• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 13064)
سه شنبه 10/6/1388 - 13:6 -0 تشکر 148039
مشاعره ی واژه ها.....!!!

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره
...به نام خدا...
آقا دیدیم توی این انجمن ماشاالله طرفدارن شعر و ادبیات زیاد هستن.
از این بابت خیلی خوشحالم.
حالا قصد داریم یه تنوع دیگه بدیم و مشاعره رو عوض کنیم.
یعنی چی؟
آقا این مشاعره اسمش همست مشاعره ی "واژه"یا همچین چیزی
چطوریه؟الان میگم.
شما شعر نفر قبلیتون رو میخونید و یکی از کلمات بکار رفته در شعر نفر قبل رو در شعری که میخواید بنویسید بکار میبرید.
نمونه
شعر نفر قبل:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

................................................
شعر شما:
شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

..............................
1- یادمون باشه از حرف های اضافه (را،در،از و...)استفاده نکنیم.
2- خودمون واژه رو انتخاب می کنیم نه نفر قبلمون
3- حتما نباید واژه ی انتخاب شده را در اول شعر بکار ببرید

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره

........................................................................................................



Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

يکشنبه 15/6/1388 - 18:46 - 0 تشکر 149147

دی عزیزی گفت حافظ میخورد پنهان شراب          ای عزیز من نه عیب  آن به که پنهانی بود

خدایا هرگز نگویمت دستم بگیر،

 

                          سال‌هاست گرفته‌ای، 

                                                        مبادا رها كنی...

 

سه شنبه 17/6/1388 - 13:15 - 0 تشکر 149482

گر باده خوری تو با خردمندان خور
یا باصنمی لاله رخی خندان خور
بسیار مخور و رد مکن فاش مساز
اندک خور و گه گاه خور و
پنهانی

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

سه شنبه 17/6/1388 - 21:59 - 0 تشکر 149579

سلام

فاش میگویم وازگفته ی خوددلشادم

بنده ی عشقم وازهردوجهان آزادم

یا حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

چهارشنبه 18/6/1388 - 11:49 - 0 تشکر 149624

به نام خدا سلام

-----------------

بنده طالع خویشم که در این قحط وفا .. عشق آن لولی سرمست خریدار من است

چهارشنبه 18/6/1388 - 13:43 - 0 تشکر 149650

دلا با ما جفا کردی جفا کن
صفا با بی صفا کردی صفا کن
به شکر آنکه از آزادگانی
به عهد بی
وفایان هم وفا کن

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

چهارشنبه 18/6/1388 - 14:15 - 0 تشکر 149666

سلام

وفانكردی وكـــردم،جفا ندیدی ودیدم

شكستی ونشكستم،بردی ونبریدم

یا حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

چهارشنبه 18/6/1388 - 14:42 - 0 تشکر 149676

===================

از خودم...مربوط به شعر روزهای تردید..

===================

میخوام از بغضی بخونم که چو پاره در گلویم

نشکست و من شکستم به صدای آرزویم

.................................................................... 

+

هرگز ندیدم بر لبی لبخند زیبای تو را

هرگز نمیگیرد کسی در قلب من جای تو را

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

چهارشنبه 18/6/1388 - 16:24 - 0 تشکر 149706

به نام خدا سلام

----------------------

در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز ... چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود

چهارشنبه 18/6/1388 - 17:46 - 0 تشکر 149739

دوران خوش آن بود که با دوست به سر رفت 

با قی همه بی حاصلی و بی خبری بود

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

چهارشنبه 18/6/1388 - 22:31 - 0 تشکر 149815

 به نام خدا

سلام بر اهل سلام

دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت            دائما یکسان نماند حال دوران غم مخور

خدایا هرگز نگویمت دستم بگیر،

 

                          سال‌هاست گرفته‌ای، 

                                                        مبادا رها كنی...

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.