سلام به مونا مادر عزیز و مهربانم :
(دوستان عزیز. این گفتگو خونوادگیه. اگه حوصله اش رو ندارین نخونین. مجبور نیستین.)
مونامادر نمی دونی چقدر دلم برات تنگ شده بود. کوجایی سرمو بذارم رو پاتو زار زار بخندم بهت؟ آخه خیلی خنده داره جلوی پسرهای همسایه بخوری زمین. ههه ههه.
ولی خداییش دلم واست تنگ شده بود. خیلی خوشحال شدم اسمتو خوندم توی صندلی. خوشحالم کردی.ممنون.
خوبی پسرم؟
خوشحال باش من اومدم
خوبم. خوشحالم.
اومدم بگم به جون خودم من نظرم رو ویرایش كردم چون گفته بودی راجع به سایز و اینا نپرسین ولی من ممیزیم ویرایششم طول كشید
مونامادر خوبم. تو هنوز ممیزی هستی؟ آقاجووووووون. خجالت نمی کشی هنوز مونامادر من ممیزیه؟ یه درخواست بده و غیر ممیزیش کن دیگه. دِ هَه. زود باش داشمهدی (بعضی وقتا سر هم بنویسیم بیشتر حال میده)
اگه مادر من از سایزم سوال کنه یعنی اینکه می خواد واسه عید برام لَباس بگیره.
یا نه؟؟؟؟ منو مسخره میكنی؟؟؟؟
جدی منظورم نه بود. خواستم نمکشو زیاد کنم.
آره پسر گلم عزیز ننه ای!! بیا خونه چرا رات ندم؟
به قول اکبر عبدی ننه ننه من گشنمه.
بابت سوالات مسخره و بی ربطم هم ساری عزیز ننه
اگه جدی می گی باید بگم واقعا ناراحت شدم به خاطر این حرفت.
هوای داداش مهدیتم داشته باش! پارتی بازییم نكنید ( تأكید!!! )
جدیدا حرف گوش نمیده. اصلا احترام داداش بزرگترش رو نگه نمیداره. (راستی داداش مهدی من کیه؟مکلارن دیگه؟)
مهدی ننه جون تو هم هوای میلاد رو داشته باش
تو مگه ننه ی مهدی هم هستی؟ نههههههههه
اون سواله هم این بود گریه میكنی یا نه؟ مثلا وقتی دلت تنگ میشه...یا كلا.. افتاد؟؟ هه هه نیوفته رو زمین
آره گاهی اوقات دلم می خواد گریه کنم.
اگه دلت برام تنگ شد ( كه مطمئنم نمیشه... چرا اصلا نمیای خونه؟ ) بیا خونه من اونجا منتظرتم.
میام حتما
موفق و موید و مجرد باشی! ( مجرد یعنی داری نفرین میكنی دیگه؟ پسرم پسرای قدیم )
ننه یازده تا شوهر داشتی که یکی پس از دیگری دغشون دادی. الان 5 تا شوهر اولیت به ترتیب 8 ، 7 ، 6 ، 5 و 4 تا کفن پوسونده اند. 6 تا شوهر دیگه ات هم هرکدوم 2 تا کفن پوسونده اند. هنوز هم از رو نمیری؟ ننه هم ننه های قدیم والا!
راستی این نظرم هم ویرایش كردم منتظر ورژن جدیدش باش زود جواب نده یكم صبر كن تا ثبت بشه وقتی اینا روخوندی یعنی چیییییییی داداش ثبت شده
داش مهدی جوونم. قربونت برم. عزیز دلم. این ننه ی ما رو غیر ممیزیش کن دیگه. باشه پسرم؟
آقاجوون : اِ ..
به خاطر ذیق وقت از پخش کردن داد و بیداد های آقاجوون معذوریم.
قوربونت.
قربون خودت.
مرسی که اومدی. بااااااااای. مواظب خودتم باش.
پاسخ یلدا جاان عزیز :
در کمال آرامش و متانت و این حرفا...!!
مرسی که همین اول گربه رو کشتی!
1 تا حالا شده کانکت بشید یادتون بره دیس کانتک بشید؟؟؟؟
خیلی کم. نه تا این حد که الان یادم باشه.
میخواستم در مورد دروغ مصلحتی بپرسم جناب نظری زودتر گفتن...
