جمعه 5 تير 1405 - 8 محرم 1448 - 26 ژوئن 2026

تبیان، دستیار زندگی

در حال بار گزاری ....
  • مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی

همه

متن

فیلم

صدا

تصویر

دانلود

Persian
Persian
کوردی
العربیة
اردو
Türkçe
Русский
English
Français

مرور بخشها

    دین

    زندگی

    جامعه

    فرهنگ

صفحه اصلی تبیان شبکه اجتماعی مشاوره آموزش فیلم صوت تصاویر حوزه کتابخانه دانلود وبلاگ فروشگاه اینترنتی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 107419)
seyyed_mohammad_ali
12 بحث
سه شنبه 13/5/1388 - 17:13 -0 تشکر 138701
بهترین شعر برای امام زمان

با سلام خدمت شما دوستان انجمن ادبیات بیایید بگید به نظر شما بهترین شعر برای امام زمان که تا حالا شنیدید کدوم شعره واگه اسم شاعرش رو می دونید بگید.

ظمنا بسیار متاسفم برای انجمن ادبیات که در مراسم نیمه شعبان اینقد بی حاله چرا مسابقه شعر نیمه شعبان نمی ذارید؟

ها ها ها 

که خدا خودش مي دونه حال و روز عاشقا رو       بين عاشقا ميبينه غربت دلاي مارو 

                       با سکوت هر ترانه بال و پر ميده چشا رو

 

  • 4 از 4

    کل آیتم ها 38

    برو به صفحه
  • قبلی
  • »
salavatmohamady
3 بحث
شنبه 23/8/1388 - 22:57 - 0 تشکر 163773

سلام اقا سید بهترین شعر از امام خمینی ره است كه یك رباعی است                                                عشق نگار سر سویدای جان ماست                                                                           ما خاكسار كوی تو تا در توان ماست                                                                         با مدعی بگوكه تو وجنت اانعیم                                                                              دیدار یار حاصل سر نهان است

goolha
357 بحث
دوشنبه 25/8/1388 - 18:27 - 0 تشکر 164043

به نام خدا

سلام

برو بباغ و به گل‌ها سلام ما برسان

برو بباغ و به گل‌ها سلام ما برسان

به نسترن! به شقایق پیام ما برسان

به سروها، به سمن‌ها، به یاس‌های سپید

درود و تهنیت و احترام ما برسان

به ضیمران که زندچنگ در سلاسل بید

اطاعت و ادب و التزام ما برسان

به هرکجا شنوا گوش التفاتی بود

به وجه خیر و سلامت کلام ما برسان

به خوشه‌های اقاقی، به شاخه‌های تمشک

به اعتبار سخن،‌اهتمام ما برسان

بگو به دختر باران برقص بر در و دشت

نمی به کام «بهار صیام» ما برسان

بگو به ابر محبت، طراوش شعفی

از آن سحاب مودت به کام ما برسان

ببار بر سر باغ و گشای «ستر ربیع»

به حد لذت درکش مقام ما برسان

زلال آب روان را بچشمه سار بگو

نمی ز کوثر عرفان به جام ما برسان

بخوان بگوش جلودار تا رود به وفاق

به سالک سفر «دل» زمام ما برسان

اسیر سلطه خاریم و شب، خدای طرب

به صبح سلطنت «گل» دوام ما برسان

بیا و تشنگی ما «خمار مردم» را!

به گوش «ساقی غایب» امام ما برسان

ببین که «خون شقایق» گرفته دامن دشت

به «نور دیده نرگس» سلام ما برسان

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

حس غریب
189 بحث
شنبه 14/9/1388 - 11:13 - 0 تشکر 167932


فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ

میترسم از آن لحظه که عمرم به سر آید
مهتاب رخت بعد غروبم به در آید
می ترسم از آن دم که بیایی و نباشم
جان از بدنم رفته و عمرم به سر آید
می خوانمت ای یار ز صبح ازلی 
آه از دل خونم ز غم هجر برآید
در راه تو من منتظرم تا که بیایی
از گل وصل رخت بهر دلم کی ثمر آید
بر دامن تو رشته دل را چو ببستم
کی مهر رخت از پس پرده به در آید
جز هجر تو اندر دل من هیچ غمی نیست
کی می شود از سینه غم هجر برآید
هر سو نگرم از تو و از وصل بگویند
کی می شود این فصل فراق تو سرآید
از باغ غمت لاله چو بسیار بچیدیم
کی می شود اندر دل ما لاله وصل تو برآید

