• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مکانیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مکانیک (بازدید: 27312)
دوشنبه 3/10/1386 - 20:47 -0 تشکر 20505
اخبار روباتیک و مکانیک

                                              
با توجه به گسترش روز به روز علم به خصوص علم روباتیک بر آن شدم تا این پست را بزنم تا اخبار مربوط به این علم جدید را به صورت روزانه با کمک شما دوستان عزیز در این پست قرار دهیم.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

شنبه 9/9/1387 - 14:25 - 0 تشکر 74078

كمیسیون صنایع در خصوص قیمت تندر ۹۰ تذكرات لازم را خواهد داد
عضو كمیسیون صنایع و معادن گفت: این كمیسیون هر زمان كه لازم باشد در خصوص قیمت خودروی تندر۹۰ تذكرات و صحبتهای لازم را با مسئولین مربوطه خواهد داشت.
محسن كوهكن ریزی اظهار داشت: عمدتا زمانی بحث افزایش قیمت پیش می آید كه در جایی دولت حمایتی كند و یا به پرداخت یارانه در این خصوص اقدام نماید.
وی افزود: در تعیین قیمتها آنچه بیش از هر چیز باید مدنظر قرار گیرد، لحاظ این قیمت متناسب با قیمت تمام شده با سود عادلانه در بازار داد و ستد و عرضه و تقاضای رقابتی است.
این عضو كمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر قرار باشد این اصل مدنظر قرار نگیرد، با توجه به آزاد بودن واردات خودرو و تنوع در تولیدات داخلی، خودرویی كه بی دلیل اقدام به افزایش قیمت می كند،‌ امكان از دست دادن بازار خود و خروج از گردونه را خوادهد داشت.
وی با بیان اینكه به طور دستوری نمی توان از افزایش قیمتها جلوگیری كرد افزود: تولید كننده به حد كافی از این هوشیاری برخوردار است كه اقدام به افزایش نماید ولی امكان گرایش تقاضا به سایر محصولات با شرایط مشابه و قیمت مناسب تر را مدنظر قرار ندهد.
كوهكن ریزی در خصوص واكنش احتمالی كمیسیون صنایع به افزایش قیمت تندر ۹۰ اشاره كرد و گفت: نظر به اینكه قیمت این خودرو باید براساس قیمت تمام شده و سودعادلانه باشد قطعا كمیسیون صنایع به وی‍ژه كمیته خاص خودرو در این كمیسیون به این مساله نیم نگاهی خواهد داشت و به اظهار نظر لازم در این خصوص خواهد پرداخت.
وی همچنین به بحثهایی كه در مجلس هفتم و در دولت جدید در همراهی با كمیسیون اصل ۹۰ در خصوص خودروی تندر ۹۰ مطرح بود اشاره كرد و افزود: طرف خارجی یعنی فرانسویها تا تامین نظرات طرف ایرانی به خصوص مجلس، تلاشهایی صورت داد تا تولید این خودرو در ایران مورد پذیرش قرار گیرد، حال هرگونه افزایشی در ارتباط با قیمت این خودرو كه قرار بود به عنوان یك خودروی ارزان قیمت باشد، با ملاحظات خاص صورت می گیرد.
این عضو كمیسیون صنایع تاكید كرد: خودرویی كه به عنوان ارزان قیمت باید تقاضای قشر متوسط و پایین جامعه را پاسخ دهد، چنانچه به هر دلیل قیمتش را افزایش دهد، طبیعی است كه از دیگر رقبا جامانده و از گردونه خارج شود.
وی افزود: دو شركت خودروساز مهم یعنی ایران خودرو و سایپا كه مرتبط با دولت هستند، چنانچه تصمیمی در خصوص افزایش قیمت این خودرو بگیرند، آنهم با توجه به قیمت تمام شده با سود عادلانه در بازار عرضه و تقاضای رقابتی، مسلم است هرجا كه نیاز به تذكر یا صبحتی از سوی این كمیسیون باشد، قطعا این كار را خواهد كرد.
خبرگزارى فارس 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:25 - 0 تشکر 74079

بازار خودرو یخ زد!
