• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 34918)
شنبه 3/12/1387 - 9:20 -0 تشکر 92378
دستپخت کدبانوهای تبیانی

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

خانمهای عزیز باغ بانوان ......دومین چشمه از فعالیت هامون رو شروع میکنیم ....

خانمهای عزیز در این تاپیک میخواهیم غذاهای خوشمزه ای که خودتون درست میکنید رو به بقیه هم آموزش بدید ......بازم دست پخت خانمهای تبیانی رو میخوایم امتحان کنیم ...

کدبانوهای عزیز منتظرتون هستیم ....

فکر کنم هفته ای دو سه تا آموزش هم میتونیم داشته باشیم . چون غذا رو بیشتر از کیک و شیرینی می پزیم .....

 

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

دوشنبه 19/12/1387 - 19:57 - 0 تشکر 96898

سلام خانم تیر دراپ گرامی ودوست خوبم aghaeizohreh

خانم تیر دراپ خودم اشپزی می کنم در حد موش سراشپز

بابا من می خواستم بیام اشپزی کنم

اخه روم نشد

به دو دلیل

یک ترسیدم منو پرت کنید بیرون بگید این پسره تو همه تایپیک خانمها سرک می کشه

دوم اینکه اسم تایپیک برای ما ضایع است

اگه من بیام اشپزی کنم بهم می گن مرد کدبانو

ولی چکار کنیم یه تبیانه و یه انجمن زن

اگه بهم اجازه بدید جای همه بچه های تبیان اشپزی کنم

اخه از هر انگشتم یه هنر می باره

موقع اشپزی

می تونید منو بارستا صدا کنید

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
دوشنبه 19/12/1387 - 19:59 - 0 تشکر 96899

سلام

کتلت مرغ

مواد لازم:

مرغ پخته شده ساطوری شده 150 گرم

سیب زمینی پخته شده رنده شده 250 گرم

تخم مرغ 1 عدد

کره آب کرده یک قالب کوچک(من خودم از روغن مایع استفاده کردم)

جعفری ساطوری شده یک قاشق غذا خوری

آرد دو قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار کافی

طرز تهیه:

1.اول آرد و تخم مرغ و کره آب کرده(روغن مایع)رو با هم مخلوط کنید.بعد سیب زمینی رو به مخلوط آرد و تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید.

2.وقتی قشنگ با هم مخلوط شدن و موقع هم زدن به دیواره هایه ظرفتون نچسبید مرغ و جعفری رو به موادتون اضافه کنید.

3.خوب که با هم خلوط شدن نمک و فلفل و زرد چوبه هم بهش اضافه کنید.

4.بعد به صورت چند تا کتلت دربیارین و تویه روغن سرخ کنین.

در پناه حق

الهی و ربی من لی غیرک... 

سه شنبه 20/12/1387 - 8:36 - 0 تشکر 97014

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

صبا جان منتظر آموزشت هستیم ...

جناب طهوری من که گفتم میتونید آموزش آشپزی بدید . گفتم آقایون فقط تو باغ نیان وگرنه آموزش رو اشکالی نداره .... یه کار دیگه هم میتونید بکنید .آموزشتون رو بدید به یکی از خانمها که قراربده که بهتون هم نگن کدبانو

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

سه شنبه 20/12/1387 - 8:37 - 0 تشکر 97015

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

جناب shine month ممنون از آموزشتون . دوستان غذای آموزشی ایشون رو درست میکنیم ببینیم چه طعمی داره . زود درست کنید و گزارش بدیدا .... زودددددددددد

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

سه شنبه 20/12/1387 - 16:24 - 0 تشکر 97199

به نام خدا سلام دوستان من می خوام آموزش کباب حسینی را بهتون آموزش بدم. این غذا هم ساده هست و هم برای مهمونی هاتون غذای مناسبی هست. مواد لازم: - گوشت لخم گوسفند یا راسته : 1 کیلو - رب گوجه فرنگی : 2 الی 3 قاشق - فلفل دلمه : 2 عدد متوسط - پیاز : 1 عدد - روغن مایع: به اندازه کافی - دنبه خرد شده : به اندازه کافی (اگه دوست داشتین ) - نمک و فلفل وزردچوبه : به میزان لازم - سیخهای کوچک چوبی یا فلزی کباب حسینی : ترجیحا به تعداد افراد. نکته: بهتر است در مراسمهای مهمانی از سیخهای چوبی استفاده کنید چون زیبا تر هست. خانمها تا موادش را آماده می کنید با طرز تهیه بر می گردم.

خداوندا ! دستانم خاليند و دلم غرق آرزوها ، يا با قدرت بيکرانت دستانم را توانا گردان يا دلم را از آرزوهاي دست نيافتي خالي کن ...
چهارشنبه 21/12/1387 - 15:12 - 0 تشکر 97553

سلام

جناب شاین مونث ممنون از دستور غذاتون! احتمالاً باید خیلی خوشمزه باشه! و بی ضرر! سالمم هست دیگه؟

چون اون جور که از وجنات شما پیداس این غذاهه خیلی بهتون ساخته!!!!!!!

صبا جان! کجارفتی دختر؟ ما گوسفنده رو تو سرما نگه داشتیم تا تو بیای.. بیادیگه دستور تهیه رو گم کردی؟

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

پنج شنبه 22/12/1387 - 13:18 - 0 تشکر 97881

سلام به خانم زهره اقایی و خانوم تیردراپ گرامی

من به عنوان کداقای انجمن اولین جلسه اشپزیمو در اینجا قرار می دم

می تونید منو بارستا صدا کنید

مواد لازم

دو عدد
تخم مرغ

یک عدد
پیاز خرد شده 

 به میزان دلخواه
زرد چوبه و فلفل


مقداری
نمک
مقداری
نعناع خشک

صد گرم سیب زمینی خرد شده

یک قاشق غذا خوری
آرد

روش تهیه

ابتدا سیب زمینی خرد شده و پیاز را در مقداری روغن تفت دهید 
ابتدا سیب زمینی و بعد پیاز را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود
حال  یک و نیم لیوان آب در آن ریخته بگذارید بجوشد  آنگاه نعناع خشک زرد چوبه  فلفل  و نمک را در آن ریخته و اجازه دهید تا غلیظ شود سپس تخم مرغها را دانه دانه در آن بشکنید بدون اینکه آن را هم بزنید  وقتی تخم مرغها  بسته شدند   اشکنه شما آماده است

مواد لازم

300  گرم
ماهی بدون استخوان


              نیم کیلو
گشنیز و جعفری


              دو حبه
سیر رنده شده


             سه پیمانه
برنج


      مقداری

ادویه



روش تهیه

برنج را بعد از خیساندن به صورت چلو آماده کنید سپس ماهی را سرخ کنید حال مقداری روغن در ته قابلمه ریخته و لایه ای از نان یا چند سیب زمینی و یا برنج ته ظرف گذاشته مقداری برنج که قبلا آبکش کرده اید را در قابلمه ریخته و روی آن مقداری ماهی و ادویه و سبزی خرد شده بریزید  باز مقداری برنج ساده سپس روی آن ماهی و بقیه مواد به همین طریق ادامه دهید تا همه مواد تمام شوند  بعد از حدود  سی دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
پنج شنبه 22/12/1387 - 15:10 - 0 تشکر 97929

به نام خدا سلام بیر دراپ عزیز دستور تهیه اش تو ذهنم هست گم نمی شه ببخشید دیر شد . hosseintahoori آقا بارستا شما اسم غذا را فکر نمی کنید فراموش کردید بگید.

خداوندا ! دستانم خاليند و دلم غرق آرزوها ، يا با قدرت بيکرانت دستانم را توانا گردان يا دلم را از آرزوهاي دست نيافتي خالي کن ...
پنج شنبه 22/12/1387 - 15:11 - 0 تشکر 97930

طرز تهیه: کباب حسینی ابتدا گوشت را به اندازه یک بند انگشت خرد کرده دنبه گوسفند (در صورت دوست داشتن) را هم به همین صورت فلفل دلمه را هم به اندازه همان گوشت خرد کرده بعد سیخهای کباب حسینی که آماده کردید برداشته و یک تکه گوشت یک قطعه دنبه ویک قطعه فلفل سبز را در سیخ کرده و این کار را ادامه می دهیم تا پر شود البته توجه داشته باشید که سر وته سیخ ها به اندازه یک بند انگشت خالی بماند بعد در یک قابلمه ای که سیخ ها به راحتی توش جا بگیره روی گاز گذاشته کمی روغن ریخته بعد پیازهای خرد شده را اضافه کرده کمی تفت داده سیخها را درون قابلمه گذاشته رب گوجه را با یک لیوان آب مخاوط کرده درون قابلمه اضافه کرده فلفل و زردچوبه را هم ریخته در قابلمه را بسته می گذاریم وقتی گوشت کمی پخته شد نمک را هم اضافه کرده می گذاریم تا کامل پخته شود بعد در دیس چیده با حلقه های لیمو ترش تزیین می کنیم. (نوش جان)

خداوندا ! دستانم خاليند و دلم غرق آرزوها ، يا با قدرت بيکرانت دستانم را توانا گردان يا دلم را از آرزوهاي دست نيافتي خالي کن ...
پنج شنبه 22/12/1387 - 15:32 - 0 تشکر 97935

سلامی دوباره

باید منو ببخشید صبا خانم

یه تایپیک اشپزی و یه بارستا

انقدر مشغله کاری زیاده ،اخه هم اینجا اموزش می دم هم به خانه بر می گردیم

غذای اولی اشکنه(وقتی راه می رم پام می شکنه )

غذای دومی ماهی پلو

بازم از یاد اوریتون ممنونم

خوب شد سریع اومدم تا خانم تیر دراپ و خانم اقایی ندیدن و یه سوتی از من بگیرند

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.