• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 13753)
پنج شنبه 11/4/1388 - 15:6 -0 تشکر 128504
" دوچرخه سواری دختران"

بســـــــــــم رب المــهــدی


امروز از دانشگاه بر میگشتم مثل دفعات مکرر گذشته صحنه دوچرخه سواری دختران رو در انظار عمومی دیدم !!
اون هم در مسیری  که با تابلوئه " مسیر مخصوص دوچرخه سواری"  مشخص شده !
دیگه تو خیابونش که هیچی !   


 

باید چشممون رو به اصطلاح درویش میکردیم تا نبینیم این صحنه رو ؟؟
آخه بعضیا میگن نگاه نکنید ! به شما چه ؟ و ....  !

خلاصه .... نظرتون چیه ؟
چرا اجتماع ما داره به سمتی میره که دخترا بدون هیچ ابایی میان دوچرخه سواری ؟!
این هم شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران و .... که فورا از اونجا به بقیه جاها هم سرایت میکنه !؟؟!



 اصلا نکنه شمام موافقید ؟ عرفی ، شرعی ، عقلی ، شخصی ، اجتماعی ؟
تبعاتش چیه ؟

 یا ع ل ی مدد 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 1/5/1388 - 0:9 - 0 تشکر 134699

سلام علیکم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

گاهی بعضی کاربرا حرفایی می زنن که اینقدر از واقعیت دوره که آدم از تعجب نمی دونه چی کار باید بکنه .

خانوما می تونن دوچرخه سواری کنن اما نه در مقابل نامحرم

ما نباید سعی کنیم یه کاری کنیم که حتما خانوما بتونن در مقابل نامحرم هم دوچرخه سواری کنند . چه لزومی برای این کار وجود داره . اگر کسی  واقعا می خواد ورزش کنه می تونه یه ورزشی بکنه که به عفتش هم ضربه ای نزنه .

کلا ورزش کردن خانومها در مقابل آقایون تو اکثر موارد مشکل داره چون احتیاج به حرکت های سریع و عکس العمل تند هست و تو اینجور موارد حجم بدن زن آشکار می شه .

تو اسلام هم ما هیچ جایی نداریم (من ندیدم ) که زنان رو دعوت کرده باشه که ورزش کنند ( نمی گم اسلام با ورزش بانوان مخالفه بلکه می گم دعوت نکرده )

اما مردان رو دعوت به اسب سواری و شنا و تیراندازی می کنه و اهل بیت کشتی هم می گرفتند اما زنان رو به خیاطی و مثل اون دعوت می کنه بخاطر اینکه زنان با مردان در خلقت فرقهایی دارند که لازمه بخاطر همون در شرایط دیگری به وظایفشون بپردازند .  

باز هم می گم تو اسلام از ورزش زنان نهی نشده اما دعوت هم به ورزش زنان نشده .

حالا که خانومها می خوان ورزش کنند نباید سعی کنند در مقابل نامحرم این کار رو انجام بدن تا بحث کنیم که مثلا لباس مناسبش چیه چون علما اکثرا قائلند که خود ورزش زن در مقابل نامحرم در خیلی از موارد اشکال داره اگر چه که لباسش مصداق حجاب باشه چون فقط لباس زن نیست که تحریک کننده است بلکه حرکات بدن زن و صدای زن هم تحریک کننده است و زن باید از جلب توجه کردن  مردان اجتناب کنه  

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

پنج شنبه 1/5/1388 - 16:56 - 0 تشکر 134811

سلام

از دوستان گرامی تشکر میکنم بابت سئوالا و جوابای خوب و مبسوطشون. اما یه سئوال هم واسه خودم پیش اومده.. که اگه جناب هادی تک جواب بدن ممنون میشم. شما فرمودین که اسلام خانمهارو به ورزش دعوت نکرده.. ممکنه بفرمائین طبق این حدیث که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودن به فرزندان خود شنا و تیراندازی و سوارکاری یاد بدین و...  آیا در متن عربی حدیث جنسیت فرزندانی که باید تحت آموزش قرار بگیرن مشخص شده؟ یعنی گفته شده به اولادتون یاد بدین یا گفته شده به ابناء تون؟

درضمن من یه باردیگه هم اشاره کردم که الان خیلی عادی و فراوون خانمها ترک همسرانشون روی موتور می شینن .. درحالیکه همه اون مواردی که موجب غیرشرعی بودن دوچرخه سواری خانمها میشه.. بر این مورد هم مترتبه. یعنی اینکه روی زین می شینن.. حجم بدنشون مشخص میشه و موارد دیگری که فرمودین.. پس چرا اگه این خانم خودش بشینه پشت فرمون موتور یا دوچرخه، خلافه ولی اگه ترک شخص دیگه ای بشینه خلاف نیست؟

من خودم موافق دوچرخه سواری خانمها در انظار آقایون نیستم.. حتی بعضی از ورزشها رو برای خانمها لازم هم نمیدونم که بهش بپردازن مثل فوتبال، اما در این مورد کنجکاو هستم که فرق ترک کسی نشستن با پشت فرمون نشستن چیه؟

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

پنج شنبه 1/5/1388 - 17:12 - 0 تشکر 134826

سلام علیکم

در مورد سوال اول خانم تیردراپ باید عرض کنم که

در حدیث داریم که بهترین تفریح برای مرد شناست و بهترین تفریح برای زن خیاطی .