بازار خودرو همچنان روزهای سردی را با وجود بهتر شدن شرایط جوی پشت سر می گذارد! این ایام به گفته بسیاری از فعالان حوزه خودرو برای كسانی كه قصد خرید خودرو از بازار را دارند، مناسب ترین زمان است. به گزارش ایسنا، كاهش تقاضا و در نتیجه آن ركود خرید و فروش خودرو در بازار به حدی رسیده كه بیشتر خودروهای داخلی به قیمتی پایین تر از قیمت كارخانه ای رسیده اند و در واقع حاشیه دلالی دیگر روی معاملات خودرو وجود ندارد (كه البته این نكته مثبت شرایط فعلی بازار است). در حال حاضر شرایط به گونه ای است كه اگر كسی بخواهد خودرویی از كارخانه خریده و به قصد انتفاع در بازار بفروشد، به طور حتم ضرر خواهد كرد. حتی محصولاتی مثل سمند سورن، پژو۴۰۵ و پژو پارس كه ایران خودرو اعلام كرده كه حداقل تا دو ماه آینده فروش فوری برای آنها ندارد نیز این هفته دچار كاهش قیمت شده اند؛ یعنی كاهش تقاضا و عرضه در یك زمان رخ داده است. قیمت سورن كه به علت تیراژ كم آن چند ماه پیش ۱۸.۵ میلیون تومان بود، هم اكنون به مرز ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. شرایط برای پژو ۴۰۵ و پارس نیز دست كمی از سورن ندارد؛ به طوری كه پژو ۴۰۵ بنزین سوز این هفته ۱۰۰ هزار تومان كاهش قیمت داشت و پژو پارس ایران خودرو نیز به روزهای نزول خود نزدیك شده است؛ به طوری كه قیمت این خودرو در چند هفته اخیر به طور مستمر كاهش یافته و این هفته نیز در ادامه این روند به ۱۸ میلیون تومان رسیده است، اما مدل ELX این خودرو در بازار ۲۳.۵ میلیون تومان معامله شده است. در میان این هیاهوی كاهش قیمت خودروهای داخلی، پرفروش ترین مدل پژو۲۰۶ كمی از خود مقاومت نشان داد؛ به طوری كه مدل تیپ۲ این خودرو چیزی حدود ۱۴.۵ تا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شده است. این خودرو در تیپ۶ حدود ۱۸.۵ و در مدل صندوق دار تمام اتوماتیك ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می شود. سمند هم خیری از این بازار ندید! این خودرو در مدل معمولی با كاهش حدود ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در مدل LX بنزینی به ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. بازار محصولات سایپا نیز این هفته دیدنی بود؛ به طوری كه صبای بنزینی این هفته به زیر ۸ میلیون تومان یعنی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در مدل پایه رسید. نوع دو گانه سوز آن نیز حدود هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و مدل هاچ بك هیدرولیك آن هشت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.
ریو نیز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان فروش رفته است. جالب این كه به یك باره زانتیا ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت و این هفته به ۳۰ میلیون تومان رسید. در حالی كه هنوز قیمت های جدید خودروتندر ۹۰ از سوی وزارت صنایع و معادن اعلام نشده و پیش فروش خودروسازان نیز لغو شده است، تندر ۹۰ فول آپشن (E۲LP) به كمترین قیمت خود در چند ماه اخیر رسید. این خودرو در اوج قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان معامله شده است. همچنین مدل فول آپشن E۱ حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مدل E۰ پایه بدون كولر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار تهران به فروش رفته است.  
گزارش : روزنامه ابرار اقتصادی 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:25 - 0 تشکر 74080

افزایش قیمت تندر۹۰ با وجود ارزانی خودرو و مواد اولیه در دنیا معنی ندارد
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایط ركودی حاضر بر بازارهای جهانی خودرو، كمیسیون صنایع اجازه افزایش بی رویه قیمت خودروی تندر ۹۰ را به خودروسازان ندهد.
علی خاكساری اظهار داشت: در شرایطی كه قیمت فولاد و مواد مرتبط با صنعت خودرو و همچنین قیمت خودرو در بازارهای جهانی پایین آمده و حتی خودروهای صادراتی آمریكا در بنادر آن مانده و كسی حاضر به خرید آنها نیست ، تلاش برای افزایش خودروی تندر ۹۰ در ایران ناشی از انحصارات حاكم بر صنعت خودروسازی كشور است.
وی با بیان اینكه وظیفه مجلس و كمیسیون صنایع حمایت از حقوق مردم است افزود: كمیسیون صنایع نباید به گونه ای عمل كند كه حمایت از خودروسازان را به حمایت از مردم ترجیح دهند .
این استاد دانشگاه با بیان اینكه مجلس باید بحث تحقیق و تفحص از خودروسازان را با جدیت بیشتری دنبال كند افزود: گزارش اول تحقیق و تفحص از خودروسازان، نشان از این واقعیت داشت كه تخلفات بسیاری از سوی خودروسازان صورت گرفته است، گزارش دوم نیز كه ۲ سالی است در حال تهیه است هنوز از سوی مجلس ارائه نشده است.
وی تاكید كرد: از مجلس می خواهم تا قوانینی كه وضع می كنند تحت الشعاع واقعیتهای جامعه باشد و نه خواسته های غیر منطقی یا وعده وعید های خودروسازان.
خاكساری ادامه داد: از خودروی تندر ۹۰ انواع و اقسام حمایتها شد تا خودرویی ارزان باشد و به استفاده عموم مردم برسد، حال كه امكان تولید آن فراهم شده، به هر دلیل اقدام به افزایش قیمت آن می شود.
