• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 9068)
جمعه 5/7/1387 - 12:0 -0 تشکر 60608
خانوما بریم ورزشگاه؟

به نام مهربان پروردگارم

سلام

 

همیشه یه سری مسائل هستن که هیچ رقمه برام قابل هضم نیستن... یکی از اون هزاران هزار!!این مسئله ی ممنوعیت ورود خانوما به ورزشگاه ه...!

به نظر من این یه ظلم علنی به خانم هاست....نمیدونم چجوری این حق از خانم ها گرفته میشه....میگن شرایط برای حضور خانم ها فراهم نیست...

منم قبول دارم...اما تا کی؟ تا ابد قراره همین بوده؟ این فرهنگ سازی، فرهنگ سازی که میگن چیه؟ کی قراره بسازه این فرهنگو؟!کِی قراره ساخته بشه این فرهنگ؟

اگه خانوما نرن ورزشگاه این فرهنگ ساخته میشه؟اصلا راهش اینه؟ چرا آقایون نمیذارن این فرهنگه ساخته بشه؟ 

اون دفعه که خانومای عضو تیم ملی رفتن ورزشگاه مگه چی شد؟ چه اتفاقی افتاد؟

خب آقایون رو راه ندن ورزشگاه ...بگن شرایط برای حضور اونا فراهم نیست...!!!!!!!

چرا خانوما باید محروم باشن؟ این همه میگن برید دنبال تفریح سالم...تماشای مسابقه ی فوتبال نه از پای تلویزیون بلکه از روی سکوهای ورزشگاه سالم نیست؟ پس چرا این حق رو بهمون نمیدن؟ چرا این فرهنگ رو نمیسازن؟ یه دختر خانوم ایرانی که فوتبال رو دوست داره...

نه عاشق چش و ابروی فلان بازیکنه و ازش بت ساخته و شب و روزش به پرستشش میگذره!! نه ....(از گفتن این تیکه معذورم!!) فوتبال رو دوست داره چون به نظرش یه ورزشه جذاب میاد....چرا حق رفتن به ورزشگاه رو نداریم؟ 

چرا جامعه ...آقایون...و شاید خود خانم ها...جوری رفتار میکنن که شرایط اینجوری باشه؟

این بی احترامی به خودمون نیست؟

یعنی اینقدر ظرفیت ها پایینه؟ این ظلم به خانم های ورزش دوست نیست؟ خانم ها باید چیکار کنن که شرایط فراهم شه؟!

خانم ها باید چیکار کنیم که این حق به ما هم داده بشه؟

به قول یکی از دوستان: میمانیییییییییم...!!!!

موید باشید

جانشین انجمن قرآن و عترت

anjoman.qoran@tebyan.org

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 7/8/1387 - 10:15 - 0 تشکر 67852

به نام او که آرام قلب من است

سلام

منم تشکر میکنم از جناب haditak ولی هنوز برای من یه مسئله ای مبهم مونده... من میگم از اون فاصله اصلا چیزی دیده نمیشه...یعنی من اصلا نمیبینم که بخوام به قصد لذت ببینم یا .... 

بعد نوای آسمانی راست میگه...یعنی دیگه ما حتی فوتبال هم نباید ببینیم؟ حتی از تلویزیون(که من میگم با این تفاسیر از تلویزیون دیدن گناهش بیشتره)

بعد یه چیز دیگه هم برای من هنوز سنگینه پذیرشش... میدونید چی؟

اینکه به قصد لذت بردن نباشه بعد گناه باشه... آخه چرا؟ ببینید من فوتبال رو مثلا که به خاطر اون آقا نگاه نمیکنم خوب دوست دارم این ورزش رو

باید برم گوش بدم؟ یعنی فکر میکنم خیلی خیلی سخت گیرانه است...خودمون رو که نمیخواهیم گول بزنیم... من این ورزش رو دوست دارم... 

فرقی هم نمیکنه آقایون یا خانوما...مهم ورزشه است ...

گیج میشویییم...

دلتون دریایی

شب و روزتون رویایی

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 7/8/1387 - 10:33 - 0 تشکر 67854

با سلام 

خیلی ممنون از اینکه توجه دارین 

من خدمتتون عرض کردم در نگاه مستقیم همون طور که مرد هم حتی بدون قصد لذت به بدن زن نمی تونه نگاه کنه زن هم نمی تونه 

در مورد سوالات دیگه تون اینکه از تلویزیون اگر زنده نباشه شما می تونید اگر قصد لذتی نیست و احتمال گناه نمی دید نگاه بکنید 

یک مساله دیگه هم اینه که ببینید مساله شرعی اش اینه درسته ما یک عمر این طور زندگی کردیم ولی حالا که وظیفه را می دانیم باید خودمون رو تطبیق بدیم دیگه رفتار قبلی ما اشتباه بوده بخاطر همین هم هست که اسلام اینقدر سفارش می کنه به پدر و مادرا که وظایف دینی رو به فرزندان یاد بدن که بعدا به مشکل بر نخورند 

این مساله رو هم شاید بگم خوب باشه که تبعات منفی همین فوتبال دیدنا و طرفداری ها برای مردها هم کم نیست کسی که دچار این مساله نشده واقعا تاسف می خوره که صد هزار جوانی که می تونن از همون امکاناتی که دستشونه خیلی بهتر استفاده کنن چرا رفتن 7-8ساعت وقتشون را گذاشتن ببینند این تیم می بره یا اون تیم 

