• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 11214)
پنج شنبه 21/9/1387 - 16:21 -0 تشکر 76814
♥ پسر یا دختر ♥

سلام دوستان .

شما راجع به فرزند چه نظری دارید ؟

چندتاش خوبه ؟

دوست دارید پسر باشه یا دختر ؟

دلیلش رو هم بگید ؟

مهدوی باشید ... ((=  D:

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

دوشنبه 19/1/1387 - 16:49 - 0 تشکر 36010


هوالمعشوق

دلخوش عشق شما نیستم ای اهل زمین به خدا معشوقه من بالایی است

**************************************

سلام

حیات طیبه عزیز....
واقعا نمیدونم در این مورد چطور شما رو متوجه منظورم کنم...فکر میکنم یه کلی باید در این مورد باهاتون صحبت کنم...اما منظور من از مصیبت این بود که کنترل یه پسر واقعا سخت تر از یه دختره...و پسر مصیبت نیست...کنترل اون پسر مصیبته...دختر حرف گوش کن تره دیگه...
در ضمن من نگفتم عقیدم قشنگه...من فقط گفتمش...
"من دیگه هیچ چا هیچ وقت حرفی در مورد پسر نمیزنم چون نمیتونم منظورم رو برسونم میترسم سوء تفاهم بشه...که میشه همیشه"
موفق باشید 


...................................... 

یلدای عشق

یا علی از تو مدد

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
يکشنبه 25/1/1387 - 10:28 - 0 تشکر 36604

**به نام حضرت دوست**
سلااااااااااااااام.. اولا بچه یه دقه خوبه.. دو دقه خوبه!! بیشتر كه بشه ....ههههه.... ینی من بیشتر بچه ی دیگران رو دوست دارم!!ههههه... اما از نظرخودم فقط یكی ..اونم دختر!! هههه... پسرا رو فقط تا قبل اینكه زبون وا كنن دوست دارم!! هههمواظب خودتون و دلای پاکتون باشید.
ندای آسمانی من در راه عشق مرحله قرب و بعد نیست می‏بینمت عیان و دعا می‏فرستمت.

يکشنبه 25/1/1387 - 13:42 - 0 تشکر 36637

سلام .. به نظر من هر كی هر چقدر وسعش می رسه بچه دار بشه ! به ما چه مربوط ؟ .. هر كی می تونه خرجشونو بده ، هر كی می تونه درست تربیتشون كنه بیشتر از دو تا بچه خوبه اما اگه نمی تونه هیچی بچه خوبه ! .. من نمی دونم چند تا بچه دوست دارم اما دوست دارم بچه اول دختر باشه ! نتایج بهتری داره .. بعدشم من هم بچه دیگران رو دوست دارم و هم بچه خودم رو دوست خواهم داشت .. نكته اصلی تربیت درسته .. موفق باشید .

-:- می خواهم آب شوم در گستره افق ، آنجا كه دریا به آخر می رسد و آسمان آغاز می گردد -:-  
يکشنبه 25/1/1387 - 18:45 - 0 تشکر 36693

به نام عاشق ترین معشوق

سلام دوستای خوب و عزیزم

..............................

دوستان توی بحثهای اینجوری همیشه اول خودمون باید خوب فکر کنیم و یه جواب مناسب بدیم و بعد باید نظر خودمون رو با نظر ائمه و قرآن تطبیق بدیم تا متعادل تر و هدفمندتر بشیم.تو این مورد مسلماً توافق همه دوستان روی کم بودن تعداد فرزندان هست که خوشبختانه نظر اسلام هم همین هست:

حکمت 141 :راه آسایش

اندک بودن تعداد زن و فرزند یکى از دو آسایش است.

...................

اما در مورد ترکیب جنسی فرزندان مسلماً هر جنسیتی تو زمانه ما،مزایا و مشکلات خاص خودش رو داره و به نظر من اصلاً نباید راجع به این مسئله چندان ذهنمون رو مشغول کنیم،بلکه اولاً لازمه که تسلیم خواست و حکمت الهی باشیم و ثانیاً در مورد شیوه های تربیتی خاص دختر و پسر تا جایی که می تونیم اطلاعاتمون رو افزایش بدیم.در ضمن تو مسائل این چنینی همیشه یه نکته رو خیلی باید بهش توجه کرد و اونم اینه که تا می تونیم نباید به آرزوها و خواسته های این چنینی دل ببندیم،چون این کار توان مقابله و رویارویی ما رو در مواقعی که خلاف اون اتفاق بیفته به شدت کاهش می ده.در یک کلام دلبسته آرزوهای دنیوی نباید شد،زیرا دل کندن از اونها رو سخت و سخت تر می کنه.

.....

حکمت 34:راه بى‏نیازى

بهترین بى‏نیازى، ترک آرزوهاست.

...

حکمت 72:رابطه دنیا و انسان

دنیا بدن‏ها را فرسوده، و آرزوها را تازه مى‏کند، مرگ را نزدیک و خواسته‏ها را دور و دراز مى‏سازد، کسى که به آن دست یافت خسته مى‏شود، و آن که به دنیا نرسید رنج مى‏برد.

.....

حکمت 219:آرزوها آفت اندیشه

قربانگاه اندیشه‏ها، زیر برق آرزوهاست.

.......

