• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 16997)
شنبه 20/7/1387 - 18:17 -0 تشکر 64564
یادداشت های یک دختر ترشیده

به نام مهربان پروردگارم

سلام

  تجربه میگه اول بگم:من ترشیده نیستم تازه 4 ماه ه وارد 21 سالگی شدم...

چند وقت قبل یک وبلاگی دیدم با این عنوان(همین عنوان تاپیک) منم مثل شما که جذب این تاپیک شدید جذبش شدم دیدم نوشته های یه دختر حدود 30 ساله بود

حرفهایی توش بود که خیلی برام جالب بود...این گذشت تا اینکه چند وقتی هست که تاپیک جالب و زیبای " من زن نمیخواااام" یکی از دوستان عزیزم(فکر میکنمpanah60) نظرم رو جلب کرد

تیترش برام جالب بود توجه کنید من "زن" نمیخوام...تیتر مسلما نشون میده که در مورد آقایون هست...اینکه آقایون "تمایلی ندارن" برای ازدواج

نه اینکه کسی نباشه که بگیرتشون!گفتم بگیرتشون...! تو سریال روز حسرت هم دیدیم که فریده گفت خیلی جالبه شما آقایون ما رو میگیرید و ول میکنید و فلان... بازم چند روز پیش جناب reasercher تاپیک جالبی زدن که چرا نمیشه یه خانم مجرد یه انسان کامل باشه و حتما باید مادر باشه و فلان و یا یه مطلب طنزی جناب جهان آرامش تو انجمن طنز قرار داده بودن که یه خانمی کشته مرده ی ازدواج بود...و توهم خواستگاری و...

همه ی این عوامل باعث شد این سوالا بیاد سراغم که از سال ها پیش بود ولی روز به روز پررنگ تر میشه که چرا اگر خانمی قصد ازدواج نداشت

چرا اگر خانمی"وقت " ازدواج نداشت درس داشت مثلا و میخواست بعد از تموم شدن درسش ازدواج کنه یا چه میدونم مثل من خانوادش با ازدواج با سن پایین به شدت مخالفن- یا هزار دلیل موجه و غیر موجه دیگه ای که فقط به خودش مربوطه- باید بهش بگیم ترشیده یا پیر دختر و هزار و یک جور حرف دیگه....مجله خوندن مثلا کار دخترای ترشیده است...واقعا اینا یه نمه ....یه ذره... بگم ظلم؟ بگم چی؟ شما بگید... چرا یه آقای محترم قصد ازدواج نداره ولی یه خانم محترم کسی نیست که بگیرتش....چی داریم بگیم؟ 

جانشین انجمن قرآن و عترت

anjoman.qoran@tebyan.org

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 30/7/1387 - 19:46 - 0 تشکر 66601

به نام او که آرام قلب من است

به نام او که هستیم برای او و زندگیم فدای او

به نام او که بخشنده و مهربان است

--------------------------

سلام دوستان

تشکر میکنم از همه ی دوستان

جناب saeidan خیلی خوب و منطقی بود صحبت هاتون...برای اون کسانی که

خودشون تمایل به ازدواج ندارن

یه دلیل درست درمون بود

سپاس

من با همه ی دوستان هم عقیدم...ازدواج باید در سن مناسب صورت بگیره

منتها اگر نشد

به هر دلیلی...موجه یا غیر موجه... یا بی دلیل

به کار بردن این لفظ برای خانم ها خیلی زشته

و درد ناک اینجاست که فقط برای خانم ها گفته میشه

من هنوز جواب سوالمو نگرفتم

چرا فقط واسه ی خانم ها استفاده میشه

خدانگهدار

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
پنج شنبه 2/8/1387 - 9:8 - 0 تشکر 66906

اوه مای گاد . شما گفتید جوابتون رو نگرفتید . خب غصه خوردی ؟ غصه نداره که. الان میگم .

