• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 5566)
چهارشنبه 20/9/1387 - 20:16 -0 تشکر 76595
آیا پیامبر (ص) به معراج رفت؟!

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

دوستان شما میتونین به این سوال پاسخ بدین؟

یکی از عقاید مهم مسلمانان به معراج رفتن پیغمبرشان است که از دیدگاه عقلی امری محال به حساب می آید چرا که چند اشکال عمده دارد که باهم مرور می کنیم:

اشکال اول: برای اقدام به سفر فضایی و فرار از جاذبه زمین به سرعتی معادل چهل هزار کیلومتر در ساعت نیاز است.

اشکال دوم: در خارج از جو زمین هوایی وجود ندارد و انسان در آنجا نمیتواند زنده بماند.

اشکال سوم: در خارج از جو زمین اشعه های خطرناک بمانند اشعه های کیهانی و اشعه ماوراء بنفش و اشعه ایکس و گاما وجود دارد که در خارج از جو زمین بر ارگانسیم بدن تاثیر گزاشته بطوری که کشنده و مرگبار است.

با اشکلاتی که مطرح شد میتوان دریافت که این عقیده مسلمانان نیز حرافی ای بیش نیست.

این سوالات رو سایت های ضد اسلامی مطرح میکنن برای تخریب اسلام شما میتونین پاسخشون رو بدین؟

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
پنج شنبه 28/9/1387 - 13:22 - 0 تشکر 78288

بسم الله

با سلام بر همگی

جناب mamal92 به نظر بنده چیزی كه در این بحث ها بدست می آید خیلی خیلی با ارزش می باشد و اصلاً هدف از اینگونه بحث ها تفكر پیرامون مسائلی می باشد كه نیاز اصلی ما مسلمان است . مسائل اعتقادی كه بنای دین ما بر آنها نهاده شده است مسئله كمی نیست كه بعد خواسته بشه با یك دو  مطلب حل شود .

پرداختن به اینچنین مسائلی است كه از نظر پیامبر اسلام (ص) از هزار سال عبادت هم بهتر است .

و به فرمایش امام رضا(ع) هم كه اصل عبادت به فكر كردن و پرداختن به همین مسائل می باشد .

پس اگر مسئله ای مطرح شد باید به لوازم آن مطلب هم بپردازیم به اینكه مطالب را در اوج یكدفعه بدون نتیجه گیری رها كنیم به امان خدا.

بهتر آن است كه مطلب تا یك جایی رسانیده شود بعد تمامش كنیم.

مسئله ای هم مانند معراج كه حقیقتاً مسئله كمی نیست هم از این قاعده استثناء نمی شود و مطالبی هم كه در ادامه آمد از لوازم این مسئله بود.

نكته آخر

لطفاً از برخی از مسائل به راحتی نگذریم و در موردشون بیندیشیم كه آیا تا به حال اعتقادات ما در مورد آنها صحیح بوده یا كه خدایی نكرده...

پنج شنبه 28/9/1387 - 13:54 - 0 تشکر 78294

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

ممنون جناب sadra2554

منم با شما موافقم، پس بحث رو ادامه بدیم، ولی متاسفانه معلومات دینی من در حد شما نیست و برای همین نمیتونم زیاد تو مباحث شما شرکت کنم، از اینکه در بحث خودم کمرنگ هستم از شما و دیگر عزیزان شرکت کننده در بحث عذر میخوام.