وی تاكید كرد: كمیسیون صنایع اجازه افزایش قیمت بی منطقی به خودروسازان آنهم در شرایط ركود بازار خودرو ندهد.  
خبرگزارى فارس

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:25 - 0 تشکر 74081

آی سی تی محرک اصلی خودروسازی
شاید باور این مساله کمی مشکل باشد، اما بد نیست بدانید کارخانه خودروسازی جنرال موتورز از سال ۱۹۹۶ سعی کرد با راه اندازی یک گروه بزرگ از متخصصان، آخرین محصولات خود را با آخرین فناوری های روز هماهنگ کند و به بهترین شکل ممکن از فناوری اطلاعات بهره گیرد. در زمان راه اندازی این گروه ۲۰۰ نفر از زبده ترین کارشناسان صنایع مختلف گرد هم آمدند تا آخرین دستاوردهای فناوری و اطلاعاتی خود را در نسل جدید خودروهای جنرال موتورز به کار گیرند. «رالف زیگندا» که در دهه ۱۹۹۰ مدیریت دفتر اطلاعات جنرال موتورز را برعهده داشت، برای نخستین بار مرکز فناوری اطلاعات این کارخانه بزرگ را تاسیس کرد و در پی استفاده از سیستم اطلاعات الکترونیکی توانست درآمدهای بزرگ ترین کارخانه خودروسازی جهان را تا چندین برابر افزایش دهد. امروزه سیستم های اطلاعات مبتنی بر فناوری های جدید مهم ترین قسمت شرکت های بزرگ خودروسازی در جهان را تشکیل می دهند و باعث شده اند این شرکت ها بخش عظیمی را با نام تجارت الکترونیکی برای خود راه اندازی کند. «جکی ولف» رئیس مرکز سیستم های اطلاعاتی نیروی انسانی جنرال موتورز در مورد تاثیر فناوری در خط تولید خودروهای این شرکت بزرگ توضیح می دهد: «زمانی که رالف در جنرال موتورز فعالیت می کرد، بازارهای ما را به اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک تقسیم کرده و با استفاده از مدیران اطلاعاتی سعی می کرد ارتباط بین این شبکه ها را حفظ و تقویت کند. او بر این باور بود که سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات تنها روش برای افزایش کیفیت محصولات شعبات مختلف GM هستند. ما امروز می کوشیم که نه تنها محصولات جنرال موتورز را به کشورهای مختلف جهان صادر کنیم، بلکه عملکرد خود را نیز به همه جهانیان نشان می دهیم تا دریابند که فناوری ارتباطات و اطلاعات چه اندازه می تواند در صنایع مختلف، به خصوص خودروسازی مفید واقع شود.»
او در ادامه توضیح می دهد: «برای مثال، ما کارمندانی داریم که وظیفه برقراری ارتباط بین فناوری های ما و مشتریان مان را برعهده دارند تا از این طریق مردم با آخرین دستاوردهای جنرال موتورز بهتر آشنا شوند، بنابراین فروش محصولات بالاتر رود. ما همچنین در شرکت خود بخشی را تاسیس کرده ایم که توسط پستی با عنوان مدیریت فناوری اداره می شود و دائماً تمامی فناوری های دنیا را مورد بررسی قرار می دهد تا نیازهایمان بهتر برآورده شود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر در کارخانه جنرال موتورز مدیریت بخش های مختلف وابسته به فناوری را بر عهده دارند و ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر برای آنها کار می کنند. ما این روزها با شرکت های زیادی همکاری می کنیم و بدون اغراق می توانم بگویم که در تمام شعبات جنرال موتورز بیش از ۲۰ هزار نفر تنها برای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات کار می کنند.»
به طور میانگین حدود سه درصد از محصولات جنرال موتورز همواره به علت وجود مشکلات مختلف به این شرکت برگشت داده می شوند. باید این نکته را به خاطر داشت که در بازار رقابتی امروز، که تمام شرکت های خودروسازی دنیا سعی در تولید محصولات بهتر دارند، داشتن سه درصد برگشتی بسیار خوب است که البته کاهش این رقم در سال های اخیر برای شرکت جنرال موتورز تنها به کمک فناوری اطلاعات صورت گرفته است. بخش فناوری اطلاعات در شرکت جنرال موتورز طوری طراحی شده است که تمام کارمندان علاقه مند می توانند در آن فعالیت کنند و در صورت داشتن هرگونه ایده جدید، آن را ارائه دهند تا کیفیت خودروهای GM افزایش یابد. همکاری این افراد با بخش فناوری می تواند طیف گسترده ای از دستگاه های دیجیتالی کوچک گرفته تا بازوهای روبوتیک عظیم الجثه را شامل شود.
