• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن صندلی داغ > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
صندلی داغ (بازدید: 24754)
چهارشنبه 10/11/1386 - 19:46 -0 تشکر 27530
صندلی داغ "abie_bicaran" کاربر پرشور و حرارت انجمن‌ها

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت 

با توجه به قانون نانوشته نیوتن که هر کی خربزه بخوره بازم میتونه بخوره ولی در انتها پای لرزشم میشینه دوست خوبمون کاربر "abie_bicaran " با توجه به اولویت‌ها به روی صندلی نشست.

سایر دوستان عزیز می‌تونن با در نظر گرفتن سند معرف انجمن صندلی داغ و اهداف انجمن سوالاتشون رو از ایشون بپرسن.

و آما، در راستای هدف اصلی انجمن مبنی بر شناخت بیشتر خود بر حسب سوالات دوستان، از آقا میلاد می‌خوایم که در انتهای کار گزارش کاری از صندلی داغ خودشون در اختیارمون بذارن. این خیلی مهمه و لطفاً حتما اجراش کنید.

مجددا از آقا میلاد و سایر دوستان خواهشمندم که قبل از زدن هر پست حتما سند معرف رو مطالعه بفرمایند تا خدای ناکرده بعدا شرمنده کسی نشیم، پیشاپیش و پساپس از همکاری همگیتون سپاسگزارم، باتشکر.

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما میشود که آن‌ها را باور داریم

MCLAREN SUPER CARS

مدیریت انجمن صندلی داغ 

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 1:40 - 0 تشکر 28835

  ادامه از پست قبلی (پاسخ به هیاط طیبه)

چهارم رمانتیک گونه جات
1_ع ش ق الکیه (فرمالیتس )یا حقیقیه ؟دلیل

عشق واقعی ، حقیقیه.

ولی ممکنه تو(توی نوعی) به یه نفر بگی عاشقشی ولی قصدت سوء استفاده باشه. خب مسلما اون موقع حقیقی نیست. بستگی به هر شخص و عقیده اش و ... داره.

دخترا بیشتر خالی بند هستند یا پسرا ؟ تجربه داشتی

پسر ها بیشتر خالی می بندند تا دخترها.

ولی دختر ها بیشتر جو زده میشن تا پسرها.

من این تصور رو دارم.

عشق نافرجام با عشق با فرجام ! نه ببخشید عشق نافرجام (حالا این نافرجام یعنی چه رو نمیدونم ) با عشق موفقیت امیز بوده است خیر ؟ چه تفاوتی میباشد

اون دیگه به مسائلی ربط داره. دروقع علت هاش رو باید مقایسه کنیم. علت عشق موفقیت آمیز می تونه برخورد شخص عاشق باشه. قبلا هم گفتم فکر می کنم نباید به یکباره تمام صفحه های کتاب زندگیمون رو واسه کسی ورق بزنیم. تا جذابیتمون حفظ بشه. این می تونه یکی از دلایلش باشه. گرچه آدم عاشق نمی تونه با سیاست در مقابل معشوقش رفتار کنه. ولی خب دیگه.

و روزگار و پیشامد هاش هم تاثیر زیادی دارن.

دیدن و عاشق شدن بیشتر ارزش داره یا ندیدن و عاشق نشدن ...چی گفتم .... دیدن و عاشق شدن بیشتر ارزش داره یا ندیدن و شدن ؟

ارزش به حد عشقه. به این که اون عشق چقدر نامحدود باشه!

هر دوشون جذابیتی واسه خودشون دارن. در کل وصال مدفن عشقه. پس با توجه به این قضیه فکر می کنم اونی که ندیده و عاشق شده دیوونه تر از اونیه که دیده و عاشقه.

اگه دختری بیاد خواستگاریت چی جواب میدی؟ممکنه براش شرط بذاری ؟ حتی مثلا اونی باشه که خیلی فکر میکردی عمرا بتونی کاری بکنی واسش ؟

باید شرایط خودم و خودش رو بررسی کنم. ببینم به هم می خوریم یا نه. اگه به هم بخوریم و دل من رو هم بتونه ببره قبول می کنم. ممکنه شرط بذارم. و احتمالا از روی غرورمه که شرط میذارم.

پنجم عقلایی گونه

از تو یکی بعیده

میلاد جون اگه دوست داشتی بگو تو در مورد اسلامی که داری چقدر تحقیق کردی و اگه افرادی از دین و مذهب دیگه مثل یهودی مسیحی و ... سر اسلام با تو به بحث بپردازند که این چه دینیه تو داری ؟!! میتونی ثابتش کنی

میلاد جون؟ داشتیم؟

من هیچ تحقیقی نکردم متاسفانه. ولی در حد خودم شاید بتونم یه سری دلیل بیارم واسه حقانیت حضرت محمد صلی الله علیه و اله و ... ، ثابتش نمی تونم بکنم. ولی می تونم تا جایی ازش دفاع کنم و ...

گرچه من اعتقادم اینه که یک سر سوزن محبت داشتن نسبت به حضرت ابوالفضل چیزی نیست که با وجود اون ، فرد آخرت بدی داشته باشه

من فکر میکنم هرچی هم محبت داشته باشی به خدا و پیامبر و امامان و از همه مهم تر حضرت عباس ع ، باز هم اگه رفتارت نسبت انسانهای دیگه مناسب نباشه بازهم آخرت ناجوری خواهی داشت.

ولی ممنونم ازت.

بعدم اینکه نظرت در مورد ادمای پاچه خوار که همش دنبال اینو و اونند تا یه پست و مقام و شخصیتی چیزی پیدا کنند چیه ؟ایا حاضری با این افراد همنشینی و رفاقت داشته باشی

واقعا متنفرم از این افراد. و بدجور باهاشون تا میکنم.

و صادق بودن که در وجودت هست تا کی ادامه داره ؟ ممکنه روزگار این اخلاق رو ازت بگیره

روزگار خیلی پَسته. ممکنه هر کاری بکنه. ولی خودم سعی می کنم این اتفاق نیفته. ممنون از لطفت.

تا اینجایی که من مطالبت رو دنبال کردم شخصیت سفت و محکمی داری اما یه جاهایی از سوالاهای دوستان و جواب هات رو که میخوندم احساس کردم تا روی یه مسئله ای خاص زیاد تاکید میکنند ممکنه نظرت عوض شه یا تغییر کنه ، درسته این مسئله ؟ در کل چه قد دوستات چه نتی چه غیر نتی تاثیر گذارند

بازهم ممنون. ولی فکر نمی کنم راحت نظرم برگرده. مثلا یکی از دوستای محترم (حسین عزیز) در مورد غیرت یا خودخواه بودن پرسید که من رو به فکر کردن وا داشت. و خوشحال میشم از اینکه بتونم اشتباه هام رو درست کنم. اعتقاداتم رو درست تر کنم و درست هاش رو محکمتر.

اگه با زحمت فراوون یه آدم ثروتمند بشی و پولدار در اینده ، ممکنه یادت بره که یه موقعی به یاد فقیرا بوده ای ؟ منظورم الانه

در مورد آینده نمی تونم چیزی بگم. ولی الان که اوضاعم از قبل بهتر شده تونستم بیشتر (به نظر خودم) به مردمم خدمت کنم!

میتونی یه مصداق بارز که خیلی به چشم میخوره برای این بیت بگی و معرفی کنی ؟ میلاد که این طوری نیست ؟
"خبرازجمعیت مغرب ومشرق دارند
وز پریشانی همسایه خود بی خبرند

با احترام برای دوستان وانسانهایی که درکشورهای دیگه هستند و ... ، باید بگم :

ایران مردم خودش رو فراموش کرده و داره به ملت فلسطین و عراق و افغانستان و ... کمک می کنه.

البته دلیلش اینه که ایران می خواد دشمنانش از جمله اسراییل و امریکا رو در پشت دروازه های کشورهای دیگه نگه داره.

همین .... پیشاپیش از پاسخ گویی شما دوست هم وطن کمال سپاسگذاری رو دارم و امیدوارم همیشه موفق و موید

چیزی بهت نمی گم چون از خودم یاد گرفتی! ههه هه

خواهش می کنم. منتظرتم.

در مورد اون سوالت هم بنا به درخواست شما اون سواله رو به محضر مبارک استاد "ایکیو سان " فرستادیم / کماکان منتظر جواب هستیم که ارائه کنند /فکر میکنم همچنان در حال تق تق در کله مبارک هستند

ولی خداییش گزینه ی خوبیه. مخصوصا با اون لنگاش!

یا ع ل ی .... خدانگهدار

اون دکمه بزرگه روی کیبوردت رو نباید بین حروف یک کلمه بزنی.