شما گفتید چرا این الفاظ زشت و فقط برای دختران استفاده میشه ؟

جواب : خب ما متاسفانه یه کم غریب کش هستیم . اما وجدانا میگما دلیل اصلیش اینه که ، دختر نمیتونه بره خواستگاری و چون ممکنه کسی نیاد خواستگاریش ، خدای ناکرده بمونه . اما چون پسر میره خواستگاری و زمان ازدواجش هم یه جورایی به خودش بستگی داره و اگه زن نگیره بهش نمیگن ترشیده ، چون میتونه بهشون بگه : دوست نداشتم زن بگیرم ، مگه فضولید ؟ اما یه دختر اگه خواستگار نداره که نمیتونه بگه دوست نداشتم متاهل بشم .  

مگه غیر از اینه ؟

با تشکر از >>> همه ی اعضای تبیان و دست اندر کاران و الالخصوص ژان بال ژان و خانوم تناردیه و کوزت . (گابروش ، گالیور ، الیوت ، جان کوچولو ، وروجک و عمو نجار )

البته اینم بگم که شخصیت های کارتونی زیاد هستند اما نمیتونم همشونو بگم .

به حر هال عذر میخوام .

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

يکشنبه 5/8/1387 - 12:29 - 0 تشکر 67437

خب من می گم كه واقعا نمی شه یه نظر قطعی داد!

حتی فریده هم با وجود این كه سنش بالا بود و قیافه نداشت شوهر كرد !

به هر حال این یه پدیده شایعه ، دلایلی داره كه بد نیست تا فرصت هست توی یه تاپك جدید بزنمشون.

یكی از دوستان گفته بود كه:

یه دختر خانوم میتونه با رفتارش و خصوصیات خاص خودش تعیین کنه که چه پسری با چه ویژگیایی جذبش بشه.(گرفتن!)

این حرف خیلی معنی ها می تونه داشته باشه!

خب چرا این قدر كش و قوسش می دن؟؟؟ یه هویی برن خواستگاری دیگه ، البته بحث سر چطور خواستگاری رفتن زیاده ، حتی این خواستگاری می تونه غیر مستقیم باشه ، خب باید شرایط رو دید ، مسلما خانم ها هم انسان هستند و حق انتخاب دارن، البته می تونن طوری رفتار كنند كه انگار انتخاب شدن و حتی خود صید هم نفهمه كه انتخاب كرده یا انتخاب شده! ترفندهاش رو خود خانم ها بهتر بلدن! البته و صد البته با رعایت موازین شرعی <=======

يکشنبه 5/8/1387 - 17:44 - 0 تشکر 67509

سلام

خب! چه اشکالی داره که یه خانم اگه می بینه فرد مورد نظرشو پیدا کرده ، ازش درخواست ازدواج کنه؟ حالا خیلی مستقیم نه ولی می تونه از طریق اطرافیان این کار رو بکنه. در خیلی از موارد داریم که وقتی  خانواده دختر با پسری مواجه میشن که شرایط ازدواج با دخترشون رو داره به اون پیشنهاد ازدواج با دخترشون رو میدن و این مسئله در بین علمای اسلام هم وجود داشته.

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

يکشنبه 5/8/1387 - 19:3 - 0 تشکر 67540

به نام او که آرام قلب من است

سلام

متشکرم جناب چلسی از پاسخ گوییتون
شاید دلیلش اینی باشه که شما میگید

جناب خرد جمعی بازم ممنونم ازتون
اما من موافق خواستگاری ه خانم ها نیستم
چون مثل خیلی چیز های دیگه آقایون هنوز ظرفیت ه این قضیه رو ندارند
خصوصا اینکه اون خانم یه دختره 14 ساله هم نباشه
اون وقت بیا و جمعش کن!!

انگار انتخاب شدن و حتی خود صید هم نفهمه كه انتخاب كرده یا انتخاب شده!

