• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 6771)
چهارشنبه 26/1/1388 - 20:30 -0 تشکر 106249
...قسمت...

قسمت...؟

قسمتش نبود ....!

اگه قسمت باشه ..درست میشه

قسمت هم نبودن دیگه

تا قسمت چی باشه

.

.

.

 دقت کردید هر اتفاقی که می افته، تو جمع یکی پیدا میشه که همچین جمله ای رو بگه!

 

 

اصلا تا حالا فکر کردید این قسمت چیه که هرچی میشه میگن قسمت بود..

 

شاید اینجوری بگم بهترباشه...

 

فکر کنید برای دختری خواستگار میاد... میگن اگه قسمت باشه میشه...

 

بعد از چند وقت......

 

دختر خانم می خوان جواب بدن..

 

حالا اگه بگه بله و قبول کنه، می گن قسمتش بود!

اگر هم جواب نه بگه و خواستگارش رو رد کنه باز هم میگن قسمتش بود!

 

خب پس تکلیف اراده و اختیار چی می شه؟

 

تو همین مثال دختر بالاخره یکی از دو گزینه رو انتخاب میکنه دیگه!...خب چرا در هر دو صورت میشه قسمت؟

 

اصلا به نظر من همه ازدواج ها قسمت نیستند...

 

 

منتظر شنیدن نظر هاتون هستم....:)

 

 

 

 

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
پنج شنبه 3/2/1388 - 12:1 - 0 تشکر 108018

بنام خدا

سلام

خانم ترانه 21

من از این جمله نتیجه گرفتم که ما نباید ادم های خوبی باشیم چون بیشتر دردسر می کشیم!

ببینید ؛ هر کسی به اندازه صبرش امتحان میشه، یکی مثل حضرت ایوب همه انواع امتحانات ازش گرفته میشه و یکی که صبرش کمتره امتحانات کوچیک تری ازش میگیرن. اما در آخر امتحان قسمتی از نتیجه حتی تو همین دنیا داده میشه.

اگر این طور باشه خب این ادم هم خصوصیات اخلاقی ش اینه ..پس مجازاتی براش نیست!!!

اگه برای اون کسی که مشکلات اخلاقی و رفتاری داره مجازاتی نمیبینید، دو حالت وجود داره حالت اول برای وقتی هست که این طرف مشکلات اخلاقیش در حد متوسط و رو به کم هست. در این حالت خداوند با دادن زندگی خوب میخواد اونو امتحان کنه تا شاید قدر دان این زندگی بشه و سر براه بشه.و حالت دوم وقتی هست که این ادم در نهاین بد اخلاقی و بد رفتاری هستشو پر از گناه های جبران نشدنی در این حالت خدا به اون مهلت میده تا به گناهنش افزوده بشه و بیشتر گناه کنه(این بخش از سنت خدا مدتها برام شبه ناک بود که چرا خدا به گناه کردن کمک میکنه).

اما در نهایت هر دو آدم این حالتها در همین دنیا بخشی از مجازاتشون رو میبینند، البته مثال خانوادگی تو ذهنم نیست ولی انواع مختلف دیگه رو خودتون در عصر حاضر تو دنیا شاهد بودین.

در مورد اونایی که صبر پیشه کنن، هم تو همین دنیا خدا بخشی از پاداششون رو میده.

بذارین یه مثال از یکی از اقواممون رو بزنم، شاید موضوع بیشتر روشن بشه.

یک زوجی تو اقواممون وجود دارن که اصلاً تناسبی با هم نداشتن، نه تناسب چهره و نه تناسب اخلاق و نه تناسب خانواده(بخصوص اقتصادی). پسر در نهایت بی مهری و بداخلاقی و آخر همه فرقه بودن، در عوض دختر در نهایت پاکی و مهربانی و سازگاری. این پسر بعد از چندین سال زندگی قدر دختر رو ندونست و انشا الله دختر داره از این پسر جدا میشه و در باطن خوشبخت و راحت از زندگی پر از تحقیر، ولی در ظاهر و از دید مردم سطحی نگر بد بخت.