در پناه ایزد بی همتا. موفق باشی. منتظرت هستم. هم اینجا و هم در همایش.

پاسخ به فال نیک عزیز :

بازم سلام

سلام دوست عزیز. خوبی؟

1اول بگو ببینم حالت خوبه

ممنون.

2خانواده چه طورن

خوبن. داداشم اینجاست که بهتون سلام میرسونه.

(چه فرقی می کنه باشه یا نباشه؟)

3تا حالا گفتی (بی خیال)؟به چه چیزهایی یا به چه كسایی می گی؟

فراوووون گفتم. در مقابل چیزهای بی ارزش زندگی میگم بی خیال. مواردی که هیچ اهمیتی نداره و این خودمون هستیم که بهش بها میدیم و ...

4اگه یه روز بفهمی پدر و مادرت،پدر و مادر واقعیت نیستن(البته خدایی نكرده)چی كار می كنی؟( مثل این فیلم های در پیتی كه عمل نمی كنی ،من بدم می یاد)

به براد پیت توهین نکنید لطفا. چون من بهش علاقه ی وافری دارم.سعی می کردم از پدر و مادر قبلیم تشکر کنم و بهشون سر بزنم به طور مرتب و ...

5به سلمان فارسی افتخار می كنی؟

همشهری ما است. خب آره بهش افتخار می کنم.

6بزرگ ترین عبرتی كه گرفتی چی بوده و از كی؟

شاید اینکه بی جهت ناراحت نشم و به دوستام لبخند بزنم و ...

از گذشت روزگار اینو فهمیدم.

7بزرگ ترین سوتی كه در جمع دادی و تا حد كندن مو ها از ریشه هم پیش رفته چی بوده؟

من معمولا سوتی نمی دم. خیلی شوخی می کنم. مثلا وقتی میریم اسنک بگیریم من همیشه میگم آقا چند تا اسمک بذارین واسم. ولی بعضی وقتا دوستان فکر میکنن سوتی میدم. اما همشون از روی نیت قبلی بودن نه اینکه سوتی باشن. و اتفاقا برعکس. گاهی اوقات سوتی میدم ولی بقیه فکر می کنن شوخی می کنم.

آخرین سوتی که دادم رو قبلا هم نوشتم. با دوستام بودیم و من به جای اینکه بگم سک و صورت گفتم سر و سوکت. البته داشتیم خیلی خودمونی و از روی شوخی حرف میزدیم که من از این واژه استفاده کردم.

8در مورد چه چیز هایی وسواس داری؟

معمولا انسان وسواسی نیستم. مرد که نباید وسواسی باشه که.

9الان داری به من می خندی یا به حالم افسوس می خوری؟

دارم با لبخند جواباتونو میدم.

10یه سوال فنی هم داشتم پیش خودمون بمونه من از فتو شاپ هیچی بلد نیستم،سایز و حجم عكس ها رو چه طوری تغییر می دن؟(گفتم پیش خودمون بمونه ها پای آبرو در میونه،البته ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب است)

من هم با فتوشاپ کار نکردم.

شرمنده كه مزاحم اوقاتتون شدم منت می زارید به سوال هام جواب بدین(یه باركی چه مودب شدم)

خواهش میکنم. بازم تشریف بیارید و ...

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 1:44 - 0 تشکر 28836

پاسخ به مهدی مکلارن عزیز :

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

سلام مهدیجان. خوبی؟

مجددا خدمت همه‌ی سائلین محترم و آقا میلاد عزیز خسته نباشید عرض می‌کنم.

میلاد جان ممنونم از پاسخ‌های قشنگت

ممنونتم و خواهش می کنم.

راستی محمد‌رضای عزیز دادا چرا این‌قدر تابلو نوشتی آخه مرد مؤمن اگه سوال ویرایش شده توسط من پس اون سوال کوشش تو باید می‌نوشتی سوال حذف شده توسط فلان اینجوری باز کمتر تابلو می‌بود، آفرین پسر خوب از این شوخی‌هایی که ممکنه جون منو به باد بده نکن، زشته آقا زشته یعنی چی این حرکات!!!! اگه یک بار دیگه از این افکت‌ها بیایی میدمت دست خورزوخان حالوت بیگیره، یوهاهاهاهاها.

اگه یه بار دیگه توی صندلی من پیام های خصوصی و پست های شخصی زدین ، همش رو ویرایش و حذف و این چیزا می کنم. برین یه صندلی بگیرین و هی توش پست شخصی بزنین.

مهدی مکلارن : ببخشید دیگه تکرار نمیشه. من دیگه به هیشکی پست شخصی نمی زنم نخسوزا به محمد رضا!

من : باریکلا. طوری نیست مهدیجانم. ولی مواظب باش دیگه تکرار نکنی ها. آفرین پسر خوبم.

آقاجووون : بلههههه؟ با کی بودی؟ هووووم ....

به خاطر پاره ای از مشکلات از ادامه ی پخش این درگیری معذوریم.

1. میلاد جان چقدر به این که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، اعتقاد داری، اصلا فکر می‌کنی باید رعایت بشه اصلا بودنش خوبه بده چیه؟

اعتقاد عجیبی دارم ولی همیشه رعایتش نمی کنم. چون اهل صداقت هستم! البته می دونم دلیل درست و خوبی نیاوردم ولی خب دیگه.

2. میلاد جان هدف اصلیت از نشستن روی صندلی چی بود؟ تا اینجا به نظرت به اون اهداف رسیدی؟(این سوالو میتونی الآن جواب ندی و بزاری برای گزارش کارت ولی اگه جواب دادی حتما تو گزارش کارت ذکرش کن ممنونم)

خیلی راحت بگم. اول از همه این بود که خیلی واسم جذاب و جالب بود. بشینی روی صندلی. به قول یکی از دوستان وقتی این سوالا پرسیده میشه آدم وسوسه میشه خودش جواب بده. من هم توی برنامه ی قبلی در صندلی داغ یلدا خیلی وسوسه می شدم که بخوام به سوالها (مخصوصا سوالای سعید) جواب بدم. میتونم بگم دلیل اولش همین جذابیتش بود. ولی به هر حال خواسته یا ناخواسته در بهتر کردن شخصیت ، کمک بسیار زیادی می کنه این صندلی. آموخته هاتو به دیگران عرضه می کنی و از آموخته های دیگران استفاده می کنی و ... ، و البته خیلی از سوالها (که حتما فقط و فقط در مورد خود من هستن) ازم پرسیده میشه باعث میشه بهش فکر کنم و به اشتباهای قبلم پی ببرم. (همون خودخواهی و غیرت!) و همینطور به اعتقادات درستم بیشتر پی ببرم! البته خیلی بیشتر از اینها. ولی در گام اول من به این مورد توجهی نداشتم ولی حالا که نشستم روی صندلی می بینم که بهترین اتفاقش همینه.

3. میلاد جان قبرستان رفتی؟ ( تو تهران که یه بهشت زهرا داریم و همه اون جا رو بهشت زهرا صدا میکنن) بیشتر دوس داری سر قبر کی بری؟ وقتی میری سر قبرش چه احساسی بهت دست میده؟ تا حالا به مرده‌شور خونه سر زدی و داخلش شدی؟ احساساتت رو قبل از رفتن به اونجا و بعد از اومدن بیرون رو برامون بگو؟ خدا همه‌ی رفتگان رو مورد رحمت خودش قرار بده نخسوزا رفتگان این جمع رو.

آره. ما هم یه قبرستون خیلی معروف داریم که قدمتش برمی گرده به چندین هزار سال پیش! به نام تخت فولاد. که ازش به عنوان یکی از چند قبرستان بزرگ اسلام یاد میشه. بعد از قبرستان بقیع و ... ، و به این خاطر میگم چند هزار ساله ست چون پیامبران بزرگی در اونجا خاکن.

ولی چند ساله که مرده ها رو در این قبرستان پر برکت! خاک نمی کنن. یه قبرستون درست کردن به نام باغ رضوان. و ...

منم قبلا ها خیلی به تخت فولاد سر می زدم. ولی جدیدا کم تر به اونجا میرم. هفته ی پیش رفتم باغ رضوان و سر قبر مادر بزرگم (اگه اجازه بدین بگم خدا بیامرزدش و اگه دلتون خواست یه صلوات واسه روحش بفرستین) و ... رفتم و ...

اینکه اونا از این جنگل رفتن ولی به کجا؟ میاد توی ذهنم.میشینم باهاشون حرف میزنم و از خودم میگم. میگم از وقتی رفتی این اتفاقات افتاده و ... ، البته فقط در حدِ آروم کردنِ خودم! چون به احتمال زیاد اونا بهتر از ما خبر دارن و ... ، خلاصه اینکه احساس سبکی بهم دست میده!