و اینکه تو همون حدیث که ذکر کردید هم شنا و اسب سواری و تیراندازی کنار هم قرار داده شده و معلومه که جنبه مردانه این افعال بیشتره به نظر میاد که این حدیث هم ناظر به مردانه .

در مورد ترک موتور نشستن هم باید خدمتتون عرض کنم که اولا خیلی جلب نگاه نمی کنه و خیلی فرق داره با اینکه یک خانومی خودش روی موتور بشینه یا دوچرخه سوار بشه و خود جلب نگاه کردن باعث اشکال می شه . البته اگر ترک موتور نشستن هم طوری باشه که بدن پیدا باشه خب اشکال داره .

بعلاوه دوچرخه سواری یه چیزی اضافه داره و اون اینه که دوچرخه سوار باید رکاب بزنه و همین باعث می شه که این حرکت بدن رو پیدا کنه .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

پنج شنبه 1/5/1388 - 17:20 - 0 تشکر 134828

با سلام

تو ایران كه هیچ وقت نشد دوچرخه سواری كنیم. میگفتن عیبه

سفر كه كردیم دیدیم همه دوچرخه سواری میكنن اونجا، هرجا كه بخوان. البته با رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی

كسی هم به كسی كاری نداره. حتی به لباس كسی توجه نمیشه

ما هم دوچرخه سواری كردیم. البته از نوع اسلامیش.

چشمتون روز بد نبینه. اولا كه مشخص بود كه من جلب توجه میكنم با پازدن و فرمون دوچرخه رو هدایت كردن.

دوم اینكه چشمها یكی پس از دیگری به طرف من و حجم بدنم میچرخید. انگار نه انگار كه لباس بلند و گشاد داشتم. با خودم فكر كردم اینا چی ممكنه از پس این همه لباس ببینن؟؟ خب جوابش معلوم بود. حركت بدن و پا. و در ضمن ارتفاعی بالاتر از سطح زمین كه به خودنمائی بیشتر جلوی مردان كمك میكنه.

اشتباه كردم دوچرخه سواری كردم. البته اینو بگم كه بعضی ها آخرتشون براشون از مبارزه با مسئله "خانمها نباید!" مهمتره، بعضی ها هم كه .....

خانم تیردرآب اینكه ترك كسی بنشینید با اینكه خودتان دوچرخه سواری كنید از زمین تا آسمون فرق داره. دلیلش هم همونیه كه عرض كردم. خودتان امتحان كنید. یكبار ترك بشینید. یكبار خودتون دوچرخه سواری یا موتور سواری كنید در حیاط منزل. فرقش آشكاره.

پنج شنبه 1/5/1388 - 17:46 - 0 تشکر 134835

سلام

من هم ترک موتور نشستم (اونم سالها) و هم دوچرخه سواری کردم(هم تو سالن و هم تو خیابون و هم توکوچه) و البته تو خیابونی که مخصوص دوچرخه سواری خانمها در یک مجموعه تفریحی لب ساحل تدارک دیده شده و نامحرمی هم اونجا نیست. و تفاوتی هم در هیچکدومش نمی بینم. صرف حرکت پاها برای رکاب زدن نمیتونه دلیل جلب توجه بشه. خانمهایی که ترک موتور سوار میشن رو دیدید؟ من با اینکه با چادر می نشستم و قبل از حرکت کلی مراسم و اینا اجرا میکردم که مطمئن شم چادرم بهم نچسبیده و ابعاد بدنم پیدا نیست، ولی هرگز خیالم از این بابت راحت نشد.

حالام که ماشالا خانمها می شینن پشت موتور، پاچه شلوارشون 30 سانت میره بالا.. مانتوشونم که جمع میکنن تا لای پره ها نره و یا چروک نشه.. روسری شونم که مثل پرچم در اهتزازه و تمام سر و گردنشون معلومه.. و بماند بعضی چیزهای دیگر که واقعاً آدم شرمش میاد بگه. خب این بدتره یا اون دختری که با لباس بلند میشینه پشت دوچرخه و احیاناً پوشش مناسبتری هم نسبت به اون موتورسواره داره؟

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

پنج شنبه 1/5/1388 - 19:1 - 0 تشکر 134855

سلام

ببخشید بهترنیست این بحث همینجا تموم بشه؟!

جسارته این فقط یه پیشنهاده.....

