• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مکانیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مکانیک (بازدید: 27307)
دوشنبه 3/10/1386 - 20:47 -0 تشکر 20505
اخبار روباتیک و مکانیک

                                              
با توجه به گسترش روز به روز علم به خصوص علم روباتیک بر آن شدم تا این پست را بزنم تا اخبار مربوط به این علم جدید را به صورت روزانه با کمک شما دوستان عزیز در این پست قرار دهیم.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

شنبه 1/4/1387 - 19:46 - 0 تشکر 44430

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

خواهش می‌کنم رسول جون، ایشالله که مفید باشه، در مورد سوالت والله اصولاً وقتی میگن یه کلاس پایین‌تر یعنی هم سایز اتاق خودرو یه شماره کوچیک میشه و هم حجم موتورش کمتر میشه، حالا تا چه حد منظور این عزیزان این بوده الله اعلم!!!

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 1/4/1387 - 20:52 - 0 تشکر 44442

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

ضرورت اصلاح طراحی باك خودروها:

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هدر رفتن بنزین در چهار محل انباشت در پالایشگاه، انتقال به تانكر حامل، ‌تخلیه به جایگاه پمپ بنزین و تزریق به باك از بررسی لایحه كاهش تبخیر بنزین در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه واعظ‌ جوادی روز گذشته در حاشیه همایش نانو فن‌آوری و نقش آن در حفاظت از محیط زیست به خبرنگاران، گفت: در همایش نانو فن‌آوری و نقش آن در حفاظت از محیط زیست مباحثی همچون آلودگی ذرات هوا، سوخت و كاهش مصرف آن و آلاینده‌های آن به عنوان مشكل فعلی جامعه ، آلاینده‌ها و پسماندهای صنعت نفت و معادن مورد بررسی قرار گرفت كه باید با فن‌آوریهای نوین مدیریت جدید شوند.

به گفته وی، نانو فن‌آوری در جهان بیش از 40 تا 50 سال عمر ندارد و در كشور ما نیز 25 تا 30 سال است كه وارد شده و در سازمان حفاظت محیط زیست امسال متولد شده است.

واعظ جوادی افزود: در سال جاری به مناسبت سال نوآوری و شكوفایی، تاكید بر بیوتكنولوژی و نانو فن‌آوری است و تهیه دستورالعمل‌ها و استانداردسازی در محدوده نانو به عنوان نخستین گام و سپس حذف آلاینده‌ها در شهرك‌های صنعتی و صنایع پراكنده، صنعت نفت، سموم و آفت كشهای موجود در خاك در دستور كار قرار دارد؛ به طوری كه در سال گذشته به تدوین حفاظت از خاك اقدام كردیم كه در دست بررسی است و باید به سرعت برای خاك، درمانی در نظر بگیریم كه با به كارگیری این فن‌آوری در حذف آلاینده‌ها به صنعت و محیط زیست كمك خواهد كرد.

وی با اشاره به مصوبه ای كه دولت به زودی در خصوص كاهش بخار بنزین خواهد داشت، یادآورشد: بنزین دارای ضریب تبخیر بالایی است و بر اساس مطالعات متوجه شدیم كه در چهار محل مبدا، مقصد و حمل شامل زمان انباشت در پالایشگاهها، انتقال به تانكرهای حمل و نقل و تخلیه به جایگاههای پمپ بنزین و سپس به باك خودروها این تبخیر صورت می‌گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان كرد: بنزین به عنوان یك آلاینده حلقوی كامل نه حلقه‌های گسسته، تبخیر شده و تاثیرات زیادی بر سلامتی انسانهایی كه در این محوطه‌ها هستند، می‌گذارد.

همچنین بنزین به شكل تبخیر شده از دست می‌رود كه باید اقدام به مدیریت آن كنیم.