مرده شور خونه رفتم و تاحالا توی غسال خونه هم رفتم ، خب اون موقع خیلی ناراحت بودم از اینکه اون شخص (همسایه مون) فوت شدند و ... ، و به این فکر می کنم که هممون باید این راه رو بریم. حتی پدر و مادرم! و بغض گلومو میگیره و سعی می کنم اون لحظه (و مدت زمان کمی بعد از اون لحظه) به پدر و مادرم نیکی کنم و دلشون رو بدست بیارم. و به این فکر میفتم که هر لحظه ممکنه گوهر هایی که داریمشون رو از دست بدیم! و خب یه بغض گلومو میگیره. اگه کنار بابام باشم و ببینم بغض گلوشو چسبیده سعی میکنم با شوخی و اراجیف گفتن! از حس و حالی که داره بیارمش بیرون. مثلا بهش می گم اگه من مردم از این سنگ قبرهای مشکی و باکلاس و حال بده و مرتفع (در حدود 20 سانت بالاتر از بقیه سنگ هاست) واسم سفارش بدین. بدین عکسمو روش بکشن (بکنن) تا همه بدونن چه گوهری رو از دست دادن! اون موقع بابام بهم میگه که سنگ قبر که فرقی نمیکنه! مهم اون زیره ، و من می گم که تفاوتش اینه که کسی روی سنگم فرش پهن نمیکنه وبشینه. و ... ، خلاصه اینکه چرت و پرت میگم اون موقع.

آووووه ، جواب این سوالت خیلی شد. متاسفم. خودش میاد دیگه. سخنی که از دل برآید قطع کردنش کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نزد ایرانیان است و بسی شاد گشتیم ز دیدارش.

دوست دارم بر سر مزار کوروش کبیر برم.

4. از شب اول قبر چی میدونی؟ دوس داری شب اول قبر کی بیاد پیشت؟

می دونم که نکیر و منکر میاند و ...

دوست دارم رو سفید باشم اون موقع. در اوج بدبختی و ... حضرت عباس بیان و ...

بیخیال فعلا.

5. در مورد هادی درون چیزی شنیدی؟ این هادی چقدر بهت کمک کرده؟ آیا هادی درونت رو کشتی یا نه مثل یه رفیق کنارته؟

دقیق منظورتو نمی دونم. می دونم هادی کیه و چیه. ولی کار اصلیش رو نمیدونم!

هادی درونم رو نکشتم. خیلی کمکم میکنه. حتی گاهی اوقات یه چیزی میشنوم از درون که فکر می کنم همون هادیه و بهش عمل می کنم!

6. میلاد جان دل کجای آدم میشه؟ اصلا دلت چقدر گندس؟ فکر می‌کنی دل برای جسم آدمه یا برای روح؟

شاید بشه گفت دل آدم همون روحشه. یه جورایی مرکز ثقل روحش! که احتمالا متقارنه با قسمت دیافراگم جسممون!

ولی وقتی به یه نفر می گیم بیا بشین توی دلم.(بیشتر به بچه ها میگیم.) یعنی اینکه بیا روی پاهام بشین!

و این دو مورد رو گفتم که بگم دل برای هردوش هست بیشتر برای روحمون.

7.گفتم روح، ببینم وقتی می‌خوابی روحت تا کجاها پر می‌کشه دورترین نقطه‌ای که روحت رفته کجا بوده؟

ببین ، وقتی من خواب تو رو میبینم یعنی اینکه روحم اومده پیش روح تو؟ پس چرا تو خواب منو نمی بینی؟و احتمالا خواب یه چیز دیگه یا یه جا یا یه کس دیگه ای رو میبینی؟ مگه چند تا روح داری؟ که مثلا یکی از روحات اومده پیش روح من و یکی از روحهای دیگه ات رفته اونجایی که خوابشو دیدی.

این سوال رو پرسیدم واسه اینکه : فکر می کنم شاید روحمون دنیایی واسه خودش داره. دنیایی که اسیر تخیلات و تصورات خودمونه. ذهنت به هر اندازه که محدود باشه شعاع پروازی روحت هم همونقدر محدوده. اگه پریشان باشی در درون ، خوابهای آشفته میبینی. رویاهای صادقه که پیشبینی میکنن آینده رو شاید به خاطر وجود حس شیشم توی وجود آدمه. حسی که شاید به فطرت و پاکی انسان ها مربوط میشه. حسی که به قدرت و توانایی روحی افراد بستگی داره. (مثلا مرتاض های هندی و ... رو ببین.) و ...

فکر می کنم تا همون حدی که من تصور می کنم و به خیالم اجازه ی پیشروی میدم ، به همون اندازه هم روحم پرواز می کنه.

8. میلاد جان چرا بعضی آدما این‌قدر پست میشن؟ چرا بعضیا این‌قدر راحت جون میگیرن آدم میکشن؟ چرا بعضیا اینقدر راحت ترور شخصیتی میکنن؟ واقعا چرا؟

وقتی یه موردی آدم رو کور کنه. مثلا پول یا قدرت یا تعصب به هرچیزی. عشقت ، دینت ، وطنت ، اعتقادت ، و ...

که اگه به خاطر دین و اعتقاد و وطنت آدم بکشی اسمت رو میذارن شهید. (که واقعا مقدسه اینکه به خاطر اعتقادت از جونت بگذری) اگه به خاطر پول آدم بکشی میشی آدم پست و عوضی. اگه به خاطر عشقت آدم بکشی میشی دیوونه و مجنون و زنجیری و ... ، ولی همش آدم کشیه!

فکر می کنم احتیاجی نباشه به بقیه سوالت پاسخ بدم.

9. میلاد جان خیلی با این اخلاقت حال می‌کنم که دوس داری کمک کنی به اینو اون و این خودش خیلی مقدسه، به نظرت قشنگ نیست این حرکات شیرین و دوست داشتنی رو مثلا با شکر‌گزاری پروردگات به اوج برسونی؟(من نگفتم میکنی یا نه‌ها گفتم به نظرت) (مثلا با نماز خوندن، نمی‌دونم چرا این سوال رو پرسیدم چون خودمم خیلی دارم کوتاهی می‌کنم تو این مورد، دوس نداشتی جواب نده)

اگه بخوام به این سوالت جواب بدم مجبورم خیلی طولانی تر از بقیه بگم.

خیلی سریع میگم و خلاصه. گرچه توی یکی از تاپیک های دیگه هم بهش اشاره کردم.

یه برنامه ی مستند بود در مورد خانواده و اشخاصی که پس از زلزله ی رودبار و منجیل زنده موندن و ...

اون برنامه مربوط میشد به دختری که تموم خونوادشو از دست داده بود و تنها ی تنها مونده بود. دختری در حدود 16 یا 17 سال. به نظر میرسید شاید بیشتر سن داشت. در مورد مشکلاتش ازش پرسید و این چیزایی که همه می پرسن. تا چه حد سعی شده به شما کمک بشه و آیا کسی از طرف نظام و ... به کمک مردم اومده و ...

دختره جواب داد. مرگ خونوادم خیلی سخته واسم. بدون اونا زندگیم نابود شده. ولی کم کم دارم باور می کنم که تنها موندم. ولی همه ی اینها

گذشت. پدر و مادر و خونوادم رفتن. ولی چیزی که بیشتر از همه منو آزار میده (حتی بیشتر از اینکه خونوادش رو از دست بده! چی می تونه باشه؟ اون موقع که ذهن من مختل شد.) اینه که مَردُم میان به من کمک می کنن و از ته دلشون هم بهم کمک می کنن ولی آخر از همه که ازشون تشکر می کنم می گن : ما به خاطر خدا این کار رو انجام دادیم! (شاید اون موقع دخترک جوان فکر کنه هیشکی آدم حسابش نمی کنه! فکر می کنه ارزشی واسه کسی نداره که همه به خاطر خدا کمکش می کنن.) ما به خاطر رضای خدا کمکت کردیم. ما اجرمون رو از خدا میگیریم! و البته دخترک هم همین مطالب رو در ادامه میگه.

بله مطمئنا اون شخص کمک کننده هیچ منظوری نداشته و نمی خواسته که بگه تو واسه من ارزشی نداشتی. ولی انسان ها در شرایط دشوار برداشت های خاص خودشون رو می کنن.