اگه یه دختر خودش باشه و همه ی اصول اخلاقی رو رعایت کنه و کامل باشه
ناخودآگاه صید کرده طرف رو
چرا ماها فکر میکنیم حتما باید نیت کنیم از همین امشب که بارخدایا پروردگارا یاریم کن

که در به دست آوردن دل فلان مرد موفق شوم و بعد بریم خودمون رو به آب و آتیش بزنیم و غرورمون رو له و لورده کنیم و آخرش هیچی به هیچی؟

دلتون دریایی

شب و روزتون رویایی

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
دوشنبه 6/8/1387 - 11:28 - 0 تشکر 67658

با سلام خدمت دوستان 

من فکر می کنم که خدا زن و مرد رو طوری آفریده که اگه زن عفتش رو حفظ بکنه و شرایط یک زن خوب و با ایمان رو داشته باشه خود مرد به طرف او کشیده می شه اصولا مردها برای ازدواج بیشتر به زنی علاقه نشان می دن که خودش رو بیشتر حفظ می کنه و این ازدواج خیلی پایدارتره الان شاید خیلی ها بخاطر خوشگلی و ناز و عشوه دختر عاشقش می شن ولی زندگی که یکنواخت میشه مشکلات هم شروع می شه تو همین چند ساله آمار طلاق سرسام آور زیاد شده

من هم با خواستگاری رفتن خانم ها مخالفم البته می شه خانواده دختر به کسی بگویند که به یک جوان خوب پیشنهاد بدهد که با این دختر ازدواج کند بدون اینکه بگوید از طرف این خانواده آمده است

نقش دعا هم نباید نادیده گرفته بشه دعا خیلی تاثیر داره اما اگر با همه شرایط نشد بهترین چیز راضی بودن به رضای خداست در هر شرائطی البته سخته برای یک دختر که ازدواج نکنه (البته برای پسر هم سخته )ولی شاید مصلحت او در این باشه و خدا بخاطر این سختی منفعت بزرگی رو براش کنار گذاشته

در مجموع من فکر می کنم بهترین کار اینه که زن بجای اینکه خودش رو به پسر ها نشون بده تا ببینه کدامیک انتخابش می کنند کاری که بعضی از دخترها الان انجام می دهند سعی کنه خودش را با اون چیزی که خدا بهش امر کرده که عفت و حیا و پاکدامنی هست حفظ کنه و فقط به خدا امید داشته باشه از زن در مورد ازدواج تلاشی غیر این شاید خواسته نشده باشه ولی از مرد خواسته شده که به خواستگاری بره

حسن ختام آیه ای باشه که درهمین مورده :

ولیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله

باید کسانی که نمی توانند ازدواج کنند عفت خود را حفظ کنند تا خدا از فضلش آنها را بی نیاز کند  

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

چهارشنبه 3/4/1388 - 21:6 - 0 تشکر 125709

واقعا چرا؟!

يکشنبه 28/4/1388 - 20:49 - 0 تشکر 133818

سلام حرفتون كاملا درسته اگردختری سنش بالابره وازدواج نكنه همه به چشم دیكه ای بهش نگاه می كنن همهد ی دختراوقتی به هم میرسن ودورهم جمع میشن ازشوهرمیگن.وقتی هم دختری ازدواج میكنه دوستای دوران مجردیشو فراموش میكنه وقتی هم می بینتشون اونقدركلاس میزاره وشوهرم شوهرم میكنه انگارحالاچی شده .به قول دوستم شوهركردن هم شده كلاس.قبلادخترا رو به زورشوهرمیدادن حالاشوهركردن شده كلاس و اونی كه دیرازدواج میكنه یاازدواج نمیكنه میشه ترشیده وهمه پشت سرش حرف میزنن.اینه گردش روزگار!!!!!!