وی عنوان كرد: طی 8 ــ 9 ماه قبل این موضوع مطرح و در كمیسیون زیربنایی مصوبه آن انجام شد كه در حال حاضر در هیات دولت است و بر اساس آن وزارت نفت مكلف شده كه در مخازن انباشت بنزین خود از سكوهایی استفاده كند كه بتوانند بنزین را به صورت سیال نگهداشته و اجازه فراهم شدن فضایی برای تبخیر را به آن ندهند. همچنین تانكرهای حامل بنزین باید به سیلندرهایی مجهز شوند كه ورودی و خروجی آن را كنترل كند ، زیرا در زمانی كه درب تانكر باز می‌شود ، بنزین تبخیر و انباشته شده ، در فضا رها می‌شود.

معاون رییس جمهور تاكید كرد: با مسوولان جایگاه‌های پمپ بنزین نیز مذاكراتی انجام شده و بخش پخش و پالایش وزارت نفت متقبل شده كه یارانه‌ای به جایگاههای نیازمند بدهد و در وزارت صنایع نیز مكلف شده تا باك خودروها اصلاح شود و باك باید به گونه‌ای طراحی شود كه جاذب تبخیر بنزین را داشته باشد.

منبع خبر: ایسنا، www.irexpert.ir  .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 1/4/1387 - 20:54 - 0 تشکر 44447

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

دستیابی ایران به دانش فنی تولید سپر خودرو:

معاون فناوری و سیاستگذاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: محققان کشورمان در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با دستیابی به دانش فنی تولید سپر خودرو موفق به تجاری سازی این محصول با استفاده از مواد اولیه داخلی شدند.

دکتر محسن مظلوم فارسی باف در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه مواد اولیه سپرخودروها از خارج وارد می شود، گفت: محققان این شرکت توانستند با دستیابی به دانش فنی تولید مواد اولیه سپر خودروهای داخل دست یابند.

وی افزود: درحال حاضر این سپرها تولید شده و در حال مذاکره برای تجاری سازی و بازاریابی این محصول برای جایگرینی آن با سپرهای تولید شده با مواد وارداتی هستیم.

"مظلوم فارسی باف" شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را متولی پژوهش در زمینه پتروشیمی دانست و اظهار داشت: در سالهای اخیر بر اساس "پژوهش برای پژوهش" طرحهای جدیدی را به منظور نیل به فناوری قابل عرضه به بازارهای داخلی و خارجی و تجاری شدن تعریف کردیم که به موفقیتهای زیادی را در زمنیه پژوهشهای نوین بر اساس نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی دست یافتیم.

معاون فناوری و سیاستگذاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: این طرحها در زمینه کاتالیست های پلیمری و غیر پلیمری مورد استفاده صنعت پتروشیمی است که به زودی خبرهای خوشی در مورد تجاری سازی آنها ارائه خواهد شد.

وی قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور را برای تجاری کردن طرحهای پژوهشی و فناوری را مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: این قانون زمانی اثر بخش می شود که دولت زیر ساختهای لازم را مهیا کند، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در این زمینه سیاستگذاری کند و شرکتهای پژوهشی نیز توانمندی بخش R&D را افزایش دهند و متناسب با توان داخلی این قانون را مدیریت و اعمال کنند.

مظلوم در عین حال اضافه کرد: توان شرکتهای مادر و تخصصی مانند پتروشیمی با توان فعلی شرکتهای فناوری، پژوهشی و حتی شرکتهای تولیدی داخل به دلیل جوان بودن سنخیت ندارد. هرچند این فاصله به مرور زمان کمتر می شود ولی در حال حاضر این محدودیتها وجود دارد و برای اجرای این قانون باید این موارد مد نظر قرار گیرد.

منبع خبر: جام جم، www.irexpert.ir  .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 1/4/1387 - 20:55 - 0 تشکر 44449

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

ساخت صندلی روباتیکی ویژه کتابخانه ها:

محققان صندلی روباتیک ویژه ای ساخته اند که پس از حضور مراجعه کننده در کتابخانه وی را در لابه لای قفسه ها و هر جایی که وی حرکت کند دنبال می کند تا در زمان لازم بر روی آن بنشیند.

این صندلی روباتیکی به وسیله یک مبتکر هلندی طراحی و ساخته شده است و تنها با نزدیک شدن کارتهای ویژه مجهز به تراشه، فعال شده و مراجعه کننده به کتابخانه را در نقاط مختلف سالن دنبال می کند.