مسلماً مراد از آرزوها،درخواستهای دور و دراز و گاهاً غیر منطقی ماست که جلوی چشمان اندیشه و تفکر ما رو می گیرن.

و بهترین آرزو یا بهتر بگم دعای ما می تونه این باشه که خدایا فرزندان صالح و شایسته ای به ما عطا کن که باعث نزدیکی ما به تو شوند و همیشه تو را شکرگزار و اطاعت گر باشند.

و بالاتر از اون این دعاست که

بارالها خواسته تو خواستن ماست و خواستن ما خواسته تو

......................

دوستان،در پناه دوست مشترکمان موفق و شاد و مطمئن باشیم

يکشنبه 25/1/1387 - 19:33 - 0 تشکر 36696

بسم رب المهدی
سلام دوستان عزیز
خدمت دوست گرامیمون یلدای عشق این مطلب رو بگم ..... درسته این معیاری که توی نظرتونه ..... حقیقت هم داره که دخترا بیشتر حرف گوش کن هستند .... اما اگه قرار به این باشه که پسرا هم به همون اندازه حرف گوش کن باشند و اروم و سربه راه پس فرقی بین دختر پسر نمیمونه ... طبیعیه که یه تفاوتهایی باشه برای اینده ... که قراره تصمیم گیرنده ها پسر باشند .... اراده داشته باشند و هر چی بهشون گفته میشه نگند چشم ... حتی از پدر مادر .... که توی این مسئله حرف زیاده
یه مطلبی رو هم خواستم بگم که اگه قرار باشه شما در هر بحثی بگید دیگه حرف نمیزنید یا شرکت نمیکنید کم کم تعداد اینگونه تاپیک ها بالا میره .... میدونم این طور نیست ... واسه این گفتم که میگید دیگه در این رابطه حرفی نمیزنم .... شایدم چون زننده اون حرف من بودم این تصمیم رو گرفتید... به هر حال فکر نمیکنم بحثهای اینشکلی سوء تفاهم ایجاد کنه
دوست داشتم اقا مهدی مکلارن هم بیاد نظرش رو در مورد حرف من بزنه که متاسفانه تا الان نیومده ... حالا یکی بگه تو چیکاره ای این وسط توی این بحث هههههههه
حکمتهایی هم که اقای نظری عزیز فرمودند زیبا بود ولی شاید نشه زیاد ربطی بهش داد در رابطه با تعداد فرزندان
یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
دوشنبه 26/1/1387 - 17:10 - 0 تشکر 36824

هوالمعشوق

دلخوش عشق شما نیستم ای اهل زمین به خدا معشوقه من بالایی است

**************************************

سلام

حیات طیبه عزیز....
من دیگه واقعا نمیدونم چجوری این بحث رو برای شما روشن کنم...ببینم این حرف من بدون هیچ دلیل و منطقی فقط و فقط
بر اساس احساسم و سلیقه ای هست...
من همونطور که شب رو به روز ترجیح میدم...همونطوری که فلان مدل لباس رو دوست دارم و...به دختر بچه ها بیشتر علاقه دارم
شیرین زبونن...نازن...روحیه لطیف تری دارن...فقط از همین جهت...این که میگم بزرگ کردن و تربیت پسر سخته نه خدای نکرده میخوام
جسارتی به پسرا بکنم نه خصومتی باهاشون دارم...من فقط نظرمو گفتم...گفتم تربیت پسر سخت تره...کنترل بیشتری میطلبه...مسئولیت سخت تره
برای همین من دختر رو بیشتر میپسندم...چون اصولا دختر راحت طلبیم متاسفانه...
همین....در ضمن من یه صحبت جدیی هم باید باهاتون داشته باشم...من چه مشکلی با شما دارم که میگید طرف صحببتون منم این حرف رو زدید
من این حرفو زدم چون نمیدونم بحثی در مورد سلیقه کسی نداریم ما اینجا و اینکه من هر چی توضیح میدم باز شما فکر میکنید
من با پسرا مشکل دارم یا نمیدونم چی 
امیدوارم الان کامل منظور من رو متوجه شده باشید 
موفق باشید

...................................... 

یلدای عشق

یا علی از تو مدد

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 28/1/1387 - 0:52 - 0 تشکر 37048

سلام

یکی خوبه،دوتابسه، سه تا زیاده

یکی پسر یکی دختر

موفق باشید

فی امان الله

الهی و ربی من لی غیرک... 

يکشنبه 12/3/1387 - 22:25 - 0 تشکر 41817

سلام

درگذشته که کمتر از 5 الی 6 تا بچه نمی آوردن و حتی 9 تا بچه من دیدم که خانوادها داشته اند.

ولی با توجه به شرایط 2 تا فکر می کنم در کشورمان استاندارد باشه .

که اولی دختر  و دومی با اختلاف سن پسر خیلی خوبه

http://rahpoyvesal.blogfa.com
دوشنبه 13/3/1387 - 18:4 - 0 تشکر 41951

هو العزیز

سلام

به نظر من یک پسر و یک دختر می تونه یک خانواده زیبا  رو تشکیل بده .

««« تبیان »»»

 

چهارشنبه 15/3/1387 - 19:28 - 0 تشکر 42203

فكر كنم دو تا دختر دو تا پسر فوق العاده ست .

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.