به نام عاشق ترین معشوق
سلام دوستای خوب و عزیزم
..............................
دوستان توی بحثهای اینجوری همیشه اول خودمون باید خوب فکر کنیم و یه جواب مناسب بدیم و بعد باید نظر خودمون رو با نظر ائمه و قرآن تطبیق بدیم تا متعادل تر و هدفمندتر بشیم.تو این مورد مسلماً توافق همه دوستان روی کم بودن تعداد فرزندان هست که خوشبختانه نظر اسلام هم همین هست:
حکمت 141 :راه آسایش
اندک بودن تعداد زن و فرزند یکى از دو آسایش است.
...................
اما در مورد ترکیب جنسی فرزندان مسلماً هر جنسیتی تو زمانه ما،مزایا و مشکلات خاص خودش رو داره و به نظر من اصلاً نباید راجع به این مسئله چندان ذهنمون رو مشغول کنیم،بلکه اولاً لازمه که تسلیم خواست و حکمت الهی باشیم و ثانیاً در مورد شیوه های تربیتی خاص دختر و پسر تا جایی که می تونیم اطلاعاتمون رو افزایش بدیم.در ضمن تو مسائل این چنینی همیشه یه نکته رو خیلی باید بهش توجه کرد و اونم اینه که تا می تونیم نباید به آرزوها و خواسته های این چنینی دل ببندیم،چون این کار توان مقابله و رویارویی ما رو در مواقعی که خلاف اون اتفاق بیفته به شدت کاهش می ده.در یک کلام دلبسته آرزوهای دنیوی نباید شد،زیرا دل کندن از اونها رو سخت و سخت تر می کنه.
.....
حکمت 34:راه بىنیازى
بهترین بىنیازى، ترک آرزوهاست.
...
حکمت 72:رابطه دنیا و انسان
دنیا بدنها را فرسوده، و آرزوها را تازه مىکند، مرگ را نزدیک و خواستهها را دور و دراز مىسازد، کسى که به آن دست یافت خسته مىشود، و آن که به دنیا نرسید رنج مىبرد.
.....
حکمت 219:آرزوها آفت اندیشه
قربانگاه اندیشهها، زیر برق آرزوهاست.
.......
مسلماً مراد از آرزوها،درخواستهای دور و دراز و گاهاً غیر منطقی ماست که جلوی چشمان اندیشه و تفکر ما رو می گیرن.
و بهترین آرزو یا بهتر بگم دعای ما می تونه این باشه که خدایا فرزندان صالح و شایسته ای به ما عطا کن که باعث نزدیکی ما به تو شوند و همیشه تو را شکرگزار و اطاعت گر باشند.
و بالاتر از اون این دعاست که
بارالها خواسته تو خواستن ماست و خواستن ما خواسته تو
......................
دوستان،در پناه دوست مشترکمان موفق و شاد و مطمئن باشیم