• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 13073)
سه شنبه 10/6/1388 - 13:6 -0 تشکر 148039
مشاعره ی واژه ها.....!!!

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره
...به نام خدا...
آقا دیدیم توی این انجمن ماشاالله طرفدارن شعر و ادبیات زیاد هستن.
از این بابت خیلی خوشحالم.
حالا قصد داریم یه تنوع دیگه بدیم و مشاعره رو عوض کنیم.
یعنی چی؟
آقا این مشاعره اسمش همست مشاعره ی "واژه"یا همچین چیزی
چطوریه؟الان میگم.
شما شعر نفر قبلیتون رو میخونید و یکی از کلمات بکار رفته در شعر نفر قبل رو در شعری که میخواید بنویسید بکار میبرید.
نمونه
شعر نفر قبل:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

................................................
شعر شما:
شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد
تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

..............................
1- یادمون باشه از حرف های اضافه (را،در،از و...)استفاده نکنیم.
2- خودمون واژه رو انتخاب می کنیم نه نفر قبلمون
3- حتما نباید واژه ی انتخاب شده را در اول شعر بکار ببرید

شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر و مشـــــــــــــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــــره

........................................................................................................



Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

سه شنبه 15/10/1388 - 16:3 - 0 تشکر 174322

از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم 

ما برای ابدیت آفریده شده ایم    حسن زاده آملی

يکشنبه 4/11/1388 - 11:44 - 0 تشکر 177688

دوران خوش آن بود که با دوست به سر رفت
باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

سه شنبه 20/11/1388 - 22:18 - 0 تشکر 181347

از صورت مشاعره خارج شد. قرار بود کلمه اول بیت جدید یکی از کلمات بیت قبلی باشد.

جمعه 23/11/1388 - 15:59 - 0 تشکر 181972

از صورت مشاعره خارج شد. قرار بود کلمه اول بیت جدید یکی از کلمات بیت قبلی باشد..... ............... 3- حتما نباید واژه ی انتخاب شده را در اول شعر بکار ببرید....... .................. این قانون شماره ی 3 بود که گفته مهم نیست که اول باشه یا نه

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

پنج شنبه 26/1/1389 - 17:46 - 0 تشکر 195103

سر.....سر و زر و دل و جانم فدای آن محبوب.......که حق صحبت عهد و وفا نگه دارد

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

جمعه 27/1/1389 - 0:54 - 0 تشکر 195182

نه همین دل ز غم عشق به جان می اید
دل به جان جان به لب و لب به فغان می اید

خوبي کن و خوش باش به آرامش وجدان ... بگذار بگويند فلاني بد دنياست

جمعه 27/1/1389 - 8:13 - 0 تشکر 195228

عشق....کجا دنبال مفهومی برای عشق می گردی.........که من این واژه را تا صبح معنا می کنم هر شب

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

جمعه 27/1/1389 - 17:6 - 0 تشکر 195349

شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد..............تو بیا کز اول شب،در صبح باز باشد.
.......

Into the sorrow of the night
Through the valley of dark dispair
Across the black sea of iniquity
Where the wind is the cry of the
suffering
There came a glorious saving light
The light of eternal peace
Jesus Christ, the King of Kings
.

 

       ...*.*.*.*.*.,وبلاگ من در تبیان.*.*.*.*.*...

جمعه 27/1/1389 - 20:29 - 0 تشکر 195391

دل....دلا دیشب چه می کردی تو در کوی حبیب من..........الهی خون شوی ای دل تو هم گشتی رقیب من؟!

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

جمعه 3/2/1389 - 18:14 - 0 تشکر 196963

رشته ی تسبیح گربگسست معزورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین دست بود

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.