص اظهاراتی مبنی بر این‌كه این شركت به صورت انحصاری فروش‌های خود را به خریداران خاص ارائه می‌دهد، بارد این مطلب گفت: به هیچ عنوان ما فروش انحصاری نداریم و به غیر از تایرهای ‌٢٤ ـ ‌١٢ كه ‌٥٠٠ هزار حلقه تولید داریم و آن را به ‌٣٢ نمایندگی خود می‌دهیم، بقیه محصولات ما آزاد است و هر كس مراجعه كند آن را در اختیارش قرار می‌دهیم.

او همچنین درباره این‌كه وضعیت كشور برای صادرات لاستیك چگونه است؟ توضیح داد: به دلیل تكنولوژی قدیم كه از آن استفاده می‌كنیم، قدرت رقابت برای صادرات نداریم. البته روی به تغییر تكنولوژی در تولیدات لاستیك آورده‌ایم، ولی برای خرید تكنولوژی دچار مشكل هستیم. با خیلی ازكشورها در این زمینه نیز مذاكره داشته‌ایم، اما انتقال تكنولوژی از آنها به راحتی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به این‌كه از بهمن سال گذشته تا اردیبهشت امسال فروش‌مان متوقف بود، درباره دلیل این توقف توضیح داد: كسانی كه از ما خرید می‌كردند، به طرق مختلف دچار تهدید شده‌ بودند و در حالی كه می‌بایست ‌٣٠ میلیارد تومان فروش داشته باشیم، این فروش به یك سوم كاهش یافت و حتی ‌٧هزار تن تایر در انبارهایمان انباشت شده بود.

این تولیدكننده در ادامه خاطرنشان كرد: از اواخر اسفند سال گذشته كه زمزمه‌هایی مبنی بر كاهش تعرفه تایر اعلام شده بود، بازار دچار تزلزل شد و واردات و كم اظهاری واردكنندگان تایر نیز از دیگر عوامل تشكیل مشكلات فوق بود.

وی همچنین با اشاره به سودآوری این شركت از ‌٥.6 میلیادر تومان سود خالص سال در ‌١٣٨٥ به ‌٨.3 میلیارد تومان در سال ‌١٣٨٦ افزود: زمانی كه كار را آغاز كردیم، به دلیل كمبود در تولید تایرهای سنگین، لاستیك پارس را مجبور به تولید این لاستیك‌ها كردند و در سال ‌١٣٧٤ مجددا تایرهای سنگین را تولید كردیم و در حال حاضر نیز به دلیل تغییر تكنولوژی مصرفی در تگنا قرار داریم، ولی در حال حاضر نیمی از سهم بازار تایر های سنگین ‌٢٤ ـ ‌١٢ را در اختیار داریم و به طور متوسط روزانه ‌١٠٠ تن تولید داریم.

او تصریح كرد: در سال گذشته افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش تورم، صنعت لاستیك را با چالش مواجه كرد و از بهمن سال گذشته نیز كل صنعت تایر دچار چالش شد و شركت‌های تولید كننده نتوانستند شرایط لازم برای ادامه حیات خود را داشته باشند.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.