سلام علیکم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
گاهی بعضی کاربرا حرفایی می زنن که اینقدر از واقعیت دوره که آدم از تعجب نمی دونه چی کار باید بکنه .
خانوما می تونن دوچرخه سواری کنن اما نه در مقابل نامحرم
ما نباید سعی کنیم یه کاری کنیم که حتما خانوما بتونن در مقابل نامحرم هم دوچرخه سواری کنند . چه لزومی برای این کار وجود داره . اگر کسی واقعا می خواد ورزش کنه می تونه یه ورزشی بکنه که به عفتش هم ضربه ای نزنه .
کلا ورزش کردن خانومها در مقابل آقایون تو اکثر موارد مشکل داره چون احتیاج به حرکت های سریع و عکس العمل تند هست و تو اینجور موارد حجم بدن زن آشکار می شه .
تو اسلام هم ما هیچ جایی نداریم (من ندیدم ) که زنان رو دعوت کرده باشه که ورزش کنند ( نمی گم اسلام با ورزش بانوان مخالفه بلکه می گم دعوت نکرده )
اما مردان رو دعوت به اسب سواری و شنا و تیراندازی می کنه و اهل بیت کشتی هم می گرفتند اما زنان رو به خیاطی و مثل اون دعوت می کنه بخاطر اینکه زنان با مردان در خلقت فرقهایی دارند که لازمه بخاطر همون در شرایط دیگری به وظایفشون بپردازند .
باز هم می گم تو اسلام از ورزش زنان نهی نشده اما دعوت هم به ورزش زنان نشده .
حالا که خانومها می خوان ورزش کنند نباید سعی کنند در مقابل نامحرم این کار رو انجام بدن تا بحث کنیم که مثلا لباس مناسبش چیه چون علما اکثرا قائلند که خود ورزش زن در مقابل نامحرم در خیلی از موارد اشکال داره اگر چه که لباسش مصداق حجاب باشه چون فقط لباس زن نیست که تحریک کننده است بلکه حرکات بدن زن و صدای زن هم تحریک کننده است و زن باید از جلب توجه کردن مردان اجتناب کنه