از اون موقع به بعد به خودم گفتم چه اشکالی داره فقط و فقط به خاطر خود اون شخص بهش کمک کنیم؟ خدا حسودیش میشه؟ خدا راضیه که دل اون دختره بشکنه واسه اینکه شخص مقابلش بهش میگه برای رضای خدا اینکار رو کردم؟

مهدی جان فقط و فقط به خاطر این برنامه و احساساتی شدن و ... نیست که به این اعتقاد رسیدم. راستش خودمم دوست دارم اگه به کسی کمک می کنم فقط به خاطر خود اون شخص باشه. (و در این صورت بقیه هم مطمئن هستن اگه دارم بهشون کمک می کنم با تموم وجودم این کارو می کنم و ... و کمتر خجالت زده میشن یا تو رودربایستی گیر می کنن.)

به طور کلی از خدا تشکر میکنم. حتی از خدا تشکر می کنم که بهم اجازه داد به فلان شخص کمک کنم ولی معمولا نمی گم خدایا برای رضای تو به این آدم کمک می کنم. حتی یه نفر بهم گفت که در ظاهر نشون بده که به خاطر خود اون شخص این کار رو کردی ولی توی دلت بگو خدایا برای رضای تو بود این کارم.

ولی داش مهدی ، میدونی که من همچین اخلاقی ندارم و تو و بیرون دلم یکیه! و اگه توی دلم بگم یعنی اینکه همون موقع به زبونش آوردم. ولی خیلی چیزایی که به زبونش میارم به خاطر شوخی های زیادم حتما نباید توی دلم باشه.

10. اینم آخرین سوال امروزم، میلاد جان شکر‌گزاری خداوند رو چجوری دوس داری انجام بدی ؟ دوس داری چجوری بگی خیلی باحالی خدا؟ خدارو بیشتر وقتا چجوری صدا میزنی؟

بستگی داره که چقدر درک کرده باشم که خدا بهم حال داده! اگه خیلی حال کنم که میگم خدایا دمت گرم. واااااااای چطوری من ازت تشکر کنم؟ خیلی حال دادی. وااااااای کارت درسته. و به امامی که ازشون خواستم فلان مشکل رو حل کنن یا از خدا بخوان و ... می گم : واااااااای دیدین خدا چه باحاله؟ باورم نمیشه. دستتون درد نکنه. وووووووووی. و کلی ذوق می کنم دیگه.

بیشتر مواقع وقتایی که کارم گیره یا با خدا کار دارم میرم پیش خدا!

میلاد جان ممنون که وقتتو در اختیارم گذاشتی، هر کدوم از سوالارو که احیانا و متاسفانه ناراحتت کرد رو نمی‌خواد جواب بدی

قربونت برم. باعث افتخار منه.

حتی اگه با هیاط طیبه هم خیلی شوخی می کنم و ... ، باز باعث افتخارمه که از من سوال می پرسن و من می تونم جوابشونو بدم.

ممنونم که سریع‌السیر و در کمترین زمان پاسخ میدی، از همگی سائلین عزیز و دوست داشتنی هم ممنونم که گرمای صندلی رو تو این چله زمستون بالا نگه داشتن کارتون ایولله داره، ممنون

منم از همه ی دوستان ممنونم. و گرمایی که حضور دوستان به این محفل میبخشه باعث میشه که با اشتیاق فراوون به سوالات دوستان عزیزم پاسخ بدم

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 3:13 - 0 تشکر 28847

سلام به مونا مادر عزیز و مهربانم :

(دوستان عزیز. این گفتگو خونوادگیه. اگه حوصله اش رو ندارین نخونین. مجبور نیستین.)

مونامادر نمی دونی چقدر دلم برات تنگ شده بود. کوجایی سرمو بذارم رو پاتو زار زار بخندم بهت؟ آخه خیلی خنده داره جلوی پسرهای همسایه بخوری زمین. ههه ههه.

ولی خداییش دلم واست تنگ شده بود. خیلی خوشحال شدم اسمتو خوندم توی صندلی. خوشحالم کردی.ممنون.

خوبی پسرم؟

خوشحال باش من اومدم

خوبم. خوشحالم.

اومدم بگم به جون خودم من نظرم رو ویرایش كردم چون گفته بودی راجع به سایز و اینا نپرسین ولی من ممیزیم ویرایششم طول كشید

مونامادر خوبم. تو هنوز ممیزی هستی؟ آقاجووووووون. خجالت نمی کشی هنوز مونامادر من ممیزیه؟ یه درخواست بده و غیر ممیزیش کن دیگه. دِ هَه. زود باش داشمهدی (بعضی وقتا سر هم بنویسیم بیشتر حال میده)

اگه مادر من از سایزم سوال کنه یعنی اینکه می خواد واسه عید برام لَباس بگیره.

یا نه؟؟؟؟ منو مسخره میكنی؟؟؟؟

جدی منظورم نه بود. خواستم نمکشو زیاد کنم.

آره پسر گلم عزیز ننه ای!! بیا خونه چرا رات ندم؟

به قول اکبر عبدی ننه ننه من گشنمه.

بابت سوالات مسخره و بی ربطم هم ساری عزیز ننه

اگه جدی می گی باید بگم واقعا ناراحت شدم به خاطر این حرفت.

هوای داداش مهدیتم داشته باش! پارتی بازییم نكنید ( تأكید!!! )

جدیدا حرف گوش نمیده. اصلا احترام داداش بزرگترش رو نگه نمیداره. (راستی داداش مهدی من کیه؟مکلارن دیگه؟)

مهدی ننه جون تو هم هوای میلاد رو داشته باش

تو مگه ننه ی مهدی هم هستی؟ نههههههههه

اون سواله هم این بود گریه میكنی یا نه؟ مثلا وقتی دلت تنگ میشه...یا كلا.. افتاد؟؟ هه هه نیوفته رو زمین

آره گاهی اوقات دلم می خواد گریه کنم.

اگه دلت برام تنگ شد ( كه مطمئنم نمیشه... چرا اصلا نمیای خونه؟ ) بیا خونه من اونجا منتظرتم.

میام حتما

موفق و موید و مجرد باشی! ( مجرد یعنی داری نفرین میكنی دیگه؟ پسرم پسرای قدیم )

ننه یازده تا شوهر داشتی که یکی پس از دیگری دغشون دادی. الان 5 تا شوهر اولیت به ترتیب 8 ، 7 ، 6 ، 5 و 4 تا کفن پوسونده اند. 6 تا شوهر دیگه ات هم هرکدوم 2 تا کفن پوسونده اند. هنوز هم از رو نمیری؟ ننه هم ننه های قدیم والا!

راستی این نظرم هم ویرایش كردم منتظر ورژن جدیدش باش  زود جواب نده یكم صبر كن تا ثبت بشه وقتی اینا روخوندی یعنی چیییییییی داداش ثبت شده

داش مهدی جوونم. قربونت برم. عزیز دلم. این ننه ی ما رو غیر ممیزیش کن دیگه. باشه پسرم؟

آقاجوون : اِ ..

به خاطر ذیق وقت از پخش کردن داد و بیداد های آقاجوون معذوریم.

قوربونت.

قربون خودت.

مرسی که اومدی. بااااااااای. مواظب خودتم باش.

پاسخ یلدا جاان عزیز :

در کمال آرامش و متانت و این حرفا...!!

مرسی که همین اول گربه رو کشتی!

1 تا حالا شده کانکت بشید یادتون بره دیس کانتک بشید؟؟؟؟

خیلی کم. نه تا این حد که الان یادم باشه.

میخواستم در مورد دروغ مصلحتی بپرسم جناب نظری زودتر گفتن...

من اینو میپرسم اگه یه نفر به خاطر خودتون(به اصطلاح خودش حالا یعنی خودش اینجور تصور کنه که به خاطر شماس و براتون بهتره) بهتون  دروغ مصلحتی بگه میبخشیش؟؟؟ و با دروغش کلی داغونتون کنه و...

مثلا معشوقتون! یه دروغ مصلحتی بهتون میگفت و ازتون جدا میشد چون فکر میکرد بودن با شما برای شما مفید نیست

خیلی داغون میشم. و به سختی می بخشمش. مخصوصا وقتایی که از زمانش گذشته باشه و من فهمیده باشم. هیچ میونه ای با هیچ گونه دروغ ندارم. (شاید در حد یه شوخی واسه 30 ثانیه) خودت که بهتر می دونی.

هیچ وقت نمی بخشیدمش.

همیشه سوالامو دو طرفه میپرسم سوال بالا رو بر عکس جواب بدید...

اگه میگید، چرا فکر میکنید شما میدونید صلاح طرف مقابلتون چیه؟؟؟

من اهل دروغ مصلحتی و ... نیستم. ولی احتمال داره تا حالا گفته باشم! واقعا خاطرم نیست. ولی باهاش میونه ای ندارم.