اما همین زندگی و این امتحانات سخت برای این دختر و امتحان آسون برای اون پسر، از یک اشتباه خانواده دختر شروع شد. اشتباهی که وقتی از کسی در مورد پسر مشورت خواستند، نظر مشاور رو کامل درک نکردند و شاید هم درک کردند، اما خجالت از خانواده پسر و رودربایسی با اونها، این خانواده رو در مسیر اشتباه قرار داد. با این که بیشتر از 50 درصد خودشون میدونستند پسره اصلاً بدردشون نمیخوره ولی همون دو مورد باعث تن دادن به این ازدواج شد.

 شاید اگه دختر در سن بالاتری بود و پا به دانشگاه گذاشته بود این طوری تسلیم این ازدواج نمیشد.اما به هر حال الان هر لحظه نه تنها پسر بلکه خانواده اون دارن به مرزهای بدبختی نزدیک میشن چون قدر نعمتی به این خوبی رو ندونستن و در عوض دختر و خانواده دختر دارن از این امتحان سخت نتیجه دنیایی میگیرن و شاید با جدا شدنشون و آغاز یه زندگی جدید به زودی روی خوشبختی رو ببینند.

این مثال نشون میده که احتمالاً در امتحانات سختی این چنین، شروع امتحان از یک اشتباه بزرگ و یا حتی کوچیک شروع میشه و اگه اون اشتباه نبود خدا این امتحان رو در مسیرشون قرار نمیداد.

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
جمعه 4/2/1388 - 9:4 - 0 تشکر 108227

سلام

جناب پارسا...ممنون از جواب هاتون

 یکی که صبرش کمتره امتحانات کوچیک تری ازش میگیرن. اما در آخر امتحان قسمتی از نتیجه حتی تو همین دنیا داده میشه

می دونم که هرکسی به اندازه صبرش امتحان میشه..ولی خودتون هم گفتید که قسمنتی از نتیجه اش تو همین دنیاست....مگه همین صبر رو خدا بهمون عطا نکرده؟ یعنی من که صبورم دارم بخاطر تلاشی که نکردم پاداش میگیرم !!! گرچه حساب کتاب خدا خیلی دقیق تر از این حرف هاست.

احتمالاً در امتحانات سختی این چنین، شروع امتحان از یک اشتباه بزرگ و یا حتی کوچیک شروع میشه و اگه اون اشتباه نبود خدا این امتحان رو در مسیرشون قرار نمیداد.

از این تیکه خیلی خوشم اومد....و براساس قضیه ی "تشکر از مخلوق= تشکر از خالق" خواستم ازتون تشکر ویژه کنم.

جناب سعیدان ممنون ...البته هنوز ندیدمش ولی قول می دم برم بخونم.

این مورد رو یادم رفت بنویسم:

جناب پارسا

حالت دوم وقتی هست که این ادم در نهایت بد اخلاقی و بد رفتاری هستشو پر از گناه های جبران نشدنی در این حالت خدا به اون مهلت میده تا به گناهانش افزوده بشه و بیشتر گناه کنه

خب این ادم عمرا تا وقتی به هرچی میخواهد میرسه ..حالا به هر طریقی قدرت ، پول یا هر چیز دیگه..برگرده به راه راست...اخه گناه داره هی بیشتر گناه کنه هی بیشتر بره جهنم....چرا خدا بهش نمیگه ..یعنی یه جوری نشونش نمیده که کارش اشتباهه؟

مثلا راجع به پولدار ها و گناهانی که ممکنه در پی ثروت پیش بیاد من همیشه همین فکر و میکنم ..که اینا مادامی که دارند تو ناز ونعمت روزافزون زندگی میکند نمی توننند به چیزی جز به ثروت بیشتر فکر کنند...ولی اگه یه سختی خیلی بدجور ببینن یا مثلا یه جوری خدا یه نشونه ای بهشون بشون بده که متوجه قضیه بشن شاید تغییر کنند!

