من چند تا ابهام دارم لطفا کمک کنید:
1-دادگاه شرایطی برگزار شد که پیش از آن هیچگونه اطلاعرسانی
رسمی در مورد زمان برگزاری دادگاه در رسانهها صورت نگرفته بود.بر
اساس گفته خانواده بازداشت شدگان این دادگاه قرار بود، روز یکشنبه برگزار
شود.و به طور غیر منتظره ای شنبه برگزار شد چرا؟
2 یکی
ایراد حقوقی كه به برگزاری این محاكمه میتوان گرفت ،این است كه با
توجه به روحانی بودن محمد علی ابطحی، رسیدگی به اتهامات
وی باید در دادگاه ویژه روحانیت صورت میپذیرفت.
3یكی دیگر از ایرادات جلسه محاكمه روز گذشته ا عدم
حضور وكلای متهمان است: طبق ماده 128 قانون آیین دادرسی
كیفری حتما باید وكیل در جلسات دادگاه حضور یابد
4همسرسیدمحمدابطحی
افزود: "ایشان اشاره کرده بود به قرصی که چند شب است به او می دهند. من
اثرات آن را نمی دانم. برخی از دوستان می گفتند که همین کار را با آقای
سحابی کرده بودند یعنی قرص های مشابهی را هم به ایشان داده بودند،
کسی که چهل وپنج روز در انفرادی بوده و آن زمانی که با
خانواده صحبت کرده در شرایط تحت فشار بوده نمی تواند در شرایط عادی باشد.
یک شب نیمه شب او را از خواب بلند کرده اند که با خانواده اش صحبت کند،
روز دیگر وسط بازجویی به ما زنگ زد که اصلا صدایش در نمی آمد که با ما حرف
بزند.
4 سخنگو فراكسیون خط امام (ره) چینش افراد در دادگاه
دیروز با یكدیگر تناسب نداشت و متهمان به لحاظ فكری و اجرایی هیچ امتیازی
با یكدیگر نداشتند. اینكه چهرههای سیاسی در كنار افراد متهم به
ارتباط با منافقین و برخورداری از سلاح گرم در كنار یكدیگر قرار داده شوند
به منظور القاء همانندسازی آنها در اذهان عمومی بوده است.
5پارلماننیوز نوشت
در دادگاه روز گذشته پیش از آنکه کیفر خواست ادعایی دادستانی تهران قرائت شود، متن کامل آن بر روی خبرگزاری فارس منتشر شد.
وذر آخر :
مهندس بازرگان: اگر دیدید روزی در تلوزیون مثل طوطی مطالبی را تکرار می کنم بدانید که من بازرگان نیستم
نگیت طرفدار بازرگانی !