من اینو میپرسم اگه یه نفر به خاطر خودتون(به اصطلاح خودش حالا یعنی خودش اینجور تصور کنه که به خاطر شماس و براتون بهتره) بهتون دروغ مصلحتی بگه میبخشیش؟؟؟ و با دروغش کلی داغونتون کنه و...
مثلا معشوقتون! یه دروغ مصلحتی بهتون میگفت و ازتون جدا میشد چون فکر میکرد بودن با شما برای شما مفید نیست
خیلی داغون میشم. و به سختی می بخشمش. مخصوصا وقتایی که از زمانش گذشته باشه و من فهمیده باشم. هیچ میونه ای با هیچ گونه دروغ ندارم. (شاید در حد یه شوخی واسه 30 ثانیه) خودت که بهتر می دونی.
هیچ وقت نمی بخشیدمش.
همیشه سوالامو دو طرفه میپرسم سوال بالا رو بر عکس جواب بدید...
اگه میگید، چرا فکر میکنید شما میدونید صلاح طرف مقابلتون چیه؟؟؟
من اهل دروغ مصلحتی و ... نیستم. ولی احتمال داره تا حالا گفته باشم! واقعا خاطرم نیست. ولی باهاش میونه ای ندارم.
4 چرا جدیدا همه فکر میکنن من ناراحت شدم از دستشون یا عصبانی شدم از دستشون؟؟؟
منهای مورد خودتون البته (اگه این چند وقت سایر پست هام رو نخوندید جواب ندید)
نخوندم. آخه تو قبلا خیلی پر هیجان تر از الان بودی. (فکر می کنم.) شاید راحت تر صحبت می کردی و ... ، ولی به خاطر دلایلی (شاید من!) سعی می کنی سنگین تر صحبت کنی! این نظر من بود.
5 فکر میکنید حس یه خواهر نسبت به برادرش چیه؟؟؟میتونی توصیفش کنی؟؟؟دوست داشتی خواهر بودی؟؟؟
من نمی دونم یه دختر چه نگاهی به برادرش داره. ولی فکر میکنم در اکثر موارد خیلی دوسش داره. کمتر از مادر ولی بعضی جاها اندازه ی مادر! و دلش می خواد توی کارها داداشش رو کمک کنه ، حتی شده به صورت فضولی و مداخله در کار شخصی داداشش! مخصوصا اگه اون دختر از داداشش بزرگتر هم باشه. و خیلی زود رنج و ... ، سعی می کنه در اوج غرور خیلی مهربان باشه با داداشش! این نظر من بود. دوست نداشتم خواهر کسی بودم.
6چند نفر تو دلتون جا میشه؟؟؟
بر در ورودی قلبم نوشتم : ورود ممنوع!
دوست آمد ، گفتم : سوات ندارم! (سواد)
نمی دونم چند نفر. شاید گاهی اوقات یه نفر. شاید هیچ کسی. شاید هم بیشتر از یه نفر. همیشه یه جور نیست.
8 فکر میکنید هر چی دل ادم خلوت تر باشه کمتر کسی رو توش راه بدین محبت بیشتر میشه یعنی تعداد افراد کمتر محبت بیشتر
به نظر میرسه همینطور باشه.اگه من 10 تا زن داشته باشم ممکنه به همشون تموم حرفای عاشقانه رو بزنم و واسه همشون بهترین هدیه ها رو بدم ولی دیگه تموم حواسم متوجه یه نفر نیست. مجبورم حواس و توجه و دلم رو به 10 قسمت (مساوی یا نامساوی) تقسیم کنم!
9 غرور رو برای من تعریف میکنید؟؟؟ خیلی ها به من میگن مغرور فکر میکنید چرا؟؟در صورتی که واقعا اینطور نیست خجالتی بودن با غرور مگه شبیه به همن؟؟
اگه منظورت جوش صورته که باید از طناز بپرسی.
مونامادر یه سوال پرسید که دوس داری واسه کسی سشوار بشکی؟ و من جواب دادم دوست دارم دست بکشم توی موهای اون شخص. (اگه دوسش داشته باشم.)
فرض کن می گفتم ، واه واه چندش. من دست بکشم توی موهای یه نفر؟ من اجازه نمی دم کسی دست توی موهام بکشه. واه واه. خب شاید شما فکر کنی من مغرور هستم که می گم نمیذارم هیچ کسی دست بکشه توی موهام. ولی خود من این فکر رو نمی کنم. این احساسیه که من دارم. خوشم نمیاد کسی دست بکشه توی موهام. و دلیلی بر مغرور بودن من نیست. ولی باید سعی کنم حساسیت هامو کمتر کنم اگه بخوام از کسی نشنوم که بهم تهمت مغرور بودن رو بزنه.