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

ghabremafghoodin
0 بحث
پنج شنبه 19/9/1388 - 5:14 - 0 تشکر 168715

سلام

دیدار یار غائب دانی چه ذوق دارد

ابری که در بیابان برتشنه ای ببارد

ببخشید چرا تبیان در فعالیتهای شعری اینقدر کم لطفی می کند ومایه ای نمی گذارد در حالی که سایتهای ادبی که در کشورهای بیگانه هستند فعال ، جذّاب ودارای کارگاههای مختلف نقد وبررسی ، مشاعره وسایرفعالیتهای ادبی هستند. جای تأسف.

ghabremafghoodin
0 بحث
جمعه 27/9/1388 - 5:47 - 0 تشکر 170317

به نام خداکجائی

ای برده امان از دل عشّاق کجائی
هر روز تورا خوانم وهرلحضه بنالم
خیلی سفرت دور و دراز است عزیزم
وصف توشده نقل همه مجلس ومحفل
بیغوله شده زندگی و زار و ملولم
این ظلمت شب کی بسرآیدنظری کن
از دوریت آزرده ام و زار و پریشان
مخروبه شده خانه ی دل از پی و ویران
بر مأذنه ی محفل ما نام تو جاریست
در دفتر دل خاطره ها از تو نوشتم
یاد تو شده انجمن آرای عزیزان
وقت است درخت نبوی نوبری آرد
با آدم و یعقوب وَ عیسای پیمبر
دل درطمع وبخشش ِسوغاتِ بهشت است
باید که خورد حَدِّ تو بر گرده ی عالم
بشتاب و پی کن جمل فتنه ی دوران
هرکس به زبانی سخن ازهـجر تو گـوید
ای دردل وجان کرده ای اطراق کجائی
کای روشنی انجم آفاق کجائی
ای برتو دلم اله و مشتاق کجائی
ای بر سرما سایه ی صد طاق کجائی
ای جنت من بی کم و اغراق کجائی
هین پرده بر افکن مه اشراق کجائی
ای برده دلم، آهوی غبراق کجائی
معمار دل ای طاقت پُر طاق[1] کجائی
پر شد زتو و نام تو اَرواق[2] کجائی
درپوشه ی دل عکس تو الصاق کجائی
تندیس جوان مردی و اخلاق کجائی
ای برگ و بر و میوه و ارزاق کجائی
باز آی نبی زاده ی اسحاق کجائی
ای هدیه ای از خالق رزّاق کجائی
ای برتن کفّار ، تو شلّاق کجائی
ای سبز ردای شب میثاق کجائی
ای وردهـمـه کــوچه واسـواق کجـائی


[1] - پُرطاق = پرطاقت.[پُ قَ] (ص مركب) پرتحمل. حمول. گرانجان. تاب‌آورنده. مقابل كم‌طاقت.
[2] - ارواق.[اَرْ] (ع اِ) جِ رَوق، به معنى || باران بزرگ‌قطره: القت السحابة على الارض ارواقها؛ ابر آنچه باران داشت بر زمین فروریخت. || آب صافى.

rayhanemir
0 بحث
پنج شنبه 7/5/1389 - 21:32 - 0 تشکر 216033

خدایی این شعر که گفتگوی میان امام زمان و یک عاشقه رو ببین:
تو که یک عمر سرودی «تو کجایی؟» تو کجایی؟

مثل هر بار برای تو نوشتم:

دل من خون شد ازین غم، تو كجایی؟
و ای كاش كه این جمعه بیایی!
دل من تاب ندارد،
"همه گویند به انگشت اشاره، مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟ ... تو کجایی؟ تو کجایی..."»