اولین و مهم ترین گامی که شرکت جنرال موتورز برای افزایش کیفیت در محصولات خود برداشته است، شناسایی افرادی بوده که در زمینه فناوری اطلاعات تجربه دارند. این تجربه ها می تواند شامل تحصیلات آکادمیک یا داشتن سابقه کاری در مراکز مرتبط با فناوری اطلاعات شود. بخش های فناوری در شرکت جنرال موتورز بسیار باز است و حتی کسانی که مدیر یک شرکت کوچک یا یک دفتر خدمات فناوری اطلاعات بوده اند نیز تاکنون توانسته اند با مراجعه به بخش، به عنوان همکاران اصلی جنرال موتورز فعالیت خود را آغاز کنند.
طی ۱۵ سال گذشته تمام فعالیت های اصلی شرکت خودروسازی GM بر اساس تجربیات این افراد صورت گرفته است. آنچه امروز برای شرکت جنرال موتورز اهمیت زیادی دارد، مشخص کردن میزان مهارت و تجربه در هریک از کارشناسان است تا مدیران این شرکت بتوانند از توانایی های آنها به نحو احسنت استفاده کنند.
برای آنکه این شرکت خودروسازی بتواند نیروی کاری جدید در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات را جذب کند، در ابتدا چند سوال ساده از آنها می پرسد: «اگر شما برای نخستین بار با یک تغییر بزرگ در فناوری های موجود مواجه شوید، چه عکس العملی نشان می دهید؟ برای مثال، تغییر در فناوری های یک دستگاه خانگی و اینکه چگونه می توان بار دیگر از آن استفاده کرد. شما ایده خود را در این زمینه چگونه به فروش می رسانید؟ نتایج حاصل از ایده شما چقدر می تواند مفید باشد؟ آیا نظریه شما می تواند عملی شود؟»
استراتژی اصلی که شرکت خودروسازی جنرال موتورز برای کارمندان جدید خود در نظر گرفته، توسعه فناوری های شبکه ای است. این شرکت از هر کس که قصد فعالیت در جنرال موتورز را دارد می پرسد: «شما چه متخصص دیگری در زمینه ICT می شناسید که بتوانیم در فعالیت های خود از او کمک بگیریم؟» این شرکت از این طریق می کوشد بهترین اشخاص ممکن را انتخاب کند و به نوعی از طریق یک فعالیت شبکه ای به خصوص بهترین اشخاص ممکن را به کار بندد. شرکت خودروسازی GM برخی مواقع از شرکت های جست وجوگر همچنین شرکت های عرضه کننده خدمات اینترنتی استفاده می کند. این مساله موجب شده GM در زمینه اینترنت نیز بسیار فعال شود و با تمرکز بر آن، تبلیغات بیشتری داشته باشد. افزایش توسعه فعالیت در اینترنت موجب شده است شرکت جنرال موتورز طی سال های اخیر هیچ تبلیغاتی در مطبوعات و روزنامه ها نداشته باشد.
فرآیند کارمندیابی GM که به عنوان بزرگ ترین شرکت خودروسازی دنیا محسوب می شود، بسیار ساده و در عین حال کارآمد است. بر اساس استراتژی هایی که در این شرکت تعریف شده، کارخانه جنرال موتورز در کنار وسعت کمی، به صورت کیفی هم توسعه می یابد. کارمندانی که قرار است در بخش های مختلف بزرگ ترین کارخانه خودروسازی جهان فعالیت کنند به مدت ۶۰ روز به صورت آزمایشی همکاری می کنند و در این دو ماه آزمایش های مختلف روی آنها انجام می شود. این آزمایش ها در همه زمینه ها صورت می گیرد و طبق سیاستگذاری های جدید، تمام کارمندانی که قرار است با جنرال موتورز همکاری کنند باید اطلاعات اندکی در مورد فناوری ارتباطات و اطلاعات داشته باشند و بتوانند حداقل نمره در امتحانات این بخش را کسب کنند. در حال حاضر به طور میانگین
۱۵ درصد کارمندان این شرکت را بانوان تشکیل می دهند که ۱۲ درصد آنها هنوز در دوره نوجوانی به سر می برند و ۱۵ درصد دیگر نیز ملیت غیرآمریکایی دارند. این در حالی است که مدیران این شرکت همچنان می کوشند درصد کارشناسان و متخصصان خود را بالاتر برند و بتوانند هر یک از این افراد را در بهترین جای ممکن قرار دهند. به این وسیله جنرال موتورز خواهد توانست نقش خود را به خوبی در بازار رقابتی امروز بازی کند و فناوری ارتباطات و اطلاعات را به بهترین حالت ممکن مورد استفاده قرار دهد.
با همه این توضیحات باید توجه داشت، آنچه که امروز شرکت جنرال موتورز و دیگر شرکت های بزرگ دنیا را مدیریت می کند، فناوری ارتباطات و اطلاعات است و به همین خاطر، مدیران شرکت ها می کوشند با افزایش سرمایه گذاری های خود در این زمینه، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.