و احتمال داره شما هم یه کم حساسیت به خرج میدین و به همه چیز راضی نیستین و ... ، که بعضی افراد شاید بهتون بگن مغرور!
نمی دونم تا چه حد منظورمو رسونده باشم. البته اینو بدونین که به هیچ وجه منظور خاصی نداشتم. یلدا جاان یادت باشه که میگم به هیچ وجه.
در ضمن وقتی حساسیت ها یه کم زیاد شد باعث میشه که زمانی که اون شخص از روی خجالت تن به کاری نمیده بقیه فکر کنن غرورش اجازه نمیده و ...
تعریفی از غرور ندارم.
10 معذرت خواستن برای شما آسونه؟؟؟ مجازی رو نمیگم چون خیلی آسونه...میتونید تو چشمای طرف مقابلتون نگاه کنید و معذرت بخواهید(وااااای من نمیتونم...آب میشم)
آره. راحت میگم معذرت می خوام. البته خیلی سخته واسم. چون کار اشتباهی کردم. ولی از طرفم عذر خواهی می کنم. هرچقدر هم که سخت باشه.
11 تا چه حد میتونید محبت خودتون رو نسبت به اطرافیانتون نشون بدید؟؟؟براتون آسونه یا نه..بازم منظورم در دنیای حقیقی بود...چشم تو چشم...
خیلی راحت میگم دوست دارم(معمولا به دختر. به پسر نمیگم) البته اگه قرار باشه بگم! و اکثرا با لبخند و محبت واقعی خودمو نشون طرف مقابلم میدم.
11 بهترین راه ابراز این محبت چیه؟؟؟به نظرتون زبونی موثرتره یا با رفتار؟؟؟شما کدومشو انتخاب کردید؟؟؟
اول با زبون با رفتار!
12چرا دوست دارید از من نقاشی هدیه بگیرید؟؟؟من اصلا بلد نیستم نقاشی بکشم...
یو مو رو میبینی و من پیچش مو رو!
13 چقدر به روابط نتی اعتقاد دارید؟؟؟مثلا خواهر برادرهای نتی که خیلی معمول هست...فکر میکنید این روابط میتوندد مثل روابط حقیقی باشند؟؟؟
این روابط هست. کسی هم نمی تونه انکارش کنه. مثلا من به مونا میگم مادر! و یا مریم من رو مثل برادر هاش می دونه و ... ، ولی خودم خوشم نمیاد ازش! مثلا به طور جدی به کسی نمی گم آبجی و داداش. (اگه به بچه ها می گم داداش فقط به این خاطره که داداش رو یه اصطلاح می دونم. مثل حاجی.) ولی همه رو دوست خودم میدونم. دوستایی که حس ناجوری بهشون ندارم. شاید دوستایی که توی محیط مجازی دارم مثل خواهر و برادرای حقیقی خودم باشن. این طوری بهتر گفتم.
این روابط مطمئنا نمی تونن مثل روابط حقیقی باشن. نمی خوام جزیی تر توضیح بدم. فکر می کنم منظورم رو متوجه شی.
14احترام گذاشتن در دنیای مجازی و حقیقی با هم فرق میکنه؟؟؟؟چه فرقی؟؟؟
صد در صد فرق می کنه. هر کدوم احترام خاص خودشو داره.
15بهترین راه برای خوشحال کردن کسی که دوستش دارید چیه؟؟؟
شاید هدیه گرفتن. و حرفهای محبت آمیز (عاشقانه) زدن.
16 اگه کسی دوستانه بهتون پیشنهاد انجام کاری برای بهتر شدن رو بده حرفش رو قبول میکنید؟؟؟
نمی تونم بگم قبول می کنم. ولی خیلی خوشحال میشم که اون پیشنهاد رو میده. ولی مطمئنا توی کارم تاثیرش میدم.
17برای فراموش کردن کسی از بین بردن خاطره ها موثره؟؟؟
مطمئن باشید کمک می کنه. اگه خاطرات اون شخص مدنظرتون همیشه جلوی چشمتون باشه همیشه به یادش هستین ، ولی اگه اون خاطرات از بین بروند خیلی دیر به دیر تر یاد اون شخص میفتید.
