بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اعتدال :
غیر از دو موردی که در بالا گفتیم ما در برابر غضب هیچ تکلیف دیگری نداریم
و آنچه مورد رضای خداست همین است که غضب در اختیار انسان باشد
و لذا خدای تعالی می فرماید :
و الکاظمین الغیظ...و آنان که خشم خویش را فرو میبرند ( سوره آل عمران،134)**
در حالی که اگر نداشتم غضب پسندیده بود
میفرمود : و الفاقدین الغیظ.... یعنی آنها که هیچ غضبی ندارند.
**همانطور که دوستان نیزمیدانید...خواندن این آیه از این قسمت تا آخر آیه در هنگام عصبانیت به اثبات رسیده است...همینطور خواندن برای کسی که عصبانی شده است
در پناه خدا آرام و بی غضب باشیم :)