پس از آنکه مراجعه کننده کارت را به صندلی نزدیک کرد، صندلی به صورت خودکار به دنبال وی به راه افتاده و کاربر می تواند در مدت حضور در کتابخانه هر چند بار که بخواهد بر روی آن بنشیند.

بر اساس گزارش سایت "تکنا باب"، پس از پایان حضور مراجعه کننده در کتابخانه، صندلی روباتیکی به صورت خودکار به نقطه استراحت گاه خود بازگشته تا برای استفاده های بعدی مجددا شارژ شود.

از دیگر ویژگیهای این صندلی روباتیکی می توان به امکان استفاده از تعداد مختلفی از آنها اشاره کرد به طوریکه فرد با نزدیک کردن کارت مجهز به تراشه به هر تعداد صندلی که مد نظرش باشد، آنها را به دنبال خود به راه انداخته و بدین ترتیب می تواند در هرجایی که بخواهد مکان مناسبی برای اجتماع سایر مراجعه کنندگان فراهم آورد.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر، www.irexpert.ir  .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

دوشنبه 3/4/1387 - 18:27 - 0 تشکر 44705

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

بدهی 220میلیون دلاری و نحوه توزیع یارانه دوگانه‌سوز كردن خودروها:

چندی پیش كاظمی - مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت - به ایسنا گفت كه ‌٢٢٠ میلیون دلاری كه از سوی ایران خودرو به عنوان بدهی نماینده وزارت نفت به این شركت در زمینه‌ از رده خارج كردن پیكان از خط تولید این كارخانه اعلام شده، صحت ندارد. در این باره روابط عمومی شركت ایران‌خودرو توضیحاتی ارایه كرده است كه در پی می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نمابر آمده است: مدیرعامل محترم شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت عنوان كرده كه « ایران خودرو در ارتباط با ‌٢٢٠ میلیون دلار می‌بایست وام از بانك دریافت كند و شركت نفت نیز ضمانت بازپرداخت آن را برعهده گیرد، ولی این شركت هنوز وام نگرفته و مراجعه‌ای به ما نداشته است.» پاسخ این كه هم در زمان جناب آقای ستاری - مدیرعامل اسبق - و هم در زمان جناب آقای كاظمی - مدیرعامل فعلی شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت - جلسات و مكاتبات گسترده‌ای برای دریافت وام ‌٢٢٠ میلیون دلاری صورت گرفت تا امكان دریافت وام از بانك‌ها با ضمانت وزارت نفت فراهم شود، ولی چون شركت‌های نفت و بهینه‌سازی بر اساس مفاد قرارداد، ضمانت مشروط به تولیدات آتی را مطرح كردند، لذا این نوع ضمانت برای هیچ بانكی ارزشی نداشته و ندارد.

در همین راستا تقاضاهای متعددی برای تبدیل ضمانت مشروط به ضمانت نامشروط با شركت نفت مطرح شد كه تا این لحظه به علت وجود پیش‌شرط‌ های غیرعملی از طرف شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت برای ایران خودرو، امكان این مهم فراهم نشده است.

به عنوان مثال مدیرعامل شركت فوق در تاریخ ‌٢٥ تیر ‌١٣٨٦ طی نامه‌ای خطاب به مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو شروط خود را در جهت مساعدت تبدیل ضمانت مشروط به نامشروط اعلام كرده‌اند كه تمامی آن اخذ وثیقه‌های نوع ‌١ ( سند / ملك / سهام ... ) ایران خودرو است كه این نیز به نوبه خود نقش‌آفرینی بهینه‌سازی برای تسهیل دریافت وام ایران خودرو را به حد صفر تقلیل داده است. البته در تاریخ ‌١٤ تیر ‌١٣٨٥ به وزیر محترم وقت در این رابطه نامه‌نگاری انجام شد.

همچنین در تاریخ ‌٢٧ خرداد ‌١٣٨٦ متن مشابهی مبنی بر مساعدت به رفع مشكل ضمانت‌نامه نفت برای دریافت وام از بانك نگارش و ارسال شده و نیز در تاریخ ‌٢ تیر ‌١٣٨٦ با جناب آقای بنی‌حاتم - مدیریت وقت حقوقی و قراردادهای بهینه‌سازی - در ارتباط با چاره‌جویی این مطلب مكاتبه شده است.