منتظر ادامه بحث هستم...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
پنج شنبه 28/9/1387 - 19:4 - 0 تشکر 78408

بنام خدا

سلام

جناب صدرای عزیز من برای حرفهام دلایل و مدارکی دارم و فکر نمیکنم آخرین جواب شما اونا رو نقض کرده باشه

اما به دلیل نزدیک بودن امتحانات  نمیتونم تو این جور بحثها (معارف) به خاطر اینکه باید روش زیاد فکر کرد وقت بذارم

انشا الله اگه این بحث ادامه داشته باشه میتونم پس از امتحانات دوباره بیام

با عرض پوزش مجدد

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
جمعه 29/9/1387 - 0:7 - 0 تشکر 78434

سلام علیکم؛

اگر کسی به معراج پیامبر(ص) شک کند از اسلام خارج گردیده است. اما سوال اینجاست که چرا باید ما برای هر لغوی از دشمن هزاران پاسخ فراهم کنیم و در برابر گزافه آنها یک سوال هم مطرح نکنیم

 از کجا گفتند که مسیح به صلیب کشیده شد به کدامین مدرک و کتاب؟

از کجا گفتند عیسی(ع) پسر خداست اگر چون پدر نداشت آدم(ع) که نه پدر داشت  و نه مادر!!!

جمعه 29/9/1387 - 22:11 - 0 تشکر 78544

بسم رب المهدی.... ممنون از دوستان عزیزم

خدمت  leader2000 عزیز سلام عرض میکنم و خوش آمد میگم که بعد از مدتها از حضورشون استفاده میکنیم .

فرمایش شما کاملا صحیح هست . به نظر من هم نباید طبق هر صحبتی که میشه اون قدر پافشاری و به اصطلاح به این در و اون بزنیم که مثلا فلان جماعت در مورد عقاید ما چی گفتند؟! و تحت تاثیر قرار بگیریم !

اما توجه کنیم که اصول عقاید ما این قدر قوی و محکم هست که با هر صحبت و سخنی توانایی مبارزه و رو در رو شدن رو داره و در اصل این از بهترین مزیتهای اسلام به شمار میره . تا وقتی هم که دلایل و استدلالات قوی اسلام برای ادیان دیگر بیان میشه جای ناراحتی وجود ندارد . منتها این وظیفه ماست که این قدر خودمون رو قوی کنیم تا توانایی پاسخ گویی در حد خود رو داشته باشیم


از جناب پارسا زاهد هم ممنونم که خیلی زیبا مطالب خودشون رو بیان کردند .
با اینکه متاسفانه نتونستم لینکهای معرفی شما رو استفاده کنم ، منتظر هستیم تا در آینده حتما از حضورتون استفاده کنیم . انشاالله مراحل زندگیتون رو هم موفق باشید .

تا بعد ...  یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 30/9/1387 - 8:46 - 0 تشکر 78570

بسم الله

با سلام برهمگی عزیزان

جناب mamal92 عزیز اصولاً اینگونه بحث ها برتی بالا بردن اطلاعات دینی ماست و بنده به شخصه استفاده بسیاری از اینگونه بحث ها می كنم.

جناب پارسا زاهد گرامی زان امتحانات بنده هم داره فرا می رسه . من هم با پیشنهاد شما موافقم و منتظر میمونم كه بحث را شما پیگیر بشوید هر چند من هم از قرآن و احادیث مدارك جدیدی برای مطلب جمع كردم كه ان شاءالله در فرصتی آنها را عرضه می كنم.

جناب لیدر هم فرمودند كه شك در معراج موجب خروج از دین می شود، سوالم از ایشون این است كه مگر معراج از اصول دین  یا از فروع دین می باشد كه شك یا انكار آن سبب خروج از دین می شود؟؟؟!!

جنابب حیات طیبه عزیز هم نكته ای فرمودند كه در جواب به ایشان باید این نكته را بگم كه كه اینگونه بحث ها دو بعد دارد یكی دفع شبهه و دیگری بالا بردن سطح اطلاعات خودمان.

شنبه 30/9/1387 - 11:25 - 0 تشکر 78601

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

ممنون جناب sadra2554

من خودم چیزایه زیادی از این بحث یاد گرفتم، البته برای جوای این سوالات تحقیق هم کردم و به نتایجی رسیده بودم، ننوشتم که دوستان هم بیان تا چیزای بیشتری یاد بگیرم، اگر دوستان هم راضی باشن از این مباحث بازم داشته باشیم، که استفاده هایی زیادی ازش ببریم و معلومات دینی مون رو اضافه کنیم.

