• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن نصف جهان > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نصف جهان (بازدید: 24085)
شنبه 19/5/1387 - 12:16 -0 تشکر 51319
گزارش بازدید از تخت فولاد

بسمه ای تعالی

خدایا شکر بالاخره به همت کابران عزیز انجمن و همکاری دفتر تبیان اصفهان این بازدید برگزار گردید.

دوستان عزیز برای هدفمند شدن بازدید و استفاده هر چه بهتر دوستانی که به هر دلیل نتوانستند در جمع ما حضور داشته باشند و بقیه دوستان تبیانیمون و آشنایی بیشتر آنها با این مجموعه تاریخی (تخت فولاد ) ، عزیزانی که در این بازدید حضور داشتند گزارش های زیبای خودشون را در این تاپیک مطرح کرده تا زمینه برگزاری بازدید های دیگر شود و به بهترین گزارش نیز هدیه ی ناقابلی اهداء گردد .ضمنا عزیزان تا ساعت 24 روز جمعه 25 مرداد ماه فرصت دارید گزارش های خود را ثبت کنید . 

(تذکر : خواهشمند است از نوشتن نظرات بی محتوی و غیر مرتبط با بازدید خودداری کنید.)

" کادر مدیریتی انجمن "

 

««« تبیان »»»

 

دوشنبه 28/5/1387 - 12:53 - 0 تشکر 52762

در ادامه بر سر مزار حکیم و عارف فرزانه و فقیه و ادیب عالیقدر حاج آقا رحیم ارباب سلمه الله تعالی که یکی از چهره های در خشان حکمت و فلسفه و فقه و دیگر معارف اسلامی است حضور پیدا كردیم راهنما از زندگینامه ایشان برایمان صحبت كرد و حكایتی از ایشان نقل كرد كه مشخص كننده میزان زهد و تقوای آن مرحوم بود. چون سایر دوستان در این باره مفصل در گزارش خود به آن پرداخته‌اند بنده دیگر از اطاله كلام اجتناب و تكرار ان اجتناب می‌نمایم. در بین صحبت‌های راهنما از صاحب جواهر نیز یادی شد و به ذهنم خطور كرد كه از ایشان بپرسم كه محمد حسن نجفی اصفهانی معروف به صاحب جواهر آیا در این منطقه مدفون است؟ جواب حاكی از آن بود كه در این مورد قبرستان وادی‌السلام گوی سبقت را از تخت فولاد ربوده و آن جواهر را در خود مدفون كرده است. به هر جهت بنده به جهت ارادتی كه به صاحب جواهرالكلام دارم از همان جا فاتحه‌ای نثار آن فقیه عالی مقام نمودم و از خواننده نیز تقاضا دارم در موقع خواندن این گزارش فاتحه‌ای برای ایشان قرائت نماید.در اعتبار صاحب جواهر همین كفایت می كند كه شیخ انصاری می‌فرمایند: برای مجتهدی كه می خواهد احكام الهی را استنباط نماید كافی است كه جواهر و وسائل‌الشیعه داشته باشد.

چهارشنبه 30/5/1387 - 9:56 - 0 تشکر 53077

هو العزیز

سلام به همه نصف جهانی های گل

قابل توجه کلیه عزیزانی که هنوز موفق به ثبت گزارش بازدید از تخت فولاد نشدند می رسانیم فقط 62 ساعت فرصت دارند تا گزارش های خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است دوستانی که موفق به یاداشت برداری نشدند نیز می تواند بهترین صحنه یا موضوعی که برایشان زیبا و سرشار از معنویت بود را برای دیگران به صورت نوشتاری ترسیم کنند.

منتظرتونیم

««« تبیان »»»

 

چهارشنبه 30/5/1387 - 20:22 - 0 تشکر 53173

به نام دانای مهربان

سلام سلام و بازم سلام خدمت تکاتک (یعنی دونه دونه ) دوستان گل نصف جهانی و غیر نصف جهانیم

از همگی دوستان بازم ممنون و سپاسگزارم . مطالب دوستانمون کامل بود ولی بنا برعلل سیاسی ! من هم مطالبی رو که کارشناس عزیز میگفتند به زبان و قلم خودم از این بازدید یادداشت کرده ام و عکسهایی که در حد خودم گرفتم رو خلاصه وار و کوتاه ثبتش میکنم

تنها قبل از مطالبم دو مورد رو عرض کنم

یکی اینکه عکسها رو بالاخره بعد نزدیک دو هفته در امروز یعنی در دقیقه نود و هفت که موجب گل تیم پیروزی شد!! دریافت کردم و از بابت زحمتی که بخش مدیریت انجمنها برای آپلود اونها کشیدند ممنون و سپاسگزارم . از نظر کیفی هم اگر کاستی هست باید ببخشید دیگه همش زیر سر این افتاب بود با اون تاپشش

دوم اینکه از اونجایی که دوستان خبرنگارمون زیاد بودند و با دقت نظر بیشتری ثبت میکردند ، اگه ضعف قلم ، اشتباه یا برداشت غلطی از من دیدند می بخشند چون توی عمرم فکر نکنم به این سرعت چیزی رو نوشته باشم !