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
جمعه 4/2/1388 - 13:15 - 0 تشکر 108278

بنام خدا

سلام

 یعنی من که صبورم دارم بخاطر تلاشی که نکردم پاداش میگیرم !!! گرچه حساب کتاب خدا خیلی دقیق تر از این حرف هاست.  

اینکه شما الان صبور هستین ، صبرتون ناشی از تلاش در خودسازی و مراقبت از خود و همچنین نتیجه تلاش پدر و مادر در تربیت شما و همچنین نتیجه خود سازی پدر و مادر و همین طور نسلهای قبلیه.

پس بدون تلاش های صورت گرفته این صبر به شما نرسیده. گرچه اگر بدون تلاش هم شما صبور آفریده میشدین، باز هم یکی مثل شما از این نعمت استفاده میکنه و پاداش میگیره و یکی دیگه از این نعمت غفلت میکنه و اونو در خودش با گناهانی، ضعیف میکنه و دیگه پاداشی در انتظارش نیست

 این تیکه خیلی خوشم اومد....و براساس قضیه ی "تشکر از مخلوق= تشکر از خالق" خواستم ازتون تشکر ویژه کنم

خواهش میکنم، من اون چیزی رو که شاهد بودم و هنوز هستم رو برای مثال زدن آوردم و تا وقتی هم که غیبت شخص خاصی صورت نگیره این قضیه رو دنبال میکنم و نتیجه اون رو براتون میگم. این البته حدس من بوده و شما هم تایید کردید. انشا الله که حدسم درست بوده باشه و این یه جواب برای سوالمون باشه.

 خب این ادم عمرا تا وقتی به هرچی میخواهد میرسه ..حالا به هر طریقی قدرت ، پول یا هر چیز دیگه..برگرده به راه راست...اخه گناه داره هی بیشتر گناه کنه هی بیشتر بره جهنم....چرا خدا بهش نمیگه ..یعنی یه جوری نشونش نمیده که کارش اشتباهه؟....

اینکه خدا یه عده رو در مسیر گناه کردن و افزودن به گناهانشون قرار میده یکی از سنتهای الهی به نام استدراج هست اگه اشتباه نکرده باشم که شامل هر گناه کاری هم نمیشه.همون طور که شما گفتین برخی از گناه کارها رو خدا با عذابی کوچیک متوجه گناه و راه اشتباهشون میکنه. اما برخی گناهگاران که البته خیلی هم کم هستند و شاید از گناهانی که مرتکب میشن در زندگی با همسرشون هم باشه و شاید هر دو همسر در این حد گناهکار باشند. خداوند اجازه میده اونها در مسیرشون در گناه کردن پیشرفت کنند تا جایی که مستحق عذاب بزرگی بشن و اون زمان به سختی در دنیا هلاک میشن و در اخرت هم که معلومه وضعشون چطوریه

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
دوشنبه 7/2/1388 - 22:57 - 0 تشکر 108880

با سلام...

جناب پارسا:

 صبرتون ناشی از تلاش در خودسازی و مراقبت از خود و همچنین نتیجه تلاش پدر و مادر در تربیت شما و همچنین نتیجه خود سازی پدر و مادر و همین طور نسلهای قبلیه.

من (فرضی) هیچ کاری روی صبرم انجام ندادم! خب من اینطوری آفریده شدم، یکی دیگه یه جور دیگه!!! این مورد رو دیگه رسما نمی تونم بپذیرم!

گرچه اگر بدون تلاش هم شما صبور آفریده میشدین، باز هم یکی مثل شما از این نعمت استفاده میکنه و پاداش میگیره و یکی دیگه از این نعمت غفلت میکنه و اونو در خودش با گناهانی، ضعیف میکنه و دیگه پاداشی در انتظارش نیست

پس بازم برمیگرده به قسمت ....ممکنه من صبور باشم ....ممکنه نباشم.....این که صبر من فطرتا از یکی دیگه بیشتره تقصیر اون بیچاره نیست ...شانس من بوده! یا شایدم قسمتم بوده!!

با این جمله تون جرقه ای در ذهنم زده شد:

اما.....!