4 چرا جدیدا همه فکر میکنن من ناراحت شدم از دستشون یا عصبانی شدم از دستشون؟؟؟

منهای مورد خودتون البته (اگه این چند وقت سایر پست هام رو نخوندید جواب ندید)

نخوندم. آخه تو قبلا خیلی پر هیجان تر از الان بودی. (فکر می کنم.) شاید راحت تر صحبت می کردی و ... ، ولی به خاطر دلایلی (شاید من!) سعی می کنی سنگین تر صحبت کنی! این نظر من بود.

5 فکر میکنید حس یه خواهر نسبت به برادرش چیه؟؟؟میتونی توصیفش کنی؟؟؟دوست داشتی خواهر بودی؟؟؟

من نمی دونم یه دختر چه نگاهی به برادرش داره. ولی فکر میکنم در اکثر موارد خیلی دوسش داره. کمتر از مادر ولی بعضی جاها اندازه ی مادر! و دلش می خواد توی کارها داداشش رو کمک کنه ، حتی شده به صورت فضولی و مداخله در کار شخصی داداشش! مخصوصا اگه اون دختر از داداشش بزرگتر هم باشه. و خیلی زود رنج و ... ، سعی می کنه در اوج غرور خیلی مهربان باشه با داداشش! این نظر من بود. دوست نداشتم خواهر کسی بودم.

6چند نفر تو دلتون جا میشه؟؟؟

بر در ورودی قلبم نوشتم : ورود ممنوع!

دوست آمد ، گفتم : سوات ندارم! (سواد)

نمی دونم چند نفر. شاید گاهی اوقات یه نفر. شاید هیچ کسی. شاید هم بیشتر از یه نفر. همیشه یه جور نیست.

8 فکر میکنید هر چی دل ادم خلوت تر باشه کمتر کسی رو توش راه بدین محبت بیشتر میشه یعنی تعداد افراد کمتر محبت بیشتر

به نظر میرسه همینطور باشه.اگه من 10 تا زن داشته باشم ممکنه به همشون تموم حرفای عاشقانه رو بزنم و واسه همشون بهترین هدیه ها رو بدم ولی دیگه تموم حواسم متوجه یه نفر نیست. مجبورم حواس و توجه و دلم رو به 10 قسمت (مساوی یا نامساوی) تقسیم کنم!

9 غرور رو برای من تعریف میکنید؟؟؟ خیلی ها به من میگن مغرور فکر میکنید چرا؟؟در صورتی که واقعا اینطور نیست خجالتی بودن با غرور مگه شبیه به همن؟؟

اگه منظورت جوش صورته که باید از طناز بپرسی.

مونامادر یه سوال پرسید که دوس داری واسه کسی سشوار بشکی؟ و من جواب دادم دوست دارم دست بکشم توی موهای اون شخص. (اگه دوسش داشته باشم.)

فرض کن می گفتم ، واه واه چندش. من دست بکشم توی موهای یه نفر؟ من اجازه نمی دم کسی دست توی موهام بکشه. واه واه. خب شاید شما فکر کنی من مغرور هستم که می گم نمیذارم هیچ کسی دست بکشه توی موهام. ولی خود من این فکر رو نمی کنم. این احساسیه که من دارم. خوشم نمیاد کسی دست بکشه توی موهام. و دلیلی بر مغرور بودن من نیست. ولی باید سعی کنم حساسیت هامو کمتر کنم اگه بخوام از کسی نشنوم که بهم تهمت مغرور بودن رو بزنه.

و احتمال داره شما هم یه کم حساسیت به خرج میدین و به همه چیز راضی نیستین و ... ، که بعضی افراد شاید بهتون بگن مغرور!

نمی دونم تا چه حد منظورمو رسونده باشم. البته اینو بدونین که به هیچ وجه منظور خاصی نداشتم. یلدا جاان یادت باشه که میگم به هیچ وجه.

در ضمن وقتی حساسیت ها یه کم زیاد شد باعث میشه که زمانی که اون شخص از روی خجالت تن به کاری نمیده بقیه فکر کنن غرورش اجازه نمیده و ...

تعریفی از غرور ندارم.

10 معذرت خواستن برای شما آسونه؟؟؟ مجازی رو نمیگم چون خیلی آسونه...میتونید تو چشمای طرف مقابلتون نگاه کنید و معذرت بخواهید(وااااای من نمیتونم...آب میشم)

آره. راحت میگم معذرت می خوام. البته خیلی سخته واسم. چون کار اشتباهی کردم. ولی از طرفم عذر خواهی می کنم. هرچقدر هم که سخت باشه.

11 تا چه حد میتونید محبت خودتون رو نسبت به اطرافیانتون نشون بدید؟؟؟براتون آسونه یا نه..بازم منظورم در دنیای حقیقی بود...چشم تو چشم...

خیلی راحت میگم دوست دارم(معمولا به دختر. به پسر نمیگم) البته اگه قرار باشه بگم! و اکثرا با لبخند و محبت واقعی خودمو نشون طرف مقابلم میدم.

11 بهترین راه ابراز این محبت چیه؟؟؟به نظرتون زبونی موثرتره یا با رفتار؟؟؟شما کدومشو انتخاب کردید؟؟؟

اول با زبون با رفتار!

12چرا دوست دارید از من نقاشی هدیه بگیرید؟؟؟من اصلا بلد نیستم نقاشی بکشم...

یو مو رو میبینی و من پیچش مو رو!

13 چقدر به روابط نتی اعتقاد دارید؟؟؟مثلا خواهر برادرهای نتی که خیلی معمول هست...فکر میکنید این روابط میتوندد مثل روابط حقیقی باشند؟؟؟

این روابط هست. کسی هم نمی تونه انکارش کنه. مثلا من به مونا میگم مادر! و یا مریم من رو مثل برادر هاش می دونه و ... ، ولی خودم خوشم نمیاد ازش! مثلا به طور جدی به کسی نمی گم آبجی و داداش. (اگه به بچه ها می گم داداش فقط به این خاطره که داداش رو یه اصطلاح می دونم. مثل حاجی.) ولی همه رو دوست خودم میدونم. دوستایی که حس ناجوری بهشون ندارم. شاید دوستایی که توی محیط مجازی دارم مثل خواهر و برادرای حقیقی خودم باشن. این طوری بهتر گفتم.

این روابط مطمئنا نمی تونن مثل روابط حقیقی باشن. نمی خوام جزیی تر توضیح بدم. فکر می کنم منظورم رو متوجه شی.

14احترام گذاشتن در دنیای مجازی و حقیقی با هم فرق میکنه؟؟؟؟چه فرقی؟؟؟

صد در صد فرق می کنه. هر کدوم احترام خاص خودشو داره.

15بهترین راه برای خوشحال کردن کسی که دوستش دارید چیه؟؟؟

شاید هدیه گرفتن. و حرفهای محبت آمیز (عاشقانه) زدن.

16 اگه کسی دوستانه بهتون پیشنهاد انجام کاری برای بهتر شدن رو بده حرفش رو قبول میکنید؟؟؟

نمی تونم بگم قبول می کنم. ولی خیلی خوشحال میشم که اون پیشنهاد رو میده. ولی مطمئنا توی کارم تاثیرش میدم.

17برای فراموش کردن کسی از بین بردن خاطره ها موثره؟؟؟

مطمئن باشید کمک می کنه. اگه خاطرات اون شخص مدنظرتون همیشه جلوی چشمتون باشه همیشه به یادش هستین ، ولی اگه اون خاطرات از بین بروند خیلی دیر به دیر تر یاد اون شخص میفتید.

18 اگر بخواهید کسی رو از قلبتون بیرون کنید چکار میکنید؟؟؟؟

اینکار رو نمی کنم. ولی ممکنه کاری بکنم که ازش متنفر بشم! و از قلبم بره بیرون.

19چجوری میشه فهمید کسی داره دروغ میگه و فیلم بازی میکنه یا حقیقت رو میگه؟؟؟فرض کنید چشمی نیست که از نگاه کردن بهش بتونید حقیقت رو بفهمید

خیلی دشواره. توی این دوره زمونه خیلی سخته که بفهمی. من فقط می دونم خودم چیکاره هستم و چقدر فیلم بازی می کنم و دروغ میگم و ...

20 به طور متوسط رو سوالام چقدر فکر کردید؟؟؟

بعضی از این سوالات رو من قبلا بهش فکر کردم. و فقط نتایجی که قبلا بهش رسیدم رو به عرضتون میرسونم. در ای شرایط حدود 10 ثانیه راجع بهش فکر می کنم و جوابتونو میدم. ولی اگه بهش فکر نکرده باشم مدت زمان بیشتری راجع بهش فکر می کنم. حتی ممکنه الان جواب سوالی از شما رو بدم ولی چند روز آینده راجع به سوال شما فکر کنم. دقیق نمی تونم بگم.