و تو انگار به قلبم بنویسی:
كه چرا هیچ نگویند
مگر این رهبر دلسوز، طرفدار ندارد، كه غریب است؟

و عجیب است
كه پس از قرن و هزاره
هنوزم كه هنوز است
دو چشمش
به راه است
و مگر سیصد و اندی نفر از شیفتگانش
زیاد است
كه گویند
به اندازه یك « بدر » علمدار ندارد!
و گویند چرا این همه مشتاق، ولی او سپهش یار ندارد!
تو خودت! مدعی دوستی و مهر شدیدی
كه به هر شعر جدیدی،
ز هجران و غمم ناله سرایی، تو كجایی؟
تو كه یك عمر سرودی «تو كجایی؟» تو كجایی؟
باز گویی كه مگر كاستی ای بُد ز امامت،
ز هدایت،
ز محبت،
ز غمخوارگی و مهر و عطوفت ۲

تو پنداشته ای هیچ كسی دل نگران تو نبوده؟
چه كسی قلب تو را سوی خدای تو كشانده؟
چه كسی در پی هر غصه ی تو اشك چكانده؟
چه كسی دست تو را در پس هر رنج گرفته؟
چه كسی راه به روی تو گشوده؟

چه خطرها به دعایم ز كنار تو گذر كرد،
چه زمان ها كه تو غافل شدی و یار به قلب تو نظر كرد...

و تو با چشم و دل بسته فقط گفتی كجایی!؟
و ای كاش بیایی!

****
هر زمان خواهش دل با نظر یار یكی بود، تو بودی ...
هر زمان بود تفاوت، تو رفتی، تو نماندی.
خواهش نفس شده یار و خدایت،
و همین است كه تاثیر نبخشند به دعایت،
و به افاق نبردند صدایت،
و غریب است امامت.

من كه هستم،
تو كجایی؟
تو خودت! كاش بیایی.
به خودت كاش بیایی.

sara_f
0 بحث
چهارشنبه 21/10/1390 - 15:45 - 0 تشکر 415487

نیا نیا گل نرگس جهان که جای تو نیست
دو صد ترانه به لبها یکی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس که در زلال دلی
هزار آینه نقش و یکی ز خال تو نیست
نیا نیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که شهر ما نه مُحیای گامهای تو نیست
نیا نیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت دلی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس ز رنجمان تو مکاه
کسی ز خلق و خلائق فدای راه تو نیست
نیا نیا گل نرگس بدان و آگه باش
که جای سجده گه ِ ما هنوز مال تو نیست
نیا نیا گل نرگس به مادرت زهرا
کسی برای شهادت به کربلای تو نیست
نیا نیا گل نرگس سقیفه ها برپاست
ردای سبز خلافت ولی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس فدا شوی مولا
برای عصر عجیبی که خواستار تو نیست
نیا نیا گل نرگس که چون علی تنها
به فجر صبح ظهورت کسی کنار تو نیست
نیا نیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است ولی برای تو نیست
نیا نیا گل نرگس به مجلس ندبه
که ندبه ، ندبه خرقه است و پایگاه تو نیست
نیا نیا گل نرگس دعای عهد کجاست؟
نه این نماز جماعت به اقتدای تو نیست
نیا نیا گل نرگس که حرف من . . . « میعاد »
فقط بیان ِ سرابی ست که انتظار تو نیست

SONY55864
0 بحث
پنج شنبه 18/12/1390 - 18:58 - 0 تشکر 439325

شعرهای زیبایی بود
آفرین بر شاعران خوش فکر

برو به انجمن
▲
  • روسری‌ام را برنمی‌دارم!
  • كاربر برتر مرداد ثبت مطلب
  • قوانین ثبت مطالب روزانه
  • ساعت خوش (ویژه نامه طنز و سرگرمی (6))
دسترسی‌های سریع
  • اساسنامه انجمن‌ها
  • جستجوی پیشرفته
  • مشخصات من
  • مباحث من
  • پاسخ‌های من
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
تعدادبازدیدکنندگان
تاکنون
اکنون
  • روابط عمومی
  • -
  • صفحه اصلی
  • -
  • نقشه سایت
  • -
  • درباره ما
  • -
  • ارتباط با ما
  • -
Copyright © 2012 . All right reserved