یک بار دیگه این جمله رو بخونید:

احتمالاً در امتحانات سختی این چنین، شروع امتحان از یک اشتباه بزرگ و یا حتی کوچیک شروع میشه و اگه اون اشتباه نبود خدا این امتحان رو در مسیرشون قرار نمیداد.

 و همین طور این جمله ...

یکی مثل حضرت ایوب همه انواع امتحانات ازش گرفته میشه و یکی که صبرش کمتره امتحانات کوچیک تری ازش میگیرن

اگر قبول داشته باشیم ائمه هم امتحاناتی براشون مقرر بوده ، که داریم... بنابراین اصل و ریشه ی قضیه ی امتحان نباید اشتباهات ما باشه. مگه نه اینکه معصومین از هرکونه گناه و اشتباهی مبرا هستند...پس اشتباهی نیست که بخواهند بخاطرش امتحان بشن....

آیا من کلا قاطی کردم؟؟؟ آیا...

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
چهارشنبه 9/2/1388 - 22:56 - 0 تشکر 109422

 بنام خدا

سلام

اگر قبول داشته باشیم ائمه هم امتحاناتی براشون مقرر بوده ، که داریم... بنابراین اصل و ریشه ی قضیه ی امتحان نباید اشتباهات ما باشه. مگه نه اینکه معصومین از هرکونه گناه و اشتباهی مبرا هستند...پس اشتباهی نیست که بخواهند بخاطرش امتحان بشن....

در مورد پیامبران دیگه به جز حضرت محمد و همچنین ائمه، من تقریباً مطمئنم همه اونها گناه که نه اما اشتباه داشته اند که حضرت ایوب هم یکی از اونها بوده

اما در مورد ائمه، اگه نگین توجیه میکنم. میتونیم علت ابتلا به امتحانات رو در اونها چیز دیگه ای تعبیر کنیم. مثل حرکت سریعتر در مسیر لقا الله که نهایتی براش نیست، مثل آموزش به ما که در سختی ها چطور رفتار کنیم و ....

فکر کنم منم دارم قاطی میکنم

اما من از قاطی کردن نمیترسم و این شبهات و سوالات رو از ذهن خودم پاک نمیکنم که مثلاً خدای ناکرده از دین منحرف بشم.

اگه قراره چیزی نفهمم خب اسلام بدون معرفت برام جذابیت نداره. و اگه به معرفت نرسم تلاشم در این مسیر برام جذابیت داره. حتی اگه خطرناک باشه

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
پنج شنبه 10/2/1388 - 1:6 - 0 تشکر 109453

سلام

اگه نگین توجیه میکنم. میتونیم علت ابتلا به امتحانات رو در اونها چیز دیگه ای تعبیر کنیم. مثل حرکت سریعتر در مسیر لقا الله که نهایتی براش نیست، مثل آموزش به ما که در سختی ها چطور رفتار کنیم و ....

نه، فکر نمی کنم توجیه میکنین حداقل الان همچین فکری نمی کنم !!

دیگه دارم سعی می کنم متقاعد بشم ...

شبهات و سوالات رو از ذهن خودم پاک نمیکنم که مثلاً خدای ناکرده از دین منحرف بشم.

منظورم اصلا این نبود...

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
شنبه 19/2/1388 - 10:55 - 0 تشکر 111435

سلام سلام سلام

جناب پارسا زاهد همه را توضیح دادند یه کوچولو جا برای توضیح دادن ما نزاشتن

اومدم بگم منم می خواستم همین چیزایی که پارسا جان گفتند را بگویم

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
يکشنبه 20/2/1388 - 0:5 - 0 تشکر 111592

سلام

ممنون جناب حسین طهوری ، من که سوالام تموم بشو نیست .اگه الان هم نیومدم سوال جدید مطرح کنم، تقصیر امتحاناست.

پس تو دور جدید سوالهام شما هم هستید دیگه؟؟؟!!