بعضی از دوستان خیلی واضح صحبت میکنن و این اصلاً مناسب نیست!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 1/5/1388 - 19:53 - 0 تشکر 134864

سلام علیکم

سلام علیکم

جناب میلادی اجازه بدید بحث پیش بره چون بحث بدون حاشیه است و داریم از نظر شرعی و عرفی به مسائل نگاه می کنیم تا به یه نتیجه خوب برسیم 

فکر می کنم مردم یه نگاه دیگه ای به یه زن می کنند وقتی سوار دوچرخه بشه یا خودش موتور برونه و این یعنی جلب توجه کردن دیگه .

اگر فرض کنیم که حجاب زن هم صحیح باشه و مشکلی نداشته باشه باز هم این مشکل وجود داره .

در مورد ترک موتور نشستن هم اگر حجاب رعایت نشه خب اشکال داره اما به طور کلی جلب توجه زیادی نمی کنه مگر اینکه حجاب رعایت نشه که خب این در هر صورتی اشکال داره.

یه مساله ای رو باید دقت کرد گاهی یه زن حجاب هم داره و پوششش به ظاهر کامل میاد اما نوع رفتارش طوریه که در بین مردان ایجاد طمع می کنه و این مساله ایه که گاهی خود خانوما ممکنه نتونن تشخیص بدن یا بهش توجه نداشته باشن اما مردی که داره به اونها توجه می کنه تمام حرکات اونها رو زیر نظر داره و این مساله است که روابط زن و مرد رو خیلی دقیق می کنه . به نظر من دوچرخه سواری زن از این اعماله . شاید کسی بتونه به سختی حجابش رو رعایت کنه ( که البته خود این هم معلوم نیست شدنی باشه و معمولا هم بهش عمل نمی کنند ) اما نفس این کار طوریه که نگاهها و توجه ها و طمع ها رو به طرف اون زن می کشونه و اسلام این رو نمی پسنده . 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

پنج شنبه 1/5/1388 - 20:55 - 0 تشکر 134880

سلام

چناب هادی تک به صحبتهای این خواهر خوبمون توجه کنین:(hovakhshatra)

من واقعا متاسفم برای کسانی که دوچرخه سواری خانم هارونوعی گناه میدونن.اگه ما بیایم زنان جامعمون رو توی یه فضای بسته محبوس کنیم مانند باغ بانوان پس طرز فکر ما چه فرقی با طالبان داره؟؟چه فرق میکنه که یک زن سوار بر ماشین باشه ورانندگی کنه یا دوچرخه سواری کنه؟بابا قرن بیست و یکه یکم سعی کنید حرفای مادربزرگاتون روبرگردون نکنید.من خودم هم از جمله کسانی هستم که صبح ها به همراه بابام دوچرخه سواری میکنم و همیشه هم فکر میکنم   مردم یگه مثه عهد تیر کمون سنگی فکر نمیکنن ولی این مطلب واقعا منو آزار داد ودیدم هستند کسانی که یکم غیر طبیعیه تفکرشون.

با اینکه نه شما ونه من و نه هیچ کسی با این صحبتهاموافق نیست اما ایشون خیلی خوب صحبت کردن اما متاسفانه بعضی از دوستان در به کارگیری کلمات دقت لازم رو نمیکنن!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 1/5/1388 - 21:36 - 0 تشکر 134885

سلام علیکم

جناب میلادی

من صحبت های ایشون رو از ریشه باطل می دونم

ما در این مورد بحث کردیم که چرا رانندگی با دوچرخه سواری فرق داره .

نوع کلماتی که ایشون بکار می برد بسیار زننده بود و توهین به احکام اسلامیه و مطلبشون هم صحیحه

من نمی دونم شما با اینکه می گید که با نظرات ایشون موافق نیستید پس از نظر شما چه چیزی تو صحبت ایشون خوب بوده .

ایشون سخت گیری در مورد عفت و حجاب و روابط زن و مرد رو به عهد تیرکمون سنگی نسبت دادند در حالیکه این دستورات اسلامیه . 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

پنج شنبه 1/5/1388 - 23:31 - 0 تشکر 134917

سلام

من نمی دونم شما با اینکه می گید که با نظرات ایشون موافق نیستید پس از نظر شما چه چیزی تو صحبت ایشون خوب بوده .

من میگم چه خوب بود بعضی از دوستان هم مثل ایشون نظر میدادن و مثل ایشون در بکارگیری کلمات دقت میکردن!

با وجود اینکه من با کل نظرات ایشون مخالفم ولی چون دقت کردن که دارن چی میگن و هر حرفی رو به زبون نیاوردن ایشون رو تحسین میکنم....

متاسفانه من نمیتونم بگم کدوم یک از دوستان حرفهای نامناسب زدن چون ممکنه از من دلگیر بشن.....اگه خودتون به پستها نگاهی بیاندازین متوجه میشین

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.