• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 19955)
سه شنبه 4/10/1386 - 23:52 -0 تشکر 20663
همراه با نهج البلاغه

 

به نام تنها دلیل زندگی

جرج جرداق مسیحی(استاد ادییات عرب در لبنان) می گوید:"جاذبه های کلام امام علی (ع) شوری در من ایجاد کرد که 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کردم."

این مطلب می بایست تکونی در ماها که اسم بچه مسلمون اونم از نوع شیعه رو یدک می کشیم ،ایجاد کنه.خود من که خجالت کشیدم.به خاطر همین تصمیم گرفتم اگه خدا بخواد تو این قسمت سخنان حکیمانه انسان کامل علی(ع) رو قرار بدم.

البته هدف اصلی این تاپیک تنها درج حکمتها نیست،بلکه بحث و تبادل نظر درباره حکمتها و پیدا کردن نمودهای عملی و بکارگیری این چراغهای هدایت در زندگی هر یک از ما می باشد.

حکمت 12:آیین دوستیابی

ناتوانترین مردم کسی است که در دوستیابی ناتوان است و از او ناتوان تر کسی که دوستان خود را از دست بدهد.

حکمت 24 :روش یاری کردن مردم

از کفاره گناهان بزرگ،به فریاد مردم رسیدن،و آرام کردن مصیبت دیدگان است.

حکمت 27:روش درمان دردها

با درد خود بساز،چندان که با تو سازگار است.

حکمت 28:برترین پارسایی

برترین زهد،پنهان داشتن زهد است.

حکمت 33:اعتدال در بخشش و حسابرسی

بخشنده باش اما زیاده روی نکن.در زندگی حسابگر باش اما سخت گیر مباش.

حکمت 34:راه بی نیازی:

بهترین بی نیازی،ترک آرزوهاست.

..........................................................

دوستای خوبم،لطفاً شما هم کمک کنید و ضمن درج حکمتها در بحث ها هم شرکت کنید.

يکشنبه 19/8/1387 - 0:29 - 0 تشکر 69640

حکمت 357

روش تسلیت گفتن

(اخلاق اجتماعى)

و درود خدا بر او، فرمود:

(مردمى را در مرگ یکى از خویشاوندانشان چنین تسلیت گفت) مردن از شما آغاز نشده، و به شما نیز پایان نخواهد یافت. این دوست شما به سفر مى‏رفت، اکنون پندارید که به یکى از سفرها، رفته، اگر او باز نگردد، شما به سوى او خواهید رفت.

کاش کمی به یاد این سفر باشیم...

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

شنبه 25/8/1387 - 12:9 - 0 تشکر 70755

حکمت 358

مسؤولیّت نعمت‏ها

(اخلاقى، اقتصادى)

و درود خدا بر او، فرمود:

  اى مردم، بايد خدا شما را به هنگام نعمت همانند هنگامه کيفر، ترسان بنگرد. زيرا کسى که رفاه و گشايش را زمينه گرفتار شدن خويش نداند، پس خود را از حوادث ترسناک ايمن مى‏پندارد، و آن کس که تنگدستى را آزمايش الهى نداند پاداشى را که اميدى به آن بود از دست خواهد داد.

خیلی قشنگه، خیلی خیلی قشنگ و متأسفانه وصف حال خیلی از ما. کاش حواسمون باشه که بعد از هر خوشی ممکنه به نوعی درگیر امتحان الهی بشیم. و ای کاش وقتی گرفتار مشکل و درد و بلایی شدیم، یادمون باشه که اینا همش امتحان الهیه، و باید صبر کرد و تلاش برای رفع اون مشکل، و همواره هم باید به خدا توکل داشت. و باید بدونیم که هرچی هست بالاخره یه روزی تموم می شه؛ و بعد ما می مونیم و نتیجه ی این امتحان... این که سربلندیم یا خدای نکرده...

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

دوشنبه 27/8/1387 - 1:25 - 0 تشکر 71255

حکمت 203

یاد مرگ و پرهیزکارى

(اخلاقى)

و درود خدا بر او، فرمود:

اى مردم از خدایى بترسید که اگر سخنى گویید مى‏شنود، و اگر پنهان دارید مى‏داند، و براى مرگى آماده باشید، که اگر از آن فرار کنید شما را مى‏یابد، و اگر بر جاى خود بمانید شما را مى‏گیرد، و اگر فراموشش کنید شما را از یاد نبرد.