منبع: www.cnn.com
میثم لطفی  
گزارش : روزنامه سرمایه 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:33 - 0 تشکر 74085

رنو زیاده‌خواهی نكند
رئیس كمیته خودرو كمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت تندر ۹۰ در قرارداد خودروسازان ایرانی و شركت رنو فرانسه مشخص شده و مسئولان رنو نباید در این زمینه زیاده‌خواهی كنند.
مهدی صادق اظهار داشت: قیمت تندر ۹۰ در قرارداد ایران و فرانسه ۶۷۵۰ یورو ذكر شده و به همین دلیل هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی شركت رنو قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینكه موضوع تعیین قیمت تندر ۹۰ طی هفته جاری در كمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: افزایش قیمت هر خودرویی باید به تصویب مجلس برسد و كمیسیون صنایع تاكنون توافقی در زمینه بالا رفتن قیمت تندر نداشته است.
وی با اشاره به ایجاد بحران اقتصادی در جهان تصریح كرد: این بحران باعث شده قیمت جهانی فلزات كاهش یابد ولی مشخص نیست این روند نزولی تا چه زمانی تداوم داشته باشد.
وی ادامه داد: بخشی از بدنه تندر ۹۰ ساخت خودروسازان ایرانی در زمانی تولید شده كه قیمت فلزات نسبت به شرایط فعلی بالاتر بوده و هم اكنون بخشی از این بدنه‌های تولیدی نیز در شركتهای خودروساز موجود است و علاوه بر این افزایش دستمزد كارگر و دیگر نهاده‌های تولید نیز در قیمت تندر موثر است.
صادق همچنین با اشاره به توقف پیش فروش تندر ۹۰ تا زمان تعیین قیمت‌های جدید اظهار داشت: در قرارداد فروش یك خودرو باید خریدار، فروشنده، قیمت و محصول مشخص باشد ولی در پیش فروش تندر قیمت نهایی مشخص نبود و به همین دلیل این نوع فروش مشكل حقوقی داشت.
وی در پایان از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شركت سایپا در كمیسیون صنایع مجلس طی هفته جاری خبر داد و گفت: در این جلسه در مورد تفاهم‌نامه تولید پروتون بحث خواهد شد , پاسخ سوالاتی كه در این مورد قبلا برای سایپا ارسال شده ، مورد مذاكره قرار خواهد گرفت. 
خبرگزارى فارس 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:34 - 0 تشکر 74086

عدم حضور نیسان در نمایشگاه‌ دیترویت
شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد برای کاهش هزینه‌های خود از شرکت در دو نمایشگاه خودروی دیترویت و شیکاگو خودداری می‌کند.
طبق گزارش‌های موجود شرکت‌های پورشه، سوزوکی و میتسوبیشی هم اعلام کرده‌اند که در نمایشگاه خودروی دیترویت شرکت نمی‌کنند. الن بادنداک سخنگوی شرکت نیسان در مورد دلیل عدم حضور این شرکت در نمایشگاه می‌گوید: از نظر ما این بهترین راه برای بازاریابی نیست. حضور در نمایشگاه هزینه زیادی به شرکت وارد می‌کند که پرداخت این هزینه برای شرکت نیسان در شرایط فعلی نادرست است. «گفته‌های وی در حالی است كه نیسان در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس خودروهای cube و خودروی۳۷۰ا Z که یک خودروی ورزشی جدید است را به معرض نمایش می‌گذارد. همچنین خودروی اینفینیتی G۳۷ نیز در لس آنجلس به معرض دید گذاشته می‌شود.
روزنامه دنیاى اقتصاد 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:34 - 0 تشکر 74088

ادامه ساخت کارخانه فولکس در آمریکا
شرکت خودروسازی فولکس واگن به‌رغم بحران بازار خودرو و کاهش سطح تقاضا در بازار آمریکا ساخت کارخانه مونتاژ خودرو در کاتانوگای آمریکا را ادامه می‌دهد.
ساخت این کارخانه که هزینه‌ای بالغ‌بر یك میلیارد دلار برای شرکت فولکس واگن در بر دارد می‌تواند سبب شود تا شرکت فولکس واگن دسترسی بیشتری به بازار آمریکا داشته باشد. سخنگوی فولکس واگن در این مورد می‌گوید: «با وجود اینکه شرایط بازار خودرو در آمریکا چندان مطلوب نیست ولی ما همچنان ساخت کارخانه خود را ادامه می‌دهیم، زیرا معتقدیم این وضع اصلاح می‌شود و بعد از آن آمریکا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف خودرو به خصوص خودروهای لوکس و گران قیمت در جهان خواهد بود.» شرکت فولکس واگن علاوه‌بر آمریکا در کشورهای روسیه و چین نیز کارخانه مونتاژ خودرو می‌سازد و در نظر دارد عرضه تولیدات خود را به این سه بازار بیشتر کند.