من استثنائا 21 سوال میپرسم...

ممنون.

21 اون بار که سوالام رو با اون لحن بداخلاق میخوندید اولین چیزی که اومد تو ذهنتون چی بود؟؟؟ چه عکس العملی نشون دادید؟؟؟خواهشا فوق صادق جواب بدید.

اینو پیش خودم گفتم که وااااااای چرا یلدا با این همه ناراحتی داره جواب میده؟ احتمالا واسه اون موقع است که من نظرم رو راجع بهش گفتم و از این چیزا دیگه. سعی کردم در کمال آرامش جوابتو بدم ولی در آخر بهت رسوندم که چرا اینگونه سوال پرسیدی و ...

خب باز هم اینبار سوالام به خاطر شنیدن یه جریانی مرتبط با همون جریان بود.

خسته نیستید میدونم که از نشستن روی صندلی لذت بردید

اوه اوه

چقدر جریان!

شما اولین کسی هستید که این حرف رو زدید (در مورد خستگی نداشتن و ...) و احتمالا به خاطر اینکه تجربه ی خوبی از این صندلی دارید. امیدوارم از تجربه تون استفاده کنم واسه ادامه ی این برنامه.

موفق و موید باشید

فکر کنم روت نشد بنویسی موفق و موید و مجرد! باشید؟

ممونتم. عاقبت به خیر شی. امیدوارم شب هات مهتابی مهتابی باشن. هیچ وقت شب یلدات (تا جایی که میشه) سحر پیدا نکنه. یعنی اینکه پیش ما باشی و یلدا رو از ما نگیری. ازت قول میگیرم که باز هم پیدات شه. فعلا

پاسخ به مونامادر عزیز:

سلام زنگوله پای تابوت ( درسته؟ )...

هووووووووم؟ سلام زنگ وسط زنگوله

ای بتركی اینقدر خندیدم دلم درد گرفت

چرا قضیه ی زمین خوردن من رو لو دادی هه هه آی دلم

بله ، اینم از وقتی که مادرمونای ما از حرف زدن ما خوشش میاد. بابا (یعنی مامان) یه دعایی چیزی بکن به جای اینکه بگی بترکی.

به جون خودم الان مهدی میاد گیر میده... بعدشم منو میندازه بیرون

میگم چیز یادم شد

لطفا مشهدی حرف نزن. فارسی بگو.

یادم شد؟ یعنی چی؟ یعنی یادم رفت؟

مهدی هم توی صندلی من نمی تونه مادرم رو بیرون بندازه!

اوه اوه. مهدی نشنوه.

آهان....طبق قانون سوم ( دوم اول چهارم یا هر چی ) نیوتون: عشق در پسرها هرگز از بین نمیرود بلكه از دختری به دختر دیگر انتقال میابد!

هه هه موافقی؟

ههه ههه بترکی ننه! خیلی باحال گفتی. ایول اینو هستم.

اهم. یعنی چیزه. هه هه خیلی باحال گفتید مادر. خدا حفظتون کنه.

فعلا ( منتظرم باش

بی صبرانه

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 9:45 - 0 تشکر 28868

هوالمعشوق

دلخوش عشق شما نیستم ای اهل زمین به خدا معشوقه من بالایی است.

******************************************************

سلام

ممنون از جواب هاتون...و تشکر ویژهبه خاطر سوال غرور...خیلی جالب گفتید...فکر میکنم به جواب سوالم رسیدم... در ضمن وقتی حساسیت ها یه کم زیاد شد باعث میشه که زمانی که اون شخص از روی خجالت تن به کاری نمیده بقیه فکر کنن غرورش اجازه نمیده و ...

متشکرم

بعد بگید صندلی داغ مفید نیست(کی گفته؟؟؟هه هه )

و لازمه در مورد نوع صحبت کردنم هم بگم من یادم نمیاد تا به حال تو انجمن ها غیر از این حرف زده باشم...

شاید قبلا یه کوچمولو! در حد یه اپسیلون! شادتر و قبراق تر بوده باشم اما طرز حرف زدنم همین بود.

دلیلشم نه شمایید نه هیچ کس دیگه...

(هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد)دلیلش اینه...

جز تو انجمن طنز که نوع تاپیک هایش خواسته و ناخواسته باعث میشه صمیمیت ها بیشتر بشه و نوع حرف زدن هم تغییر کنه...

و در مورد دعای آخر سوالام به هیچ وجه به خاطر اینکه من عقایدی در مورد ازدواج به خصوص برای پسرا دارم...اگه یادتون باشه در جواب دوست خوبمون روح زنگار زده عزیز هم گفته بودم سال دیگه این موقع همگی خونه بخت باشید!!

1گفته بودید تو دلم همیشه یه جور نیست گاهی یکی گاهی فلان...

یعنی چی؟؟؟یعنی دل شما کاروان سراست؟!؟!؟!(با عرض معذرت فراوان و با ذکر این نکته که از هیچ کدوم از جواباتون عصبانی یا ناراحت نشدم!!)

امروز میاد فردا میره؟؟؟؟

2چجوری کاری میکنید که از کسی متنفر بشید؟؟؟

گفته بودید دوست داشتن اختیاری نیست مگه تنفر اختیاریه که میگید کاری میکنم....

3 چرا مینویسید هیاط طیبه؟؟؟با اینکه املای درستش رو میدونید

4 غلط املایی چقدر براتون مهمه؟؟؟وقتی نوشته ای رو میخونید که غلط املایی داره چه فکری میکنید و چه عکس العملی نشون میدید؟؟؟به طرف گوشزد میکنید؟؟؟چرا؟؟؟

فعلا سوال دیگه ای ندارم

*هشدار!!:

جناب آقای حیات طیبه در نندازید ماها رو باهم...

برای بار هزارم میگم من خاکستر زیر آتیش؟؟؟اتیش زیر خاکستر؟؟؟یه همچین چیزایی هستم حیف

فعلا رو دور سایلنتم در مورد فوتبال...

(شوخی بودا)

ایام به کام...

موفق و موید و متاهل باشید

**یا علی از تو مدد**

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
پنج شنبه 18/11/1386 - 10:36 - 0 تشکر 28877

سلام آبی بیکران

فقط واست آرزوی موفقیت و رسیدن به " شهر من " و " ستاره کوچولو " رو واست دارم . و مطمئن هستم الان ریلکس هستی و حتی یه قطره عرق هم روی پیشونیت ننشسته چه برسه به اینکه داغ بشی .

پنج شنبه 18/11/1386 - 12:24 - 0 تشکر 28906

با عرض سلام مجدد به همه ی دوستان

این پست یکی از مهم ترین پست های منه. پس لطفا بخونینش :

الان به بیوگرافی خودم یه نظر همچین اجمالی انداختم و فهمیدم من فقط صفت های نسبتا خوبم رو نوشتم. یعنی صفت های خیلی خوب خودم رو ننوشتم. و چون از دروغ خوشم نمیاد و این صفات رو ندارم باز هم نمی نویسم. ولی یه سری صفات واقعا افتضاح هم دارم که با اجازه به عرضتون می رسونم :

1 : واقعا خود خواهم.

2. و اینکه افراد رو روی یک چیزاینقدر مسخره می کنم که از لحاظ روحی و احساسی شکنجشون میدم.

ولی دوستان من دارم تلاش می کنم که این دو مورد رو به صفر میل بدهم. خواهشا در موردش سوالی پرسیده نشه.

ممنوون بای.

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 13:7 - 0 تشکر 28908

پاسخ به یلدا خانم :

سلام

سلام از ما است. نه از ماست.

ممنون از جواب هاتون...و تشکر ویژه به خاطر سوال غرور...خیلی جالب گفتید...فکر میکنم به جواب سوالم رسیدم... در ضمن وقتی حساسیت ها یه کم زیاد شد باعث میشه که زمانی که اون شخص از روی خجالت تن به کاری نمیده بقیه فکر کنن غرورش اجازه نمیده و ...

خواهش می کنم. خوشحالم که به جوابتون رسیدید.

و لازمه در مورد نوع صحبت کردنم هم بگم من یادم نمیاد تا به حال تو انجمن ها غیر از این حرف زده باشم...

من هم به یاد نمیارم.

شاید قبلا یه کوچمولو! در حد یه اپسیلون! شادتر و قبراق تر بوده باشم اما طرز حرف زدنم همین بود.

همونم به یاد من نمیاد.

ههه هه شوخی می کنما. ولی خداییش هر جور یو راحت تر باشی ما هم راحت تریم.