و یه تشکر ویژه از تمامی دوستانی که در بحث شرکت کردن و معلوماتشون رو در اختیار من و امثال من گزاشتن.

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
شنبه 30/9/1387 - 23:56 - 0 تشکر 78703

سلام علیکم؛

در ابتدا سلام و عرض ادب دارم به دوست گرامی hayat_e_tayebe

اگر کسی خواب باشد می توان بیدارش نمود اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد نمی توان،

دشمن خود را به خواب زده و دنبال جواب نیست و به نظر حقیر از مهمترین وظایف فعلی ما حمله به مبانی فکری آنان است .

هر بار جواب می دهیم و کم می آورند، مطلب دیگری را پیش می کشند

Sadra جان ضمن عرض سلام به شما و تشکر از تلاشهای تان به عرض می رسانم واقعه ی معراج بنابر احادیث معتبر نقل از خود نبی مکرم اسلام(ص) و اشاره و تایید سایر حضرات صلوات الله  علیهم اجمعین است و شک به آن تردید به فرمایش حضرات است.

شنبه 12/11/1387 - 8:36 - 0 تشکر 86293

بســــــــــــــــــــــــــــم الله

در مورد معراج پیامبر (ص) نکته این بود که معراج جسمانی بود یا روحانی ؟

عده ای آنرا در جسم و عده ای در روح منحصر کرده اند و برخی هم قائل به هر دوی آنها شده اند.

قول حق آن است که مقاطعی از معراج شخص نبی روحانی بوده است و امکان اینکه جسم مادی در آن مقطع حضور داشته باشد منتفی است.

در دعای ندبه به این امر اشاره شده است که معراج روحانی بوده و نه آنگونه که برخی پنداشتند جسم مادی .

در فرازی از این دعا می خوانیم : و سخرت له البراق و عرجت بروحه

 در معراج سخن از قرب الهی است ، آنهم خدایی که جهت و مکان ندارد  فلذا در دعا گفته نشد و عرجت بجسمه.

معراج نزدیک شدن انسان به حضرت حق است و این کار با نماز خواندن هم رخ می دهد .

در احادیث آمده است که الصلاة معراج مؤمن .

سوال اینجاست که آیا در نماز جسم ما به جایی می رود ؟؟؟

همه می دانیم که در وقت نماز بدن ما در محراب یا بر روی سجاده قرار دارد و تا آخر هم از مکانی به مکان دیگر منتقل نمی شود.

برای رفع شک و شبهه کافیست به نماز عرفا بنگرید که آیا در آن معراج بدن جایی می رود.!!

اینکه گفته شده اگر معراج جسمانی نبود دیگر نمی توان به آن معجزه گفت سخن بسیار اشتباهی است به چند دلیل:

1- عروج با روح به ملکوت هم کاری خارق العاده می باشد.

2- اگر گفته شود معراج روحی برای حضرت نبی(ص) دشوار نبوده بلکه آنچیزی که تعجب آور است جسمانی بودن آن است ، باید گفت که کفار نه روحی را قبول دارند و نه روحی را

3-اگر گفته شود روح پیامبر(ص) در همه جا حضور دارد پس معجزه نیست ، باید بگویم که این امر برای شما پذیرفته شده است ولی برای سایرین معجزه است.

4-  نکته ای که تا به حال از آن غفلت شده است این است که  اصولاً معراج  معجـــــــــــــــــــزه نیست و ازسنخ آن هم نمی باشد تا بعد گفته شود که آیا جسمانی بودن آن معجزه است یا روحانی بودن آن.!!!!

شنبه 12/11/1387 - 15:51 - 0 تشکر 86408

فقط میتونم بگم الهم عجل لولیک الفرج ،که ایشون خودشون بیان و اسلام واقعی رو نشون همه بدن و مردم رو از این گمراهی آشکار نجات بدن

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.