روزنامه دنیاى اقتصاد 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 14:34 - 0 تشکر 74089

آیا خودرو ملی سایپا ارزان است؟
مدیرعامل سازه‌گستر (شركت تامین‌كننده قطعات سایپا) را خیلی اتفاقی در سومین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو پیدا كرده و در زمینه مسائل مختلف با وی به گفت‌و‌گو نشستیم.
سعید مدنی در حالی از وضعیت مالی خوب شركت تحت مدیریتش صحبت به میان آورد كه چند كیلومتر آن طرف‌تر از سازه‌گستر، ساپكو ایران‌خودرو با مشكلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌كند.
این در شرایطی است كه قطعا باید سرخوشی و وضعیت اقتصادی مناسب سازه‌گستر را از محصول پرتیراژ و پرفروش پراید بدانیم و مشكل نقدینگی ساپكو را نیز به گستردگی ایران‌خودرو و تنوع تولید این شركت ربط دهیم. به واقع سازه‌گستر به لطف پلت‌فرم واگذار شده كیاموتورز وضعیت مالی مناسبی دارد. نكته‌ای كه خود مدنی نیز روی آن تاكید كرده و می‌گوید: سایپا همواره با رشد تولید مواجه بوده و سازه‌گستر نیز پا به پایش قطعات مورد نیاز را فراهم آورده است.
وی با بیان اینكه رشد تولید سایپا نشانه رشد سازه‌گستر به حساب می‌آید، افزود: ما هم‌اكنون غیر از موتور، گیربكس و اكسل باقی قطعات پراید را تامین كرده و حداقل روند كند شونده، در این زمینه نداشته‌ایم. اظهارات مدیرعامل سازه‌گستر در شرایطی است كه پراید همواره در رتبه‌بندی سطح كیفی خودروهای تولید داخل نمرات پایین جدول را در قبضه خود داشته و نمرات منفی‌اش، این محصول را در رده خودروهای حداقل قابل قبول جای داده است گویی كه سایپا نیز انگیزه‌ای برای ارتقای كیفیت قطعات پراید ندارد و با این دید كه پراید خودرویی نسبتا ارزان بوده به همین جهت مشتری پسند نیز به حساب می‌آید، بدون هیچ سرعت‌گیری در همان كیفیت مشغول به تولید این محصول است البته مدیرعامل سازه‌گستر هم به نوعی به عدم افزایش مطلوب و قابل قبول كیفیت قطعات پراید معترف است.
وی در این زمینه تاكید كرد: با توجه به شرایط خاص تولید و برخی محدودیت‌هایی كه درگیرش هستیم روند تولید و ارتقای كیفی قطعات، كند شونده نبوده و رو به بهبود است. مدنی ادامه داد: معتقدم مشتریان پراید با توجه به قیمتش از آن رضایت دارند!
● تردید در ارزانی S۲۳۱
در حالی كه بهمن ماه امسال خودرو S۲۳۱ سایپا (با نام قبلی S۸۱) رونمایی می‌شود مدیرعامل سازه‌گستر نسبت به قیمت اعلام شده آن مبنی بر زیر ۱۰میلیون تومان تردید دارد.
در واقع سایپا كه باید كم‌كم با پراید وداع كند تاكید زیادی روی قیمت پایین (زیر ۱۰میلیون تومان) S۲۳۱ داشته و مسوولان این شركت لقب خودرو ارزان را به آن اعطا كرده‌اند لقبی كه هم قلعه‌بانی مدیرعامل قبلی سایپا و هم بذرپاش سكان‌دار فعلی این شركت s۲۳۱ را لایق آن دانسته و با اطمینان خاصی از زیر ۱۰میلیون تومان در آمدن قیمت این خودرو صحبت به میان آورده و می‌آورند. این درحالی است كه مدیرعامل سازه‌گستر در این زمینه تردید دارد.