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
يکشنبه 20/2/1388 - 22:2 - 0 تشکر 111782

بنام خدا

سلام

خواهش میکنم جناب آقای طهوری

اما شما هم با زبون خودتون بگین بهتره، شاید تو هر لحنی یه نکته ای جدید پیدا بشه

اما الان که اومدم به خاطر این بود که یه دلیل برای تکمیل دلایلم اوردم و اون اینکه

یه دلیل دیگه در مورد مشکلات و سختی های خانواده ی ائمه که فکر کنم بهتر از دلیل خودم باشه رو آقای قرائتی این پنجشنبه گفتند

ایشون گفتند:" اینکه ائمه با این که بهترین بودند و میتونستند برای رفع مشکلات از معجزه استفاده کنند و نکردند، دلیلش این بوده که باید هر سفارشی که به پیروانشون میکردند خودشون هم به اون عمل کرده باشند."

مثلاً اگه سفارش ایثار و شهادت کردند، خودشون هم باید تو جنگها کشته شوند و عزیزانشون رو از دست بدهند

میتونیم اینو برای همسرداری هم تعمیم بدیم.

اگه اونا سفارش کردند که در برابر اخلاق همسر صبور باشین، باید خودشون هم همسر بد هم داشته باشند، مثل همسر امام حسن علیه السلام.

راستی خانم ترانه 21 شما سوالاتتون و ایراداتتون رو بگینمگه سر کلاس علم و دین یادتون رفته، من کم نمیاوردم و هی به استاد گیر میدادم!!

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
دوشنبه 21/2/1388 - 22:10 - 0 تشکر 112080

سلام

راستش برای جوابتون باید مباحث قبلی رو مرور کنم ...در ضمن حس کردم خیلی از بحث اصلی دور شدیم، و اینکه احتمالا شما هم خسته شدید از سوالات پشت سر هم من!

پس فعلا چیزایی که یادم میاد :

 اما برخی گناهگاران که البته خیلی هم کم هستند و شاید از گناهانی که مرتکب میشن در زندگی با همسرشون هم باشه و شاید هر دو همسر در این حد گناهکار باشند. خداوند اجازه میده اونها در مسیرشون در گناه کردن پیشرفت کنند تا جایی که مستحق عذاب بزرگی بشن و اون زمان به سختی در دنیا هلاک میشن و در اخرت هم که معلومه وضعشون چطوریه

خب اینجا یه مساله ای پیش میاد.اگه من ادم بداخلاق و معتاد و......(نه اینجوری بهتره:)اگه همسر من آدم معتاد ، بد دهن ، بد اخلاق،.... هست . به طبع ، خساراتی هم که توی این دنیا میبینه از اونجایی که من ه بدبخت انتخابش کردم، یه عوارضی هم برای من و بچه ام داره!!! یعنی همیشه تو داستان ها هم خوندیم که همیشه یه نفر دیگه ای هم هست که به پای اون فرد اصلی می سوزه ..مثل همون دختری که(فکر کنم)! مثال زدم ..مثلا با اینکه یه دختر معصوم ه و گناهی نداره ولی به زور و اجبار پدرش باید با کسی که نمی خواهد ازدواج کنه.خب این میشه از عوارض داشتن یه پدر بد !!!

خب اکی اون پدر حالا چه این دنیا چه اون دنیا هر جور می خواهد به عذاب اعمالش برسه ..ولی اون دختر چرا باید زندگیش خراب بشه؟؟؟

میتونیم علت ابتلا به امتحانات رو در اونها چیز دیگه ای تعبیر کنیم. مثل حرکت سریعتر در مسیر لقا الله که نهایتی براش نیست،

اینجا منظورتون فقط مربوط به ائمه میشد یا بقیه رو هم حساب کردین؟؟؟اگه بقیه یعنی انسان های معمولی رو هم شامل این موضوع بدونیم ...پس یعنی هرکس که عذاب بکشه داره به لقاءالله سریعتر نزدیک میشه؟!!! یعنی دعا کنیم که همه عذاب بکشیم؟ آیا....

غروب پنج فصل سال را در خنده مي گريم خدا قوت دهد اين چشم هاي مهربانم را
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.