با سلام
ممنونم از تك تك حاضرین كلاس كه به خوبی دارند با كلاس پیش
می روند.
vahedmeladi عزیز، به
احادیث خوبی از امام علی (ع) اشاره كردید، ممنون؛
botanist گرامی، تعبیر واقعاً جالبی بكار بردید:
حاصلضرب ادعا
در توان همیشه مقدار ثابتی است
واقعاً همینطوری است كه گفتید.
و اما در مورد سؤالی كه فرمودید:
انسان در برابر خودش هم باید
متواضع باشه؟ چرا آره و یا نه؟
خوب،
باید بگم سؤال نو و كار نشده ای را مطرح كردید، اگر دقت كرده باشید، در تمام منابع
تواضع را به دو نوع تقسیم كردند، اولی تواضع در برابر خدا و دومی تواضع در برابر
دیگران. باید بهتون آفرین بگم، چراكه این مورد نشانگر خلاقیت شماست. این سؤال جای
كار دارد، خوشحال می شم اگه حاضرین در كلاس هم درباره اش فكر كنند نظرشون رو
بفرمایند.
و اما
من می تونم متواضع بودن نسبت به خود را به مهربان بودن با خود تعبیر كنم.
مطلبی
را از مجله موفقیت شماره 152 انتخاب كردم، در پست بعدی می تونید ببینید؛
goolha گرامی، ممنونم به خاطر مطالب خوبی كه در تكمیل بحث های قبلی
مون آوردید؛
لینكی كه دادید رو خوندم، مطلب واقعاً تأثیر گذاری است؛
فرازهایی از آن مطلب را در ادامه می آورم:
ببینید فلسفه وجودی انسان چیه! خاک پایینترین قسمت سطح زمین
است. یعنی کف ترین قسمت ارض خاکشه. انسانی که از خاک آفریده
شده فلسفه اش اینست که بفهمد شما باید خاکی باشید و آنچه در
دل شما از کبر و غرور می گذرد به خدا پناه بری.
... به طوریکه هیچ کودکی نتوانست بر سلام کردن بر پیغمبر سبقت بگیرد.