وی با بیان اینكه قیمت هر خودرویی بسته به شرایط خاص اقتصادی تعیین می‌‌شود، اظهار داشت: S۲۳۱ از همان ابتدای تولید درصد ساخت داخلش بالا است و به همین جهت قطعا قیمت مناسبی خواهد داشت، اما اینكه زیر ۱۰میلیون تومان درآید و در این رنج قیمتی ثبات داشته باشد، قابل تردید است مدنی تاكید كرد: شخصا نمی‌دانم S۲۳۱ زیر ۱۰میلیون تومان عرضه شود یا خیر، در این مورد تردید دارم ولی با توجه به هدف در نظر گرفته شده، نرخ آن تفاوت فاحشی با پراید نخواهد داشت! مدیرعامل سازه‌گستر ادامه داد: به هر حال مواردی مانند نوسان قیمت مواد اولیه و بالا و پایین شدن نرخ تورم تاثیر بسزایی در قیمت خودرو می‌گذارد و S۲۳۱ نیز از این قائده مستثنی نیست. گفته‌های مدنی در شرایطی است كه هم اكنون نرخ كارخانه‌ای پراید هفت‌ میلیون و ۴۸۰هزار تومان در نظر گرفته شده، كه با توجه به اظهارنظر مدیرعامل سازه گستر اگر قیمت S۲۳۱ را ۱۰میلیون و اندی لحاظ كنیم با حدود دو و نیم میلیون تومان تفاوت قیمت مواجه خواهیم شد، تفاوتی كه می‌توان آن را در بازار كشور و با توجه به قدرت خرید مردم، قابل توجه دانست. از سوی دیگر صنعت خودرو كشورمان دو بار و در جریان تولید سمند و تندر-۹۰ طعم تلخ عدم تحقق شعار خودرو ارزان قیمت را چشیده و اگر این بار نیز به واسطه S۲۳۱در این زمینه تلخی ببینند، شاید مشتریان داخلی به كلی امید خود را در این باره از دست بدهند.
● به سمند افتخار می‌كنیم ولی ...
اوایل سال ۸۰ ایران خودرو با هزینه‌ای حدود ۴۰۰میلیارد تومان طراحی سمند را به پایان رساند و آن را با نام خودرو ملی به بازار عرضه كرد. این در حالی است كه با گذشت هفت سال از تولد سمند هنوز هم گاهی كنایه‌هایی مبنی بر ملی نبودنش، از گوشه و كنار شنیده می‌شود. كنایه‌هایی كه از تولید سمند روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ حكایت داشته و عنوان می‌شود خودرویی را كه روی پلت‌فرمی خارجی طراحی و تولید شده نباید لقب ملی و داخلی داد. با توجه به این كنایه‌ها سایپا محصولی دیگر را با لقب ملی طراحی و تولید كرده و حتی آن را شایسته‌تر می‌داند. موضوعی كه مدیرعامل سازه‌گستر نیز به نوعی آن را تایید می‌كند. مدنی در این زمینه گفت: S‌۲۳۱ خودرویی ملی و صد درصد ایرانی به حساب می‌آید كه در آن از پلت‌فرم هیچ خودروی دیگری استفاده نشده است. وی با بیان اینكه به سمند افتخار می‌كند، تاكید كرد: سمند كار با ارزشی بود كه به عنوان اولین برند صنعت خودرو كشور به تولید رسید و هم‌اكنون با هزینه زیادی صادر نیز می‌شود.
اما با این وجود S۲۳۱ از همان بیس، داخلی و ایرانی بوده و كل آن در سایپا به طراحی رسیده، در حالی كه سمند روی پلت‌فرم ۴۰۵ طراحی شده است. گفته‌های مدیرعامل سازه‌گستر در حالی است كه شنیده‌ها از طراحی S۲۳۱ روی پلت‌فرم ریو حكایت دارد. به نحوی كه حتی ظاهر آن نیز چندان بی‌شباهت به این محصول شركت كیاموتورز نیست. هرچند مدنی اعتقاد دارد پلت‌فرم S۲۳۱ ربطی به ریو ندارد و تنها برخی از قطعات این خودرو به هم شبیه‌اند. وی در این زمینه تاكید كرد: عمده قطعات S۲۳۱ ساخت داخل به حساب می‌آید و تامین آن به عهده سازه‌گستر، مگاموتورز و سایر سازندگان سایپا است كه البته در عین حال شباهت برخی قطعات آن را با ریو تایید می‌كنم.
مدنی همچنین گفت: S۲۳۱ بهمن‌ماه امسال رونمایی شده و پس از رسیدن به تولید انبوه جای پراید را در خط تولید سایپا می‌گیرد. گفته‌های مدنی در حالی است كه S۲۳۱ با هزینه‌ای حدود ۱۵۰میلیارد تومان طراحی شده و حجم موتوری ۱۵۰۰سی‌سی دارد. این محصول در رده خودروهای كلاس B قرار می‌گیرد.
● پراید ۱۱۱ هم می‌آید
چند سالی است كه سایپا با پراید تك‌محصول تولید داخلش بخش اعظمی از بازار انحصاری خودروی كشور را در اختیار داشته و گه‌گاه با فیس لیفت‌هایی كه روی آن انجام داده تنها ظاهرش را دستخوش تغییر كرده و با نام‌هایی مانند پراید ۱۴۱ یا سایپا ۱۳۲ به طراحی و تولید رسیده است كه این فیس لیفت‌ها نیز همواره سطح كیفی پایینی دارند. این در شرایطی است كه ظاهرا سایپا قصد دارد برای حفظ بازار، فیس لیفت دیگری از پراید را در آینده روانه بازار كند. مدیرعامل سازه‌گستر در این باره اظهار داشت: قرار است تغییراتی روی پراید هاچ‌بك اعمال و محصولی جدید با نام ۱۱۱ به تولید برسد. مدنی افزود: البته ۱۱۱ هنوز بیرون نیامده اما طرحش در سایپا آماده شده است.