من مخالف ورزش نیستم حتی اگر بشه خودم هم فوتبال بازی می کنم اما این یک تهاجم فرهنگیه ولی این حرفها رو خیلی توی جامعه نمی شه زد چون تبلیغات از اون طرف خیلی زیاده  

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

جمعه 10/8/1387 - 14:50 - 0 تشکر 68146

بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا ما خلقت هذا باطلا
***
***
سایه رهبری پایدار

http://rahpoyvesal.blogfa.com
جمعه 10/8/1387 - 14:58 - 0 تشکر 68147

بسم الله الرحمن الرحیم
...

http://rahpoyvesal.blogfa.com
جمعه 10/8/1387 - 15:13 - 0 تشکر 68148

...

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 11/8/1387 - 9:6 - 0 تشکر 68174

به نام او که آرام قلب من است

سلام

جناب haditak این مسئله واقعا
برای من قابل هضم نیست
ببینید اگه حرام بود چرا برای مرد پوشوندن بدنشون واجب نشده؟
ببینید قضیه برای خانم ها کاملا واضح ه...اسلام واجب کرده حجاب رو برای خانم ها
اما برای آقایون خیر...

من واقعا نمیتونم این قضیه رو درک کنم.هق...



ولی همین بحث نشون داد چقدر بفکر صاحب الزمان هستیم.

جناب صالحی... محبت کنیدواضح بگید تا دوباره جو منفی سابق حاکم نشه به تاپیک


دلتون دریایی و گنجیشکی

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 11/8/1387 - 13:56 - 0 تشکر 68199




سایه رهبری پایدار

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 11/8/1387 - 16:12 - 0 تشکر 68245

با سلام 

در مورد ابهام خانم انشرلی باید بگم که شرع اینطور دستور داده که زن نباید به بدن مرد نگاه کند ولی مرد لازم نیست تمام بدنش را بپوشاند 

این مورد در جای دیگر هم هست مرد نمی تواند با قصد لذت به دست زن نگاه کند (از مچ به پایین )ولی  زن لازم نیست بپوشاند 

شاید این احکام تخفیفی از جانب شرع باشد مثلا اگر مرد بخواهد تمام بدن خود را بپوشاند در خیلی جاها به مشکل بر می خورد و کار سخت می شود چون کار مرد بیرون است و در خیلی موارد کار عضلانی وسخت دارد 

به نظر می آید شرع طوری برنامه ریزی کرده که زن اگر بخواهد به وظیفه اش در مورد حجاب و عفاف و نگاه عمل کند حد اقل بیرون رفتن را باید داشته باشد چون ما فکر می کنیم فقط حجاب است که محدودیت بیرون آمدن زنان است نگاه هم اگر زنی بخواهد به وظیفه عمل کند خیلی سخت است که مراعات کند و باید کمتر بیرون بیاید و اصلا اسلام وظیفه اصلی زن را هم در خانه قرار داده 

البته این حرف من در شرایط اجتماعی الان شاید پذیرفتنش سخت باشه بخاطر تبلیغات فراوانی که در این چند ساله برای به اصطلاح اجتماعی کردن زن می شه 

این جملات دلایلی بود که به ذهنم می رسید اما حکم شرعی همان است که ذکر شد و شما می توانید برای دریافت پاسخ دقیق تر به کتابها و سایتهایی که در این زمینه ها ست رجوع کنید

من منظور جناب صالحی را هم نمی فهمم ایشون اعتراض می کنن یا مساله دیگری است لطفا رفع ابهام کنید  

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

شنبه 11/8/1387 - 16:22 - 0 تشکر 68248

به نام او که آرام قلب من است...

سلام

خیلی جالبه... توهین هایی که باید ویرایش بشه نمیشه اون وقت... امیدوارم بقیه ی

ویرایش ها هم کار خودت باشه زهره جون... در این صورت

نسبت به ویرایش حرفم در جواب توهین دوستان اعتراضی ندارم و تشکر هم میکنم.

ای کاش از اول همینجور میشد...

جناب haditak گرامی من واقعا لذت میبرم از حضورتون و بحث با شما...

مثالتون عالی بود در جواب ذهن گنگ من... در رابطه با مچ دست به پایین

کاملا قانع شدم... 

ان شاء الله این مسئله تلویزیون رو هم بتونم حل کنم.

فوق العاده سپاسگزارم از حضورتون.

دلتون دریایی

شب و روزتون رویایی

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
شنبه 11/8/1387 - 17:15 - 0 تشکر 68264

....وخدایی که در این نزدیکی است.

 سلام دوستان

آنشرلی جان بنده جاهایی از پاسخ ها که لازم بود ویرایش بشه را ویرایش کردم .بقیه اش رو فکر کنم خود دوستان ویرایش کردن .گویا ایشون پاسخشون رو پس گرفتن و به کل جملاتشون رو حذف کردن . خوشحالم که این بحث طولانی هم به نتیجه رسید و آنشرلی عزیز هم قانع شد .با پاسخ های جناب هادیتک و وجود مشکل شرعی برای این کار فکر کنم دیگه دوستان و از جمله خود من هم قانع شده باشیم . تشکر از همگی

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.