این مكاتبات صرفاً گوشه‌ای از تلاش‌هایی بوده كه جهت رفع مشكل ضمانت‌نامه و اخذ وام ‌٢٢٠ میلیون دلاری انجام شده است؛ حال چگونه است كه جناب آقای كاظمی ایران خودرو را به عدم مراجعه به شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت متهم می‌كند؟!

در بخش دیگری از این نمابر آمده است: در ارتباط با اظهارات جناب آقای مهندس كاظمی در خصوص تعجب ایشان از اعتراض ایران خودرو در مورد نحوه توزیع یارانه تبصره ‌١٣ سال ‌١٣٨٥ موارد زیر به استحضار می‌رسد: طبق آیین نامه اجرایی تبصره ‌١٣ سال ‌١٣٨٥ مبلغ ‌٢٥٠ میلیارد تومان برای دوگانه سوز كردن ‌٤٠٠ هزار دستگاه خودرو و حداكثر هر خودرو ‌٧ میلیون ریال تخصیص یافت. این بدان معنا بود كه خودروهای با هزینه كمتر سهم كمتری از یارانه‌ و خودروهای با هزینه تمام شده بیشتر باید سهم بیشتری از یارانه - ولی حداكثر تا سقف ‌٧ میلیون ریال - دریافت می‌كردند. به عنوان مثال هزینه تمام شده ‌١٢٠ هزار تعهد شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت كه تبدیل كارگاهی انجام می‌دادند، به مراتب از خودروسازان كه تولید كارخانه‌ای و با استفاده از كیت پیشرفته را داشتند، كمتر بود؛ ولی در توزیع یارانه، تمام خودروسازان و شركت بهینه‌سازی مبلغ ثابت و مساوی دریافت كردند كه این موضوع مورد اعتراض ایران خودرو است. این در حالی است حتی تولیدات ایران خودرو در مقایسه با تولیدات سایپا نیز گران‌تر درمی‌آمد، ولی متاسفانه توزیع یكسان انجام شد.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

دوشنبه 3/4/1387 - 18:27 - 0 تشکر 44707

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

عرضه مرسدس بنز الکتریکی تا سال 2010:

مدیر‌عامل دایملر طی مصاحبه‌ای در یکی از روزنامه‌ها اعلام کرد این کارخانه در نظر دارد مدلی از خودرو مرسدس بنز را که با نیروی برق کار می‌کند تا سال 2010 روانه بازار سازد.

Dieter Zetsche در مصاحبه‌ای با روزنامه Frankfurter Allgemeine Zeitung که دو روز پیش به چاپ رسید گفت: «ما برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت موتورهای برقی با نام Smart انجام دادیم که طی این برنامه‌ها قرار است تا سال 2010 نمونه‌ای از این موتورها بر روی خودروی بنز نصب و روانه بازار شود. »

دایملر در حال حاضر و در لندن ناوگانی از یکصد خودرو متعلق به اولین نسل از خودروهای Smart را که با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند تولید نموده است.

برخلاف جنرال موتورز که قول ساخت مدلی از خودرو شورولت برقی با نام Chenrolet Volt را با قیمت سی هزار دلار و تا سال 2010 داده است، Zetsche گفت که هنوز در خصوص قیمت این بنز برقی هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

«این میزان بستگی به این دارد که آیا باطری‌ها را بهمراه خودرو بفروشیم یا اینکه آنها را اجاره دهیم.» وی افزود گروه صنعتی دایملر امکان ساخت موتور برقی توسط خود را بعنوان یک احتمال بررسی می‌نماید.

منبع خبر: واحد خبری مرکزی و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 4/4/1387 - 20:44 - 0 تشکر 44895

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

نرم افزار غلط یاب شماره خودرو طراحی شد:

عضو هیات علمی دانشگاه رازی كرمانشاه موفق به طراحی نرم افزار غلط یاب شماره خودرو شد.