حمیدرضا بهداد  
گزارش : روزنامه دنیاى اقتصاد 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 18:22 - 0 تشکر 74173

حضور رنو پارس در ایران الزامی است
مساله بحران مالی یکی از مشکلات عمده خودروسازان در جهان می باشد که به طور مستقیم این صنعت را تخت تاثیر قرار داده است . شرکتهای بزرگ خودروساز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همگی در پی مشکلات مالی با کاهش تولید مواجه گشته اند. به عقیده میشل کربل ، مدیرعامل شرکت رنوپارس ، این بحران در ابتدا یک بحران مالی بود که در آمریکا آغاز شد و متاسفانه به بانکهای اروپایی سرایت کرد و در مدت زمان کوتاهی تمام دنیا را در بر گرفت.
از دیدگاه مدیرعامل رنو پارس ، به دلیل اینکه بانکها شرایط ارائه تسهیلات به مشتریان را مشکل تر کردند ، مشتریان قادر به تهیه وام و در نتیجه تهیه خودرو نیستند.
وی در ادامه اظهار داشت : از بحران مالی به بحران بانکی و در انتها به بحران صنعتی رسیدیم. کاهش تولید محصولات شرکتهای خودروساز در تمام دنیا صورت گرفته است و شرکت خودروسازی رنو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی شرکت رنو به دلیل مشکلات نقدینگی ، تولید خود را در تمام دنیا کاهش داده است ولی در بازار ایران ، به دلیل اینکه با کاهش تقاضا در بازار مواجه نشده ایم و مشتریان ایرانی همچنان خواستار محصولات رنو هستند ، تغییر رویه نداده ایم و تا زمانی که مشتریان ایرانی از ما محصول طلب کنند ما نیز به تولید ادامه می دهیم.
مدیرعامل شرکت رنو پارس ضمن اعلام این موضوع که خودروی تندر 90 از بازار خوبی درایران برخوردار است در رابطه با افزایش قیمت آن گفت: در مورد افزایش قیمت تندر90 ما تصمیم گیرنده نیستیم و قیمت جدید این خودرو توسط وزارت صنابع تعین خواهد شد.
میشل کربل در رابطه با عرضه محصول جدید در بازار ایران اعلام کرد : با توجه به بحران موجود نمی توان تصمیمات کوتاه مدت اخذ کرد ولی در حال مذاکره برای عرضه محصول جدید در بازار ایران هستیم.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 9/9/1387 - 18:22 - 0 تشکر 74175

سایپا می تواند بازار خوبی در تاجیكستان داشته باش
به گزارش خبرخودرو، امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیكستان به همراه هیات عالی رتبه ای از گروه خودرو سازی سایپا بازدید نمودند.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو، امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیكستان به همراه هیات عالیرتبه ای از شركتهای سایپا و سایپا دیزل بازدید نمودند.
در این بازدید ایشان ضمن ابراز رضایت از محصولات سایپا جایگاه این گروه خودرو سازی را مناسب ارزیابی كردند و گفتند: محصولات سایپا با توجه به پایین بودن مصرف سوخت و قیمت ارزان و منطبق با بازار می تواند جایگاه و بازار خوبی در تاجیكستان داشته باشد. ایشان میزان واردات خودرو به كشور تاجیكستان را 90 هزار خودرو بیان و از سایپا خواستند در این بازار وارد شود. همچنین ایشان از ایجاد خط تولید خودرو كاملا ایرانی سایپا 231 در این كشور بسیار استقبال كردند.
در این بازدید دو طرف توافق كردند، تیمی از شركت سایپا با مشاركت طرف تاجیكی، یك نمایندگی مجهز برای فروش و خدمات پس از فروش محصولات در این كشور احداث كند و در این زمینه به نیروهای تاجیكی آموزشهای لازم جهت نگهداری و سرویس محصولات داده شود.
همچنین بطور همزمان بررسی های لازم جهت احداث و تولید محصولات سایپا با مشاركت طرف تاجیكی در این كشور انجام شود.
این پایگاه تولیدی با سرمایه گزاری مشترك طرف تاجیكی پس از ایجاد، از مزیتهای تعرفه ای در جهت تولید استفاده خواهد نمود و همچنین پایگاهی جهت صادرات محصولات سایپا به كشورهای آسیای میانه خواهد بود.
گفتنی است در راستای این بازدید تفاهم نامه ای بین وزیر حمل و نقل كشور تاجیكستان و مدیر عامل شركت زامیاد به ارزش یك میلیون دلار جهت صادرات محصولات به كشور تاجیكستان به امضا دو طرف رسید.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.