دلیلشم نه شمایید نه هیچ کس دیگه...

(هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد)دلیلش اینه

اوکی.

جز تو انجمن طنز که نوع تاپیک هایش خواسته و ناخواسته باعث میشه صمیمیت ها بیشتر بشه و نوع حرف زدن هم تغییر کنه...

خدا رو شکر که اونجا همچین محیطی داره.

و در مورد دعای آخر سوالام به هیچ وجه به خاطر اینکه من عقایدی در مورد ازدواج به خصوص برای پسرا دارم...اگه یادتون باشه در جواب دوست خوبمون روح زنگار زده عزیز هم گفته بودم سال دیگه این موقع همگی خونه بخت باشید!!

خب فکر می کنین اینکه به یه پسر بگین سال دیگه خونه بخت باشی یعنی اینکه واسش دعا کردین؟

1گفته بودید تو دلم همیشه یه جور نیست گاهی یکی گاهی فلان...

یعنی چی؟؟؟یعنی دل شما کاروان سراست؟!؟!؟!(با عرض معذرت فراوان و با ذکر این نکته که از هیچ کدوم از جواباتون عصبانی یا ناراحت نشدم!!)

امروز میاد فردا میره؟؟؟؟

راحت میاد توی دلم ولی به این آسونی ها ازش بیرون نمیره. شاید به ظاهر مجبور بشم از جلوی چشمام ببرمش کنار ولی هیچ گاه نمی تونم توی قلبم بکشمش. مگه اتفاقات آقا نادر.

2چجوری کاری میکنید که از کسی متنفر بشید؟؟؟

گفته بودید دوست داشتن اختیاری نیست مگه تنفر اختیاریه که میگید کاری میکنم

اختیاری نیست. ولی فکر می کنم اختیاری تر از دوست داشتن باشه!

چرا مینویسید هیاط طیبه؟؟؟با اینکه املای درستش رو میدونید

شما فامیل آقای هیاط طیبه رو می دونید؟ من که به هیچ وجه نمی تونم صحیحشو بنویسم.

در ضمن می خوام اگه یه شوخی با هیاط طیبه کردم به کسی بر نخوره. مثلا به حیات طیبه. و بقیه فکر کنن به حیات طیبه ی واقعی این موارد رو نسبت دادم. و این که من و محمدرضا خیلی باهمدیگه شوخی میکنیم. و به خاطر اینکه بدونه اون پستم شوخی بوده نه جدی با هیاط طیبه آغازش می کنم.

و اینو بگم که من به وجود این شخص در تبیان افتخار می کنم.

4 غلط املایی چقدر براتون مهمه؟؟؟وقتی نوشته ای رو میخونید که غلط املایی داره چه فکری میکنید و چه عکس العملی نشون میدید؟؟؟به طرف گوشزد میکنید؟؟؟چرا؟؟؟

اگه دوستم باشه برای اینکه شوخی کردن بهش می گم و ...

ولی توی جمع دوستانم که خیلی باهاشون حساب شوخی ندارم نه. البته از بعضی غلط املایی ها خوشم میاد.

فعلا سوال دیگه ای ندارم

ممنون که پا گذاشتین روی چشمای انجمن صندلی داغ و اومدین توی این برنامه.

*هشدار!!:

جناب آقای حیات طیبه در نندازید ماها رو باهم

هووووم؟

برای بار هزارم میگم من خاکستر زیر آتیش؟؟؟اتیش زیر خاکستر؟؟؟یه همچین چیزایی هستم حیف

فعلا رو دور سایلنتم در مورد فوتبال...

اوکی حالا افتاد. ایول. یلدا جاان اکثر دوستان تهرانی روی دور سایلنت هستن! ولی خواهشا به بحث و کل کل نکشونیدش.

شوخی بودا

خب خدا رو شکر. فقط می مونی مشکل تورم.

ایام به کام...

موفق و موید و متاهل باشید

یوهاهاها

مجبور شدی دعات رو به نفرین تبدیل کنی!

ولی من همچنان مثل یه پسر خوب دعات می کنم :

شبتون خوش.

بااااااااای

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

پنج شنبه 18/11/1386 - 14:20 - 0 تشکر 28913

سلام و علیكم و رحمة الله و بركاتة...

آقا میلاد خوب هستید؟

(نخند!!)

چند سوالی است كه باید از شما بپرسم البته بایدی نیست ها ولی خوب :

1. به نظر شما چگونه انسانی سالم است؟

2. آیا شما یك فرد سالم هستید؟

3. چه ویژگی هایی نسبت به بقیه دارید كه فكر میكنید سالم هستید؟! (در صورت پاسخ مثبت شما به سوال 2 )

4. آیا شما یك فرد اجتماعی هستید؟

5. اگر یك خواهر (دختر) به شما اعتماد كند آیا فكر سوء استفاده از او به ذهن شما خطور میكند؟!

6. برای دوست شدن با یك فرد چه ملاك هایی دارید؟ آیا سریعا با یك شخص دوست میشودید؟ (منظور دوست پسر است! )

7. دید شما نسبت به یك زن چگونه است؟ ( از قول یارو گفتنی زن باید بشوره و بسابه؟ )

8. آیا دوستانتان را به همسرتان ترجیح میدهید؟

9. آیا شما یك انسان شكاك هستید؟

10. مادرتان چه مقدار در زندگیه شما تأثیر داشته است؟

11. مؤثرترین شخص زندگیه شما چه كسی بوده است؟

12. بالاترین سطح رشد و ترقی از نظر جناب عالی! چه حدی است؟

13. هدف شما برادر گرامی از درس خواندن چیست؟!

14. آیا شما به نگهداریه فرزندانتان علاقه ای دارید؟

15. در تنهایی هایتان چه آهنگی را زمزمه میكنید؟ به چه چیزی فكر میكنید؟ و دوست دارید چه كسی در كنارتان حضور داشته باشد؟

اجرتان با خدا.

یا حق.

انگار پاي ثانيه ها سنگ مي‌شود  

وقتي دلي براي دلي تنگ مي‌شود

جمعه 19/11/1386 - 2:55 - 0 تشکر 28994

سلام دوستان

خداییش من آبه یه بیکران نیستم. من آبی بیکران هستم.

سلام به آبه یه بیکران :

سلام آبی بیکران

سلام. خوبی؟

فقط واست آرزوی موفقیت و رسیدن به " شهر من " و " ستاره کوچولو " رو واست دارم

ممنون از شما. منم آرزوی عاقبت به خیری و پاکدل بودن برای شما می کنم. امیدوارم خدا بهترین ها رو نصیبتون بکنه.

در ضمن اینو بگم که از رنگ زیبایی استفاده می کنید.

و مطمئن هستم الان ریلکس هستی و حتی یه قطره عرق هم روی پیشونیت ننشسته چه برسه به اینکه داغ بشی

عرق شرم منظورته؟ یا منظورت عرقیه که از صندلی داغ باید بشینه روی پیشونی؟

از بابت گل ممنونم.

پاسخ به کاربر محترم خواهر موناجووووونم :

سلام و علیكم و رحمة الله و بركاتة

ان الله و ملائکه یصلونه علی النبی یا ایها الذین امنو صلو علیه و سلمو تسلیما

آقا میلاد خوب هستید؟

توکل بر خدا

نخند!!)

لا اله الا الله

چند سوالی است كه باید از شما بپرسم البته بایدی نیست ها ولی خوب

لطفا بفرمایید

به نظر شما چگونه انسانی سالم است؟

از نظر دیدگاه این بنده ی نا چیز خدا ، انسانی سالم می باشد که فطرت و سیرت پاک و سالمی داشته باشد لذا خود را اسیر نفس عماره و شیاطین لعنت الله علیه جمیعا نکند.

آیا شما یك فرد سالم هستید؟

این حقیر ، پر از گناه و معصیت می باشد و از پروردگار و معبود خویش رحمت او را طلب می نماید. ان شاءلله والمنه با فرج آقا حجه بن الحسن عج الله تعالی فرجه الشریف روزگار سالم می شود.

چه ویژگی هایی نسبت به بقیه دارید كه فكر میكنید سالم هستید؟! (در صورت پاسخ مثبت شما به سوال 2

این حقیر از سوی خداوند خویش سالم آفریده شده است. و همین که ناقص العضو نیست این حقیر ، لذا سالم است.

آیا شما یك فرد اجتماعی هستید؟

بلی ، خداوند متعال والمنه این بنده ی ناچیزش را یاری رسانده و حقیر توانسته فردی نسبتا اجتماعی بار بیاید.