18 اگر بخواهید کسی رو از قلبتون بیرون کنید چکار میکنید؟؟؟؟
اینکار رو نمی کنم. ولی ممکنه کاری بکنم که ازش متنفر بشم! و از قلبم بره بیرون.
19چجوری میشه فهمید کسی داره دروغ میگه و فیلم بازی میکنه یا حقیقت رو میگه؟؟؟فرض کنید چشمی نیست که از نگاه کردن بهش بتونید حقیقت رو بفهمید
خیلی دشواره. توی این دوره زمونه خیلی سخته که بفهمی. من فقط می دونم خودم چیکاره هستم و چقدر فیلم بازی می کنم و دروغ میگم و ...
20 به طور متوسط رو سوالام چقدر فکر کردید؟؟؟
بعضی از این سوالات رو من قبلا بهش فکر کردم. و فقط نتایجی که قبلا بهش رسیدم رو به عرضتون میرسونم. در ای شرایط حدود 10 ثانیه راجع بهش فکر می کنم و جوابتونو میدم. ولی اگه بهش فکر نکرده باشم مدت زمان بیشتری راجع بهش فکر می کنم. حتی ممکنه الان جواب سوالی از شما رو بدم ولی چند روز آینده راجع به سوال شما فکر کنم. دقیق نمی تونم بگم.
من استثنائا 21 سوال میپرسم...
ممنون.
21 اون بار که سوالام رو با اون لحن بداخلاق میخوندید اولین چیزی که اومد تو ذهنتون چی بود؟؟؟ چه عکس العملی نشون دادید؟؟؟خواهشا فوق صادق جواب بدید.
اینو پیش خودم گفتم که وااااااای چرا یلدا با این همه ناراحتی داره جواب میده؟ احتمالا واسه اون موقع است که من نظرم رو راجع بهش گفتم و از این چیزا دیگه. سعی کردم در کمال آرامش جوابتو بدم ولی در آخر بهت رسوندم که چرا اینگونه سوال پرسیدی و ...
خب باز هم اینبار سوالام به خاطر شنیدن یه جریانی مرتبط با همون جریان بود.
خسته نیستید میدونم که از نشستن روی صندلی لذت بردید
اوه اوه
چقدر جریان!
شما اولین کسی هستید که این حرف رو زدید (در مورد خستگی نداشتن و ...) و احتمالا به خاطر اینکه تجربه ی خوبی از این صندلی دارید. امیدوارم از تجربه تون استفاده کنم واسه ادامه ی این برنامه.
موفق و موید باشید
فکر کنم روت نشد بنویسی موفق و موید و مجرد! باشید؟
ممونتم. عاقبت به خیر شی. امیدوارم شب هات مهتابی مهتابی باشن. هیچ وقت شب یلدات (تا جایی که میشه) سحر پیدا نکنه. یعنی اینکه پیش ما باشی و یلدا رو از ما نگیری. ازت قول میگیرم که باز هم پیدات شه. فعلا
پاسخ به مونامادر عزیز:
سلام زنگوله پای تابوت ( درسته؟ )...
هووووووووم؟ سلام زنگ وسط زنگوله
ای بتركی اینقدر خندیدم دلم درد گرفت
چرا قضیه ی زمین خوردن من رو لو دادی هه هه آی دلم
بله ، اینم از وقتی که مادرمونای ما از حرف زدن ما خوشش میاد. بابا (یعنی مامان) یه دعایی چیزی بکن به جای اینکه بگی بترکی.
به جون خودم الان مهدی میاد گیر میده... بعدشم منو میندازه بیرون
میگم چیز یادم شد
لطفا مشهدی حرف نزن. فارسی بگو.
یادم شد؟ یعنی چی؟ یعنی یادم رفت؟
مهدی هم توی صندلی من نمی تونه مادرم رو بیرون بندازه!
اوه اوه. مهدی نشنوه.
آهان....طبق قانون سوم ( دوم اول چهارم یا هر چی ) نیوتون: عشق در پسرها هرگز از بین نمیرود بلكه از دختری به دختر دیگر انتقال میابد!
هه هه موافقی؟
ههه ههه بترکی ننه! خیلی باحال گفتی. ایول اینو هستم.
اهم. یعنی چیزه. هه هه خیلی باحال گفتید مادر. خدا حفظتون کنه.
فعلا ( منتظرم باش
بی صبرانه