مطلب اخر مقدمه ام :
متاسفانه من و دوست خوبم منتظر عشق ، در ابتدای دیدار، دوستانمون رو گم کرده بودیم ! واز هنگام ورود به گلستان شهدا تا تقریبا نیم ساعتی رو تنهایی بازدید کردیم . به همین خاطر نمیدونم چی گذشت بین دوستان در اون نیم ساعت اول که خوشبختانه در گزارش دیگر عزیزان مطلع شدم

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 0:9 - 0 تشکر 53205

شهید اشرفی اصفهانی : >>> امیدوارم چهارمین شهید محراب باشم <<<

اگر ورودی به تخت فولاد از گلستان شهدا اغاز بشه ابتدا مزار بزرگانی رو میبینیم که به صورت بقعه یا مقبره ای به چشم میخوره .از جمله شهید محراب ایه الله اشرفی اصفهانی . مزار ایشان در مقبره ای کوچک قرار گرفته است . دو طرف از دیوار این مقبره را کاشیکاری های زیبایی تشکیل داده اند که یکی شامل بخشی از وصیت نامه به همراه عکس ایشان و دیگری قسمتی از پیام امام خمینی (ره) پیرامون شهادت ایشان را نشان میدهد



آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 0:20 - 0 تشکر 53206

مزار حضرت یوشع نبی (ع)

عرض گلستان شهدا را طی میکنیم . در کنار مسجد و تکیه لسان الارض (که دوستان به طور کامل اون رو معرفی کردند) ، مزار پیامبری دیده میشود با فاصله چهار پنج پله ای از سطح زمین .
بدون هر گونه ضریح ، بارگاه و ... به تازگی اطراف ان تخریب شده که احتمالا ساخت بنای این مزار در دستور کار شهرداری باشه ! همه روزه علی الخصوص شبهای جمعه سیل  "شمع های روشن"  در کنار این مزار نمایان میشه و عقیده مردم بر نذر و نیاز به این شکل واضح است



آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 0:38 - 0 تشکر 53213

تکیه ایه الله خوانساری

از جمله تکیه ها و مراکز قدیمی در تخت فولاد ، بقعه منسوب به خوانساری است که در ان ، 14 نفر از علمای بزرگ قدیم از تاریخ های مختلف مدفون شده اند .

از جمله علمای بزرگ مدفون در این تکیه میتوان به ملا اسد الله فرادنبه ای از علمای بزرگ قرن 13 ، آخوند کمالا از علمای بزرگ قرن 10 ، سید ابراهیم ابن سید سلیمان 1156 هجری قمری ، اقا جمال خوانساری مولف کتب کثیره ، سید جعفر خاتون ابادی ، علامه حسین خوانساری و ...اشاره کرد




آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 0:53 - 0 تشکر 53219

"" مسجد و تکیه کازرونی ""

تکیه کازرونی _ قرن 8 هجری _ به نام "حاج محمد کازرونی " نام گذاری شده است که خود ایشان در وادی السلام نجف مدفون اند . عرصه فعالیتهای ایشان در زمینه های سیاسی و اجتماعی نهضت مشروطه بوده و
به علت فعالیتهای خوب و سابقه ای که مردم کازرون در این نهضت ایفا کرده اند ، نام مراکز مختلف و مساجد بسیاری به نام ایشان است.
نمونه های معماری دوره قاجاریه را در تکیه کازرونی میبینیم .
از جمله بزرگان دفن شده در این تکیه تاریخی میتوان به حاج محمد حسن عالم نجف ابادی ، شیخ عبدالکریم حاج ملا گزی ، حاج مهدی شریعت موسوی و مرجع عالیقدر سید محمد درچه ای اشاره کرد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 1:12 - 0 تشکر 53223

"" آب انبار کازرونی ""

از تکیه کازرونی خارج میشویم ، در فاصله چند متری از این تکیه و تقریبا وسط تخت فولاد اصفهان ، آب انباری قدیمی قرار گرفته است . بر سر در این اب انبار کتیبه ای تابیه شده که نشان دهنده و معرف سوابق ان است . این اب انبار که تنها اب انبار لوله کشی شده در حال حاضر است دارای منارک هایی ست که به شکل مشبک هایی تو خالی ساخته شده اند تا موجب خنک شدن هوای داخل اب انبار و ورود و خروج هوا به داخل ان شود(خداییش به این میگند معماری قدیمی)





آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 1:22 - 0 تشکر 53228

"" مزار مرحوم تاج اصفهانی""

مرحوم تاج اصفهانی متوفی به تاریخ 13 اذر ماه سال هزار و سیصد و شصت . ایشان که از بزرگان موسیقی و هنر دوره خویش و بلکه قبل از ان هستند در تخت فولاد اصفهان مدفون اند . پدرشان معروف به تاج الواعظین از بزرگان و منبری های معروف شهر بودند . مرحوم تاج اصفهانی علاوه بر فعالیت های هنری و موسیقی در عرصه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز نقش موثر داشته اند

(این مزار همونی هست که جناب جعفر اقای گل هم عکسشو گذاشته بودن )

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
پنج شنبه 31/5/1387 - 1:39 - 0 تشکر 53232

"" تکیه مرحوم آقا باشی ""

مرحوم آقا باشی از درباریان ظل السلطان بوده اند . عمارت و بنای این تکیه در دو طبقه ساخته شده است که مزار دراویش نعمت اللهی در سرداب آن قرار گرفته است . دراویش نعمت اللهی از شخصیت های روحانی منبری و عالم برجسته زمان خویش بوده اند


(خب به علت اینکه از این تکیه عکسی نگرفتم "متاسانه" عکس دوست عزیز و گرامیم "حاج قدرت الله" رو از پستشون مجددا اینجا قرار میدم . حاجی راضی که هستی ؟ فقط حاجی خیلی شلوغه این عکس، یکم خلوت تر میگرفتیش!)



(عکس بالا  مزار علمای بزرگ نعمت اللهی رو نشون میده که در یکی از سردابهای تکیه آقا باشی هستش ، تنها دوستان این عکس رو با اینترانت نمیتونید مشاهده کنید )

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.