اگر یك خواهر (دختر) به شما اعتماد كند آیا فكر سوء استفاده از او به ذهن شما خطور میكند؟

من که باشم؟ همه ی ما بندگان دربار الهی باید به پروردگار خویش اعتماد بورزیم. ولی اگر خواهری به من اعتماد کرد این جانب به هیچ وجه از وی سوء استفاده نخواهم کرد. البته در پناه حق باشیم. ولی ممکن است فکر سوءاستفاده از ذهن خسته مان خطور کند! ولی در پناه خدا هیچ گاه از او سوءاستفاده نخواهیم کرد. چه بسا او از ما سوءاستفاده بنُماید.

6. برای دوست شدن با یك فرد چه ملاك هایی دارید؟ آیا سریعا با یك شخص دوست میشودید؟ (منظور دوست پسر است! )

تنها دوست برای ما بندگان ، خداوند منان است و بس. اما اگر منظور شما خواهر گرامی این است که دوست های زمینی پیدا کنم باید بگویم بلی ، این بنده ی بی چیز خداوند قهار ، بسیار زود با افراد دوست می شود. دوست پسر برای این جانب یا برای شما خواهرم؟

دید شما نسبت به یك زن چگونه است؟ ( از قول یارو گفتنی زن باید بشوره و بسابه؟

خداوند در قرآن فرموده : نساء. به معنی زنان. و سوره ی چهارم قرآن قرار داده است. و پیامبرش فرموده اند که مردان می توانند تا چهار عدد همسر اختیار کنند به صورت دائمی. لیک می بایست برای هر یک از آنها یک پستی در نظر گرفت. و با توکل به خدا ، نگاه این بنده ی گناهکار خداوند ستار ، به زن برای کُلفَتی نیست بلکه برای یافتن آرامش می باشد.

8. آیا دوستانتان را به همسرتان ترجیح میدهید؟

ما به عنوان بندگان نا پاک خداوند پاک (خودِ روو سیاهم را عرض می کنم) می بایست در درجه اول به خداوند متعال توجه کنیم. و او را به تمام دنیا و غیر دنیا ترجیح دهیم. لذا با توجه به آنکه همواره رفتار این بنده ی عاصی یکسان نیست ، ممکن دارد در شرایط گوناگون رفتار های نا یکسان از او سر بزند.

ولی در شرایط عادی در پناه پروردگار همسر را ترجیح می دهم. دوستان حلالم کنید.

9. آیا شما یك انسان شكاك هستید؟

گاهی که ایمانم به پروردگار بی همتا کمرنگ میشود و لذت های دنیوی مرا در بر می گیرد به سوی شکاکی نیز گرایش می یابیم. لذا پس از شکاک شدن گویا عذاب دنیا و آخرت را برای خود می خریم و بسیار شدید اذیت می شویم. لیک اگر در پناه خدا خود را قرار دهیم و ایمانمان به خدا را از دست ندهیم همواره انسانی غیر شکاک خواهیم بود.

10. مادرتان چه مقدار در زندگیه شما تأثیر داشته است؟

در زندگی یک مسلمان ، مادر نقش بسیار زیادی را در به دنیا آوردن او دارا میباشد. و از همین جهت پروردگار فرموده اند بهشت زیر پای مادران خواهد بود.

مادر این بنده ی پاپتی در زندگی این بنده ی پاپتی هیچ نقشی ندارد. و معمولا از هیچ کسی حساب نمی برم. جز خداوند عز و جل

11. مؤثرترین شخص زندگیه شما چه كسی بوده است؟

اخوی الاول و الثانی.

12. بالاترین سطح رشد و ترقی از نظر جناب عالی! چه حدی است؟

محو شدن در عشق به معشوق.

محو معشوق شدن.

13. هدف شما برادر گرامی از درس خواندن چیست؟!

این بنده ی بی کس تنها هدفش از درس خواندن گرفتن مدرکی همینطوری ست که روز بعد از فردا بتواند برود سر کاری و روز بعدش بتواند زن بگیرد.

این بنده ی دل ناپاک بیشتر علاقه به کارهای عملی دارد تا تئوری.

14. آیا شما به نگهداریه فرزندانتان علاقه ای دارید؟

فرزند برادر صالح گلی است از گلهای بهشت.

این بنده ی پست به نگهداری از کوچولو ها (مخصوصا کوچولوهایی که خدا به خودم داده است) علاقه ی وافری نشان میدهد.

15. در تنهایی هایتان چه آهنگی را زمزمه میكنید؟ به چه چیزی فكر میكنید؟ و دوست دارید چه كسی در كنارتان حضور داشته باشد؟

این بنده ی گوش ناپاک به هیچ گونه آهنگی گوش فرا نمی دهد. و آن زمان ها که اخوی سد جواد ذاکر در دنیا بودند به مداحی های دل نوازشان گوش میدادم ولی خدا بیامرزدشان زود از میان ما گنهکاران رفتند. پس از ایشان به صحبتهای حاج منصور عرضی در مورد آقای قالیباف گوش میدهم و گهگاهی نیز به زمزمه کردن سبکهای جدیدی که مداحان از بنیامین و ... یاد گرفته اند مشغول میشوم.

ولی در بیشتر موارد به مداحی های برادر س.ق (به خاطر فرار از ویرایش) گوش میدهم و آن ها را زمزمه میکنم.

این بنده ی ... (رویمان نشد بنویسیم) به چیزهای زیادی فکر میکند. از جمله به بی وفایی روزگار.

و این بنده ی چیز ، پس از خدا و پیامبران و امامان و شهدا و رهبر و برادران بسیجی و مسلمانان ، دوست دارد در کنار ستاره کوچولویش باشد.

ولی خود من دوست دارم همیشه در کنار ستاره کوچولوم باشم! (یه شخصیتی است.)

اجرتان با خدا

و من الله توفیق

یا حق

حق حق حق

هر سلام خداحافظي اي هم دارد.

 

جمعه 19/11/1386 - 17:40 - 0 تشکر 29065

مجتبی

سلام

سلام آبی، شرمندم که دیر به دیر میام برا سوزوندنت... ولی خودمونیم، اینقده پوستت کلفته که اینهمه هیزم ریختیم پای صندلی اما هنوز به خیالت نرسیده... بروبچ عزیز تبیانی، من که از سوزوندن این آقا با آتیش نا امید شدم، بنظرم اگه با اسید بسوزونیمش بهتر باشه، هرکی داره رو کنه ریختنش بامن (اگه خودش دلش نمیاد)....

راستی یه چیزی، من از جمله آخری پست قبلیم منظور بدی نداشتم وبخدا نمیخواستم به کسی توهین کنم، اگه احیانا به کسی بی احترامی ای شده میخوام بدونید که از روی عمد نبوده و واقعا شرمندم، ببخشید....

سوالای این نوبه رو یه بار دیگه هم نوشته بودم اما حالا که نگاه میکنم مثل اینکه ثبت نشده (احتمالا ایراد از نرم افزارم باشه) دوباره می پرسم و جوابهات هم هرچی که میخوای بنویس اما بدور از شوخی ....

1. خدات رو چطوری میبینی؟

2. یه چیز طبیعی که تو زندگی هرکسی هست اینه که حداقل یه بار دچار کفر شده، بزرگترین کفری رو که دچارش شدی چی بوده (آخرین حدش رو میخوام بدونم)؟

3. به اطرافت دقت کن! همه چیز،هرقدر هم که پر عمر باشه بالاخره یه شروعی داشته. بنظرت چطور میشه خدا همیشه بوده؟ اصلا مگه میشه یه چیزی اول نداشته باشه؟ چطوری؟ (نمیخوام کفر بگم و میدونم که تو دچار یه همچین گمراهی ای نمیشی وبه همین خاطر جوابت رو به کسی که دنبال این سواله و جوابش رو بدست نمیاره هم بگی)

4.چرا حضرت علی –علیه السلام سر نماز تیر رو از پاش در میاره چیزی نمی فهمه اما توی همون حال به مسکینی کمک میکنه؟

5. امام زمان کجاست، میتونی جا و مکانش رو نشونم بدی (آدرس)؟

6. در مورد ذوالقرنین چی میدونی؟ یاجوج و ماجوج چی؟

7. بنظرت اسلام دین شادیه؟

8. چرا دیگه تو بحث (مباحث) چرا اسلام.. نمیبینمت؟

9.همین حالا سه تا صلوات از ته دلت بفرست، لای قران رو باز کن و اولین ایه صفحه راست رو بخون. اگه موردی نداره معنی و آدرسش رو برامون بگو (تقلب نکنی هاااااااا)

فعلا بااجازه....

یاحق

در نگاه آنانکه پرواز را نمی فهمند،                                                                        
هرچه اوج بگیری، کوچکتر می شوی...                                         
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.