• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن عکس و عکاسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
عکس و عکاسي (بازدید: 22533)
دوشنبه 16/6/1388 - 15:44 -0 تشکر 149291
|| هنر عكاسان تبیان ||

 
سلام

 

این بحث به عنوان اولین بحث این انجمن اغاز به كار میكنه و ما توی این بحث سعی میكنیم هنر عكاسی خودمون رو به همدیگه نشون بدیم و درمورد هنر همدیگه انتقاد و پیشنهاد بكنیم تا به امید خدا بتونید اشكالات عكاسی مون رو رفع كنیم یه پا عكسا تمام عیار برای خودمون بشیم.

 

دوستان اگه دوست دارند توی عكاسی پیشرفت كنند عكس هایی كه خودشون گرفتند رو اینجا قرار بدند تا با انتقاد های سازنده بقیه دوستانمون راه پیشرفت رو طی كنند.

 

منظر همه شما عكاسان عزیز تبیانی هستیم ...

 

به آینده امیدوار باشیم كه همیشه روشنه...  

 

♫♫ باغچه ♫♫(کلیک کنید)

هر آمدنی رفتنی هم دارد...

ولی ایکاش رفتن ها زیباتر از آمدن ها بودند.....

خدانگهدار همگی

پنج شنبه 19/6/1388 - 10:33 - 0 تشکر 149900

سلام

رنگین کمون عکس زیباییه و غیر از زیبایی بصری مفهومی که می خواستی رو به راحتی می رسونه.

من هم با حرف آرسو موافقم بهتره عکسهای با موبایل رو جدا بذاریم.

یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

 انجمن فرهنگ پایداری


جمعه 20/6/1388 - 14:57 - 0 تشکر 150178


اللهم عجل لویك الفرج و العافیه و انصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه


سلام به همگی دوستان گلم. امیدوارم حال همگی خوب باشه و طاعات و عبادات همگی مورد قبول حق .

خوب منم امروز دو تا از عكسایی رو كه خودم گرفتم رو براتون گذاشتم اگر خوشتون اومد بگید تا بقیش هم بذارم .

نوع دوربین رو میتونید با نگه داشتن موس روی عكس ببینید !

چون حجم عكس ها خیلی بالا بود مجبور شدم تو حجمش تغییر بدم .


جمعه 20/6/1388 - 16:9 - 0 تشکر 150211

یه مشكل كوچیك هم درمورد انتخاب كادر دیده میشه اونم اینه گوشه بالا سمت چپ یه تصویر نامفهوم دیده میشه. كلا به نظر من درمورد سمت چپ تصویر میشد بیشتر دقت كرد.

البته اون تصویر نامفهوم گوشه ی چپ بالا در واقع زاویه ی  مسجد هست ... اما حق با شماست ...

چون وقتی این عكس رو دیدم مثل برخی از دوستان سرم گیج رفت. تعجب كردم كه چطور ممكنه با یك عكس تنها تصویری داشته باشیم كه بیشتر از یك بعد توش احساس بشه.

خب این هم یکی از عجایب معماری اصفهان و بخصوص مسجد شیخ لطف الله است! 

برای همین فكر كردم شاید از فن عكاسی پاناروما توش استفاده شده باشه.

نه ... یعنی اگاهانه از هیچ فنی استفاده نکردم! 

عکس عكس خوبیه من چیزی از عكاسی نمیدونم پس حسی كه نسبت  به عكست دارمو میگم به نظرم زاویه میتونست بهتر باشه

من به دنبال زاویه ای جدید برای عکسبرداری از مسجد شیخ لطف الله بودم! زاویه ای که هرگز توی هیچ کسی ندیده باشم! منظورتون از اینکه "زاویه می تونست بهتر باشه" چیه؟ 

در ضمن اگه یه خورده رو روشنایی و كنتراست عكس كار بشه خیلی رنگ و روش بهتر از اینی كه هست میشه :) !

نور این مسجد از افتاب تامین می شه و در معماری مسجد شیخ لطف الله زاویه ی تابش خورشید هم حتی معنا و مفهوم داره ...

من خواستم اصالت عکس حفظ بشه و برای همین تغییری ایجاد نکردم.

Je suis un etre de dialogue et non point d'affirmation

من گفتگو می کنم ، نه تأیید !  

 

جمعه 20/6/1388 - 16:13 - 0 تشکر 150213

عسل جان عکست خیلی زیبا و با مفهومه ...

نمی تونم ایرادی ازش بگیرم ... واقعا کارت پستالیه! ... تبریک می گویم بهت

Je suis un etre de dialogue et non point d'affirmation

من گفتگو می کنم ، نه تأیید !  

 

جمعه 20/6/1388 - 23:51 - 0 تشکر 150314

سلامم

به به عجب تاپیکی . اگر اجازه بدهید ما هم وارد شویم

شقایق صحراییی : واقعن عکستون زیباست .. خیلی لذت بردمممم .