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

جمعه 1/9/1387 - 15:29 - 0 تشکر 72334

حکمت 240

غصب و ویرانى

  (اقتصادى، سیاسى)

و درود خدا بر او، فرمود:

سنگ غصبى در بناى خانه، مایه ویران شدن آن است.

(این سخن از رسول خدا نقل شده است، و اینکه سخن پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم و على علیه السّلام شبیه یکدیگرند جاى شگفتى نیست براى اینکه هر دو از یک جا سر چشمه گرفته و در دو ظرف ریخته شده است).

دارم به این فکر می کنم که متأسفانه این روزا این حرفا داره خیلی کم رنگ می شه... چه حق هایی که خورده نمی شه... کاش لا اقل فقط اونایی مرتکب این کارها می شدند که در ظاهر و در باطن قید همه چی رو زدن؛ اون طور حد اقل خیالمون راحت بود که هنوز یه مرزی وجود داره بین خوبی و بدی... اون طور لا اقل چیزی به اسم اسلام تموم نمی شد... اما دور رو برمون رو که نگاه کنیم متأسفانه می بینیم که یه چیزایی داره همه گیر می شه...

و تأسف بارتر این که براش کلاه شرعی هم درست می کنن؛ و یا این که هرکاری می خوان می کنن و بعد پشت اسم خدا و امام زمان پنهان می شن تا همه چی رو موجّه جلوه بدن...

بد دنیایی شده، خیلی بد... ناسلامتی آخرالزمونه دیگه؛ گفته بودن تو آخر الزمان خیلی دین دارهای درست و حسابی هم از مسیرشون منحرف می شن، حالا همینه دیگه...

امام زمان، کجایی؟؟؟!

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

يکشنبه 3/9/1387 - 1:3 - 0 تشکر 72668

حکمت 241

آینده دردناک ستمکاران

(سیاسى)

و درود خدا بر او، فرمود: 

روزى که ستمدیده از ستمکار انتقام کشد، سخت‏تر از روزى است که ستمکار بر او ستم روا مى‏داشت.

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

يکشنبه 3/9/1387 - 1:3 - 0 تشکر 72669

حکمت 242

ارزش ترس از خداوند

(اخلاقى، اعتقادى)

و درود خدا بر او، فرمود:

از خدا بترس هر چند اندک، و ميان خود و خدا پرده‏اى قرار ده هر چند نازک

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

سه شنبه 5/9/1387 - 0:55 - 0 تشکر 73087

حکمت 243

روش صحیح پاسخگویى

(علمى)

و درود خدا بر او، فرمود:

هرگاه پاسخ‏ها همانند و زیاد شد، پاسخ درست پنهان گردد.

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

شنبه 9/9/1387 - 15:21 - 0 تشکر 74107

حکمت 244

مسؤولیّت نعمت‏هاى الهى

(اعتقادى، اجتماعى) 

و درود خدا بر او، فرمود: 

خدا را در هر نعمتى حقّى است، هر کس آن را بپردازد، فزونى یابد، و آن کس که نپردازد و کوتاهى کند، در خطر نابودى قرار گیرد.

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

يکشنبه 10/9/1387 - 22:26 - 0 تشکر 74457

حکمت 26

رفتار شناسى (و نقش روحیّات در تن آدمى)

(علمى، اخلاقى)

و درود خدا بر او، فرمود:

کسى چیزى را در دل پنهان نکرد جز آن که در لغزش‏هاى زبان و رنگ رخسارش، آشکار خواهد گشت.

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

سه شنبه 12/9/1387 - 0:37 - 0 تشکر 74711

به نام خدا

سلام به دوستای خوبم

این بار خواستم به جای ثبت کلام مولا، چند کلمه ای با خودشون صحبت کنم.

ای مولای مهربونی ها، خیلی دلمون می خواد از این اقیانوس عظیم کلام، جرعه ای هم نصیب ما بشه... مولای من، کلامت رو می نویسیم به این امید که خودتون اون ها رو برای همیشه توی قلب هامون حک کنید، قلب های گناه کاری که فقط با یاد شما و خاندان شما می تونن زنگار را از خود بزدایند...

دوستان خوبم، چه خوب می شه که در این زنگارزدایی از قلب ها، شاهد یاری همه تون باشیم...  

التماس دعا...

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.