هستي ازاهواز
پنج شنبه 3/10/1388 - 13:15 - 0 تشکر 171758

باسلام .این تصور در جامعه ما جاافتاده که اگردختری سنش بالا باشه بهش میگن(( ترشیده)).این قبیح ترین تصوری که مردم دارن.درحالیکه ممکنه اون دختر خواستگاری باشرایط معقول نداشته یا....؟به هرحال این دلیل نمیشه که یه همچین لقب زشتی به اون نسبت داد.به خاطر این میگم قبیح ترینه که تاثیر شگرفی روی طرز فکر ادما مخصوصا دخترا داره. تاجایی که گاهی اونا حاضر میشن برای فرارکردن از این لقب زشت حتی به خواستگاری یه مرد معتاد جواب مثبت بدن.چون اگه سنشون بره بالا وازدواج نکرده باشن مردم میگن که دختره چه عیب وایرادی داشته که تاحالا ازدواج نکرده. برای اینکه سایه یه مرد اسم یه مرد رو سرش باشه.... این دیالوگیه که امروز داریم زیاد تو فیلمای سینمایی وتلویزیونی مون می شنویم وخیلی هم تکراریه.حتی اگه اون مرد معتادباشه بی دین باشه بی بند وبار باشه.برای فرار ازحرف مردم به این ازدواج ها راضی میشن. حالا مردم مگه کیان؟خود ماییم!! پس چرا ماباید دهنمون رو باز کنیم یه چنین حرفای بی ربطی بزنیم؟؟!این حرفا خلاف شخصیت والاییه که خداوند برای زن قائل شده.جالب اینجاست که سینماوتلویزیون هم داره به این موضوع دامن میزنه.من مخالف این نیستم که سینماوتلویزیونZOOM کردن رومسئله ازدواج .چون خانواده اولین اجتماع کوچکیه که افراد ازش بلند میشن پس باید ارکان اصلی اون درست انتخاب بشن.امابهترنیست یه فرهنگ سازی نیز درمورد این الفاظ بشه؟! ما دختری که واقعا شرایط ازدواج براش فراهم نشده که نباید بره بمیره.این طرز فکریه که توجامعه ما داره رشد میکنه وپدر ومادر هارو حتی نگران کرده(چه برسه به دختر بیچاره). درسته ازدواج یه سنت حسنه است اما نه درهر شرایطی وباهر شرایطی.خودمون هم میدونیم اگه دختری شرایط ازدواج براش پیش نیومد وتااخر عمرش پاکدامن موند خدا بهترین هارو دراخرت بهش میدهوحتی درهمین دنیاچراکه علی (ع) می فرمایند:هرکه بتواند کارحرامی راانجام دهد ولی انرافقط بخاطرترس ازخدارهاکندخداوند پیش ازاخرت ودرهمین دنیابهتر ازانرابه اوعوض میدهد. پس چرابعضی از خود ماها جو رو مسموم میکنیم.وباعث میشیم اون دختر غصه بخوره. ودراخر هم به اون دخترایه مژده میدم ازعلی (ع) که شاید به نظرتون ربط نداشته باشه اماباکمی فکر پیداکردن ربطش سخت نیست.ایشان فرمودند:اگرصبرکنی مقدرات الهی برتونازل میشودواجرخواهی داشت واگربیتابی کنی بازهم مقدرات الهی برتونازل میشود ولی پاداش نخواهی داشت. یادمان باشد ازدواج مستحب موکداست نه واجب.پس اگرشرایطش جور نشد واجب نیست به هروضعیتی تن داد.خداوندبه ماتوفیق بندگی بی چون وچرابده.اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر.

شنبه 5/10/1388 - 2:31 - 0 تشکر 172120

خانم آنشرلی

تمام مشكلاتی كه با این نوع نگاه كردن به دخترا پیش میاد از اونجا شروع میشه كه به زنها به چشم یه انسان نگاه نمیشه . یه زن قبل از اینكه زن باشه یه انسانه همونطور كه مرد قبل از اینكه مرد باشه یه انسانه .

اگه همه اینطوری نگاه كنن اونوقت دیگه كسی نمی تونه القابی مثل ترشیده رو به دخترا بگه .

الفاب زیادی هم هست كه به پسرا گفته میشه تو موردای دیگه . بهتره اینقدر زن و مرد رو مقابل هم قرار ندیم . باید تفكرات اشتباه نسل های قبل اصلاح بشه و به نسل جدید القا نشه . زن یه انسانه . همین .

سكوت سرشار از ناگفته هاست ...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.