عسل: خواهریی عسکت که حرف نداره ...خب همه گفتن خوبه بزار ما بگردیم ایراد پیدا کنیم براش... فقط چون خودت گفتی تیکه پارش کنمیم هاا .. باشه میکنم (خنده شیطانیی)

من هم از عکاسی هیشی سرم نمیشه حس شخصیمو میگم :دی

چشم من به وسط عکس شما معطوف میشود .. یعنی به اون دو برگ تغریبن قرینه؟؟ هووم .. آیا اهداف شخصی وجود داشته از قرینه کردنشون ...چون هم سایز اون دوتا با بقیه فرق داره هم مدل قرار گرفتنشون. چون تو کل عکس قرینه سازی دیده نمیشه من به شخصه دوست داشتم اون دوتاهم به فرم پخش و پلا قرار بگیرند !!! :D  

البته هدف خاص میتواند این باشد که چون این دوتا هم سبز هم زرد(پاییز و تابستان ) توی خودشون داشتن بهد شاهد قرار بوده بیشتر بهشون توجه بشه.

 این نظر شخصی هه خودم بود :D به بزرگی هه خودت ببخش.

جمعه 20/6/1388 - 23:59 - 0 تشکر 150317

این هم عسک خودم چندین روز هه پیش گرفته شده :

انتقادات شدید خود را از ما دریغ نکنید لطفن:

بعد از ادیت: 

دوربین: sony dsc_w150

شنبه 21/6/1388 - 0:4 - 0 تشکر 150320

قبل از ادیت .

راستش او سیم و مهتابی و پلاک و شیلنگ تو حیاط ولکه آبی در و ... فضا هه سنتی رو کم می نمود به نظر ما پس حذفشان کردیم و همچنین رنگ عکس بی حس تر از رنگ اصلیش بودو به دل نشینمون هم نبود پس دست بردیم توش .

نظر شما چیست آیا؟

شنبه 21/6/1388 - 0:47 - 0 تشکر 150337

به نام خدا

سلام

عکس های هر سه بزرگوار واقعا قشنگ بود.

ولی یه چیزی! تو هنر عکاسی دستکاری عکس مجاز نیستا !  بهتر نیست عکس های اصلی رو ثبت کنیم تا بهتر بشه نقدشون کرد؟ البته من به شخصه زیاد از عکاسی سر در نمیارم! هرچند خیلی خیلی بهش علاقه دارم و همیشه هم دوربینم همراهمه. ولی به صورت آماتور عکس می گیرم و نقد هم بلد نیستم !

ولی فکر کنم بهتر باشه که عکس های قبل از ادیتمون رو (به قول مهشید خانم) اینجا بذاریم. بهتر نیست؟

حالا یه سوال ! عکس ها که نباید موضوع خاصی داشته باشن. نه؟

منتظر عکس های من هم باشید.

به زودی می ثبتونم چندتاشون رو !

تا بعد ...

موفقیت حاصل تصمیم گیری درست است، و تصمیم گیری درست حاصل تجربه و جالب اینکه تجربه اغلب حاصل تصمیم نادرست است!

 

شنبه 21/6/1388 - 1:4 - 0 تشکر 150347

عکس هام رو با تصویر یه دوربین قدیمی شروع می کنم.

این عکس تو نمایشگاه الکامپ گرفته شده.

عکس شماره 1

پایین عکس ها هم عکس دوربینم رو قرار میدم . اسم دوربین رو بالا و اسم عکاس رو پایینش نوشتم :)

موفقیت حاصل تصمیم گیری درست است، و تصمیم گیری درست حاصل تجربه و جالب اینکه تجربه اغلب حاصل تصمیم نادرست است!

 

شنبه 21/6/1388 - 11:59 - 0 تشکر 150518

Jafar

عکس دوربین قدیمیتون خیلی زیبااست

ولیی به نظر من ادیت جزوی از عکاسیه ... و تو کار اکثر عکاس ها ادیت نقش مهمی داره .. عکسی که با دوربین دیجیتالی گرفته میشه به نظر من قبل ویرایش کاملن خامه ...و بعضی عکسها بدون ویرایش اصلن معنی و مفهوم ندارند ... نمونش بعضی از کارهای عسل.

دوربین من دوربینی نیست که انتظار داشته باشم همه چیز رو برام فراهم کنه چون امکانات خاصی نداره ... پس یه کارهایی رو خودم میتونم روش پیاده کنم میکنم .

اگه دست من بود ..موقع گرفتن عکس اون سیم و مهتابی و چیازیه اضافی رو میکندم بعد عکس میگرفتم .. نور رو اون طور که میخواستم تنظیم میکردم .. از سه پایه استفاده میکردم ...!! ولی خب نمی شد ولی با فوتوشاپ میشد !

شاید موقع عکاسی چیزایه اضافه بیاد تو کادر من که هدف من اومدنشون نباشه . شاید کج بشه اون عکس . به نظرمن تمام تلاش رو برای زیبا تر شدن عکس باید کرد.

از عکسی که میگیرم حتمن هدفی داریم ... عکس علمی قرار نیست بگیریم که اصل مطلب رو بخوایم بزاریم .

مطابق با هدفی که داریم مجاز به ادیت یا غیر مجاز به ادیت هستیم ..

ببخشید زیاد حرف زدم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.