دکتر مهرداد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص این نرم افزار گفت: این نرم افزار براساس نظریه کدهای صحیح و غلط که یک نظریه ریاضی می باشد نوشته شده است.

وی افزود: برای استفاده از این نرم افزار باید تغییراتی در شماره خودروها اعمال و شماره خودروها به دو دسته شماره‌های معنی دار و بی معنی تقسیم و شماره های بی معنی حذف شود که در آن صورت این قابلیت را دارد که چنانچه فردی شماره خودرویی را اشتباه یادداشت کرد آن را تصحیح و شماره صحیح را بیابد.

احمدزاده در خصوص کاربردهای این نرم افزار نیز گفت: به هنگام وقوع برخی حوادث همچون تصادفات ممکن است فرد شماره خودرو را اشتباه یادداشت کرده باشد که با این نرم افزار می توان شماره صحیح خودرو مذکور را پیدا کرد.

وی اظهار داشت: این نرم افزار در شورای عالی انفورماتیک کشور به ثبت رسیده است.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 6/4/1387 - 16:30 - 0 تشکر 45304

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

جایزۀ 300 میلیون دلاری سناتور مک‌کین برای ساخت خودرو برقی:

سناتور جمهوری‌خواه و کاندید مقام ریاست جمهوری ایالات متحده جان مک‌کین گفت اگر وی به ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شود جایزه‌ای به مبلغ 300 میلیون دلاری را به اولین شرکت خودروسازی که بتواند نسل آتی خودروهای باتری‌دار را بسازد و ایالات متحده را از نفت بی‌نیاز سازد اعطا خواهد نمود.

وی با بیان مواردی در این زمینه مایل است تا تصویری از خود بعنوان فردی که به دنبال حل مشکل انرژی آمریکا می‌باشد ارائه دهد.

وی گفت: «اگر لازم باشد تا در ماه اول ریاست جمهوری خودم جلسه‌ای در این خصوص با خودروسازها در کاخ سفید ترتیب بدهم و یا اینکه بعنوان فردی از اعضای کنگره زیر توافقنامه را امضا کنم، در هر حال بدنبال تغییری سریع در وضعیت خودروسازی ایالات متحده و دور ساختن این صتعت از نفت هستم.»

منبع خبر: ایتنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 8/4/1387 - 17:11 - 0 تشکر 45677

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

راه‌اندازی سریع‌ترین قطار جهان در چین:

سریع‌ترین قطار جهان با سرعت 350 کیلومتر در ساعت امسال در چین راه اندازی خواهد شد.

به گزارش واحد مركزی خبر به نقل از خبرگزاری آنسا، وزیر راه آهن چین اعلام کرد سریع‌ترین قطار جهان که پکن را به تیان جین متصل خواهد کرد در ماه آگوست (مرداد و شهریور) امسال همزمان با مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک پکن سال 2008 میلادی راه اندازی خواهد شد.

این قطار با سرعت 350 کیلومتر در ساعت یعنی سریع‌تر از قطار سریع‌السیر ساخته شده در فرانسه حرکت خواهد کرد. طرح راه‌اندازی قطار‌هایی با سرعت بالا در دستور کار برنامه ملی سرعت بالا قرار گرفته است که بر اساس آن دولت چین با کنار گذاشتن تکنولوژی ژاپن به تکنولوژی آلمان با انتخاب شرکت زیمنس به عنوان شریک خود روی آورده است.

منبع خبر: همشهری و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 8/4/1387 - 17:11 - 0 تشکر 45678

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

واردات بیش از 5700 دستگاه سواری در ماه اردیبهشت:

طی دو ماه نخست امسال حدود هشت هزار و 737 دستگاه خودرو سواری به كشور وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این میزان واردات قطعی خودرو سواری به ارزش 183.89 میلیون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 83.13 درصد و از نظر ارزش دلاری 107.58 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش در ماه اردیبهشت نیز حدود پنج هزار و 789 دستگاه خودرو به كشور به ارزشی بیش از 122 میلیون دلار واردشده است كه در مقایسه با همین ماه در سال گذشته دو هزار و 674 دستگاه (معادل 86 درصد) رشد داشته است.

منبع خبر: ایسنا و www.irexpert.ir .

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.