سلام به خانم زهره اقایی و خانوم تیردراپ گرامی
من به عنوان کداقای انجمن اولین جلسه اشپزیمو در اینجا قرار می دم
می تونید منو بارستا صدا کنید
مواد لازم
دو عدد
تخم مرغ
یک عدد
پیاز خرد شده
به میزان دلخواه
زرد چوبه و فلفل
مقداری
نمک
مقداری
نعناع خشک
صد گرم سیب زمینی خرد شده
یک قاشق غذا خوری
آرد
روش تهیه
ابتدا سیب زمینی خرد شده و پیاز را در مقداری روغن تفت دهید
ابتدا سیب زمینی و بعد پیاز را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود
حال یک و نیم لیوان آب در آن ریخته بگذارید بجوشد آنگاه نعناع خشک زرد چوبه فلفل و نمک را در آن ریخته و اجازه دهید تا غلیظ شود سپس تخم مرغها را دانه دانه در آن بشکنید بدون اینکه آن را هم بزنید وقتی تخم مرغها بسته شدند اشکنه شما آماده است
مواد لازم
300 گرم
ماهی بدون استخوان
نیم کیلو
گشنیز و جعفری
دو حبه
سیر رنده شده
سه پیمانه
برنج
مقداری
ادویه
روش تهیه
برنج را بعد از خیساندن به صورت چلو آماده کنید سپس ماهی را سرخ کنید حال مقداری روغن در ته قابلمه ریخته و لایه ای از نان یا چند سیب زمینی و یا برنج ته ظرف گذاشته مقداری برنج که قبلا آبکش کرده اید را در قابلمه ریخته و روی آن مقداری ماهی و ادویه و سبزی خرد شده بریزید باز مقداری برنج ساده سپس روی آن ماهی و بقیه مواد به همین طریق ادامه دهید تا همه مواد تمام شوند بعد از حدود سی دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید